Logo
Het is nu 19 apr 2024, 14:37



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Vraagje over mineralisatie 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 dec 2013, 20:58
Berichten: 168
Antwoord met een citaat
Bericht Vraagje over mineralisatie
Hoi allen,

Inmiddels ben ik enkele maanden in het bezit van een Deus en aangezien hier in het zuiden de akkers nu mondjesmaat beginnen vrij te komen wil ik goed voorbereid te werk gaan.
Heb gisteren het boek van Andy Sabisch ontvangen en ook hier wordt de invloed van grondmineralisatie besproken.
Hoe hoger de mineralisatie des te beter presteert een lage frequentie en vise versa.

Nu ben ik uiteraard al verschillende keren op pad geweest en mij valt op dat waar ik hier ook zoek de mineralisatie op het kastje altijd tussen de 75 en 90 (akker, bossen, weiland en zanpad) zit. Kan ik dan concluderen dat dit hoog gemineraliseerde grond is? En is bijv. alles beneden de 50 laag gemineraliseerd?

Graag jullie reactie.

_________________
Omne principium difficile Alle begin is moeilijk
Zoekt met een XP Deus, Garrett ProPointer en als backup een Garrett AT Pro


20 aug 2014, 20:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 okt 2013, 17:35
Berichten: 315
Woonplaats: Bernheze.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraagje over mineralisatie
Volgens mij is alles veel gemineraliseerd, ik heb dat ook op de dfx, maar de deus weet ik verder weinig van. Ik heb zelf nogal ooit last van mineralisatie, maar na een tijdje weet je hoe je het weg moet krijgen. Volgens mij is het gewoon altijd wel hoog met lagere uitschieters. ik had gebieden waar ik wel iets van mineralisatie had, maar dan kwam die toch als hoog getal.
gr stan :01

_________________
Al lang blij als ik IETS heb!


22 aug 2014, 23:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 sep 2013, 10:55
Berichten: 76
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraagje over mineralisatie
Voor zover dit nog wat bijdraagt:
Ik loop regelmatig door bos, weiland, en strand en mijn xp deus zit meestal tussen de 80 en 87......


17 sep 2014, 22:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 okt 2013, 16:31
Berichten: 390
Woonplaats: goes
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraagje over mineralisatie
Ik dacht juist hoe lager de grondbalans hoe meer gemineraliseerd , zoals in beach mode dat je de waarde vanaf 30 en lager kan instellen . Op de akker met auto scan zit hij meestal op 87 bij mij en heel soms gaat hij dan even in de 70 dan merk je gelijk dat ie zenuwachtiger word ( meer bijgeluiden ) .
Dus 90 is minder gemineraliseerd dan 70 dacht ik dus . Verder zet ik hem op 18 kHz omdat dit beter zou zijn voor klein goud en zilver , 8 kHz zou weer beter zijn voor grotere munten en kogels dit zou ook dieper in de grond gaan zag ik op een youtube film test Eigenlijk zou je 2 x op dezelfde lijn kunnen zoeken op een veld waar veel ligt misschien . Ga dit binnenkort eens testen
Gr. Kiter

_________________
Zoekt met t2 black


18 sep 2014, 06:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 sep 2013, 10:55
Berichten: 76
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraagje over mineralisatie
@Kitter, volgens mij heb je gelijk, hoe lager des te meer mineralisatie. Beschrijving vd deus geeft ook aan dat vanaf lager dan 85 al storingen kunnen optreden. Als ik normaliter vanuit bos, gebladerde grond op een stevig zandpad stap, is er meestal een verschil van 3-5.
Ik werk altijd met automatisch....... :07


18 sep 2014, 18:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl