Logo
Het is nu 24 apr 2024, 17:11



Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ??? 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12
Berichten: 17958
Woonplaats: Limbolonie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
Hoth schreef:
Het klopt wat iedereen hier schrijft: je graaft met een E-Trac bijna geen ijzer op, omdat de E-Trac ''nult'' op gebieden waar veel ijzer ligt.Patrick


Hallo Patrick

even een beetje een antwoord op wat jij schreef

als je bij de E-Track/of de Eplo II de toon,.Lees Pieper) langermaakt hoor je wel dat er ijzer en een positief metaal naast elkaar liggen

dat is mij ervaring,..mischien is dit iets wat je verkeerd hebt gedaan :yh

mvg Bert

_________________
Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan


13 jun 2011, 19:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17
Berichten: 20264
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
Hoth schreef:
Ik heb ca. 2 jaar bijna wekelijks met de E-Trac gezocht en bijna uitsluitend op romeinse bodem.

Ik denk dus - na meer dan 10 jaar intensief zoeken met bijna alle topdetectoren - dat ik wel weet hoe e.e.a werkt.

Mijn oordeel:

De E-Trac is naar mijn mening een goede machine, maar hij heeft een probleem met ijzermaskering.
Het klopt wat iedereen hier schrijft: je graaft met een E-Trac bijna geen ijzer op, omdat de E-Trac ''nult'' op gebieden waar veel ijzer ligt.
Of je nu met een pattern zoekt of alleen met quick mask, zo is mijn ervaring.
Hierdoor is de kans groot dat je goede items naast ijzer zal missen.

Mijn algemene oordeel over de E-Trac: Perfecte All-Round Detector, robuust, maar maskeert te veel ijzer.

Dan de XP Déus:

Je mag de Déus niet met de E-Trac vergelijken omdat de Déus volgens een andere procedure discrimineert.
Je kunt ijzer discrimineren, zowel met de disc als met geluid. En dit moet je snappen....om met een XP machine te kunnen zoeken.
Ook al discrimineer je ijzer, als je IRON VOLUME niet op nul zet, hoor je ijzer.
En dit kan wel degelijk een voordeel zijn indien er goede voorwerpen naast ijzer liggen, want dan hoor je een dubbele toon waarin je edelmetaal naast ijzer kunt ''horen''. Deze eigenschap heeft o.a de XP Goldmaxx ook.

Dit kan de E-Trac niet en geeft de XP Déus een voordeel die niet te onderschatten is.

Ik ben van mening dat de XP Déus voor mij om bovengenoemde redenen een betere keuze is, want:

- Snelle recovery speed, dus voordeel als er veel ijzer ligt.
- Mogelijkheid om ijzer qua geluid separaat weer te geven (Disc via Audio)
- Lichter

Natuurlijk komt het op ervaring aan wanneer je besluit om op een piep te graven of niet, maar zoals bijv. Highlander en Pelgrim al schreven kun je na verloop van tijd horen of het ijzer of niet.

Maar:

Niemand heeft er gelijk of ongelijk, het zijn allemaal ervaringen en ieder het zijne.

Ik hoop dat enkele lezers wat aan mijn ervaring hebben.

Gr,

Patrick


ha Pat :07

tis toch anders hoor :yh

let op!

als je het ijzer discrimineert , dan zou je geen ijzer moeten horen.
als ik het ijzer volume aanzet , dan bromt hij op KLEIN ijzer dus weet ik dat het ijzer is.
maar is het ijzer iets groter , dan geeft hij een Koper-piep en als ik het voorwerp dan opgraaf blijkt het toch IJZER te zijn.
ga ik er dan (boven de grond ) nog een keer over dan bromt hij weer (ijzer-piep) en als ik de detector hoger boven het voorwerp zwaai dan hoor ik weer een koper-piep (dat betekent dat hij groter ijzer NIET herkent in de grond)
M.A.W hij herkent ijzer pas goed als het UIT DE GROND IS :06

ook de getallen op het scherm ,daar klopt niets van .
en omdat de getallen (geleiding van het metaal) niet kloppen en per diepte verschillen bij hetzelfde voorwerp , betekent weer dat hij het metaal niet goed leest.

draai je het ijzer geluid uit (wat ik normaal nooit doe ) dan blijft hij een signaal geven bij de wat grotere stukken (klopt dus ook niet).
zelfs als ik ijzer Notch , dan blijft hij ijzer vinden.
en gietijzer al helemaal :lol:

en de recoveryspeed is al helemaal van de zotte ,,,
hoe lager je de reactiesnelheid zet hoe dieper hij een voorwerp detecteert , en das vreemd want dat betekent dat de recovery invloed heeft op de diepgang . :Hellup:


zo heb ik nog meer vreemde zaken ontdekt aan de Deus.

Let wel , tuurlijk is het GEEN slechte detector en is hij fel op klein spul ,maar nogmaals hij is mijns inziens onbetrouwbaar met de getallen (dus leest het metaal verkeerd).

tis niet dat ik niet snap dat je bij een XP ijzer blijft horen , want dat vind ik geen probleem.
maar dan moet het geluid wel een ijzer geluid zijn (snappie).

en Patrick , de E-track kan heel goed Ijzer uitschakelen (zelfs te goed , als je daarvoor kiest) , maar als je op het randje zoekt (met de juiste instellingen) dan pakt hij ook een ring wat om een spijker heen zit hoor.
zo vond ik een romeinse bronzen ring , die vastgegroeid zat aan een flinke spijker :03

en bij de E-track hoor ik ook graag al het ijzer , dus zo heb ik hem ook ingesteld.
,maar als hij ijzer aangeeft ,, is het ook ijzer , en als hij zegt het is ander metaal , dan is het ook ander metaal.
dat heet betrouwbaarheid , en vertrouwen in je detector , daar begint het mee.

ook ik heb allerlei detectors gehad door de jaren heen , en een goede discussie over de prestaties van nieuwe detectors vind ik een pre op een zoekersforum.

wij zijn immers onafhankelijk , dus kunnen onze bevindingen vrijuit plaatsen :05


gr bubba :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


13 jun 2011, 19:36
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2008, 10:54
Berichten: 416
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
in engeland worden er vaak programmaatjes voor de Deus op een site gezet dat mis ik wel hier eens , heb deus maar nog steeds niet gezocht , geen plek meer vrij ) hier een voorbeeld van een programma die coke makkelijk herkent en te gebruiken s op grasland en akkers.


Offline

Gender:
Main Detector: DEUS & ETRAC


View Gallery


A Deep Programme For Pasture & Arrable Land + Tones
« on: 24 April 2011, 11:08:08 » Quote

--------------------------------------------------------------------------------
Here is a program which you may find useful and gives the same old blurt sound for coke which you were used to with the G-MAXX & GMP.
This program I devised was mainly for pasture detecting whereby it is possible to wind up all of the controls so as to get maximum detection depth you may also find it more than useful on arable land.

Using 3 tones but in a manner to only utilise 2 tones of very low and very high.

If you like using 2 tones for detecting but by using 2 tones you can only get high tone 2 to kick in above your discrimination level so if your discrimination is set at 6.8 or 10 or 25 but imagine if you could low tone foil and coke etc. etc. well you can by trying these frequency settings below.
I have tone 1 turned down to 200 hz and as this first tone is totally dependant on where you have the discrimination set at, mine is at 8 to cut out nails and screws. ( Deep IRON rings and high carbon steel is always going to be a problem wherever you set your discrimination ).
Then I set tone 2 to 202 hz which produces no difference in tone to the 200 hz setting of tone 1, and up to level 40 which covers all of the crap signals like coke & foil etc. etc.
Then I set tone 3 to 791 hz which is the maximum and produces a high tone for everything over 40 so in practice you have a low tone along with a discrimination level of 8 for all signals registering below 40 and a very high tone for all signals above 40.If you wish to have the low tone to cover up to the level of coke set this to level 30.
If you want to fully cover silver paper and foil you can set the second tone to 45 instead of 40 as you know all coins and artefacts start to kick in above 40 ish. and you will not discriminate against any signal level above the discrim of 8 on tone 1 but you will get a very low blurt and it is advisable to still be aware of the possibility of the 30 to 45 readout being goodies and watch the horseshoe for the non-ferrous level.

How to set the frequency levels and the VDI threshold values against the different tones.

Choose Discrim set it at you own personal level.

Then press Expert.
Then scroll to 3 tones.

Then press expert. You have all 3 tones ( Tone 1 being the top one ) press the - ( Minus ) button until it shows 200hz.

Then press the top middle button once to scroll to the Tone 2 the middle bar then press the - ( Minus ) button until it shows 202hz.

Then press the top middle button once to scroll to the Tone 3 the bottom bar then press the + ( Plus ) button until it shows 791hz

=============================================================================

Then press the top middle button once to bring you into the threshold frequency level settings.

You are now on the slider bar for tone 1 remember this is automatically set at the same level as you have set your discrimination at so if you move this left or right you move your discrimination level that way as well, mine shows 8.

Then press the top middle button once to bring you into the threshold frequency level settings for slider bar 2.
Press the plus or minus button to take the level to 40 or 44 this is the extent of your low tone and the beginning of high tone.

You don't need to set the threshold level in slider bar 3 as all signals above 40 or 45 are al-ready producing 791 hz.

Then press the top RIGHT button once then again then again to bring you back into the operating screen.
Go into options then select save to keep these settings in your program.

I know this is long winded and most of which you may already know but once it is in print you don't need to rely on memory alone.

==============================================================================
Maximum Depth Settings.

Ground Balance I prefer manual and adjust to as near as possible to the displayed suggested level.

Discrimination set as low as you can tolerate, this will allow greater depth penetration but cause more spluttering.

Sensitivity at 99 certainly gives the machine more depth although a bit chirpy.

I have turned Iron Volume to 3 but you may find 1 or 2 better and a lower buzz.

Audio Response to 5.

TX Power 3.

Reactivity 2. ( Slow Down On Your Sweep Speed )

I have installed all of my above settings on and replaced basic 1 ( Program 1 ) and renamed it PASTURE.

Remember that these settings are only my suggestion for you to try and give you help you can also try minor adjustments to suit your own detecting situation and if you don't find them of any use or too complicated to understand just revert to your other settings.

Randy Dee
... ... ...

Report to moderator Logged



deanicuss
Site Supporter



Blame it on the Badgers!
Online

Gender:
Main Detector: Xp Deus
Location: cornwall
Posts: 1,775


View Gallery


Re: A Deep Programme For Pasture & Arrable Land + Tones
« Reply #1 on: 24 April 2011, 17:45:32 » Quote

--------------------------------------------------------------------------------


13 jun 2011, 20:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:03
Berichten: 3391
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
allereerst, als ik weinig wil overslaan wil ik veel horen.
niet enkel om ,n hotspot te vinden of het ijzerhoudend gedeelte dat door
nogal wat zoekers wordt overgeslagen.
alle ,,goede,, xp gmp zoekers zullen niet of nauwelijks discrimineren wetende
dat je gemakkelijk klein goud/zilver (penninkjes) zult overslaan. schakel je
ijzer uit dan ook het kleine spul.
bij de deus is het niet veel anders. ik heb vanmiddag een testje gedaan en
ijzer uitgeschakeld. dwz--ijzer volume op 0 en flink gediscrimineerd.
voor n grote spijker moet je flink meer disc. dan met een kleine--zie foto
als ik de grote spijker weg discr. en er klein goud of n penninkje op houd
zal ik ze niet horen. je ziet dit niet gedaan worden in de zgn promotiefilmpjes.
een zilver kwartje hoor ik wel. dat betekend--ijzer weg--ik zal nog groot zilver
of n duitje vinden. klein goud/zilver dus niet.
met de kleine spijker hoef ik minder te discr. en hoor ik flauw een signaal.
als ik nu klein zilver/goud -naast- het ijzer leg, zal ik in de deus mode, vanwege de snelle reaktietijd, ijzer en een goed signaal horen.
welnu dat is enkel het voordeel van de deus wat mij betreft.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
ooit lagen vondsten voor het oprapen, nu moet je er zelfs voor graven


13 jun 2011, 22:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7711
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
Ik graaf liever 1x teveel dan te weinig :07

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


13 jun 2011, 23:23
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59381
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
ik graaf liever met de schep

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


13 jun 2011, 23:55
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
norgmaals Bub, zoals ik ook al eerder aangaf jij bent de etrac gewent en je vergelijkt de Deus met de etrac, DAT MOET JE NIET DOEN :lo , in tegenstelling wat velen hier zeggen om gewoon weer de etrac te pakken vind ik onjuist en een beetje dom zo leer je de Deus niet kennen en ja dan is het veel geld voor een Deus die in de hoek ligt, laat de Etrac een maand thuis en ga zoeken met de Deus, dit apparaat is echt geweldig te noemen vooral op roman sites, ik was net zo'n etrac freak zoals jij en velen met mij maar bij mij is dat compleet omgeslagen en ik wil niet meer terug!!!!

gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


14 jun 2011, 07:44
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
Aangezien hier ook de goldmaxx ter sprake komt.
Afgelopen zaterdag nog een uitvoerige Ingotest gedaan met de Goldmaxx.
Blijkt dat met de Iron Treshold op 10 je 4 cm aan diepte wint. Zet je hem op 0 verlies je 4 cm. Hoger dan 10 had ook geen nut.
Overige instellingen: Sens tegen rood- iron vol. uit en ground op 12 uur.


14 jun 2011, 09:02
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2008, 14:13
Berichten: 1362
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
Ik ben benieuwd wat Wilhelm hiervan zegt.

@ Wilhelm:

Wat is jouw mening?

Gr,

Patrick

_________________
Ook gij, Brutus?


14 jun 2011, 09:42
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jul 2010, 21:13
Berichten: 362
Woonplaats: srɛɪ̯fʋɛɪ̯zə
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
detector.be schreef:
Aangezien hier ook de goldmaxx ter sprake komt.
Afgelopen zaterdag nog een uitvoerige Ingotest gedaan met de Goldmaxx.
Blijkt dat met de Iron Treshold op 10 je 4 cm aan diepte wint. Zet je hem op 0 verlies je 4 cm. Hoger dan 10 had ook geen nut.
Overige instellingen: Sens tegen rood- iron vol. uit en ground op 12 uur.



Bedankt buurman! :10 :10


14 jun 2011, 09:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17
Berichten: 20264
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
Highlander schreef:
norgmaals Bub, zoals ik ook al eerder aangaf jij bent de etrac gewent en je vergelijkt de Deus met de etrac, DAT MOET JE NIET DOEN :lo , in tegenstelling wat velen hier zeggen om gewoon weer de etrac te pakken vind ik onjuist en een beetje dom zo leer je de Deus niet kennen en ja dan is het veel geld voor een Deus die in de hoek ligt, laat de Etrac een maand thuis en ga zoeken met de Deus, dit apparaat is echt geweldig te noemen vooral op roman sites, ik was net zo'n etrac freak zoals jij en velen met mij maar bij mij is dat compleet omgeslagen en ik wil niet meer terug!!!!

gr. highlander

ik snap wel wat jullie bedoelen ,maar als ik discrimineer wil ik discrimineren (snappie) :07

tuurlijk is de DEUS een andere detector als de E-track , maar het DOEL van beide detectoren is uiteindelijk hetzelfde toch. :03

elke detector waar je niet of nauwelijks mee discrimineer , daar vind je tussen het ijzer ook de mooie vondsten.
maar dan graaf je dus gewoon ALLES op. :01

tja met zo,n theorie , dan kun je net zogoed gewoon een silver-umax kopen en op all metal zoeken (kost een stuk minder) en vind je ook alles :06

je graaft je alleen het ongans aan ijzervondsten , en dat vind ik zonde van de arbeid en tijd :lol:

( en ja , ik ben hierin superrrr eigenwijs) :oops:


gr bubba :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


16 jun 2011, 21:46
Profiel WWW
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59381
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
maar het DOEL van beide detectoren is uiteindelijk hetzelfde toch.

ja bobba
aan en uit zetten :07

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


16 jun 2011, 22:47
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59381
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
ha bobba jammer dat je het nog niet snapt en door hebt


ik graaf bijna nooit ijzer op
hier uit maak ik op dat je de xp nog niet door hebt

het komt nog wel :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo

je heet niet voor niks bobba :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :10 :10

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


16 jun 2011, 22:52
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
''elke detector waar je niet of nauwelijks mee discrimineer , daar vind je tussen het ijzer ook de mooie vondsten.
maar dan graaf je dus gewoon ALLES op.''

Dat is nu net het punt Bub dat doe je dus niet, en dat zul je alleen leren als je ermee gaat zoeken ik denk dat persoonlijk de meeste mensen met een deus zo goed als geen ijzer uitgraven omdat je leert de audio geluiden juist te interpreteren.

maar goed ieder zijn ding :07 , ik wil er nog wel eventjes aan toevoegen dat wanneer jij een detector zoekt die bij een edelmetaal een graaftoon aangeeft en bij ijzer helemaal niets dan kun je het beste bij de etrac blijven, wil je een detector die verder gaat dan dat, die bij edelmetaal een graaftoon aangeeft en bij alle andere metalen een extra informatieboost geeft of het zich hier om eventueel edelmetaal naast ijzer gaat of het om edelmetaal met ijzer gaat b.v. een fibel met ijzeren naald, die een supersnelle recoveryspeed heeft waardoor je beter edelmetaal tussen ijzer hoort dan welk apparaat dan ook, dat je soms ook cokes uitgraaft omdat dit vaak een twijfelgeluid is ook een feit. :07
Samenvattend de etrac is een van de beste allrounders die ik persoonlijk ken, maar zoek je op vervuilde terreinen zoals de meeste roman of middeleeuwse sites heb je net dat beetje extra nodig wat in mijn ogen de etrac niet heeft maar de deus wel.

ik ben maar een normale gebruiker, maar zo veel ik weet zoekt onze Minelab detector goeroe Wilhelm inmiddels ook al een tijdje met de Deus en niet onverdienstelijk naar wat ik gehoord heb.
ik hoop dan ook dat hij ook het een en ander kan toelichten.
gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


16 jun 2011, 22:58
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59381
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
bubba schreef:
Highlander schreef:
norgmaals Bub, zoals ik ook al eerder aangaf jij bent de etrac gewent en je vergelijkt de Deus met de etrac, DAT MOET JE NIET DOEN :lo , in tegenstelling wat velen hier zeggen om gewoon weer de etrac te pakken vind ik onjuist en een beetje dom zo leer je de Deus niet kennen en ja dan is het veel geld voor een Deus die in de hoek ligt, laat de Etrac een maand thuis en ga zoeken met de Deus, dit apparaat is echt geweldig te noemen vooral op roman sites, ik was net zo'n etrac freak zoals jij en velen met mij maar bij mij is dat compleet omgeslagen en ik wil niet meer terug!!!!

gr. highlander

ik snap wel wat jullie bedoelen ,maar als ik discrimineer wil ik discrimineren (snappie) :07

tuurlijk is de DEUS een andere detector als de E-track , maar het DOEL van beide detectoren is uiteindelijk hetzelfde toch. :03

elke detector waar je niet of nauwelijks mee discrimineer , daar vind je tussen het ijzer ook de mooie vondsten.
maar dan graaf je dus gewoon ALLES op. :01

tja met zo,n theorie , dan kun je net zogoed gewoon een silver-umax kopen en op all metal zoeken (kost een stuk minder) en vind je ook alles :06

je graaft je alleen het ongans aan ijzervondsten , en dat vind ik zonde van de arbeid en tijd :lol:

( en ja , ik ben hierin superrrr eigenwijs) :oops:


gr bubba :sd


ha ik ben ook eigen wijs

als ik dit weer lees snap je er nog niks van
je gaat pas ijzer opgraven als je de xp niet snapt snap je
snap je hem wel wat je natuurlijk moet willen leren
dan grav je bijna geen ijzer op maar dat met je even leren
de xp zijn met geen anderen md te vergelijken
echt johan neem dat nou is aan van de ed
ik stondt er van te kijken wat een top md de coldmaxx was voor zijn geld
werkt ook heel anders dan de gewoon md
die makers van de xp zijn geen dommen jongers

eens als je het door hebt hoe zo md echt werkt dan zegje die jonges hebben gelijk gehad
of het zo ver gaat komen ik weet het niet johan

en dan is dit nog wel de xp deus
nog meer leren

heel veel succes johan

gr van de ed :10 :10 :10

ps het heeft mijn 1 jaar gekost om de xpcoldmaxx helemaal door en door te kennen
:lol: :lol:

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


16 jun 2011, 23:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2008, 19:00
Berichten: 885
Woonplaats: Voerendaal
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
Highlander schreef:
''elke detector waar je niet of nauwelijks mee discrimineer , daar vind je tussen het ijzer ook de mooie vondsten.
maar dan graaf je dus gewoon ALLES op.''

Dat is nu net het punt Bub dat doe je dus niet, en dat zul je alleen leren als je ermee gaat zoeken ik denk dat persoonlijk de meeste mensen met een deus zo goed als geen ijzer uitgraven omdat je leert de audio geluiden juist te interpreteren.

maar goed ieder zijn ding :07 , ik wil er nog wel eventjes aan toevoegen dat wanneer jij een detector zoekt die bij een edelmetaal een graaftoon aangeeft en bij ijzer helemaal niets dan kun je het beste bij de etrac blijven, wil je een detector die verder gaat dan dat, die bij edelmetaal een graaftoon aangeeft en bij alle andere metalen een extra informatieboost geeft of het zich hier om eventueel edelmetaal naast ijzer gaat of het om edelmetaal met ijzer gaat b.v. een fibel met ijzeren naald, die een supersnelle recoveryspeed heeft waardoor je beter edelmetaal tussen ijzer hoort dan welk apparaat dan ook, dat je soms ook cokes uitgraaft omdat dit vaak een twijfelgeluid is ook een feit. :07
Samenvattend de etrac is een van de beste allrounders die ik persoonlijk ken, maar zoek je op vervuilde terreinen zoals de meeste roman of middeleeuwse sites heb je net dat beetje extra nodig wat in mijn ogen de etrac niet heeft maar de deus wel.

ik ben maar een normale gebruiker, maar zo veel ik weet zoekt onze Minelab detector goeroe Willem inmiddels ook al een tijdje met de Deus en niet onverdienstelijk naar wat ik gehoord heb.
ik hoop dan ook dat hij ook het een en ander kan toelichten.
gr. highlander


klopt helemaal Highlander.
Daarom zoek ik op "gewone"akkers met de SE en op "iron infested"grond met de GMP.
Dan zit je altijd goed. En idd ik graaf ook nauwelijks ijzer.
Voordeel van de GMP is dat hij door zijn supersnelle recovery zelfs het allerkleinste spul aangeeft tussen het ijzer.

Grt Aardvark

_________________
De pleuris is reeds uitgebroken...


17 jun 2011, 07:21
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
precies zo is het aardvark!!! :10
gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


17 jun 2011, 07:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2008, 14:13
Berichten: 1362
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
Ik ben het eens met Highlander!

Zoals ik al schreef:

De E-Trac werkt heel anders als de XP Déus.
Je moet snappen hoe hij op ijzer en edelmetaal reageert, je moet leren de tonen de interpreteren.
Als je dat kunt, graaf je zo goed als geen ijzer op en wil je waarschijnlijk niet meer anders.

Maar goed, bovengenoemde is MIJN mening, en zei iemand niet ooit eens: Jedem das Seine?
Ik weet alleen niet meer waar ik dat ooit gelezen heb :-)

Gr,

Patrick

_________________
Ook gij, Brutus?


17 jun 2011, 08:45
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2008, 14:13
Berichten: 1362
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
Check anders deze video op Youtube, dan weet je wat wij bedoelen....

http://www.youtube.com/watch?v=HZ_13NUae5w

Gr,

Patrick

_________________
Ook gij, Brutus?


17 jun 2011, 19:13
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 sep 2009, 10:45
Berichten: 5870
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
Hoth schreef:
Ik ben het eens met Highlander!

Zoals ik al schreef:

De E-Trac werkt heel anders als de XP Déus.
Je moet snappen hoe hij op ijzer en edelmetaal reageert, je moet leren de tonen de interpreteren.
Als je dat kunt, graag je zo goed als geen ijzer op en wil je waarschijnlijk niet meer anders.

Maar goed, bovengenoemde is MIJN mening, en zei iemand niet ooit eens: Jedem das Seine?
Ik weet alleen niet meer waar ik dat ooit gelezen heb :-)

Gr,

Patrick




Stond op het hek van "Concentratiekamp Buchenwald" (ieder het zijne)
Beetje beladen is deze tekst wel Patrick

_________________
Multi multa; nemo omnia novit"
Veel mensen weten veel, maar niemand weet alles"


17 jun 2011, 19:22
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 21:28
Berichten: 6564
Woonplaats: Silversun
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
Hoi Johan .

Ik ga niet zeggen welke beter is of niet ik denk gewoon dat het niet jou apparaat is .ik ken je nu al jaren en weet wat voor een diehard je bent en ken ook je karaker als iets niet goed voelt dan is het ook niet goed plus het gaat hier voornamelijk om het genot van het zoeken en dan vooral niet telkens twijfels hebben of het aan jou of de machine ligt dat zoekt zeker niet relax ED :pol en word je telkens uit je concentratie gehaald :04

Het zou ongetwijfeld een moord machine zijn maar aan jou toon te horen zeker niet die voor jou :06

Groetjes en veel sterkte met het uitzoekerij :10

Niels.

_________________
toInfinityandBeyond


17 jun 2011, 20:28
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 apr 2008, 20:41
Berichten: 6922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
not schreef:
Hoi Johan .

Ik ga niet zeggen welke beter is of niet ik denk gewoon dat het niet jou apparaat is .ik ken je nu al jaren en weet wat voor een diehard je bent en ken ook je karaker als iets niet goed voelt dan is het ook niet goed plus het gaat hier voornamelijk om het genot van het zoeken en dan vooral niet telkens twijfels hebben of het aan jou of de machine ligt dat zoekt zeker niet relax ED :pol en word je telkens uit je consentratie gehaald :04

Het zou ongetwijfeld een moord machine zijn maar aan jou toon te horen zeker niet die voor jou :06

Groetjes en veel sterkte met het uitzoekerij :10

Niels.



niels :10

_________________
Gezocht hondenpenningen
Franse en Duitse regiments knopen gezocht


17 jun 2011, 21:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17
Berichten: 20264
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
not schreef:
Hoi Johan .

Ik ga niet zeggen welke beter is of niet ik denk gewoon dat het niet jou apparaat is .ik ken je nu al jaren en weet wat voor een diehard je bent en ken ook je karaker als iets niet goed voelt dan is het ook niet goed plus het gaat hier voornamelijk om het genot van het zoeken en dan vooral niet telkens twijfels hebben of het aan jou of de machine ligt dat zoekt zeker niet relax ED :pol en word je telkens uit je consentratie gehaald :04

Het zou ongetwijfeld een moord machine zijn maar aan jou toon te horen zeker niet die voor jou :06

Groetjes en veel sterkte met het uitzoekerij :10

Niels.

o.k dan Notje :07 :10

ik zal er verder over ophouden , want ik ken de detector waarschijnlijk niet goed genoeg (nog niet).
en Hoth , en Highlander zijn ook doorgewinterde zoekers (zie alleen nooit vondsten van hun , maargoed). :lol:
maar zij weten ook wel hoe een detector hoort te werken dus..... :05

ik hoop eens met een Deus zoeker een paar uurtjes op pad te gaan om mij te laten zien wat ik dan fout doe o.k :mrgreen:

allemaal bedankt voor deze interessante discussie :uu :10 :10

gr bubba :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


17 jun 2011, 21:44
Profiel WWW
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59381
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
ha leuk dit
bobba is top met zoeken alleen wil hij de xp leren kennen
tot nu toe kent hij hem nog niet zo goed
daarom zeggen wij dat dat hij zijn voordeel er mee kan doen
en we hebben het er niet over wiie er beter is not

bobba wil het gaag leren
maar hij kent hem nog niet goed
dus kun je niks zeggen over hoe hij werkt

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


17 jun 2011, 21:50
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2008, 14:13
Berichten: 1362
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP - DEUS Ijzervreter tegenvaller of toch niet ???
Ha Bubba,

Klopt, doorgewinterd én veel vondsten, die durf ik niet eens op het forum te plaatsen...
En wie mijn verzameling Denari kent, die weet waarom :-)

Gr,

Patrick

_________________
Ook gij, Brutus?


17 jun 2011, 22:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl