|
Het is nu 19 apr 2024, 14:41
|
Auteur |
Bericht |
bennie7
Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59 Berichten: 6557 Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
|
Re: xp deus
hoi, oke dat het gebeurt misschien wel vaker en valt te verhalen op garantie . maar dan hoef je toch niet zo'n mail te versturen van de dealer.
zo als hier boven de geplaatste mail veranderd door misfit)
met andere woorden je kunt er een bestellen op de site. daarom ben ik boos. grt
_________________ [color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@
|
19 nov 2012, 23:05 |
|
|
Hoth
Geregistreerd: 14 aug 2008, 14:13 Berichten: 1362
|
Re: xp deus
Praat in alle redelijkheid nog eens met de desbetreffende dealer en wijs hem op de consumentenwet. Misschien is het geen onwil en kom je er samen uit.
_________________ Ook gij, Brutus?
|
19 nov 2012, 23:26 |
|
|
sjoho
Geregistreerd: 19 apr 2008, 16:37 Berichten: 7367
|
Re: xp deus
Heb m ook al eens kapot gehad en kreeg direct een nieuwe.
|
19 nov 2012, 23:43 |
|
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 26980 Woonplaats: Kerkrade
|
Re: xp deus
zeker mag je namen noemen als de garantie niet goed is,dat is je goed recht zo worden ook namen genoemd als ze goede service geven,dus als dat niet zo is mag dat natuurlijk ook in dit geval gaat het om " D.J. Laan" , morgen kan het "Gesink of MidHolland" of andere dealers zijn wat ik kan vertellen is dat breuk niet onder de garantie valt ,staat ook in de offerte of rekening die je krijgt,staat het er niet bij dan heb je een ding geven ze je een kado heb je ook geluk. grt Chris
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
20 nov 2012, 02:10 |
|
|
Highlander
Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17 Berichten: 2350
|
Re: xp deus
..Ik persoonlijk heb veel met DJ Laan te doen, ik ken persoonlijk geen betere wederverkoper dan hij, ook zijn service is een voorbeeld voor menig andere wederverkoper, daarom ga ik er van uit dat er wat anders aan de hand is, ook omdat dit voor mij totaal tegendraads klinkt!!! gr. highlander
_________________ Gr. Highlander
|
20 nov 2012, 09:40 |
|
|
Hoth
Geregistreerd: 14 aug 2008, 14:13 Berichten: 1362
|
Re: xp deus
@ Chris: Jouw opmerking inzake garantie is niet juist De wederverkoper kan schrijven op zijn offerte of rekening wat hij wil - hij komt echter nooit onder de consumentenwet uit. De bewijslast ligt in dit geval bij de VERKOPER, en deze heeft immers al schriftelijk toegegeven dat e.e.a vaker voorkomt. Met andere woorden: hij moet kunnen aantonen dat de breuk door ondeugdelijk gebruik is ontstaan, en dat kan hij niet. Je zou kunnen veronderstellen dat het een fout in de constructie is, wat aannemelijk is, omdat XP de armsteun later heeft vervangen voor een flexibel model. In ieder geval is de garantie 24 maanden, oftewel 2 jaar - ook al schrijft de verkoper wat anders. Sterker nog: in sommige gevallen is de garantietermijn nog langer, omdat de wet voorschrijft dat elk product een zgn. levensverwachting heeft. Je zou dus kunnen zeggen: van een detector verwacht ik dat hij minstens 3 jaar meegaat. Dan neemt de wet dit, als het aannemelijk klinkt, over en heb je dus 36 maanden garantie Dus Bennie, Laat je niet zomaar afschepen, waarschijnlijk snapt de verkoper bovenstaande regels zelf ook niet en is e.e.a zo uit de wereld - zoals Highlander schreef ken ik de betreffende dealer ook als zeer kundig, schappelijk en om zijn servicegerichtheid.
_________________ Ook gij, Brutus?
|
20 nov 2012, 09:54 |
|
|
Misfit
|
Re: xp deus
Op zich heb je gelijk Hoth, alhoewel bepaalde onderdelen wel degelijk uitgesloten kunnen zijn van garantie (denk bvb aan de batterijen bij een mobiele telefoon). Verlende garantie boven 1 of 2 jaren geld trouwens alleen voor dingen met een niet geringe waarde waarvan je er mag uitgaan dat ze veel langer meegaan. Denk bijvoorbeeld aan een wasmachine of tv die na 3 jaar kapot gaat, niet aan een kunststof armsteuntje...
Anyway: De namen die ik had vervangen door XXXXX heeft CC er 1 van hernoemd, en dan komen we bij waarom ik het weggehaald had: Wij weten allemaal niet hoe de vork precies in de steel steekt, en dus vond (en vind) ik het niet nodig man en paard te noemen. Misschien was dit een tweedehands piepstok, misschien is de 2 jaar garantie verlopen, misschien zijn deze onderdelen uitgesloten van garantie, misschien ziet de dealer schade door oneigenlijk gebruik, misschien begon de klager zijn klacht met " hee mooie lamlul, die kut-stok van jou heb kuren", misschien is er een misverstand, misschien... misschien... wij waren er niet bij...
En, de dealer is hier niet aanwezig om zich te verdedigen... Dan vind IK dat dit soort dingen NIET op een openbaar forum hoort. Niet bij deze dealer, niet bij een andere...
|
20 nov 2012, 10:20 |
|
|
Hoth
Geregistreerd: 14 aug 2008, 14:13 Berichten: 1362
|
Re: xp deus
@ Misfit: Niet helemaal correct - alhoewel ik er geen wellis nietes verhaal van wil maken Batterij bij een GSM binnen een half jaar defect of stuk? Dan moet de verkoper deze kosteloos vervangen, omdat de wet ervan uit gaat dat bij defecten tot 6 maanden het defect al bestond bij aflevering. Dan kan de fabrikant uitsluiten wat hij wil….en omdat veel consumenten dit niet weten, draaien er velen onnodig op voor hoge kosten. Ik geef je wel gelijk dat de info te summier is om een eenduidige conclusie te trekken, maar ik durf - en geloof me, ik heb hier wel een beetje verstand van - wel te concluderen dat Bennie recht heeft op kosteloos herstel cq. vervanging
_________________ Ook gij, Brutus?
|
20 nov 2012, 10:25 |
|
|
Misfit
|
Re: xp deus
Ik denk dat we op dezelfde lijn zitten Hoth Mijn mening is ook niet dat bennie fout zit ofzo, maar dat dit soort gevallen snel welles/nietes worden omdat wij niet alle feiten kennen & de andere partij er niet is om zijn kant van het verhaal toe te lichten... dus dan heb ik liever dat we gewoon geen namen noemen. Ik heb bennie geadviseerd om het eens via de importeur te proberen (die kan de dealer ook wijzen op zijn plichten, of de vervanging overnemen), en zo kan dit dus eventueel opgelost hebben zonder 'naming and shaming'. De meesten kennen deze dealer als een nette meneer met een nette firma, ik neem aan dat dit een misverstand is dat prima buiten het forum om uit de wereld geholpen kan worden.
|
20 nov 2012, 10:44 |
|
|
Dirk Jan Laan
Geregistreerd: 28 apr 2009, 09:07 Berichten: 11
|
Re: xp deus
Beste mensen, Bij wijze van hoge uitzondering wil ik graag op deze posting reageren. Ik denk dat dit de tweede of derde keer is dat ik reageer op een onderwerp op een forum in bijna 33 jaar tijd! Dit is dan ook onze enige reactie, verdere communicatie voeren wel liefst persoonlijk zoals alle andere communicatie dagelijks verloopt. Ik denk dat iedereen ons adres, e-mail adres en telefoonnummer weet te vinden dus dat zal geen problemen opleveren.
De heftige reactie van Dhr. B.S. verbaast ons nogal. We hebben Dhr. S. op 08-04-2010, dus ruim 2 1/2 jaar geleden, een nieuwe XP DEUS geleverd. Op 29-07-2010 een rubber ring, op 20-10-2010 twee nieuwe hoesjes voor zijn draadloze hoofdtelefoon en op 11-01-2012 een nieuwe handgreep, allemaal onder garantie / service geleverd. Ook de verzendkosten hebben wij voor onze rekening genomen. Het contact verliep altijd prima heb ik uit onze e-mail historie kunnen zien.
Zondagmiddag kregen we om 16.57 uur het onderstaande mailtje: hoi, vandaag is mijn armsteun gedeeltelijk afgebroken. tijdens uit zwaaien knapte het. zie foto, grt
Daar heb ik op maandag om 16.15 uur het de volgende reactie op geschreven: Goedemiddag B. Dat gebeurt inderdaad wel eens vaker. Zeker bij lagere temperaturen blijkt het kunststof wat kwetsbaarder te zijn. Je kunt eventueel een nieuwe armsteun (link) via onze site bestellen.
Met vriendelijke groet,
Waarop we maandagavond om 20.21 de onderstaande reactie van Dhr. S. ontvingen: http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=602&t=43344&p=393655#p393655
Wij verbazen ons bijzonder over deze vorm van communiceren en over de reacties die door sommigen worden gegeven. En dat terwijl nergens blijkt dat deze XP DEUS ruim 2 1/2 jaar oud is en er verder nog geen communicatie tussen Dhr. S en ons is geweest. Beste mensen, het gaat hier om een onderdeel van € 16,90 dat na 2 1/2 jaar stuk is gegaan! Waar gaat het over!
Er worden woorden geschreven als "slecht behandeld", "klote dat de dealer er niet voor wil gaan", "dit is gewoon garantie hoor", "ik leef met je mee", "dit gun je echt niemand" etc. etc. Natuurlijk is het helemaal niet leuk als iets stuk gaat op de dag dat je het wilt gebruiken. Ook wij leven met de nodige mensen mee maar dan gaat het wel om heel andere zaken dan over een gebroken onderdeel van € 16,90!
Op de vraag hoe oud is de Coinhunter wordt echter niet gereageerd.
Sinds 1980 verkopen we metaaldetectors en doen dat met ontzettend veel plezier, enthousiasme en voldoening. De laatste 8 weken hebben we met ons "hele hebben en houwen" 6 zoekdagen, themadag en congres bezocht en hebben daar veel enthousiasme gevoeld en plezier aan beleefd. Ernstige conflicten zijn ons vreemd. Als er nu wel eens een vorm van irritatie ontstaat willen we adviseren om hierover gewoon te communiceren, dan is veel bereikbaar. Deze vorm van ongenoegen uiten doet de partijen geen recht in onze ogen.
Vanmorgen heb ik contact gezocht met Gert Gesink van Detect, de XP importeur. Met XP blijkt een afspraak te zijn dat de handgrepen en armsteunen van de eerste generatie (waar deze armsteun toe behoort) die stuk gaan, kosteloos kunnen worden vervangen. Wij waren van deze afspraak niet op de hoogte. We zullen Dhr. S. dan ook een nieuwe armsteun toesturen. Niet omdat hij zich op deze, in onze ogen onredelijke, wijze heeft geuit maar gewoon, omdat we er na overleg met de importeur achter zijn gekomen dat XP de betreffende onderdelen van de eerste generatie XP's DEUS blijft vergoeden.
Verdere reacties zullen we niet via fora geven maar u kunt ons natuurlijk altijd bereiken met vragen en / of opmerkingen.
Met vriendelijke groet, Dirk Jan Laan Mathijs Laan
|
20 nov 2012, 12:50 |
|
|
Misfit
|
Re: xp deus
@Dirk-Jan: Dank voor je reactie, de geboden uitleg en oplossing komen me redelijk over !
@alle anderen: Ik sluit deze topic hierbij alsnog... Alles is gezegd (en was misschien al te ver gegaan)
|
20 nov 2012, 13:03 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|