Logo
Het is nu 23 apr 2024, 13:11



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Heeft iemand de nieuwe XP Deus 11 inch schotel al? 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Heeft iemand de nieuwe XP Deus 11 inch schotel al?
Hoi allemaal heeft iemand de nieuwe 11 inch XP Deus schotel al, ik vraag dit eventjes omdat er deze week er een paar geleverd zouden worden aan de handelaren :06
Gr highlander

_________________
Gr. Highlander


09 okt 2013, 22:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 jul 2010, 22:17
Berichten: 41
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Heeft iemand de nieuwe XP Deus 11 inch schotel al?
Hey Highlander,

Ik heb er een al sinds 4 september :)
Ik had hem al een hele tijd geleden gereserveerd bij Detect. Hij had er een binnen gekregen en die heb ik nu.
Heb nog niet echt kunnen testen omdat ik mijn enkelbanden gescheurd had. Volgens mij zijn er weer wat geleverd maar niet veel.
Op pieppiep had ik wat berichten gezet dus die kopieer ik maar even naar hier.

Op het eerste gezicht: Het verschil met de 22,5 schijf in gewicht (beide gewogen inclusief beschermkap en ondersteel) is 55 gram.

505 gram voor de 22,5 en 560 gram voor de 28cm.

De contactpunten zijn groter geworden, en het lijkt alsof het onderdeel waar ze opzitten vervangbaar is?

Meer gewicht aan de steel is nauwelijks merkbaar, hoewel dit moet blijken in de praktijk natuurlijk. De detector voelt net aan als met de kleine schijf (met de 34x28 had je soms het idee dat de steel wat slap aanvoelde, dat is hier niet het geval)

Maar goed ik heb dus een paar baantjes gelopen op een stuk waar ik eerder al met de kleine schijf overheen was geweest. Gewoon om te kijken of ik nog wat gemist had.

Ik gebruik meestal een 0 discriminatie programma met 5 tonen
toon 1 200hz/0
toon 2 200hz/0-25
toon 3 500hz/25-70
toon 4 800hz/70-98
toon 5 200kz/98-99
Dit is als het ware een all metal mode met alleen audio discriminatie
Freq 12 khz, Sens 95 en GB handmatig

Deze instelling is met de kleine schijf wat nerveus, maar wat opviel is dat de 28cm schijf erg rustig was.

Hij voelde wel iets zwaarder aan maar dat was ik na een paar meter al weer vergeten, niet zo duidelijk topzwaar als de 28x34cm.

Separatie bij ijzer naast "goed" metaal leek mij prima, bij een twijfelachtig signaal wat voornamelijk als ijzer klonk maar waar er toch een hoge piep te horen was leverde een stuk koper naast een stuk ijzer op.

Over het vinden van kleine voorwerpen zou ik me geen zorgen maken. Ik heb een paar minuten staan zoeken naar een stukje koper van ongeveer 2x4mm.

De signalen zijn bijzonder overtuigend. Bij de kleine schijf heb je wel eens dat een wat vager signaal pas duidelijk word als je er vaker/langzamer overheen zwaait. De grote schijf is heel duidelijk.

Na een paar meter een mooi signaal en de eerste Munt in Nederland gevonden met de 28cm mocht het licht zien. Een 1/8 stuiver Nederlands indie van 1826. Leuk muntje en de eerste keer dat ik er zo een vind.

Minpuntje: De Garrett pinpointer en de 28cm schijf gaan geen vriendjes worden. Bij de standaard schijf heb ik geen last van storing maar de 28 slaat helemaal op tilt als ik de pinpointer aanzet. Je moet de detector echt een paar meter verder leggen om hier geen last van te hebben. (ik zal volgende keer eens proberen de frequentie wat te verschuiven) Update: frequentie verschuiven helpt wel, geen storing meer op de pinpointer.

Geen wereld vondsten gedaan tot nu toe, maar toch leuk om te zien dat het stuk wat ik hiervoor al met de standaard schijf had uitgekamd toch nog weer wat oplevert. Ik had ook het idee, maar dat is niet echt wetenschappelijk dat ik op sommige dingen toch wat dieper moest graven

Pinpointen is wat lastiger maar ik zwaai meestal achteruit tot het signaal weg is en dat ook een keer kruislings en dan ligt het pal voor de schijf dus niet echt een nadeel.

Al met al ben ik wel blij verrast met de schijf, word zonder twijfel de standaard schijf voor de vlakkere akkers. Tussen de mais stoppels en vooral daar waar het erg vervuild is is de standaard schijf favoriet.

_________________
Zoekt naar oale spullen
johne.nl is gehacked aan een nieuwe site word gewerkt


10 okt 2013, 19:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2008, 14:13
Berichten: 1362
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Heeft iemand de nieuwe XP Deus 11 inch schotel al?
Dus jouw audio disc staat op 25?!

Met andere woorden, alles tot 25 geeft een ijzertoon, dan heb je wel erg veel disc!

Gr, Hoth

_________________
Ook gij, Brutus?


10 okt 2013, 20:10
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Heeft iemand de nieuwe XP Deus 11 inch schotel al?
Dank je wel johne :goezo: :goezo: :goezo:
Gr highlander

_________________
Gr. Highlander


10 okt 2013, 21:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl