Logo
Het is nu 28 maart 2024, 20:50



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
 Xp deus 4.0 en HF schijf 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Xp deus 4.0 en HF schijf
Hi rakker ik ben er mee bezig, de negative disk in 4.0 is voor ons in mijn ogen oninteressant hij loopt daardoor een stuk onrustiger en heeft weinig tot geen meerwaarde in mijn ogen, de Hf schotel daarintegen is een ander verhaal ik heb deze getest in het veld naast 2 jongens die de zwarte 22.5 schotel en de 28er hadden , elke piep werd door allen gecontroleerd en alle schotels vonden het object en visie versa , in mijn ogen gaf de witte schotel de objecten beter weer ik zocht overigens met 28.5 khz.
de dag daarna vond ik een zilveren pfennig die op zijn kant in een trekkerspoor zat ongeveer 10 cm diep , wat mij opviel is dat als je eroverheen loopt hij daadwerkelijk het ook meteen detecteert hier hadden de zwarte schotels hun problemen mee in veel gevallen moest je er een paar keer overheen zwaaien om zeker te xijn.
ik heb er nog te weinig mee gelopen maar ik geloof dat deze schotel het erg goed doet op akkers die al menigmaal zijn afgezocht aan de ene kant omdat hij happiger is op moeilijk detecteerbare objecten (munten die op de kopse kant in de bodem zitten) aan de andere kant omdat hij beter met de mineralisatie kan omgaan en daardoor objecten dieper detecteren kan, maar goed ik heb er nog te weinig mee gelopen om definitief er iets over te kunnen zeggen, wordt vervolgd

_________________
Gr. Highlander


08 apr 2017, 12:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
Dit filmpje geeft eigenlijk weer wat ik bedoel :07
Gr h
https://youtu.be/KA6P6-HeIho

_________________
Gr. Highlander


08 apr 2017, 13:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 16:49
Berichten: 7684
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
:03 had het filmpje vd week al gezien, ben zelf nog niet overtuigd om de nieuwe schotel te kopen, zit nog wel te denken om die pinpointer aan te schaffen.
Heb ook nog niet 4.0 erop gezet, :06

gr
Peter

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


08 apr 2017, 17:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
Hi Peter zoals hij zelf ook al vertelde geloof ik ook dat 4.0 meer bedoeld is voor de nieuwe hardware , overigens kun je met de witte schotel ook op 15khz zoeken :07 , maar ik ben er wel van overtuigd dat op de middeleeuwse Romeinse of Keltische sites je voordeel kunt behalen met 28.5 khz of hoger :06
Gr c

_________________
Gr. Highlander


08 apr 2017, 17:17
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 okt 2012, 16:39
Berichten: 10560
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
Ben benieuwd Highlander klinkt allemaal goed :10 maar op 28,5 khz zal het wel veel loden hagelkorrels graven zijn :07




GroetenMarcel


08 apr 2017, 18:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
Hi mj daar was ik in eerste instantie ook bang voor maar dat valt echt mee tenminste op 28.5 khz
Gr h

_________________
Gr. Highlander


08 apr 2017, 18:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
Aangezien wit niet echt mijn kleur is heb ik hem zwart gemaakt met plastidip dit beschermt en je kunt het er zo weer vanaf halen het is vloeibaar plastic die door het drogen tot folie wordt :07


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Gr. Highlander


08 apr 2017, 18:58
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
Highlander schreef:
Aangezien wit niet echt mijn kleur is heb ik hem zwart gemaakt met plastidip dit beschermt en je kunt het er zo weer vanaf halen het is vloeibaar plastic die door het drogen tot folie wordt :07



ga je die hond zwart maken
NEE TOCHT

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


08 apr 2017, 19:10
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
:07 :07 :07

_________________
Gr. Highlander


08 apr 2017, 19:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jul 2009, 14:41
Berichten: 1624
Woonplaats: zeeland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
thx voor de info michael :10 :10 ik ga de hf schotel en de update maar doorvoeren dan ..aangezien ik toch altijd in de goldmax mode zoek 18khz .zal evt terug naar 15khz zoveel niet uitmaken als 30khz niet bevalt..en als ik bv met het kastje en de bekabelde headset apart zoek.en op de andere schotel met de draadloze headset .dan heb ik in principe toch 2 detectors ,mijn gedacht :09

btw mooi gedaan met dat plastidip :goezo: :10

gr rakker


09 apr 2017, 10:40
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
Hi rakker dat was ook mijn beredenering, 15 kHz of 18 kHz maakt niet zoveel uit :07 eventjes een kleine maar niet onbelangrijk punt in 4.0 zit het programma deep, volgens Alain is dit van de standaard programma's het diepste gaande programma met uitzondering van goldfield(in veel situaties niet te gebruiken) maar nu komt het je zou voor elk nieuw programma dat je gebruikt het programma deep als basis moeten gebruiken de reden is dat in dit programma parameters zitten die wij als gebruiker niet kunnen beïnvloeden of kunnen veranderen, als voorbeeld: je maakt een eigen programma op basis van de Goldmaxx Power met jou eigen instellingen en je gebruikt dezelfde instellingen met als basis het programma deep dan gaat die met deep als basis dieper ook al zijn de instellingen identisch, raar maar waar :ls

_________________
Gr. Highlander


09 apr 2017, 12:09
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
Rakker nog eventjes dit de witte schotel loopt alleen op 4.0, niet op 3.2, dus als je één kastje hebt zul je deze moeten omzetten naar 4.0 om de witte schotel te kunnen gebruiken datzelfde geldt voor jou headset deze wordt dan mee geupdated
Gr h

_________________
Gr. Highlander


09 apr 2017, 12:13
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 jul 2009, 14:41
Berichten: 1624
Woonplaats: zeeland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
Highlander schreef:
Rakker nog eventjes dit de witte schotel loopt alleen op 4.0, niet op 3.2, dus als je één kastje hebt zul je deze moeten omzetten naar 4.0 om de witte schotel te kunnen gebruiken datzelfde geldt voor jou headset deze wordt dan mee geupdated
Gr h


ja idd michael.. daar heb je gelijk in .daar zat ik later ook aan te denken :idea: het kastje overruled de headset..maar ga hem toch maar bestellen .ben altijd wel in voor iets nieuws .en heb toch begrepen van mijn leverancier dat het hele gedoe toch wat rustiger is op ijzergronden. en op die verschrikkelijke hotrocks..en tenslotte komt het vakantiegeld dr aan .die 375euro overleven we wel :03
het zal weer wennen worden in het begin ..maar ik heb dr een goed gedacht van :09

gr rakker


09 apr 2017, 12:58
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
:goezo:
Gr h

_________________
Gr. Highlander


09 apr 2017, 13:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 mei 2010, 19:05
Berichten: 1093
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
Hi mannen
Ik zit er om te denken te wachten op de elips coil.
Verder zou ik graag willen weten of je met de frequentie schift (expert)de zendsterkte veranderd :04
Gr maurice


09 apr 2017, 13:16
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
Hi Maurice er is qua instellingen niet veel veranderd dus de zendsterkte is ook instelbaar, nieuw is eigenlijk de -Disk, xy scherm , een verbeterd tracking systeem, de recovery speed 2.5 , verstelbare audio tonen wellicht dat ik.wat vergeten ben uit mijn hoofd :01
Gr h

_________________
Gr. Highlander


09 apr 2017, 14:12
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 okt 2011, 10:31
Berichten: 6299
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
Hoi allen
Heb de pinpointer besteld
Heb ook geprobeerd de 4.0 erop te zetten maar windows kan geen driver vinden zowel bij de windows 7 en bij windows 8
Gr marin

_________________
http://members.casema.nl/mm.driedijk/

ik verzamel fibula s
heb je er niks mee denk aan mij
ruilen kan ook


10 apr 2017, 04:18
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 09:24
Berichten: 11688
Woonplaats: Midden Nederland
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
Highlander schreef:
Dit filmpje geeft eigenlijk weer wat ik bedoel :07
Gr h
https://youtu.be/KA6P6-HeIho


Als ik het goed begrijp, heeft het dus weinig zin om de update te doen als je geen HF schijf gaat gebruiken..

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


10 apr 2017, 14:09
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
Ik denk eerlijk gezegd niet , ik vermoed dat de 4.0 meer voor de nieuwe hardware is, alhoewel het tracking systeem wel verbeterd is idem het audio geluid maar ik denk dat iedereen zelf moet beslissen wat te doen, maar als ik alleen de zwarte schotels heb zou ik wachten tot er meer bekend is over de eventuele voordelen die ook gelden voor de zwarte schotels

_________________
Gr. Highlander


10 apr 2017, 14:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2015, 13:59
Berichten: 26
Woonplaats: Voorhout
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Xp deus 4.0 en HF schijf
All, afgelopen week heb ik v4.1 beta 2 geïnstalleerd. Met deze versie gaat de Go Detect app ook werken op de oudere functie kastjes. De release van Go Detect zal dus met 4.1 komen.

In 4.1 zit een verbetering voor de automatische grondbalans/tracking. Je kan namelijk de gevoeligheid hiervan zelf beïnvloeden. Bij weinig mineralisatie (dus slecht meetbaar) wordt de tracking dan uitgezet.

Raar is dat de beta versie nog niet is bijgewerkt voor de HF schijven.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


21 sep 2017, 15:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl