Logo
Het is nu 20 apr 2024, 14:34



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
 HF schijven xp deus 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jun 2009, 14:10
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht HF schijven xp deus
goeien dag beste mensen hier een brandende vraag .
Zie allemaal aanbiedingen van de nieuwe hf schijven maar ik hoor zie maar wienig reacties van mensen die er echt een aan schaffen
dus mijn vraag is of deze schijven echt een goede aanvulling zijn voor de xp deus of dat je beter gewoon met versie 3.2 verder gaat zoeken
i.p.v een nieuwe schijf aanschaffen en 375 euro in je zak houd of heb ik het mis?
En is 4.0 al goed werkend ?
p.s heb zelf de xp deus versie 3.2 met 28 cm schijf [mooie machine]
graag wat reacties praat mee!
grtz metallica.


09 jul 2017, 16:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 mei 2008, 20:51
Berichten: 7954
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
Ligt aan waar je zoekt en wat je wilt vinden. Heb je sites met veel ijzer of verwacht je erg kleine voorwerpen of penninkjes dan is de verhoogde freq ideaal. Mijn zoekmaat heeft er 1 en vond laatst veel klein spul tussen het ijzer. Maar ook kleine fragmenten alu komen fijn binnen. Dus ja vast een meerwaarde maar de prijs is ook niet mis.

4.0 moet je er gewoon opzetten. :07

_________________
Omdat archeologie een verhaal vertelt.


09 jul 2017, 16:53
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2013, 15:42
Berichten: 6849
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
FAR BEYOND DRIVEN schreef:

4.0 moet je er gewoon opzetten. :07


wat is het voordeel van 4.0 ten opzichte van 3.2 dan met de gewone schotel. :yh

zoals ik het lees is 4.0 ontworpen voor de nieuwe HF schijven en heeft het geen meerwaarde om die upgrade te doen zonder de witte schotel.


09 jul 2017, 17:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 mei 2008, 20:51
Berichten: 7954
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
Upgrade heeft nieuwe programmas en is ook geschikt voor de pinpointer. Je kan altijd terug he. Of je favoriete programma invoeren.

_________________
Omdat archeologie een verhaal vertelt.


09 jul 2017, 17:32
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2013, 15:42
Berichten: 6849
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
maar die nieuwe programmas staan er nu standaard in. eerst moest je die handmatig invoeren, hot en deep bijvoorbeeld. en die programmas kan ik er nu ook inzetten. in de 3.2
ik heb een programma voor vervuilde akkers (romeins) en de normale akkers zonder al teveel vervuiling. zoek daar al 2 jaar mee, met goede resultaten. zijn er al meerdere die dit programma gebruiken en er zeer tevreden over zijn.

maar ook ik heb zitten denken aan de 4.0, maar zie nergens geen voordelen ten opzichte van de zwarte schijven, en ik gebruik geen pinpointer. dus ben ik eigenlijk heel benieuwd wat de voordelen dan zijn. ik kan er niks over terug vinden in ieder geval.

ik denk wel dat de witte schijf op de vervuilde romeinse akers waar ik zoek meer zal vinden. zou die graag een dag willen testen voor ik hem koop. maar omdat ik hem niet kan testen, ja achter in de tuin bij de MD zaak, ga ik nog niet over op de koop er van.

dus voorlopig blijf ik bij de 3.2 en de oude schijf. of iemand moet kunnen zeggen dat de 4.0 met de normale zwarte schijf zeker wel een vooruitgang is.


09 jul 2017, 23:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jun 2009, 14:10
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
ja precies nou ik ga ook nog niet over naar 4.0 na deze berichten in ieder geval bedankt voor jullie reacties
ik hou het forum wel in de gaten of er echt betere reseltaten met de hf schijven zijn .
grtz Metallica. :lk :lk :lk


18 jul 2017, 21:53
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2017, 17:40
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
Volgende week ga ik toch de nieuwe HF coil halen. Ben benieuwd.


30 jul 2017, 18:59
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 okt 2012, 17:39
Berichten: 10582
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
Ben benieuwd na de resultaten Marc :10 je hoort en leest er weinig over :06





GroetenMarcel


30 jul 2017, 21:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2017, 17:40
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
mj xp schreef:
Ben benieuwd na de resultaten Marc :10 je hoort en leest er weinig over :06





GroetenMarcel
Testresultaten zal ik na een keer of vijf zoeken hier plaatsen.


31 jul 2017, 00:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7705
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
mj xp schreef:
Ben benieuwd na de resultaten Marc :10 je hoort en leest er weinig over :06





GroetenMarcel


https://www.youtube.com/watch?v=3HAQ8JjYrNs
https://www.youtube.com/watch?v=VYy2LLL89PY&t=766s

zegt niet alles natuurlijk, maar hij weet er alles van, maar idd je moet ook maar zulke akker hebben dan he :07

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


01 aug 2017, 00:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
De HF schotel is op verschillende gebieden inzetbaar, onder andere als je op zoek bent naar klein filigraan spul of kleine muntjes met lage geleidingswaarde zoals de welbekende kopjes(floris muntjes), maar ook op gebieden waar je met de zwarte schotel slecht of helemaal niet kunt zoeken denk hierbij aan het zoeken onder stroomkabels of masten, door de hoge freq. heeft de HF schotel veel minder last van HMI storingen dan de zwarte schotels, sinds ik de HF schotel heb heb ik meer kleine zilveren muntjes gevonden dan daarvoor, kan natuurlijk met geluk te maken hebben maar ik vermoed dat het eerder met de HF schotel te maken heeft, ook op ijzerhoudende bodem in combi met mineralisatie slaat hij zijn mannetje goed mits je langzaam zwaait hij pakt dan werkelijk bijna alle edelmetalen tot een bepaalde diepte, de keerzijde is dat hij diepliggende grotere objecten(vanaf +/-35mm) eerder als ijzer ziet dan als edelmetaal, de zwarte schotels daarintegen gaan op die grotere objecten dieper en herkennen deze dan als edelmetaal.
Samenvattend je kunt met de HF schotel zeker diepe items vinden maar zijn kracht ligt hem in het opsporen van kleine zilveren of gouden objecten op moeilijke grond en is een perfecte aanvulling op de zwarte schotels van XP, het is in mijn ogen geen all-rounder maar eentje die je op bepaalde gebieden inzet en met de juiste instelling moeilijk te toppen is.

gr. Highlander

_________________
Gr. Highlander


02 aug 2017, 09:13
Profiel
Online
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40
Berichten: 7725
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
Hi

Die schijven zullen zeker sterk zijn in een bepaald gebied. Zoals stort en nugget zoeken. Om er nu mee te gaan prospecteren op een akker.. hmm :06 Ben (nog) niet overtuigd.

Daarbij zeg je Highlander dat je langzaam moet zwaaien. Dat geldt natuurlijk voor iedere denkbare combinatie. Ik zwaai en loop altijd langzaam, soms opvallend veel langzamer dan de mensen met wie ik op pad ben. Gegarandeerd dat ik meer uit de grond weet te peuteren. Wat zelfs tot frustratie, afgunst en verhalen à la "hij neemt aangekocht materiaal mee op de akkers"... :lol:

Heb je een Deus, met welke schijf dan ook, concentreer je dan eerst op je techniek. Voordat je investeringen gaat doen.

Groetjes :sd

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


02 aug 2017, 10:49
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
Hi radio :07 , met de HF is dit nog extremer hij geeft meer aan dan de zwarte, ik durf te beweren dat juist jij meer baat hebt met de HF schotel dan de zwarte juist omdat jij langzaam loopt :goezo:

_________________
Gr. Highlander


02 aug 2017, 19:25
Profiel
Online
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40
Berichten: 7725
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
Ja het gaat er uiteindelijk toch wel van komen hoor :07 Ben nog zo'n beetje in de ontkennende fase zeg maar :lol: Voordat het seizoen echt losbarst in oktober/november zal ik er wel eentje onderaan die stok hangen.

Moet je maar weer eens langskomen voor de nodige uitleg en "veldtest" :07

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


03 aug 2017, 10:59
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2017, 17:40
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
peter schreef:
mj xp schreef:
Ben benieuwd na de resultaten Marc :10 je hoort en leest er weinig over :06





GroetenMarcel


https://www.youtube.com/watch?v=3HAQ8JjYrNs
https://www.youtube.com/watch?v=VYy2LLL89PY&t=766s

zegt niet alles natuurlijk, maar hij weet er alles van, maar idd je moet ook maar zulke akker hebben dan he :07
Gary Blackwell zal er niet om liegen denk ik. Als uit de test blijkt dat ie 3 cm dieper zoekt dan kan je overnieuw beginnen op veel akkers.


03 aug 2017, 11:48
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2010, 16:07
Berichten: 1807
Woonplaats: lost ones
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
Highlander schreef:
De HF schotel is op verschillende gebieden inzetbaar, onder andere als je op zoek bent naar klein filigraan spul of kleine muntjes met lage geleidingswaarde zoals de welbekende kopjes(floris muntjes), maar ook op gebieden waar je met de zwarte schotel slecht of helemaal niet kunt zoeken denk hierbij aan het zoeken onder stroomkabels of masten, door de hoge freq. heeft de HF schotel veel minder last van HMI storingen dan de zwarte schotels, sinds ik de HF schotel heb heb ik meer kleine zilveren muntjes gevonden dan daarvoor, kan natuurlijk met geluk te maken hebben maar ik vermoed dat het eerder met de HF schotel te maken heeft, ook op ijzerhoudende bodem in combi met mineralisatie slaat hij zijn mannetje goed mits je langzaam zwaait hij pakt dan werkelijk bijna alle edelmetalen tot een bepaalde diepte, de keerzijde is dat hij diepliggende grotere objecten(vanaf +/-35mm) eerder als ijzer ziet dan als edelmetaal, de zwarte schotels daarintegen gaan op die grotere objecten dieper en herkennen deze dan als edelmetaal.
Samenvattend je kunt met de HF schotel zeker diepe items vinden maar zijn kracht ligt hem in het opsporen van kleine zilveren of gouden objecten op moeilijke grond en is een perfecte aanvulling op de zwarte schotels van XP, het is in mijn ogen geen all-rounder maar eentje die je op bepaalde gebieden inzet en met de juiste instelling moeilijk te toppen is.

gr. Highlander



Zit je weer reclame te maken :07 :07 :07 :07 ik zie foto,s voorbij komen van dealers...van gevonden obooltjes en penninkjes..met de HF
Ja die heb ik er ook heel veel gevonden met de 3.2 DEUS.... Het zal zeker wel een voordeel opleveren met ondiep klein spul in moeilijkere lagen.
Denk aan stort grond of een zeer vervuild akker, want daar zorgen ze bij XP wel voor....Maar 375 euro voor een schijf is HEEL VEEL geld !!

_________________
Lost Ones


03 aug 2017, 12:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
Hey Robbie geen reclame :lol: :lol: :lol: maar mijn ervaring(wat het waard is) :07 :07 :07 , ik ben met je eens dat het veel geld is en iedereen moet het natuurlijk zelf weten, ik denk dat voor een zondagzoeker dit geen meerwaarde zal brengen maar voor de doorgewinterde zoeker die voornamelijk naar romeins, keltisch, middeleeuws zoekt op moeilijke grond zal in mijn ogen met de HF schotel uiteindelijk meer gaan vinden daar ben ik van overtuigd.

gr. Highlander

_________________
Gr. Highlander


03 aug 2017, 16:21
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2008, 23:55
Berichten: 185
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HF schijven xp deus
Een hobby mag geld kosten.

Dus ik haal komende week de elliptische schijf op.

De gewone hf witte heb ik al.
Het is wel even wennen en je moet ff doorbijten want in eerste instantie had ik er moeite mee.


19 aug 2017, 22:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl