Logo
Het is nu 28 maart 2024, 09:06



Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 16:49
Berichten: 7684
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf
:06 Zo even een paar uurtjes gelopen mikel, het werkt goed :10
Mijn eerste piep was gelijk zilver :goezo: , maar wat ons (Hapjes en ik ) opviel was dat het ijzer een wel zeer duidelijke en mooie toon gaf. vdi o.2/ 0.5
Terwijl op de bedieningsunit duidelijk te zien was dat het ijzer was, :00
Joop liep met de HF schijf en ik niet, op allebeide kastjes de zelfde waarden


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


19 aug 2017, 21:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf
Thanks Peter ik kijk normaal niet op de afstandsbediening maar alleen op het gehoor, wellicht is het een stukje gewenning ik loop er al wat langer mee :07 en hoor het er goed tussen uit :07 , je zou hem van -0.9 naar 0 of iets hoger kunnen zetten daar moet je eventjes mee spelen tot je het er beter uit hoort :10 :goezo:
Gr h.

_________________
Gr. Highlander


19 aug 2017, 22:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 16:49
Berichten: 7684
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf
Highlander schreef:
Thanks Peter ik kijk normaal niet op de afstandsbediening maar alleen op het gehoor, wellicht is het een stukje gewenning ik loop er al wat langer mee :07 en hoor het er goed tussen uit :07 , je zou hem van -0.9 naar 0 of iets hoger kunnen zetten daar moet je eventjes mee spelen tot je het er beter uit hoort :10 :goezo:
Gr h.

Ik kijk er normaal ook niet naar, maar met nieuwe instellingen/programma's altijd wel. En in dit geval waren het echt mooie signalen waar ik normaal op zou graven, maar de bedieningsunit zei me heel wat anders :whoea:
Als ik tijd heb ga ik het nogmaals even testen :10

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


19 aug 2017, 22:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf
We hebben in England genoeg tijd :goezo:
Gr

_________________
Gr. Highlander


19 aug 2017, 22:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:30
Berichten: 1922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf
Heb hem net ingevoerd, de 4e toon gebruik je niet dus het zou ook een 3-tone configuratie kunnen zijn. Toch?

_________________
XP Deus en zelfbouw detectoren


20 aug 2017, 14:15
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 apr 2014, 15:51
Berichten: 401
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf
Bedankt voor het posten Highlander, mooie uitleg ook :10 . Ik ga hem binnenkort zeker even testen! (ook al zoek ik met de zwarte 28 cm schijf).


20 aug 2017, 14:26
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf
Hi Joop correct, 4 toon waarvan 1 ijzer is dus eigenlijk 3 toons :07 alhoewel ijzertoon ook een toon is :07 :07 :07 niet elke bodemsoort is gelijk daarom kan het zijn dat je soms een instelling moet veranderen als je het basis principe erin hebt staan jun je er overal mee zoeken, en niet vergeten de groundbalance handmatig naar beneden te zetten(minimaal3) dit maakt qua diepgang erg veel uit zoek maar eens op negative groundbalance op YouTube :07 met dit programma kun je de -groundbalance zelfs tot 65 verlagen, mocht je het ijzer er slecht uithoren verhoogt dan de disk iets of verlaag de negative disk naar -1.3 maar lager zou ik niet gaan omdat dan goede edelmetalen over kunnen gaan in een ijzer toon.

_________________
Gr. Highlander


20 aug 2017, 15:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2015, 13:59
Berichten: 26
Woonplaats: Voorhout
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf
Als je de tone break T2/3 van 04 naar 05 zet ben je het meeste ijzer van spijker formaat kwijt. Heeft dat negatieve effecten op het prog?

Verstuurd vanaf mijn MYA-L41 met Tapatalk


20 aug 2017, 16:12
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2008, 22:55
Berichten: 185
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf
Ik heb het prg ook geladen en opgeslagen.
Ben vrij slechthorend in de hoge tonen maar de lage tonen hoor ik,nog best goed.

Voor zover ik het begrepen heb geeft hij nu voor de hoog geleidende matterialen een lage toon ipv de hoge pieptoon.

Voor mij gewoon helemaal top dus.

Deze week ga ik hem testen.


20 aug 2017, 18:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2017, 08:01
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf
Nog bedankt voor deze gouden tip! De geldt natuurlijk voor de ellipsenschijf . Ik zal het morgen eens bij de Romeinse villa uitproberen.nog leuk de zoekdag.. geen prijs maar bijzondere vondsten gevonden een fragment van een denarius..


09 sep 2017, 17:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf
... ik was vandaag op een akker waar door de mineralisatie je elke keer valse signalen kreeg daardoor hoorde je de kleine piepjes niet meer ik liep overigens in het hoth programma, ik moest de Senseo een stuk terug zetten wilde ik hem rustig krijgen , heb toen geschwitched nasr het pacman programma waar je dus geen last hebt van de hoge piepen door de mineralisatie deze worden omgezet naar een ijzertoon(lage toon) je kunt om diepte te behalen zelfs onder de bodemwaarde gaan zitten dit lukte niet in het hoth programma, omdat op deze akker veel ijzer lag heb ik de disk van -0.9 naar +3.2 gezet dit funktioneerde verbazingwekkend goed, ik heb hem zelfs op +6 disk gehad om te testen en heb geen maskering ondervonden dit heb ik getest d.m.v. het switchen naar het hoth programma, dus is de mineralisatie hoog en je daardoor valse piepen krijg zou ik het pacman programma eens proberen, graaf je teveel ijzer uit schroom dan niet de -disk om te zetten naar +3.2 of hoger.
Gr h.

_________________
Gr. Highlander


10 sep 2017, 15:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:30
Berichten: 1922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf
Pacman uitgeprobeerd in Engeland, het liep zeer prettig!

De grondbalans heb ik steeds zo ingesteld zodat er een lage basistoon aanwezig, inderdaad 2-3 onder de grondbalans die de DEUS meet door te pompen (handmatig meten van de grondbalans). De lage toon is niet hinderlijk omdat de hoge piepjes goed opvallen.

Viel me op dat ik best snel kon zwaaien ondanks dat de reactiesnelheid op 2.5 staat. Misschien kan je hier nog winst halen, lagere reactiesnelheid betekent meer diepte. Als er tenminste niet al te veel ijzer ligt.

Hot rocks komen knallend binnen maar zijn gemakkelijk te discrimineren omdat het display altijd rond de 23 aangeeft (meen ik).

Groet,
Joop

_________________
XP Deus en zelfbouw detectoren


22 sep 2017, 08:34
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2017, 10:16
Berichten: 434
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf
Dank voor het delen van dit programma. Ik heb hem er in gezet en ga zeker uitproberen, Ik werkte tot nu toe hoofdzakelijk in het Ultimate programma op 28 Khz. met de HF elliptische.

update: Vanmiddag uitgeprobeerd. Inderdaad hoge piepjes zijn weg en alleen wat donker gemurmel op de achtergrond. Je hoort nu veeeeel beter de twijfelpiepjes. Inderdaad met de gb wat lager gaat Pacman dieper dan mijn Ultimate! Het is ook rustiger zoeken.
Pacman wordt vanaf nu mijn standaardprogramma op een aantal plekken. Nogmaals dank voor dit slimme programma! :10


22 sep 2017, 11:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2017, 16:40
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw programma "pacman" voor de Deus 4.0/HF schijf
Ik heb vorige week de ronde witte schijf getest op een "leeg" speelveld waar ik de laatste keer met de zwarte schijf bijna niets meer vond. De keren daarvoor veel munten, vooral uit guldentijd. Deze keer dus met de nieuwe coil op GMPower 54khz, discriminatie op 1 senz op 92, alle tonen. Resultaat? 26 munten waarvan vooral de guldens en rijksdaalders zeer diep lagen. De signalen zijn duidelijk en scherp, de gaten dieper dan 25 cm. Ik ben tevreden, binnenkort een weiland met stortgrond uit 1600 testen. Ook dit weiland is vaak door ons bezocht. Lijkt mij een test waard.


30 jun 2018, 16:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl