Logo
Het is nu 28 maart 2024, 13:03



Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 nokta fors core 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
ja vermoedelijk wel, maar goed,

ben het er niet helemaal mee eens dat een luchttest helemaal niets zegt.
het geeft absoluut geen realistisch beeld van hoe het in de grond is, maar voor zover ik begrijp zegt de maximale luchttest wel wat de uiterst haalbare situatie in de grond is toch ?

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


12 jan 2015, 00:32
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
nou ja ik gooi wel is een muntje in de lucht hoor hem wel hij zegt dan piep

lucht is anders dan grond maar goed ik zeg altijd als hij niks doet in de lucht doet hij ook niks in de grond

of hij is stuk :07

veel plezier

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


12 jan 2015, 00:37
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
dat bedoel ik maar net ed :07

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


12 jan 2015, 00:40
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2014, 18:19
Berichten: 3827
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
pjottrr schreef:
dank voor de toelichting Highlander,


Uiteraard weet ik dat een lucht-test en een grondtest niet hetzelfde zijn,
Het is ook meer een idee hebben van, dan daadwerkelijk een echt resultaat.

ik zou ook graag dezelfde test in de grond zien, maar die heb ik nog niet gezien van de nokta icm zoveel verschillende detectoren


Ground test Shootout-CTX3030-Fors core-XP Deus-CF77-Velox 1 https://www.youtube.com/watch?v=p2ovwAnJKsA

Hier is een test in de lucht en de grond Nokta force core.... . https://www.youtube.com/watch?v=f-tft2YxlPg
Ben zelf al aan het bedenken welke ik ga halen(zodra ik voldoende euro's heb)
En neig richting Nokta force core vraag me alleen af dat handvat ,die knop die eronder zit is die voor pintpoint,..
En zit ie niet in de weg als je de MD vasthoudt?


24 jan 2015, 18:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
Hallo Tom,

Die knop is inderdaad voor pinpointen,

Ik vind hem zelf wel wat in de weg zitten, maar ik kan niet zeggen dat het heel hinderlijk is.
de eerste dag was even wennen om te bekijken hoe ik hem het beste kon vasthouden.

Je kunt hem zo vasthouden dat je er geen last van hebt ( ik met min kolenschoppen)
voor kleinere handen gaat het denk ik nog beter, en anders, mocht je een keer in de buurt zijn kun je altijd even langskomen, kun je hem zelf even vasthouden :07

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


25 jan 2015, 11:45
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
overigens, wat betreft die diepte tests, ik had ze allebeide al gezien,

dat gaat niet slecht :07
ik merk dat ik met deze tov de at-pro die ik hiervoor had, een veel betere diepgang behaal op klein zilver. Dat is de hoofdreden dat ik deze gekocht heb, want niets is zo frustrerend als steeds het kleine middeleeuwse zilver te laten liggen terwijl je zoekmaten ze er steeds wel uitpikken

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


25 jan 2015, 11:47
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2014, 18:19
Berichten: 3827
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
Bedankt voor de info,....
Tja ik heb een berg romeinen gevonden,en het knaagt aan me,met de twijfel volgens mij loop ik over zilver en goud Maar het ligt te diep :07
Als ik die niet had gevonden had ik waarschijnlijk niet zo snel een ander gewild :ppp :07


25 jan 2015, 13:51
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
tsja, als je het voor de diepgang doet heb je er zeker een goed apparaat aan.
zou ik echter wel het complete pakket kopen ( @ 1300 euro) dan heb je ook een stort schotel erbij en een grote pannenkoek

Zeker met die laatste blijft hij fel op klein spul terwijl de diepgang vermeerderd wordt met nog eens 5 - 8 centimeter.
helaas kan ik je weinig over die schotel vertelllen omdat ik die niet heb.

Mocht dit een te hoog budhet zijn kun je altijd ook nog gaan voor een tweedehands fisher f75 + nel bounty hunter coil.
dan ga je ook zeer diep, alleen de fisher loopt niet zo rustig als de nokta

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


27 jan 2015, 08:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
Heb dat eerste filmpje even bekeken. Valt me gelijk op dat hij zegt een jaar met die ctx gelopen te hebben, maar ziet er helemaal nieuw uit. Daarnaast weet hij niet dat bepaalde functies bestaan, hij zegt van niet. Dan stelt hij de sens helemaal verkeerd in, en gebruikt hij pre set instellingen... :07 O ja, de service was ook slecht en nog zo van die dingen. Geloof dat de beste yank beter even een opfris cursus "Hoe stel ik die ctx ook alweer in" volgt.

Op het laatst zei hij nog dat wanneer je niet veel wil graven, je best die detector koopt hahaha :lol:

Het had weer een hoog amusements waarde!

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


27 jan 2015, 08:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2014, 18:19
Berichten: 3827
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
pjottrr schreef:
tsja, als je het voor de diepgang doet heb je er zeker een goed apparaat aan.
zou ik echter wel het complete pakket kopen ( @ 1300 euro) dan heb je ook een stort schotel erbij en een grote pannenkoek

Zeker met die laatste blijft hij fel op klein spul terwijl de diepgang vermeerderd wordt met nog eens 5 - 8 centimeter.
helaas kan ik je weinig over die schotel vertelllen omdat ik die niet heb.

Mocht dit een te hoog budhet zijn kun je altijd ook nog gaan voor een tweedehands fisher f75 + nel bounty hunter coil.
dan ga je ook zeer diep, alleen de fisher loopt niet zo rustig als de nokta



Inmiddels kost deze Nokta force 975 compleet pakket,...
Ben nog aan het twijfelen deze heeft waanzinnige diepgang ...alleen 15 khz geen andere optie's :06
Lastig met zoveel goede metaaldetectors :pol
Heb jullie Nokta force gebruikers ook enige nadelen aan deze Md :?:
Heb nog wel effe de tijd ..geld speelt namelijk een rol :07


26 feb 2015, 11:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
ik heb de Nokta niet maar een kameraad van mij wel, de diepte schijnt subliem te zijn, een nadeel is geloof ik dat de programma's niet gesafed worden, m.a.w. je moet elke keer jou aangepaste instelling nieuw intoetsen, het instellen van de detector moet via de zijkant gebeuren wat ook nog wel eens lastig blijkt te zijn, tevens zit de pinpointer op een plaats wat tamelijk onhandig blijkt te zijn :06
gr.

_________________
Gr. Highlander


26 feb 2015, 11:57
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2014, 18:19
Berichten: 3827
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
Highlander schreef:
ik heb de Nokta niet maar een kameraad van mij wel, de diepte schijnt subliem te zijn, een nadeel is geloof ik dat de programma's niet gesafed worden, m.a.w. je moet elke keer jou aangepaste instelling nieuw intoetsen, het instellen van de detector moet via de zijkant gebeuren wat ook nog wel eens lastig blijkt te zijn, tevens zit de pinpointer op een plaats wat tamelijk onhandig blijkt te zijn :06
gr.



Dat van een programma niet gesaved en de zijkant betreft, vind ik persoonlijk zelf niet echt een groot probleem...
Dat andere van die Pinpointer is wel een nadeel,maar volgens mij zij Pjottrr dat het wel meeviel als je geen super grote handen hebt :07

Maar zeer zeker bedankt voor de toelichting Highlander :10
Als ik een nieuwe MD koop wil ik dat ie op elk terein inzetbaar is(behalve in diepe water)
Geen zware nadelen tegenover andere Md's
En het liefst natuurlijk een waanzinnig dieptebereik.... :07


26 feb 2015, 12:31
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
tom ik zou deze niet kopen

of je moet een veld hebben waar heel veel mooi ligt dan zou ik alles er uit halen hij is gek op ijzer hij gaat ook diep

:oooo

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


26 feb 2015, 13:21
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2014, 18:19
Berichten: 3827
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
Hmmmm je maakt me weer meer aan het twijfelen :pol :07 :10


26 feb 2015, 13:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
wil wel nog even een correctie doen,

je kunt per programma je instellingen aanpassen en saven,

so start die van mij altijd op di2 86 , en di3 99
dit kun je gewoon aanpassen door te saven, maar weet zo even niet meer waar het zit, zou ik in het boekje moeten kijken

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


17 maart 2015, 21:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
...ik geloof dat het compleet pakket van 1250(incl 3 schotels)naar 850 euro is gegaan :shock: :shock: :shock: , vraag me wel af waarom :04 :06
Gr

_________________
Gr. Highlander


17 maart 2015, 21:59
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
volgens mij heeft dat iets te maken met de fusie met een ander bedrijf.

Maar weet niet zeker of dat klopt

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


18 maart 2015, 07:33
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2014, 18:19
Berichten: 3827
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
Highlander schreef:
...ik geloof dat het compleet pakket van 1250(incl 3 schotels)naar 850 euro is gegaan :shock: :shock: :shock: , vraag me wel af waarom :04 :06
Gr



Zo dat is een mooi bedrag :06


18 maart 2015, 17:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jan 2012, 21:11
Berichten: 1349
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
Ik heb de force core ook ik vind de diepgang helemaal niet zo subliem ik zeg niet dat de diepgang slecht is maar mijn xp's gaan dieper zeker op bepaalde grondsoorten het is geen slechte detector maar ik persoonlijk vind het ook geen uitblinker een beetje zand tussen de knoppen en ze blijven hangen het is tot nu toe nog niet helemaal mijn detector in de luchtest die heb ik al veel gedaan daar is hij goed in maar ik heb ook dieverse bodemtesten gedaan op verschillende bodems en dan valt hij me af en toe wel eens tegen geen slechte detector voor de rest maar ook geen uitblinker geef mij maar een xp goldmaxx power of een goldenmask


18 maart 2015, 19:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2014, 18:19
Berichten: 3827
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
Bedankt Soldaat :10


19 maart 2015, 17:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
hey soldaat,

hier op de friesche klei is wel een duidelijk merkbaar verschil tussen de deus en de nokta,
hier versla ik de deus met gemak.
Daar waar de deus "het eigenlijk niet weet", dus slecht signaal zonder vdi, krijg ik een helder strak signaal door. met een duidelijke waarde.

maar nu zijn er volgens mij maar weinig detectoren die goed om kunnnen gaan met dikke klei.

Misschien dat het daar in zit ?

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


30 maart 2015, 06:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jan 2012, 21:11
Berichten: 1349
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
pjottrr schreef:
hey soldaat,

hier op de friesche klei is wel een duidelijk merkbaar verschil tussen de deus en de nokta,
hier versla ik de deus met gemak.
Daar waar de deus "het eigenlijk niet weet", dus slecht signaal zonder vdi, krijg ik een helder strak signaal door. met een duidelijke waarde.

maar nu zijn er volgens mij maar weinig detectoren die goed om kunnnen gaan met dikke klei.

Misschien dat het daar in zit ?
zou best kunnen pjottrr dat daar wat in zit ik zoek eigenlijk op veel grondsoorten en de detector vind ik zeker niet slecht maar dat ik het nu de grootste topper vind zeg ik ook niet op zware klei kan goed dat hij wel goed is maar op andere gronden vind ik toch dat mijn xp's toch beter zijn zeker kwa diepte heb wel een goldmaxx en g maxx geen deus


30 maart 2015, 20:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jan 2012, 21:11
Berichten: 1349
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
Heb mijn force core weer weg gedaan en ingeruild op een at pro heb op een paar stortakkers gelopen samen met een zoek maat van mij die een at pro had die haalde daar meer dan het dubbele uit de grond daarna weer de Goldenmask gepakt en toen vond ik ook weer stukken meer de prijs van de nokta is denk ik niet voor niets naar beneden gegaan ook was ik al de derde die in korte tijd een nokta force core in ruilde al met al geen heel slechte detector maar wat mij betreft ook geen topper een beetje zand tussen de knoppen en ze blijven hangen heb nu diverse detectors gehad maar dit was wat mij betreft de minste


03 mei 2015, 14:45
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 dec 2014, 18:19
Berichten: 3827
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
soldaat schreef:
Heb mijn force core weer weg gedaan en ingeruild op een at pro heb op een paar stortakkers gelopen samen met een zoek maat van mij die een at pro had die haalde daar meer dan het dubbele uit de grond daarna weer de Goldenmask gepakt en toen vond ik ook weer stukken meer de prijs van de nokta is denk ik niet voor niets naar beneden gegaan ook was ik al de derde die in korte tijd een nokta force core in ruilde al met al geen heel slechte detector maar wat mij betreft ook geen topper een beetje zand tussen de knoppen en ze blijven hangen heb nu diverse detectors gehad maar dit was wat mij betreft de minste



Ben toch blij dat ik een Minelab safari heb gekocht,....
Deze gaat ook best diep :oooo
dat zwaaien gaat me wel goed af,je moet toch alles goed afscannen dus kan je net zo goed wat rustiger zwaaien..weet je ook zeker dat je alles afscant.


03 mei 2015, 14:50
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: nokta fors core
tsja, wat betreft die knoppen en zand, dat klopt wel.

voor de rest, hier op de friesche klei nogmaals, ik versla hier op dit moment in ieder geval de deus en de goldmax power.

de verschillen zijn marginaal, maar heb zeker niet te klagen over wat ik uit de grond vis.

Denk dat we binnenkort maar eens een testrun moeten doen met een baan op een akker, alle drie er overheen lopen, en voor het graven maar eens gekleurde prikkertjes in de grond duwen, dan als iedereen de baan gelopen heeft eens kijken wat de resultaten zijn :)

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


04 sep 2015, 10:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl