Logo
Het is nu 28 maart 2024, 21:09



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 bountyhunter titanium camo 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht bountyhunter titanium camo
Hoi,

Heeft iemand ervaring met de bountyhunter titanium camo? Ik kan er een kopen, maar twijfel over de kwaliteit van zo'n dinges. Ik heb eigenlijk liever een White's of Garret. Maar goed, de Bountyhunter is een optie. Wie kan me er meer over vertellen?

Harry

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


09 aug 2015, 18:28
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 okt 2012, 17:34
Berichten: 1064
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bountyhunter titanium camo
Hoi

Ben ook begonnen met bountyhunter detector, maar heb deze na half jaar al opgeruimd, toen coinmaster pro gekocht, deze gebruik ik nu nogsteeds(3jaar)
Inmiddels ook goldenmask 4 erbij, maar coinmaster hou ik ivm goede kwaliteit, garret ace detectors zijn ook aan te raden, goede kwaliteit en als je hem ooit nog verkoop, dan krijg je er tenminste nog goed geld voor!

Mvg €rik

_________________
ik zoek met de xp deus v4 ws5 en pinpointer! En met Bert555!


09 aug 2015, 19:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bountyhunter titanium camo
Tja, zelf neig ik naar een White's Coinmaster Pro.

Harry

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


15 aug 2015, 22:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2013, 17:44
Berichten: 258
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bountyhunter titanium camo
Ik zoek met de Bounty Hunter Landranger Pro. Was vooraf erg sceptisch maar het apparaat blijft mij positief verrassen. Zeer goed in te stellen. Erg gevoelig, ook op klein spul, en gaat erg diep.


16 aug 2015, 07:33
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 okt 2012, 17:34
Berichten: 1064
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bountyhunter titanium camo
Ja zo zie je maar dat iedereen een andere voorkeur heeft voor een detector! En ach het moet er ook liggen om het te vinden, ik loop zelf ook nog regelmatig met de coinmaster pro , en vind het nogsteeds een lekkere simpele detector, waar je lang plezier van heb!

Mvg €rik

_________________
ik zoek met de xp deus v4 ws5 en pinpointer! En met Bert555!


16 aug 2015, 10:14
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bountyhunter titanium camo
thanks voor de reacties. ik vind zo'n coinmaster een fijne lichtgewicht. heb het eens gedaan met de Garret van Zan tanoth, maar griebelegrutjes, wat is zo'n ding zwaar. pijn in je armen en je knieholten krijg je ervan! maar goed, het ding is wel zo 'sharp' als-ie zijn kan.

Harry

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


22 aug 2015, 22:13
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bountyhunter titanium camo
NOU ik vind het niks

koop dan een goldenmask 1+

succes man

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


22 aug 2015, 23:15
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 dec 2009, 09:06
Berichten: 53
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bountyhunter titanium camo
Beste,

De Bounty Hunter Titanium Camo is, buiten de kleur :07 en de connectors de tweeling van de Teknetics Gamma.

Ik zou die niet direct afschrijven, al zijn er al ondertussen nieuwe modellen van Bounty Hunter op de markt gekomen.

Kijk eens hier naar de "Pro" serie : http://detecting.com/bounty-hunter-models.htm

De Aces zijn onderussen 24 jaar oude technologie, daar waar de andere modellen die hier vermeld werden moderner zijn.

Vergeet ook niet om naar de Eurotek Pro te kijken, hij is supersnel in ijzer en verwittigt u wanneer een brok ijzer toch nog een goed signaal geeft. Zeer nuttig op akkers en in bossen !

C.


23 aug 2015, 20:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 okt 2010, 20:24
Berichten: 2161
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bountyhunter titanium camo
de ed schreef:
NOU ik vind het niks

koop dan een goldenmask 1+

succes man


Mee eens...


23 aug 2015, 22:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 07:12
Berichten: 17958
Woonplaats: Limbolonie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bountyhunter titanium camo
Hallo Harry,

ik zou het niet doen,er is veel beter spul te koop, :05

en als je het geld er niet voor hebt kan je ook een 2e hands kopen,heb ik ook gedaan

Minelab of een Deus

mvg Bert

_________________
Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan


24 aug 2015, 11:37
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2013, 17:44
Berichten: 258
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bountyhunter titanium camo
Er is altijd iets beters te koop :06

Nog even een stukje wat ik elders schreef als review van de Land Ranger van Bounty Hunter:

Citaat:
Inmiddels zwaai ik al weer zes maanden rond met deze metaaldetector van Bounty Hunter. Ik kocht hem nadat ik kennis had gemaakt met deze hobby met een Tesoro Compadre.
Bij Detectorplaza wilde ik een Golden Mask 1+ halen, echter in de winkel kreeg ik deze detector in mijn handen gedrukt. Een detector die ik helemaal niet had meegenomen in mijn vooronderzoek op het wereldwijde web.
Gezien de prille start van deze hobby wilde ik mijn budget niet te hoog zetten, samen met inruil van de Compadre kon ik een mooie prijs maken voor de Bounty Hunter LRP. Ik besloot het er op te wagen.
De specificaties waren niet mis; instelbare groundbalance, 4-tonige, proportionele audio, 11 inch DD zoekschijf, duidelijk scherm.. Let's give it a try!

Nu, zes maanden later, ben ik een tevreden gebruiker. Ik heb gezocht op zeer diverse ondergronden, strand(nat en droog), zandgrond, klei, recreatie, akkers, weilanden, enz. Elke grond had zijn eigen probleempjes, veel ijzer, mineralisatie, hoogspanningskabels.. Elke keer was het even zoeken naar de juiste instellingen, maar elke keer wist ik die te vinden en kon ik aan de slag. Door de grondbalans juist in te stellen en te spelen met de Sensitivity was de detector op elke grondsoort rustig te krijgen. Ondanks het gebrek aan echte, historisch interessante locaties kwamen er leuke vondsten omhoog. Het begin is gemaakt, het virus is doorgedrongen.

Vanmorgen heb ik anderhalf uur op een strand bij een recreatieplas gelopen. Daar aangekomen was het een kwestie van detector aanzetten, de juiste Mode kiezen, even grondbalansen en gaan. Ik kies altijd voor Mode 4, je maakt dan optimaal gebruik van de 4-tonige, proportionele audio. Discriminatie is uit, van ijzer word je wijzer, en de Sensitivity gaat op 10. Volume op 10, mijn headset heeft volumeregeling. Op een paar plekken merk ik dat de detector stoort, even opnieuw grondbalansen, Sensitivity een tikje lager en gaan met die banaan! In het midden van het scherm word bij elk signaal een ID-getal gegeven. 0-20 is meestal ijzer, 20-30 folie, 30-39 treklipjes, 40-50 bierdoppen, en alles daarboven is standaard interessant. Ik hou alleen niet van discrimineren dus ik graaf op vrijwel elke mooi klinkende toon. Dat is dan ook te zien in het resultaat van deze korte zoektocht. Inmiddels weet ik vrij nauwkeurig aan de hand van het signaal te bepalen wat er onder mijn schijf ligt. Ik doe een gokje, graaf het op en meestal klopt het aardig. Over de diepgang kan ik weinig zeggen, dat hangt van zoveel factoren af. Ook heb ik geen vergelijking kunnen maken met een andere detector. Wel weet ik dat ik af en toe flink moest graven, een duppie van 25 cm diep is geen uitzondering.

Even in het kort de pluspunten en minpunten op een rijtje:

Pluspunten:
-Eenvoudig te bedienen, korte leercurve
-Overzichtelijk en duidelijk scherm
-Goede diepgang
-Duidelijke indicatie dmv ID-nummer en toon


Minpunten:
-Geen schermverlichting
-Stekker van kabel zit los in het contact gestoken

Al met al een heel aardig apparaat. Voorlopig zal ik hier goed mee uit de voeten kunnen. Laat de maiskneuzer maar komen, op naar de akkers!


24 aug 2015, 13:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht Re: bountyhunter titanium camo
Heb de bewuste Bountyhunter twee keer geprobeerd. Ben niet overtuigd eigenlijk. Waar we bezig waren, waren er nauwelijks voorwerpen in de grond, dus dat kan mijn beoordeling beïnvloeden. Ik vond dat de pinpointing van voorwerpen niet echt secuur was, waardoor het vaak even duurde eer ik de juiste locatie had gevonden. Het nummeringsysteem stelde me voor raadsels, omdat ook simpele platte stukken scrapmetal of folie een hoog nummer gaven, 70-80, terwijl bij een Garret zulke cijfers wijzen op het betere spul als munten, knoopjes etc. En dan de twee soorten piepjes. Hoog en laag. Zowel bij de hoge als lage tonen heb ik wat beter spul gevonden, maar waarom het ene een hoog geluid geeft en de ander een laag begrijp ik niet zo. Toegegeven: heb er twee munten mee gevonden, een ring, een RWB-plaatje en een prachtige leeuwknoop met op de achterkant Feine Qualitat. Ik wil het nog wel een keer proberen, maar denk dat ik toch op zoek ga naar weer een Whites.

Harry

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


14 okt 2015, 17:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl