Logo
Het is nu 29 maart 2024, 09:27



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 Makro Multi Kruzer 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Makro Multi Kruzer
Hoi :07 , na de of beter gezegd nog steeds aanhoudende Minelab Equinox Hype gaat deze telg denk ik een beetje onder, ik denk persoonlijk niet wat zijn mogelijkheden betreffend maar omdat deze stil en zonder veel bombarie op de markt gekomen is, maar ik persoonlijk denk dat deze Makro Multi Kruzer meer bied dan alleen zijn waterdichtheid tot 5 meter en om nog niet eens over zijn prijs te praten van ongeveer 750 euro inkl. draadloze koptelefoon, een vriend van mij attendeerde mij op deze detector vandaar dat ik de gok eens ga wagen, dus ik hoop spoedig het een en ander over deze detector te kunnen vertellen :10
gr. H

_________________
Gr. Highlander


05 maart 2018, 08:55
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 21:53
Berichten: 4210
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Makro Multi Kruzer
Ben benieuwd, ik heb deze ook bekeken op internet, lijkt mij ook geen verkeerde md :10

_________________
Mvg Axel


05 maart 2018, 12:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Makro Multi Kruzer
....diepte is natuurlijk relatief maar hij pakt in ieder geval bepaalde objecten die de Deus niet pakt, :06 hij heeft veel opties o.a. een "externe battery compartment" voor het geval dat de detector leeg is dan kun je deze m.b.v. AA batterijen voorzien en verder zoeken. Ik zie persoonlijk de Deus als "non plus ultra" en als hij op bepaalde gebieden beter is als de Deus is dat voor mij een goede aanvulling, maar goed laten we eerst maar afwachten wat mijn bevindingen gaan worden :07


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Gr. Highlander


05 maart 2018, 15:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 okt 2016, 23:57
Berichten: 42
Woonplaats: Hoensbroek (Bin va Woabich)
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Makro Multi Kruzer
En Mikel, al iets wijzer geworden wbt de makro multi kruzer?


22 maart 2018, 00:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Makro Multi Kruzer
Hi Roon, ik heb er twee keer mee gelopen, dus ik kan er nog niet zo veel over vertellen hetgene wat ik kan delen is dat ik de
kwaliteit erg goed vind het ziet en voelt allemaal erg goed aan, de wireless koptelefoon is erg goed te noemen en zit zelfs
op mijn dikke hoofd erg goed, hij drukt nergens met dank aan de verstelbare beugel.
Het menu is overzichtelijk een nadeel vind ik wel dat als je een instelling wilt veranderen je niet te lang moet wachten anders
springt hij terug in de basis stand. Hij heeft een achtergrond verlichting die je in verschillende sterktes kunt instellen zelfs zo
dat wanneer je iets gedetecteerd hebt hij automatisch aan gaat, je hebt meerdere mogelijkheden wat het licht betreft maar
je kunt hem niet zoals bij de deus eventjes aan of uit doen als je iets wilt instellen, met andere woorden of je hebt hem bij het opstarten
aan of uit of hij gaat aan als je iets gedecteerd hebt.
De instellingen zijn intuïtief en makkelijk te begrijpen, de toonbrake en het toekennen van toonhoogtes is voor mij een verademing.
De knopjes zijn zwart gehouden wat bij schemering voor wat problemen kan zorgen wat het intikken betreft dus zaklampje meenemen als het schemerig wordt.
Je hebt meerdere programma’s maar ik denk dat de meesten van ons het 3 of 4 toon programma en het deep programma gaan gebruiken, ik gebruik op dit moment
het 3 toon programma maar wel aangepast naar mijn behoeften, ik heb bij mijn eerste tests een hammered coin begraven op ongeveer 20cm het eerste wat mij opviel
is dat hij tamelijk sparky was is ook niet gek omdat mijn tuintje tussen andere huizen ligt dus veel EMI, je kunt het een en ander doen om dit te voorkomen o.a. door
een andere freq. te nemen (5/14/19 KHZ), een andere optie is om de Freq. van de koptelefoon te veranderen dit kan in 7 stappen(in de detector zelf), of de sense terug te draaien maar
ik moet zeggen dat ik geen storingen had op de akker, maar goed de hammered coin in mijn tuin heeft hij goed gepakt, wat belangrijk is om te weten is dat de Multi Kruzer een super
snelle recoveryspeed heeft tot gain 90 daarna wordt hij qua speed langzamer maar gaat wel dieper.
Wat me erg opviel is dat ik bij een begraven muntje tot gain 89 het muntje niet kon detecteren, bij gain 90 gaf hij een super goed signaal dus ik probeer nu altijd die gain 90 of hoger te behalen
en moet zeggen dat bij gain 90 de rectiesnelheid hetzelfde is dan bij 89 of daaronder dus ik denk dat daar het breakpunt zit, overigens is gain bij de Multi kruzer de sense.
Ik heb bij de eerste tests de disk op 5 gezet zodat je klein ijzer wegfiltert, 3 toon en 4 toon hebben volgens mij een voorfilter, allmetall niet.
Om eerlijk te zijn ben ik in eerste instantie verrast over de kaliteit prijsverhouding(749 euro) dat is veel detector voor respectievelijk weing geld.
Ik zal proberen om nog meer info over deze machine met jullie te delen, maar eerst moet ik nog wat vaker met deze telg lopen.

_________________
Gr. Highlander


22 maart 2018, 13:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 12:28
Berichten: 3192
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Makro Multi Kruzer
Hoi Mikel
Mooi dat je jouw bevindingen deelt over de makro multi kruzer
ik heb al wat filmpjes bekeken en het zag er goed uit.
hoop dat ik deze binnenkort ook eens kan testen
bedankt
groetjes Antonio


22 maart 2018, 16:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Makro Multi Kruzer
Graag gedaan Antonio en hij.is 5 meter waterdicht :10
Gr m

_________________
Gr. Highlander


22 maart 2018, 17:16
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 maart 2011, 11:04
Berichten: 319
Woonplaats: Betuwe
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Makro Multi Kruzer
Goed te lezen dat deze je goed bevalt.
Ik wil deze zomer met de detector het water in (waden) en twijfel tussen de Multi Kruzer en Equinox.
Kwa design en audio heb ik een voorkeur voor de Kruzer.
Customer support van Makro schijnt erg goed te zijn.
Voorlopig wacht ik de reviews rustig af, water is mij nog te koud. :07

_________________
Zoekt met de Rutus Alter 71 en Deeptech Vista Smart.


22 maart 2018, 20:10
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Makro Multi Kruzer
...een kleine update, ik was in de veronderstelling dat
wanneer je een programma het laatst gebruikt hebt hij automatisch
naar dat programma gaat als je de detector weer aanzet, dit is niet zo
hij gaat naar het laatste programma wat het laatst GESAVED is! :07

GR.H

_________________
Gr. Highlander


23 maart 2018, 10:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Makro Multi Kruzer
Tijdens mijn tweede sessie had ik problemen met groundbalancing het lukte me eerst in 3-toon modus na 4x een andere plek te hebben gekozen, gelukkig had ik niet alleen dit probleem want zie daar Makro heeft een nieuwe update klaar gezet die dit probleem verhelpen moet.
Een minpuntje vind ik de lengte van de detector deze is max uitgeschoven 1.35 m. Voor mij( ik ben.+- 1.90 m.) Net iets aan de korte kant daardoor wat last van mijn onderrug ter vergelijking de Equinox is +- 1.45m.
Wordt vervolgd

_________________
Gr. Highlander


25 maart 2018, 10:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Makro Multi Kruzer
.... de middensteel heeft nog plaats genoeg om een gaatje bij te maken dat heb ik gedaan en nu is hij lang genoeg dus probleem opgelost :07 , ik had voorheen aangegeven dat 3 en 4 toon modus het diepst gaan, wellicht was ik wat te voorbarig :07 de 2 toon modus is echt een killer modus,.Deus trek je maar vast warm aan ,....wat veel detector voor het geld.. :goezo:

_________________
Gr. Highlander


28 maart 2018, 20:09
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Makro Multi Kruzer
Ben gisteren nog eventjes onderweg geweest met de Multi Keizer in de stromende regen, ik heb af en toe wat cokes gesteente gegraven maar naar verloop van tijd kun je horen dat het cokes gesteente is door een ijzer bronnen als het ware aan de goede toon vast zit, alhoewel de 2 toon modus een super goed diepte programma is mis ik hierbij de info die je normaal van een 3 toon of 4 toon modus krijgt dus na veel heen en weer proberen worden de 3 toon en 4 toon programma's toch mijn Favoriete programma's 8-)

_________________
Gr. Highlander


31 maart 2018, 18:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 okt 2016, 23:57
Berichten: 42
Woonplaats: Hoensbroek (Bin va Woabich)
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Makro Multi Kruzer
Super bedankt voor deze info Mikel, sorry voor de late reactie :04


06 mei 2018, 15:59
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Makro Multi Kruzer
Geen probleem Roon, Oli heeft hem ook en is super tevreden :10 gr m

_________________
Gr. Highlander


08 mei 2018, 15:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl