Logo
Het is nu 28 maart 2024, 19:59



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 Nokta- Makro Anfibio(test) 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2014, 10:13
Berichten: 140
Antwoord met een citaat
Bericht Nokta- Makro Anfibio(test)
Testverslag Nokta- Makro Anfibio

Let op deze tests zijn alleen gedaan op Zware zeeklei en niet gebaseerd op het zoeken in andere grondsoorten met andere samenstelling/dichtheid.

Afgelopen zaterdag heb ik een van de allereerste Nokta- Anfibio op de Laan zoekdag ingeruild op de Deus en de Makro racer 2
Waarom ik de detectoren ingeruild heb en de XP Deus en of de Makro Racer 2 laat ik buiten beschouwing, wil iemand dat weten dan kan ik het in een privébericht wel uitleggen waarom- en om eindeloze discussies over fanboy issues ( wat ik echt niet ben) te voorkomen.

De Nokta- Makro Anfibio,

Ik heb de Anfibio nu 4 a 5 dagen getest op alleen maar akkers met Zware zeeklei op 4 verschillende Zoekprogramma's namelijk de 2- tone. 3-tone, Beach- en deep mode de overige 6 modussen laat ik vooreerst achterwege omdat ik die voorlopin=g niet zal gebruiken.

Deze topic gaat alleen over het zoeken en niet over de andere aspecten zoals bouwkwaliteit of gewicht/balans etc.

Hieronder beschrijf ik alle vier programma's die ik heb gebruikt;

( opmerking:) Bij elk programma dat ik heb gebruikt heb ik de GroeundBalance (GB) op het Beach- programma

2- tone

Deze programma is samen met het deep programma de meest diepgaande zoekprogramma's op de detector.
Met de 2- tone zoeken heeft voor mij als oordeel dat ik buiten de andere programma's meer diepte in de signalen hoor in het soort metaalhoudend materiaal wat zich onder de zoekspoel bevindt dan op de andere programma's "dit mede door mijn eerdere ervaringen met de Makro Racer 2. Deze programma is een van de minst stille programma's die ik op het moment heb, op de grondsoort waar ik zoek heb ik veel last van bijgeluiden ( falsing)

de instellingen heb ik ingesteld op de standaard discriminatie van 3 en diepte (Gain) op 87/88 op een frequentie van 14 Khrtz
het programma is wel stil te krijgen maar dan zal ik de Gain flink naar beneden moeten stellen en ik verwacht dat dit nadelige gevolgen voor het dieptebereik zal hebben. Oveigens heb ik nog niet uit kunnen testen hoe erg nadelig de diepte op een lagere gain benadeeld wordt.

3- tone

De door mij gebruikte zoekprogramma op dit moment omdat het tijdens gebruik stil is.
met dieptetests op een diepte (+/- 20 cm) detecteerde deze programma een middeleeuwse penning amper terwijl ie dat op de andere programma's wel doet, overigens moet ik wel zeggen dat ie een duit op deze diepte met gemak op 30 tot 35 cm diepte oppakt.
Instellingen Discrimination 3 en Gain 88/92 vanaf Gain 90 tot aan gain 92 geeft ie een heel klein beetje bijgeluid maar echt hinderlijk is het naar mijn mening niet te noemen.

Beach- mode

Dit is het strandprogramma van de Anfibio en overigens wat ik hierboven al benoemd heb is het ook het programma waarin ik de GB doe voor ik naar andere programma;s overstap.
Ook op het beachprogramma heb ik enigszins bijgeluid maar als je goed naar de toonlengte luistert kun je gemakkelijk de signalen tussen het bijgeluid uit halen (voor degenen die ook op de VDI waardes letten, ook zonder identificatie en met goed signaal moet je echt graven, zowel met de Anfibio- als met de racer 2 haalde ik bijvoorbeeld de zilveren knopen alleen op de diepte in het geluid zonder op vdi waarden want die komen niet overeen met de vdi (dit door de breking van de uitgezonden pulsering) uit de grond.

Ook hierbij geldt al het andere wat ik over de gain hierboven (zie 2- tone) heb gezegd ook.

Deepmode

De naam zegt het al, dit is het programma wat je kunt gebruiken als de grond waarin je zoekt weinig tit niet vervuild is en je geen last van mineralisatie hebt.

dit programma heb ik kwalijk gebruikt omdat er op de kleigrond zoveel storing optreedt dat je door de falsingssignalen vaak denkt dat je een object onder je schotel hebt terwijl er niks ligt.

op deze zoekmodus moet je voor het maximale diepte-effect langzaam zwaaien en lopen, de instellingen die ik heb gebruikt zijn hetzelfde als die ik bij de 2- tone modus heb gebruikt.

over het algemeen moet ik zeggen ondanks dat de detector op verschillende programmas niet of nauwelijks stil te krijgen is buiten de programma's om die ik nog niet heb gebruikt verder echt naar behoren werkt en ik op de testvelden waar we menigmaal met verschillende merken zoals de tecnetic T-2, makro racer 1- en 2, nokta foce core, nokta impact, makro gold kruzer, XP Deus, xp goldmaxx en de Golden Mask 4 toch nog een paar magere vondsten (kruimels) af heb kunnen halen .

dit betreft een van de twee velden waarvan ik 100% weet dat er op een kant van de akker door mij als mede door anderen met vier detectormerken grondig uitgekamd is, de andere zoekers zijn er alleen maar globaal overheen gelopen.

Op dit moment heb ik net de Kr 18 schotel van de makro Kruzer eronder dus de test is gebaseerd op de standaard grote schijf die bij de detector zit geleverd.
Overigens is alles van de kruzer uitwisselbaar op de anfibio en vice verca.

mochten er op- of aanmerkingen zijn dan hoor ik het graag!

Groeten Jeroen


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


10 nov 2018, 20:46
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nokta- Makro Anfibio(test)
mooi zo als ik het kan zien is dit echt een :07 md :07
mooi man :01

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 nov 2018, 12:27
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2014, 10:13
Berichten: 140
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nokta- Makro Anfibio(test)
Ja het is echt een MD en het werkt ook als een MD :iu


12 nov 2018, 11:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl