Logo
Het is nu 25 apr 2024, 02:49



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 ervaring coiltek Joey schijf 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 jan 2009, 23:00
Berichten: 409
Antwoord met een citaat
 ervaring coiltek Joey schijf
Hallo,

Sinds twee maanden in het bezit van een coiltek Joey schotel voor mijn explorer 2.
Had er werkelijk hoge verwchtingen van,maar valt eigenlijk flink tegen.
Op diverse fora stukjes gelezen over deze schijf en laatst eentje via het forum gekocht.
Nu dus een aantal maal geprobeerd, maar het wil totaal niet lukken.
Iemand tips? zelf al wel wat geprobeerd met de instellingen maar geen resultaat.
Mis diepte, gevoeligheid? gewoon veel minder vondsten als met de standaard schijf.
Afgelopen zaterdag eindelijk naar één van mijn betere akkers kunnen gaan. Hier liggen banen met middeleeuws puin, werkelijk banen van ongeveer 10 meter breed. Scherven, rode baksteen maar ook ijzer. Zodra ik met mijn standaard schotel over het stuk loop valt de basistoon weg en valse signalen, logisch met de hoeveelheid ijzer rommel. Toch presteerd de standaard schijf beter als de Joey in puin?? Ik dacht juist dat deze schijf doordat hij wat kleiner is beter werkt op zulke locaties?

Zoveel instellingen kan je toch ook niet veranderen als je van schijf wisselt?

Giro


21 okt 2009, 16:14
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ervaring coiltek Joey schijf
Hi Giro de Joey is een perfecte schotel voor Roman sites, je mag niet de fout maken de instelling te gebruiken die je met de standaard schotel gebruikt hebt, ik kan me herinneren dat ik bij mij de sense stukken hoger kon zetten t.o.v. de standaard schotel, ook de disk moest bij mij anders ingesteld worden.

gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


21 okt 2009, 21:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 jan 2009, 23:00
Berichten: 409
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ervaring coiltek Joey schijf
Hoi Highlander,

Tja de sens opvoeren leek mij ook logisch. Wel een beetje mee gespeeld. Uiteindelijk kon die niet veel hoger.
En de disc. instellen? staat bij mij standaard ijzer op -10. Hier kan je toch niets in wijzigen??Hoe hoger het cijfer hoe meer je discrimineerd. wil alleen klein ijzer uit hebben staan.
Verder heb ik de recovery settings 'deep' en 'fast' beide getest, geen merkbaar verschil. Ik heb standaard 'fast'aan en 'deep' uit staan.
Het grootste verschil merkte ik toen ik detetor van de semi automaat afhaalde. Maarja zoals ik al vertelde, de standaard schijf was vele maar dan ook echt vele malen beter :yh
Iemand een idee of de response (audio normal,audio 1 enz.) standen hiervan op invloed zijn??

Groet Giro.


21 okt 2009, 22:40
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 jan 2009, 23:00
Berichten: 409
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ervaring coiltek Joey schijf
even een kickje omhoog!
Wie weet heeft iemand nog een tip of antwoord....

:10

Thanx Giro.


02 dec 2009, 21:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl