Logo
Het is nu 19 apr 2024, 15:13



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 grote schijf voor deus 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2010, 15:53
Berichten: 405
Woonplaats: Brugge - West-Vlaanderen , BELGIË
Antwoord met een citaat
Bericht grote schijf voor deus
Wie had dat verwacht!! :oooo :oooo :oooo

http://www.westcoastdetecting.com/new/producten.php?id=23&sub=5


22 dec 2010, 03:47
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
ziet er interessant uit helaas ook de prijs!
gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


22 dec 2010, 13:29
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2009, 22:28
Berichten: 597
Woonplaats: heerde
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
:06 Is leuk maar zal het veel meerwaarde hebben een grote schijf 7 a 8 cm winst wel wat langere accu duur dat is wel een + punt.
Heeft iemand hem al besteld.


Groet joop


22 dec 2010, 16:02
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59363
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
nee mag je wel houden van mijn

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


22 dec 2010, 16:34
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
389 euro voor een schijf!!!!!! :ls :ls :ls :ls :ls

Dan maar 3 cm minder diep hoor. Akker word toch elk jaar geploegd.

Dagobert


22 dec 2010, 16:45
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
Krijg de grote schijf vandaag of morgen binnen, werd tijd....had m al een jaar geleden besteld! Ben benieuwd of het wat gaat worden. In Frankrijk en Engeland zijn ze onder de indruk heb ik reeds begrepen, al lopen er maar nog weinig rond met de grote schijf dus tsja.. Prijs is wel n beetje jammer inderdaad. Maar ja, je hebt dan wel 2 Deus-sen, ze kunnen onafhankelijk werken, da's dus wel super.
Ben benieuwd of de standaard steel het gaat houden met deze schijf. Al is het gewicht van de grote schijf door de dunne/platte uitvoering nu niet enorm, de behoorlijke afmeting van de schijf (28x34) zal een flinke druk bij het zwaaien gaan geven. Ik zet m toch maar standaard op een anderson steel, net als bij mn inmiddels oude deus, voor mij de ideale combi. Na vijf keer vervanging van de set was ik wel klaar met het standaard telescopische rietje met wegwerpklemmen.

Komend weekend dus testen. Ik zal mijn bevindingen (eerste indruk) hier posten,

groeten Zwaaijunk


06 jan 2011, 12:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 16:59
Berichten: 6557
Woonplaats: Roerdalen the Netherlands
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
hoi,
feli met de aanschaf van de schijf.
graag hoor ik uw bevindingen (eerste indruk) hier posten,
bedankt

_________________
[color=#000000][b]@@@MIJN PASSIE ZIJN GESPEN (Liefdevolle schnallen,boucle, buckles, gespen giften zijn natuurlijk ooooo zo leuk )@@@


06 jan 2011, 13:14
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
ben ook erg benieuwd hoe deze funcioneert?! :06
gr. highlander

_________________
Gr. Highlander


06 jan 2011, 13:34
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:29
Berichten: 448
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
ik ben erg benieuwd , maar ik denk dat ze beter een kleinere eliptische uit hadden kunnen brengen dan zon knoepert.
Ik ben niet zo van die grote schotels.
gr ernie


06 jan 2011, 19:32
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
De grote schijf vandaag ontvangen. :ppp Ziet er allemaal goed en solide uit en de schijf is snel en zeer eenvoudig te installeren. Let op: in het eggie is het inderdaad echt een knoeperd van een schijf! Wel opvallend slank model waardoor je hem mooi onder controle kunt houden. Hij weegt in de hand niet zwaar, maar na bevestiging aan de (anderson) steel merk je direkt een enorm verschil met de standaardschijf: flink zwaarder zwaaien dus. Maar goed, nog altijd is ook deze combi niet zwaarder dan vergelijkbare krachtpatsers. De grote schijf heeft een perfecte balans met de Anderson. Ik heb het apparaat ook even aan de standaard Deus-steel gehangen maar zoals ik al had verwacht gaat dat m echt niet worden: Bij de eerste de beste krachtige zwaai lanceerde ik de ondersteel bijna de Maas in (moet wel toegeven dat de onderste klem alweer redelijk lam is). Verder krijgt de standaard steel met de grote schijf een irritante zwiep met natrilling en voelt niet betrouwbaar aan. Ik voorspel dat de standaard steel het bij frequent gebruik echt niet gaat houden! Ik begrijp werkelijk niet dat XP hier geen alternatief voor verzonnen heeft.
Vanmiddag dus al een klein uurtje even een paar eerste testjes versus de standaard schijf gedaan, steeds in dezelfde programma's. Was weliswaar in nat zand en veelal in half open gaten maar de grote broer gaat hierbij echt verbluffend dieper. :ls Ook blijft hij razendsnel en blijft het pinpointen een makkie. Het meest blij werd ik van enkele testjes met vroegmiddeleeuws en middeleeuws wisselgeld, vooralsnog ook op behoorlijke diepte dus gevoelig. Maar goed, morgen meer uitproberen dus. Ben benieuwd hoe dit monster zich morgen gaat houden op o.a. vervuilde grond. Later meer,

groeten Zwaaijunk


07 jan 2011, 21:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7702
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
Mooie info,ben benieuwd verder (trouwens mijn onderste klem is ook bijna lam en de koptelefoon valt steeds uit aan de linkerkant). :pol
Wat is die anderson steel trouwens :yh heb je een foto ervan :10
gr peter

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


08 jan 2011, 00:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
Na toch wel positieve bevindingen van zaterdag en de geconstateerde flinke diepgang op schonere grond heb ik afgelopen zondag de grote schijf eens flink uitgelaten op een vervuilde slettebak met vroegmiddeleeuws/middeleeuws/Nieuwe Tijd materiaal. Deze was al door een aantal liefhebbers meermalen serieus afgezocht. Ook ik had daar eerder flink rondgesjouwd met de Deus-standaardschijf en telkens weer leuke vroegmiddeleeuwse en middeleeuwse vondsten kunnen bergen. Hieronder een beknopt verslag:

Testlocatie: haha, wat dacht je zelf? :03
Moeilijkheidsgraad grond: nagenoeg elke zwaai met ijzersignalen.
Meegenomen: zoekmaat met Deus-standaardschijf.
Programma’s: Afwisselend Goldmaxx power/Deus fast reactiesnelheid 3en4/G-Maxx (beide detectors steeds in dezelfde programma’s)
Beetje jammer: 6 kilo plakprut de laars.

Al vrij snel tot de conclusie gekomen dat de grote schijf net als de standaardschijf bijzonder gevoelig is. Daar waar ik niet had verwacht dat hij met de standaardschijf mee zou kunnen komen bleek hij ook hoog in de bouwvoor tussen veel ijzer goed te kunnen detecteren. De kleinste frutsels gaven goede heldere signalen. In de Deus fast-stand met reactiesnelheid op 4 gaf hij zelfs duidelijkere non-ferro signalen op klein spul (helaas veelal lood) dan dat dit bij de standaardschijf het geval was, echt opvallend :uu (snap dit nog niet helemaal). Uiteindelijk pakte de grote schijf in de Deus fast met zeer duidelijke signalen drie metaaltjes dieper weg dan de standaard schijf (1x op 3 en 2x op 4). Lijkt misschien niet veel maar ik werd er blij van, zeker gezien de zwaar vervuilde grond. Wel ben je op dit soort grondjes iets langer bezig om signalen te bergen, een aantal keren heb ik gebruik gemaakt van de gillende huisvrouw (pinpoint). Werkt overigens goed die knop (gebruik m niet zo vaak). Bij de grote schijf lijkt mij het dus zinvol om de handheld er altijd bij te houden.
In de Goldmaxx power stand is niet veel gezocht maar hiermee wel een enkele keer een duidelijker non-ferro signaal op wat grotere kopertjes, hier gaf de standaardschijf her en der wat krakerige twijfelsignalen op wat grotere diepte (10-15 cm). Opvallend bleek wel weer dat de goldmaxx power-stand tussen het vele ijzer beduidend slechter detecteerde ten opzichte van de Deus fast-stand (reactie 3), maar ja..da’s n beetje oud nieuws.
De G-maxx (8 Khz) stand was een ander verhaal. In deze stand een duidelijk doch logisch verlies op klein spul (ook bij standaardschijf). De grote schijf gaat op de wat grotere spulletjes nu aanzienlijk dieper dan de standaardschijf. Meerdere malen heldere non-ferro signalen waarbij de standaardschijf het, hetzij soms krakend, liet afweten. Wel boer-onvriendelijke grote gaten. Helaas geen bijzondere vondsten, slechts wat duiten en loodbrokken.

Tot zover een eerste belevenis met de 28x34 en een eerste indruk. Al met al een leerzaam middagje waarbij ik vooralsnog niet het idee heb dat ik mijn geld heb verspild. Voor een definitief goed cijfer zal er nog meer met deze Grote broer gelopen moeten worden, maar ik denk dat zeker op schonere grond dit apparaat een enorme meerwaarde zal blijken te zijn. Maar toch ook op vervuilde grond kan hij kleiner spul pakken, zelfs ondiep (!). Vooralsnog lijkt het er m.i. zelfs op dat deze schijf ook prima als basisschijf gebruikt kan gaan worden. Wel moet er dan iets meer spinazie gegeten gaan worden omdat je na lang zwaaien toch dat ouderwetse gezeur in je arm krijgt. De balans is met de Anderson steel erg goed maar waarschijnlijk zal het met de standaard steel lichter werken zijn, ik heb hier zoals eerder al aangegeven absoluut geen vertouwen in al ga ik het met nieuwe klemmen nog wel proberen. Ik hoop binnenkort uiteraard ook van andere Deus gebruikers te horen wat hun bevindingen met deze grote schijf zijn,

Tot zover,

Zwaaijunk


11 jan 2011, 18:49
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
oh ja

plaatje voor Peter


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


11 jan 2011, 19:07
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59363
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
ernie schreef:
ik ben erg benieuwd , maar ik denk dat ze beter een kleinere eliptische uit hadden kunnen brengen dan zon knoepert.
Ik ben niet zo van die grote schotels.
gr ernie



sommige vrouwen houden wel van knoepert
ernie

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 jan 2011, 20:59
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59363
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
mooi verhaal top

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


12 jan 2011, 00:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7702
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
Mooi verhaal ja,volgens mij hebben we elkaar gezien bij de DDA dag op t veld. :06
Ik heb ook t idee dat je de DEUS goed onder de knie hebt,ik zou dan ook graag eens wat informatie van je willen hebben om hem beter in te stellen.Ik ben er nog niet zo goed in(tis mn eerste digitale) misschien een keer afspreken?? om eens wat afstellingen te proberen.
gr Peter

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


12 jan 2011, 00:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
Citaat:
Ik heb ook t idee dat je de DEUS goed onder de knie hebt,ik zou dan ook graag eens wat informatie van je willen hebben om hem beter in te stellen.Ik ben er nog niet zo goed in(tis mn eerste digitale) misschien een keer afspreken?? om eens wat afstellingen te proberen.
gr Peter


Eens afspreken is geen probleem hoor. De Deus onder de knie krijgen is niet al te lastig, het gaat m meer om waar je zoekt en met welke instelling. In mijn geval gaat het vaak ook om wat ik waar zou willen vinden.

Wellicht zijn er nog meer mensen die wat meer willen weten en bijvoorbeeld ook de 28X34 aan het werk willen zien of er zelf even mee willen lopen. Moeten maar ns kijken hoe of wat.

groeten Zwaaijunk

P.S.: Ik bezoek geen DDA zoekdagen.


14 jan 2011, 12:06
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:29
Berichten: 448
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
Inderdaad de deus is geen al te moeilijke detector, en als je ervaring hebt met een goldmaxx dat is de deus peanuts.
Die grote schotel zou ik wel eens in actie willen zien op een ijzer vervuilde akker , kijken hoe hij daar uit de bus komt tegenover de orginele schotel.
gr ernie


14 jan 2011, 12:24
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:29
Berichten: 448
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
Hier ook nog wat instellingen van een deusfan.
http://xpdeusfan.free.fr/settings/
zitten erg leuke bij vooral die met die 0 disc, dus discrimineren op geluid.
gr ernie


14 jan 2011, 12:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7702
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
zwaaijunk schreef:
Citaat:
Ik heb ook t idee dat je de DEUS goed onder de knie hebt,ik zou dan ook graag eens wat informatie van je willen hebben om hem beter in te stellen.Ik ben er nog niet zo goed in(tis mn eerste digitale) misschien een keer afspreken?? om eens wat afstellingen te proberen.
gr Peter


Eens afspreken is geen probleem hoor. De Deus onder de knie krijgen is niet al te lastig, het gaat m meer om waar je zoekt en met welke instelling. In mijn geval gaat het vaak ook om wat ik waar zou willen vinden.

Wellicht zijn er nog meer mensen die wat meer willen weten en bijvoorbeeld ook de 28X34 aan het werk willen zien of er zelf even mee willen lopen. Moeten maar ns kijken hoe of wat.

groeten Zwaaijunk

P.S.: Ik bezoek geen DDA zoekdagen.

Ik hou me aanbevolen om eens wat te proberen,ik zoek nu alleen maar met de basis istellingen (verander maar een paar dingen) en ik weet dat er veel meer uit te halen is.
Dat van die DDA dag :yh ,ik dacht t aleen maar ik sprak daar iemand die ook met een deus liep(t was mij daar ook veel te druk)
gr peter

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


14 jan 2011, 13:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7702
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
ernie schreef:
Inderdaad de deus is geen al te moeilijke detector, en als je ervaring hebt met een goldmaxx dat is de deus peanuts.
Die grote schotel zou ik wel eens in actie willen zien op een ijzer vervuilde akker , kijken hoe hij daar uit de bus komt tegenover de orginele schotel.
gr ernie

Ervaring met een goldmaxx heb ik niet,mijn keus voor de Deus was eigenlijk niet zo heel moelijk n.l het gewicht(heb een klote rug) ik had voor dit geld ook een e-trec kunnen kopen. Na het lezen van meerdere verslagen doen ze niet zo heel veel voor elkaar onder(mijn mening dan he). Maar dan moet je de instellingen wel goed onder de knie hebben,en die leer je het beste denk ik van mensen die er verstand van hebben.
gr peter

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


14 jan 2011, 13:11
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59363
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
dat komt van zelf peter

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


14 jan 2011, 19:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2009, 22:28
Berichten: 597
Woonplaats: heerde
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
Hoi Peter.

Ik heb ook nu een aantal maandjes een deus als wij elkaar weers tegen komen op een akker dan kunnen we wel wat instelingen vergelijken.

groet joop


14 jan 2011, 20:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 dec 2009, 22:10
Berichten: 133
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
Bij enigszins redelijk goed weer ga ik zondagmiddag de Grote schijf weer uitlaten, of door iemand anders die dit wil? Ernie/Peter? Oftewel tijd voor wat andere/meerdere tests. Ik heb meerdere zoeklocaties in petto: prut, zand en op koeievoer. Zal Betuwe zijn en niet lullig.

Koffie aanwezig.

p.s.: Hey Metalmaster: :goezo:


20 jan 2011, 12:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 apr 2008, 09:45
Berichten: 255
Antwoord met een citaat
Bericht Re: grote schijf voor deus
:sd


20 jan 2011, 22:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl