Logo
Het is nu 28 maart 2024, 12:58



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2014, 23:28
Berichten: 5074
Antwoord met een citaat
Bericht XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf
Hallo iedereen,

ik zoek nu 1.5 jaar met de goldmaxx power v4, en in principe bevalt hij me goed

wat me wel tegenvalt, is dat ik na 1 maand al kabelbreuk had ( bovenin ), heb dat destijds laten maken en was weer goed. ( gelukkig zit er een lange kabel onder de standaard zoekschijf zodat ze het stuk waar de breuk in zat er af konden halen ). Maar ongeveer een maand geleden begint hij al weer valse signalen te geven. Kan er nog wel mee zoeken, maar is gewoon irritant. Als je de kabel maar een klein beetje heen en weer beweegt dan geeft hij al signaaltjes. En weer zit het ( gelukkig ) boven in. Vermoed dat dat dus weer hersteld kan worden.
Maar valt me toch tegen van een detector van rond de 1000 euro.

Vind het zowieso raar ( en zonde van alle zoekschijfen en de kosten ), dat wanneer je midden in de kabel breuk zou hebben die hele schotel weg kan gooien. Waarom ontwikkelen ze niet gewoon een schijf waar je gewoon de kabel van kan vervangen :06 .

Ondanks dat ik er nog prima mee kan zoeken, wil ik er toch een andere schijf bij. En wie weet zijn er schotels die wat betere kabels hebben.

Zo'n SEF schotel lijkt mij wel wat.........., alleen 1 nadeel??????? vind het formaat nogal groot ( 30 x 38 cm ). Eigenlijk vind ik het formaat van de standaard zoekschotel ideaal om allround te zoeken. ( 22.5 cm ) Maar dus slechte ervaring met kabel.

Ben bang dat wanneer je met vrij grote schotel zoekt veel mist. ( op bvb romeinse lokatie met veel spijkers ) Las ook hier op het forum een reactie van iemand die zei dat grote schotels de heel kleine penninkjes niet pakken? dan hoef ik hem zowieso niet :lo

En je hebt schotels van 18 en 4,6 khz? de standaard is 18 dus neem aan dat wanneer ik een sef zou halen die moet hebben, maar wanneer neem je een 4,6 dan?

Eigenlijk lees ik alleen maar goede dingen over die detech SEF schotels, en als het formaat wat kleiner was geweest had ik er zowieso 1 gehaald. Nu nog enige twijfel.


Hoop dat ik en anderen door middel van dit topic de juiste schotel kan aanschaffen.


alvast bedankt


de munte

_________________
zoekt met DEUS, minelab equinox 800, tesoro lobo supertraq, & een makro racer 2


07 jan 2017, 22:55
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:40
Berichten: 135
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf
Hoi de munte ,

Zoek je met het kastje op de heup of de steel? Want als je op de heup zoekt moet je rekening houden dat andere merken zoekschijf niet zo'n lange kabel hebben als de XP . Ik persoonlijk zoek met het kastje achterop de steel en merkte in het begin ook dat ik veel valse signalen kreeg. ( kastje hangt "losjes" vind ik ) Ik heb de bovenkant van de kabel "vast" gemaakt aan de steel en toen waren de valse signalen weg ( kastje beweegt dan met het zwaaien ook niet meer). Als je op de heup zoekt daar heb ik geen ervering mee , ik heb alleen gelezen dat je dan het kastje niet voor mag dragen ivm snellere kabelbreuk . Wat de zoekschijf betreft ik heb net de ultimate dd coil van detech gekockt (30x33cm) is ideaal om grote vlaktes mee af te zoeken ( oppervlakte is 2x zo groot dan de 22,5cm) en doet op kleine vondsten in mijn beleving niet onder op de 22,5cm maar ja dat is mijn beleving :03

Met vr gr Aant


09 jan 2017, 10:17
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf
Peter, zou toch eens overwegen om dan naar een DEUS over te stappen, ook daar kun je in het xp -progamma zoeken en heb je nergens meer last van . er zijn zelf drie verschillende maten schijven voor tekoop :03

Edje :sd


09 jan 2017, 12:33
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 feb 2015, 19:33
Berichten: 118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf
Ha Peter

Ik heb dit probleem ook sinds ik deze detector heb krijg zoveel valse signalen en andere geluiden. Dus denk dat ik ook een kabelbreuk heb helaas, zoekt niet erg prettig en rustig. Dus als hier een uitkomst uit voort komt lees ik het graag :07 :07 . Voor de rest prima detector al heel wat mooi spul er mee gevonden in zeer korte tijd. Alleen ja die constante geluiden is niet erg rust gevend en mis hierdoor een boel signalen helaas.

Mvg Gerjan


09 jan 2017, 13:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2014, 23:28
Berichten: 5074
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf
Hoi Aant, ik zoek met het kastje op de steel. En ik zat er zelf ook al aan te denken om de kabel bovenaan met een klitterbandje ofzo vast te zetten. Ik vermoed dat het probleem dan wel opgelost is. Want een ernstige kabelbreuk is het niet.

De eerste maand heb ik wel met kastje op de heup gelopen ( is niks vind ik ), en moet eerlijk bekennen dat daardoor de eerste keer ook kabelbreuk is ontstaan. In het boekje wordt aangeraden dan een lus ofzo te maken.

Ha Edje :sd , ja heb net even gekeken bij de deus detectors, wie weet in de toekomst. Als kabel een probleem blijft. Zonder "huis" is ie nog wel te betalen zie ik. Enige wat me tegenstaat is zoveel opties, het is mij gauw te ingewikkeld :07 . Mooie van de goldmax is draai aan de knop en zoeken maar.

Ha Gerjan, binnenkort maar even samen zoeken, ik zal wel even kijken wat er met jouw detector is. Misschien ook even vastzetten bovenaan! Plus je hebt hem nog maar net dus nog wennen, de goldmaxx geeft zowieso veel signalen. Als er niks onder je schotel zit en dan geeft hij signalen, of je beweegt kabel en dan gaat hij signalen geven dan is kabel wel gevoelig/breukje.


bedankt voor het meedenken allen


de munte

_________________
zoekt met DEUS, minelab equinox 800, tesoro lobo supertraq, & een makro racer 2


09 jan 2017, 14:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2014, 23:28
Berichten: 5074
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf
@ Aant

die ultimate had ik ook wel al gezien ja, lijkt me prima zoekschijf ook, vooral voor grote oppervlakten ook en schijnt goede diepgang te hebben. Ook die SEF is goed.

Nadeel van die grote schijven lijkt me wel, meerdere objecten onder je schotel. daarom vind ik die standaard schijf mooi allround formaat.

beste is gewoon 3 schijven :07 , kleintje voor stort, middelmaat, en grote. Of 3 detectors :07

_________________
zoekt met DEUS, minelab equinox 800, tesoro lobo supertraq, & een makro racer 2


09 jan 2017, 14:08
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf
@ Munte,........ ik zoek gewoon al vier jaar zonder kastje en zoek op iedere akker met dezelfde instelling en ja de vondsten blijven komen, kom graag een keertje naar jou,... :07 :07 :07 ,... kun je mijn DEUS testen ,..man wat een machine zul je zeggen :uu :uu :10 :10

Edje :sd


09 jan 2017, 14:32
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 maart 2009, 10:04
Berichten: 2967
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf
Ik heb mijn xp goldmaxx power nu zo'n 10 jaar.nog nooit een probleem met de kabel gehad.En over de xp deus,voor mijn gevoel is die detector niet in balans.schijf is in verhouding te zwaar door technologie wat er ingebouwd zit.En de mensen die ik kan met een xp deus zoeken bijna allemaal met de xp goldmaxx power stand.dit alles zijn voor mij persoonlijk reden genoeg om de deus niet te kopen.Vooral komt daarbij nog eens het verschil in prijs.ook al een reden opzich.Als mijn gm power ermee ophoud ga ik gelijk een nieuwe kopen.En het is echt niet de eerste keer dat mensen zitten te twijfelen over de xp deus.Mensen hebben het idee dat ze veel laten liggen.De xp goldmaxx detecteerd gewoon het kleine ijzer wat er allemaal in de grond zit.Voor mij is dat alleen maar een goede eigenschap,want van ijzer word je wijzer.(ooit van de ed gehoord.) :07 Je kunt dit ijzer geluid ook helemaal wegfilteren maar dan is de kans wel groot dat je wel wat laat liggen,maar dat is bij iedere detector die je zo insteld.Maar als het gaat om een echte kabelbreuk, is deze dan niet verkeerd(te weinig speling)(te strak aangesloten) ?

Bacchus. :sd

_________________
Vulpem pilum mutat, non mores


09 jan 2017, 17:19
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf
Danny, klopt :10 :10 :10
Maar ook op de DEUS heb je een xp- progamma en zoekt je op dat zelfde progamma
Dus..... :03


09 jan 2017, 17:24
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2014, 23:28
Berichten: 5074
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf
Nee heb hem zeker niet te strak aangesloten, ik ben nu juist van plan om hem bovenaan met klitterbandje vast te zetten. Want ik vermoed dat het probleem dan misschien wel over is. Het is ook niet zo dat ik nu niet kan zoeken.

En idd hij detecteerd alles ook het ijzer, maar dat vind ik wel prettig. Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de detector van Gerjan. Misschien als je niet gewend bent dat iemand dan denkt dat beetje stoort ofzo.

En moet er ondanks dit verhaal wel even bijzeggen dat het kwa prestaties een TOP detector is.


Mocht het een blijvend probleem zijn, dan ga ik me verder verdiepen in de deus.

ik wil me tijdens het zoeken NERGENS aan ergeren :07


de munte

_________________
zoekt met DEUS, minelab equinox 800, tesoro lobo supertraq, & een makro racer 2


09 jan 2017, 17:31
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf
komt om dat de afscherming niet ged meer is groot nadeel

han en ik hebben het ook al een paar x gehad

het grootte nadeel van de cold maxx
het rare is een maat van ons loopt al jaren met ook een coldmaxx heef nooit last er van

hier is een anderen schijf voor je coldmaxx Mars MD Tiger

https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=Zoe ... sMD+Tiger+

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


09 jan 2017, 17:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 maart 2011, 09:03
Berichten: 4185
Woonplaats: Breukelen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf
Had het ook, paar klittenbandjes en opgelost.
kastje zit inderdaad knullig los voor toch prijzige detector.
succes
Gert

_________________
Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen -chinees gezegde-


09 jan 2017, 20:50
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 dec 2008, 09:10
Berichten: 82
Woonplaats: Tilburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf
Goede schotel en zelfs nog lichter dan de standaard 9" is de Detech Ultimate.
Ik heb die eenmaal onder de Goldmaxx gemonteerd en er nooit meer af gehad.:-)
Ook te verkrijgen voor een leuke prijs.
http://www.nuggets.at/DETECH-Ultimate-D ... -SuchSpule
gr.
Marcel

_________________
Deus 11"X35 HF elipitical
GP pointer2, XP MI6


11 jan 2017, 20:08
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 dec 2008, 09:10
Berichten: 82
Woonplaats: Tilburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: XP GOLDMAXX POWER v4 zoekschijf
Fixeer de kabel ook op verschillende plaatsen zodat er geen "kracht" op de aansluiting komt te staan.
Zie toegevoegde foto hoe ik de kabel had lopen (ik fixeerde de kabel op 5 plaatsen, net boven de schotel, boven de tussensteel onder het handvat achter het handvat voor en na de omwikkeling.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Deus 11"X35 HF elipitical
GP pointer2, XP MI6


11 jan 2017, 20:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl