Logo
Het is nu 18 apr 2024, 22:39



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 Water en strandzoekers 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Water en strandzoekers
Hi All
Wie onder ons zoekt wel eens op het strand of in het water, laat eens wat horen.
Met welke detector zoeken jullie op het strand of in het water, gebruik je een waadbroek, nat pak of droogpak ???
Nou, zal even bij mezelf beginnen.
Zoek op het droge zowel zoet en zout met de minelab sovereign elite.
In het zoete water gebruik ik een waterdicht gemaakte fisher 1336-x2 en zoek altijd in een droogpak.
Voor het zoutwater zou ik het liefs de excalibur erbij kopen, maar moet eerst de whites
surfmaster pi aan de tand voelen die is nog nieuw.
Wat mij betreft mag de zomer beginnen en tot december duren.
Groetjes
Gerrit


02 jul 2008, 00:59
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12
Berichten: 17958
Woonplaats: Limbolonie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Water en strandzoekers
Kerel ga jij nooit slapen,..

de meeste zoeken,..in z`n uppie hahaha

grt bert

_________________
Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan


02 jul 2008, 01:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 19:33
Berichten: 7086
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Water en strandzoekers
Hey knakworst,

Hoe gaat ie?
Zoals je weet heb ik 3 maal m.b.v. een waadpak in het water gezocht. (1 maal met een Laser Rapier & 2 maal met de Fisher CZ-6)
Resultaat: geen enkele goudern ring. - wel enkele kitsch ringen.
Deze hobby is voor mij niet interessant genoeg. (Ben te lang aan het zoeken voordat het voorwerp in de waadschep ligt.

Wel vaker op het strand en in de branding gezocht. Enkele munten en enkele gouden / zilveren en kitsch ringen gevonden.
(Op het strand zoek ik alleen met de Fischer CZ-6).
Prima detector, ook vvoor de heel dunne gouden ringetjes. (Dunne gouden armbandjes en kettinkjes vind je er bijna niet mee (halve piepjes), alleen
als je zoekt op de alle metalen stand.

Trouwens net op t.v. gezien dat het druk op de dagstranden was en dat er veel mensen in het water waren, totdat het begon te onweren.

Groeten,

John.

_________________
A Casa, sulla divane, si trova niente!!!!!!


02 jul 2008, 19:05
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Water en strandzoekers
Hi Gerrit,

ga je weer te water dan zullen we elkaar wel weer treffen :wink:
Vanmiddag nog zelf even wezen zwemmen en het strand zat goed vol hopelijk houd dit nog even aan en kunnen we weer de nodige gouden ringen uit ons waadschep toveren.


02 jul 2008, 19:16
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12
Berichten: 17958
Woonplaats: Limbolonie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Water en strandzoekers
Hoi Danny,

Helemaal mee eens,..maar ik ben bang dat het weer om gaat,..helaas
laten we maar het beste er van hopen

grt bert

_________________
Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan


02 jul 2008, 19:29
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Water en strandzoekers
:evil: het weer is hier inmiddels al omgeslagen :evil:
Zo zullen de stranden en recreatie plassen niet goed aangevuld worden met vondsten :as


02 jul 2008, 20:07
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:17
Berichten: 20264
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Water en strandzoekers
ha KROKKIE :07

ik heb wel eens langs het water gezocht ,maar nog nooit in het water :06


gr bubba :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


02 jul 2008, 20:37
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Water en strandzoekers
Ja! Het word inderdaad weer tijd om in het water te zoeken. Ik heb nog maar 3 kilo goud gevonden. Word wel is tijd voor een 4e kilo :oops: :oops: :oops: :oops:

Dagobert


02 jul 2008, 21:02
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Water en strandzoekers
Hi Waterratten
Dagobert, je laat die 4 de kilo maar fijn liggen voor de andere waterratten
onder ons.
Ja John, we hebben vaak genoeg de stranden s'nachts belaagd, was altijd super gezellig.
Danny, liggen de lange soesters klaar als we komen.
Bert, nog even wachten en hopen op een super zomer.
Bubbelmans, de volgende keer als je in de buurt van water bent, schoenen en sokken uit, broek omhoog/laag en erin met dat ding.
Groetjes
Gerrit


03 jul 2008, 00:01
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Water en strandzoekers
krokdundee schreef:
Danny, liggen de lange soesters klaar als we komen.


:yh wie weet :yh


03 jul 2008, 06:06
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:46
Berichten: 981
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Water en strandzoekers
Ha water en strandzoekers. Ik zou ook wel willen, maar ik ben bang dat mijn oude lijf er niet tegen bestand zou
zijn. Ik loop natuurlijk de kans dat ik niet meer overeind kom wanneer ik in een gat geraak of wel dat ik met
een onderstroom meegesleurd wordt. Jullie zouden mij vast en zeker aan een lijn moeten binden.
Ik wens jullie alle maal veel mooie vondsten en weinig kietsch.
Zoek ze . Groeten Carboon.


03 jul 2008, 12:47
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 08:12
Berichten: 17958
Woonplaats: Limbolonie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Water en strandzoekers
devoon schreef:
Ha water en strandzoekers. Ik zou ook wel willen, maar ik ben bang dat mijn oude lijf er niet tegen bestand zou
zijn. Ik loop natuurlijk de kans dat ik niet meer overeind kom wanneer ik in een gat geraak of wel dat ik met
een onderstroom meegesleurd wordt. Jullie zouden mij vast en zeker aan een lijn moeten binden.
Ik wens jullie alle maal veel mooie vondsten en weinig kietsch.
Zoek ze . Groeten Carboon.


Nou Peter,..die gok nam ik toch,..als je verdrinkt heeft het ook zijn voordelen,..

dan hebben wij wat meer akkers om te zoeken, en ten tweede je ben zeker goed voer voor de vissen ,..hahaha, alleen er zit niet veel vlees meer aan jou,gespierde spijker,

grt bert

_________________
Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan


03 jul 2008, 12:56
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Water en strandzoekers
Beste medezoekers,

Even een leuk verhaal over waterzoeken.

Zo,n 10 jaar geleden lukte het me om een zoekmaat over te halen om ook te gaan waterzoeken. Hij dus een waadpak en een waadschep gekocht en de detectorkast zou ie om zijn nek hangen omdat een waterdetector ook zo zijn prijs heeft. Onderweg naar de zoekstek zei ik tegen mijn zoekmaat dat we hem wel even zouden leren hoe je moet waterzoeken. Ik vertelde hem dat dit er heel anders aan toe gaat in het water en enige ervaring zou toch wel verijst zijn. Oh,zegt mijn zoekmaat. Dat zal mij wel lukken,ik ben niet uit een ei gekropen.

Daar aangekomen deden we snel onze waadpakken aan om zo snel mogelijk in het water te zoeken. Na een tijd in het water te hebben gezocht zei ik tegen mij maatje dat er erg diepe kuilen in de bodem zaten. En dat ie dus langsaam moest lopen anders zou ie in een gat stappen. Jullie hebben het al door denk ik? Voordat ik het dus had gezegt,zie ik mijn maatje naar beneden zakken tot aan zijn kin. Zo snel als ie was,peddelde en liep hij uit dat gat naar hogere grond. Wij lachen natuurlijk! En hij natuurlijk doen alsof zijn neus bloede en doen alsof er niets aan de hand was.

Op een gegeven moment zei mijn zoekmaat dat ie het best wel koud had en eigelijk liever naar huis toe wou. Ja,dat moet je niet tegen mij zeggen als we er net zijn. En ik vroeg hem waarom heb je het dan zo koud? Dat kan helemaal niet in een waadpak. Hij vertelde dat er wat water in zijn pak was gekomen en het nu best wel koud had. Whahaha.....ik zeg tegen mijn maatje dat het best wel mee zal vallen omdat ik dacht dat er niet zoveel water ingekomen was. Er zit immers een riem om je middel. Jaha,bij mij ja. Maar niet bij hem. Hij had immers het kastje om zijn nek hangen,dus zijn pak ging open en bloot. Stond ik toen niet zo bij stil.

Op een gegeven moment zei hij tegen ons dat ie het niet meer zo koud had en we gerust verder konden zoeken,hij dus ook.
Na nog een uurtje of wat gezocht te hebben zeiden we tegen elkaar om er maar mee te stoppen. De reacties waren eengezint.

Toen we het water uitliepen stonden wij al op het land maar mijn maatje moest er nog uitkomen. Jullie willen het niet weten!! Toen hij dus het water uitkwam,lagen we helemaal in een deuk. Zijn pak zat zo vol met water,het leek wel een clown met een enorme pofbroek aan. Hij kon amper nog lopen. Stapje voor stapje kwam hij op de kant,en wij maar lachen joh!!

Toen hij die waadpak uit deed kwam er wel 100 liter uit,zo leek het tenminste. Maar het was in idergeval heel veel.
Toen we uitgelachen waren,wat heel moeilijk ging natuurlijk,vroeg ik hem waarom hij er niet uitging omdat hij het zo koud had. Oh,zegt hij. In het begin had ik het wel koud ja. Maar toen het water een beetje opgewarmt was ging het wel weer. Whahahahaha........ik kwam niet meer bij!!!! Toen het water een beetje opgewarmt was!!! Hebby er in zitten pissen dan???? Nee,dit was niet het geval. Het was de temperatuur van zijn lichaam die het water deed opwarmen.

Nou mensen,geloof me. Dit was een topdag! Ik zal het in iedergeval nooit meer vergeten.

Groetjes, Dagobert


03 jul 2008, 13:41
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:46
Berichten: 981
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Water en strandzoekers
Ha Bertoninus en al die andere waterslikkers.
Bert schreef: nou Peter,...die gok nam ik toch....., als je verdrinkt heeft dat zo zijn voordelen, enz..
Als ik alles nog eens overzie en vooral jouw complimenten aan mij, dan ga ik me toch maar eens bedenken:
a) gun ik jullie wel meer akkers om te zoeken?
b) Gun ik die vissen wel mijn torso als voer?
c) gun ik me zelf wel een ervaring zoals Julius die had?"

a), b) en c), allemaal nee. Dus niet doen Petertje.( Wat een egoist he)
Zoek en vindt al dat goeds in het water maar zonder mij. En... op "mijn" akkertjes zijn jullie
van harte welkom.
Nogmaals groeten : Devoon.


03 jul 2008, 17:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl