Logo
Het is nu 28 maart 2024, 19:35



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Equipment: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 sep 2012, 17:34
Berichten: 62
Woonplaats: zwolle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
als je er moeite voor doet is het juist leuk ;)

_________________
More gold has been mined from the thoughts of men than has been taken from the earth


16 okt 2012, 20:34
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2008, 22:55
Berichten: 185
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Dat laatste helemaal mee eens.

Daarom ga ik over 2 weken een aantal dagen bikkelen.
Alleen maar dmv sluicebox en hand dredge concentraat verzamelen om na thuiskomst het goud eruit te wassen.

Het enige wat ik nog denk nodig te hebben is een soort pikhouweel en een lange breekijzer.. Ca 1,3 tot 1,5 meter lang ivm hefboomeffect.

Heb er donders zin in om Disentis onveilig te gaan maken.


18 aug 2013, 12:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 aug 2017, 13:51
Berichten: 13
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
krokdundee schreef:

Het gebruik van motorisch aangedreven wasapperatuur is op de meeste plaatsen in Zwitserland verboden.
Als basis materiaal zou ik een goede sluisbox, een of een paar goudwaspannen, een of 2 grote breekijzers van anderhalve meter lengte met vierkante
onderkant, dit voor grotere stenen aan de kant te krijgen, een zuigflesje voor het goud uit de pan te zuigenen, niet te vergeten, een paar goede scheppen,
liefs van het Amerikaanse type.
Nog enkele sites die iets over de historie van het Zwitserse goudgebieden, napfgebied, http://www.goldwaschen.ch/gold_eng.htm
En disentis, http://www.goldwaschen.ch/gold-gusti/ bij goldgusti kan je alle materialen kopen.
Hoor het wel.
Groet
Gerrit



Dus een pomp gebruiken mag niet als je die gebruikt om te spoelen ?


13 aug 2017, 20:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Equipment: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
DirkM schreef:
Dus een pomp gebruiken mag niet als je die gebruikt om te spoelen ?

Klopt! Het gebruik van motorische hulpmiddelen, zoals pompen, dredges, highbankers en graafmachines is verboden! :lo

Het goudzoeken gebeurt met alleen menselijke inspanning en het stromend water in de rivier! :oooo

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


14 aug 2017, 19:29
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2017, 21:00
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Equipment: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Ik heb het zelfde idee als Louis1977, alleen wil ik verder afreizen om goud te zoeken en voor een langere periode (maanden). Ook ik ben bereid om hierin te investeren. Zelf heb ik suriname op het oog. Iemand advies, tips of bereid tot een partnership? Alvast bedankt Simon


15 aug 2017, 21:28
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Equipment: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Simon, is goudzoeken helemaal nieuw voor je? Zo ja, dan zou ik eerst wat ervaring op doen voordat je op avontuur gaat!

Behalve dat, veel plezier en succes :03

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


16 aug 2017, 06:24
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:13
Berichten: 2818
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Equipment: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
nuggeteer schreef:
Simon, is goudzoeken helemaal nieuw voor je? Zo ja, dan zou ik eerst wat ervaring op doen voordat je op avontuur gaat!

Behalve dat, veel plezier en succes :03


Juist, ik denk echt dat je hier niet zonder enige ervaring in moet duiken. Reis eerst eens af naar een plek in Europa om bijvoorbeeld in Frankrijk in de riviertjes goud te zoeken en je af te vragen waarom je op sommige plekken wel of niet goud vindt. Mijn eerste ervaring was dat ik dacht de hele hele rivier vol met goud zat, dit was slechts pyriet. Dat moet je echt eerst leren anders kom je behoorlijk bedrogen uit. Goud zoeken in Suriname is wellicht ook niet zonder gevaar voor berovingen..


16 aug 2017, 11:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl