Logo
Het is nu 29 maart 2024, 10:47



Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Goud zoeken, ik heb de echte goudkoorts goed te pakken. 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jul 2009, 21:52
Berichten: 30
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud zoeken, ik heb de echte goudkoorts goed te pakken.
en hier doet iedereen het voor :07
niet zelf gevonden maar door familie die al 50 jaar in de yukon woont

groeten enrico


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


22 apr 2012, 22:24
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jun 2009, 11:56
Berichten: 453
Woonplaats: aruba
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud zoeken, ik heb de echte goudkoorts goed te pakken.
peter heeft volkomen gelijk, meeste mensen denken dat het goud 99% zuiver uit de grond komt, smelten en dan lekker een baar goud in je vitrine leggen.
helaas is dat niet zo kijk naar suriname hele stukken beschermd regenwoud zijn naar de vernieling gebracht door de kwik vergiftiging, komt nooit meer goed, bezin eer gij begin :lo

_________________
"" Assum est, inquit, versa et manduca."


23 apr 2012, 00:03
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 16:49
Berichten: 7684
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud zoeken, ik heb de echte goudkoorts goed te pakken.
Mako schreef:
peter heeft volkomen gelijk, meeste mensen denken dat het goud 99% zuiver uit de grond komt, smelten en dan lekker een baar goud in je vitrine leggen.
helaas is dat niet zo kijk naar suriname hele stukken beschermd regenwoud zijn naar de vernieling gebracht door de kwik vergiftiging, komt nooit meer goed, bezin eer gij begin :lo

Klopt ik heb t zelf kunnen aanschouwen daar in Suriname,de tranen springen je in de ogen als je ziet wat daar gebeurt. En t rare is .............t interesseert ze geen ene moer daar,de bevolking probeert een beetje te verdienen(ze hebben helemaal niets) en de ambtenaren zijn zo corrupt die kijken allemaal de andere kant op :lo

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


23 apr 2012, 10:26
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud zoeken, ik heb de echte goudkoorts goed te pakken.
Hi goudzoekers
Zuid America is altijd al een puinhoop geweest en niet alleen Suriname, in alle omliggende landen gebeurd nog steeds het zelfde, het gebruik van kwik.
In landen als, America, Australie, Nieuw Zeeland, Canada, Alaska is natuurlijk ook de US, gebeurd dit echt niet.
De regulaties wat betreft goudwinning zijn streng en worden steeds strenger.
In die landen waar het goud word gewonnen door middel van hardrock mining en door middel van chemicalien
het goud word opgeschuimd, gaat echt geen druppel verloren.
Zo is er binnenkort een dredgeverbod in Californie in het leven geroepen door de zogenaamde wollen sokken figuren
die de wereld alleen in zwart wit zien, dit alles met de noemer visstand bescherming.
Nou, als je wel eens een hoogwater hebt gezien waar stenen van 20 ton worden verplaats alsof het kiezelsteendjes zijn.
Dat kunnen 1000 dredges niet in het leven roepen.
Buiten het gebruik van kwik, is dat wat in Zuid America ook maar half zo wild, als de goudzoekers uit een gebied zijn vertrokken
in 30 jaar zie je er niets meer van terug en heeft de natuur zich zelf weer helemaal hersteld.
In veel landen is het verplicht om eerst met een herstructureer plan op de proppen te komen alvorens men een schop in de grond zet, dit houd meestal in
het herbeplanten met jonge bomen en eventuele waterwegen in orginale stand terug te brengen.
Groet
Gerrit


23 apr 2012, 12:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2012, 18:27
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud zoeken, ik heb de echte goudkoorts goed te pakken.
:07 Dit is wat ik vandaag las : Er is een nieuw bedrijf gestart door onder andere, Larry Page (oprichter van Google), James Cameron (regisseur, dook onlangs nog de Marianentrog in) en Charles Simonyi (ooit werkzaam bij Microsoft, nu ondernemer en goed voor zo’n 1 miljard dollar). Ook zijn er enkele oud-medewerkers van NASA bij de oprichting van dit bijzondere bedrijf betrokken.
het bedrijf gaat heten Planetary Resources Inc. en de naam van het bedrijf verwijst denk ik al wel naar wat ze van plan zijn om te gaan doen. boy o boy wat zou ik hier graag werkzaam zijn als zoeker :ppp :ppp :ppp
dit is de :link: naar de website waar ik het op las http://www.scientias.nl/gaat-nieuw-bedr ... eren/61518
Owwww stel je is voor naar goud zoeken op astroide's :romansmilie:


23 apr 2012, 15:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 14:26
Berichten: 9403
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud zoeken, ik heb de echte goudkoorts goed te pakken.
peter schreef:
Mako schreef:
ik wil je enthousiasme niet om zeep helpen, maar goud vinden is makkelijk, je kan het zo oprapen, wat er daarna allemaal moet gebeuren voordat je je baar goud in handen hebt..
ik zoek naar goud hier op aruba, je moet zeven, al het zwarte zand kwijt zien te raken, een methode is de verloren aardappel techniek, je goudstof vermeng je met kwik (levensgevaarlijk en kanker verwekkend) het goud lost op in het kwik, je holt een aardappel uit, plaats dit over het kwik in een steelpannetje, ga naar buiten en kook het op een butaan gasstelletje, blijf ver uit de buurt :DOOD: na een tijdje is al het kwik verdampt in de aardappel en heb je een druppeltje goud, in mijn geval maak ik een aardappel salade en geef die aan mijn schoonmoeder :ppp , je kan de aardappel niet eenvoudig weggooien. In de handel en vooral in amerika zijn verschillende zuren te koop waar je je goud in kan oplossen, en met restitutie middelen het goud uit de zuren kan terugwinnen, vrij kostbaar en weer zit je met chemisch afval. er zijn verschillende forums in de US. die je kan raadplegen voor het goudwinnen. veel succes


:as een goed voorbeeld van hoe je de natuur naar de kloten helpt :evil:


Ben in Suriname het Amazonegebied in geweest met een binnenlandse vlucht en inderdaad wordt er veel natuur vernield door het goudzoeken, en dan heb ik het nog niet eens over de kwikvervuiling


23 apr 2012, 15:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2012, 16:06
Berichten: 1661
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud zoeken, ik heb de echte goudkoorts goed te pakken.
de ed schreef:
en vrouwen dan komt het goud van zelf

succes :sd

en verdwijnt het goud weer net zo hard :07

dan blijft in elk geval het pilsje nog over :sd

_________________
gr Ace


_________________
♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪


24 apr 2012, 13:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jun 2009, 11:56
Berichten: 453
Woonplaats: aruba
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud zoeken, ik heb de echte goudkoorts goed te pakken.
ik heb een tijd geleden goudhoudend modder aan chris gegeven, ben benieuwd of hij er nog iets mee heeft gedaan, een gouden metaldetector of zo :ppp

_________________
"" Assum est, inquit, versa et manduca."


24 apr 2012, 15:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2012, 23:46
Berichten: 46
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud zoeken, ik heb de echte goudkoorts goed te pakken.
@ don_mac_fly
vroeg me af ben je nog opzoek geweest deze zomer want het forum gaat alle kanten op


07 nov 2012, 01:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2017, 21:00
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud zoeken, ik heb de echte goudkoorts goed te pakken.
Hallo,

Ik heb me net geregistreerd op dit platform.
Ben op het moment van dit bericht 39 jaar jong;)
Mijn 9 tot 5 baan helemaal zat, ben een persoon die niet vies is van hard werken en ben avontuurlijk ingesteld.

Ook ik ben geinterreseerd naar het zoeken naar goud, zelf heb ik het idee om in Suriname mijn geluk te gaan zoeken.
Dit omdat hier nog veel goud en mineralen in de grond zitten en het naar mijn inziens nog makkelijk is om kleinschallig naar goud te zoeken. Ik snap dat hier geld (en middelen voor nodig zijn) ben bereid en heb de mogelijkheid om geld hierin te investeren. Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die advies kunnen geven of samen dit avontuur willen aangaan. Ik heb hier lokale contacten (schoonfamilie) waarvan mijn zwager werkzaam is bij de grootste goudmijn bedrijf in Suriname. Hij is werkzaam als prospector.

Ik zie graag reacties tegemoet. Alvast ontzettend bedankt.

Mvg Simon


15 aug 2017, 21:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:13
Berichten: 2818
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud zoeken, ik heb de echte goudkoorts goed te pakken.
Dag Simon, stel jezelf de vraag waarin jij het verschil maakt in het succesvol zoeken naar goud. Het lijkt echt rooskleuriger dan het is, bovendien vraag ik mij af hoe het met de veiligheid gesteld is in Suriname..


15 aug 2017, 21:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2017, 21:00
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud zoeken, ik heb de echte goudkoorts goed te pakken.
Hallo Archeonist,

Bedankt voor uw snelle reactie. Terechte vraag wat betreft de veiligheid, bij goudzoeken in Suriname moet je inderdaad zorgen maken wat betreft veiligheid. Veel niet legale braziliaanse goudzoekers hier, zelf de Surinaamse politie durft niet het binnenland in om arrestaties te verrichten. Goudzoekers hebben vrijspel, wat veel gevaar met zich mee brengt. Hoe ik verschil kan maken is een vraag waar ik zelf (nog) geen antwoord op heb, ik hoopte hier daar meer over te weten te komen.

Dat goudzoekers hier vrijspel hebben heeft zowel voordelen als nadelen, de mogelijkheden zijn groot, maar de gevaren moeten zeker niet onderschat worden. Ik zie dan ook in dat het niet iets is wat over 1 nacht ijs gaat. Een lange voorbereidings periode is dan ook nodig. Onderzoek naar veiligheid, prospecten etc. Dit is iets wat ik zeker niet onderschat.

Ik hoop dat iemand me de juiste vragen weet te stellen en van info kan voorzien?!?

Ik zou het ook niet zonder partnership doen.

Simon


16 aug 2017, 00:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goud zoeken, ik heb de echte goudkoorts goed te pakken.
Welkom op het forum hier, ik zou lekker thuis blijven mij te link daar. Dan de temperatuur en vochtigheid, geloof me na 2 dagen ben je gesloopt en kapot.
In mijn diensttijd ooit een jungle training ondervonden in Frans Gyana en als westerling ga je daar stuk. Binnen de kortste keren heb je overal uitslag,huid irritaties door het zweten en het zout wat je verliest. Dan word je ook nog eens verrot gestoken door muggen en ander ongedierte. Dan het voedsel daar, voor je het weet ben je aan de diarree en loopt de dunne je broek uit enne met Norit red je het niet.Nee die jungle is voor ons helemaal niks,

Dan je veiligheid, elke goudzoeker legaal of illegaal zal je nek omdraaien daar, want ze denken allemaal dat ze daar de grondrechten hebben.
Wat uiteraard niet zo is want zelfs de Surinaamse autoriteiten weten dat niet. De wetteloosheid die hiermee gepaard gaat is niet in jou voordeel en daarmee druk ik me zacht uit.

Dan het zoeken zelf, wil jij op je geweten hebben dat je meewerkt aan het slopen van 1 van de grootste bio-diversiteiten daar?
Dan heb ik het niet over het kwik maar het vernietigen van de grond waar niks meer op groeit en zo de jungle verwoest wordt, het Surinaamse goud ligt meters diep.

Tik even in op Google Suriname Goudzoeken in, gaat een wereld voor je open.

Leesvoer :

http://www.gomiam.org/omhoogladen/2015/ ... n-goud.pdf

Ik wens je veel wijsheid toe in het nemen van je beslissing.

Mvgr Michel


16 aug 2017, 06:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl