Logo
Het is nu 28 maart 2024, 17:52



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 Goudstof uit het zwarte zand krijgen 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2017, 22:45
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Goudstof uit het zwarte zand krijgen
Bijlage:
IMG_0474.JPG
Bijlage:
IMG_0474.JPG
Hallo allemaal, ik ben helemaal nieuw hier maar wel al redelijk ervaren in het goudpannen, australie, canada en zwitserland waar ik ook leuke klompjes heb gevonden, ik zal een andere keer wel een paar fotos plaatsen van sommige vondsten. Nu eerst een vraag! De laatste tijd veel in belgie en duitsland aan het zoeken geweest, dit weekend een geweldig beekje gevonden in duitsland net over de grens, leuke stukjes gevonden in iedere pan (foto) maar eigenlijk voornamelijk stof, goudstof, nu lukt het me niet om dit stof van het zwarte zand te scheiden in een pan ( veel te klein) maar volgens mij is het toch aardig wat als het gescheiden kan worden, weet iemand een manier om dit te doen, ik heb veel van dit stof maar het zit nog in het zand, op de 2e foto heb ik een klein beetje van dit zand met goudstof in een buisje gestopt om aan jullie de situatie te laten zien, kan iemand mij hiermee helpen.
Alvast bedankt


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


17 feb 2017, 23:26
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goudstof uit het zwarte zand krijgen
Hi Ashley
Je zou het concentraat kunnen drogen en het meeste magnetiet met een magneet kunnen scheiden, wel een plastic zakje om de magneet anders krijg je
het niet meer van de magneet. Hierna zou je met een heel licht ingevette naald de kleine stukjes goud ertussen uit kunnen halen. of op de klassieke wasmethode.
Succes ermee.
Groet
Gerrit


18 feb 2017, 09:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goudstof uit het zwarte zand krijgen
Hi Ashley,

Welkom op het forum! Leuk dat je zo dicht bij nl een goede spot hebt gevonden :10

Met een magneet het magnetite er uit halen werkt inderdaad goed. Wel goed opletten dat er geen fijn goudstof mee komt. Hematite is wat lastiger, want dat is niet erg magnetisch.

Zelf vaak genoeg met concentraat uit de waal gestoeid. Gewoon een kwestie van geduld :07

Succes!

Btw, mocht je zin hebben om eens met anderen op pad te gaan, Ab en ik zijn altijd wel te porren voor een dagtochtje pannen!

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


18 feb 2017, 11:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2017, 22:45
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goudstof uit het zwarte zand krijgen
Dank voor de info, ga vandaag even een magneet zoeken, zal het resultaat zeker posten. Lijkt mij zeker leuk om eens het inzicht van anderen te krijgen, samen met mijn vriendin (canadese) hebben we het onszelf een beetje geleerd, (door het gewoon te doen en veel op internet geleerd)


18 feb 2017, 13:08
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goudstof uit het zwarte zand krijgen
mooi

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


18 feb 2017, 17:40
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goudstof uit het zwarte zand krijgen
Welkom op het forum,

een loep of een vergrootglas erbij is wel handig om het kleine spul eruit te vissen. Bij mij in het dorp is net een stel komen wonen en zij komt ook uit Canada...........
Zou wel heel toevallig zijn.........

De dagjes pannen/sluiten zijn een aanrader, vooral met de diehards Ab&Chris. Je maakt ook eea mee met die 2 :whoea:
Topdagen zijn het en wellicht kunnen we weer eens wat plannen als het water weer wat lager staat.

Groet Michel WaZ


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


23 feb 2017, 14:32
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 jul 2009, 15:27
Berichten: 721
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goudstof uit het zwarte zand krijgen
goud scheiden van zand? De meeste goudzoekers gebruiken kwik om t goud op te lossen. zeer effectieve methode :goezo: ,helaas word het kwik vaak niet in een gesloten systeem verdampt en teruggewonnen en beland het vervolgens in t milieu..... :06


24 feb 2017, 00:55
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goudstof uit het zwarte zand krijgen
De meeste goudzoekers gebruiken kwik om t goud op te lossen. zeer effectieve methode.

Denk zeker niet de meeste, in zuid Amerika en sommige aziatische landen en dan alleen op kleine schaal.
De meeste grote bedrijven wereldwijd gebruiken zeer zeker geen kwik.


24 feb 2017, 10:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goudstof uit het zwarte zand krijgen
Michel WaZ schreef:
Je maakt ook eea mee met die 2 :whoea:


Lol!!! Mn pomp ligt nog steeds in 20 stukken :07 Maar zal hem voordat het water laag staat weer in elkaar zetten hoor!!

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


24 feb 2017, 22:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jun 2009, 11:56
Berichten: 453
Woonplaats: aruba
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goudstof uit het zwarte zand krijgen
met kwik, de verloren aardappel methode

_________________
"" Assum est, inquit, versa et manduca."


25 feb 2017, 00:42
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Goudstof uit het zwarte zand krijgen
nuggeteer schreef:
Michel WaZ schreef:
Je maakt ook eea mee met die 2 :whoea:


Lol!!! Mn pomp ligt nog steeds in 20 stukken :07 Maar zal hem voordat het water laag staat weer in elkaar zetten hoor!!


Sorry dat we OT gaan hoor :Censuur:

Zou wel super voor je zijn als hij zonder problemen weer gaat draaien je pomp, het leek wel een schip met zwaar slagzij zoals hij ging.......zw... klo..
Opzich ging het tot dat tijdstip best wel goed dacht ik en gingen we voortvarend ondanks mijn zenuwontsteking aan mijn kies, dat bleek de volgende dag toch maar ff de tandarts gebeld.
Dus maandagmiddag een uur in de tandartsstoel, zenuwbehandeling verder en deze ouwe gek ging weer als de brandweer, ha ha ha.
Nou zo zie je maar weer .....een ongelukje komt nooit alleen.

Nou jij weer de pomp en ik regel de BBQ en Ab weer aan de Zware...... :03 :03


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


25 feb 2017, 18:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl