Logo
Het is nu 28 maart 2024, 21:37



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 DIY Snufferfles 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 maart 2018, 10:09
Berichten: 37
Woonplaats: Noordoostpolder
Antwoord met een citaat
Bericht DIY Snufferfles
Met dank aan mijn vrouw die weer eens krullen in haar haar wilde waardoor ik twee mooie 80 ml flesjes overhield en een oude gelpen deze snuffer gemaakt.

Bijlage:
Snuffer.jpg


Het volgende project staat al in de planning een DIY blacksand magneet.

En ik heb naar de "Gold Rush Nugget Bucket" zitten kijken het principe is niet zo moeilijk. Maar ik vraag me af of het met dan stofgoud in Nederland voordelen bied.

Hebben jullie daar ideëen over?

Kor


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


08 mei 2018, 16:42
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DIY Snufferfles
Hi,

Leuke snuffer bottle!

De gold rush nugget bucket zal ongetwijfeld werken, maar het is zeker niet sneller dan gewoon pannen! Tuurlijk, het vergt wat oefenen, maar als je de slag te pakken hebt doe je een pan per 3 minuten.

Mocht je er toch één willen hebben... voor €50 breng ik een emmer met wat gaten en een trechter er in persoonlijk bij je thuis :07

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


08 mei 2018, 19:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 maart 2018, 10:09
Berichten: 37
Woonplaats: Noordoostpolder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DIY Snufferfles
nuggeteer schreef:
Hi,

Leuke snuffer bottle!

De gold rush nugget bucket zal ongetwijfeld werken, maar het is zeker niet sneller dan gewoon pannen! Tuurlijk, het vergt wat oefenen, maar als je de slag te pakken hebt doe je een pan per 3 minuten.

Mocht je er toch één willen hebben... voor €50 breng ik een emmer met wat gaten en een trechter er in persoonlijk bij je thuis :07


:07 Hi Nuggeteer,

Ik ga ook zeker niet zo'n veel te duur uitgevallen emmer met gaten kopen, dat wordt een nieuw zelf bouw project, uit veel berichten over de ervaringen met deze emmer lees ik dat je in no time een grote hoeveelheid materiaal kan verwerken tot een veel kleinere hoeveelheid concentraat welke je vervolgens rustig kunt gaan pannen. Door de stroom van het water met materiaal wordt het stofgoud en de andere heavy's onder in het opvangbakje veilig gesteld en wordt het lichte materiaal weggespoeld, eigenlijk een rechtopstaande sluice.

:link: https://www.youtube.com/watch?v=BGTMTKSKij0

Groet,
Kor


09 mei 2018, 06:40
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 maart 2018, 10:09
Berichten: 37
Woonplaats: Noordoostpolder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DIY Stuff
Bij deze ook nog wat foto's van mijn blacksand pen waar ik een aantal rare earth magneten in heb gestopt.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


15 mei 2018, 06:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl