Logo
Het is nu 19 apr 2024, 19:02



Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Spijk, Ardenne en Gardon 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 10:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Mogguh Ab,

Altijd leuk een "doe" weekeind, jammer dat je niks gevonden hebt. Blijft toch altijd leuk ff pannen.
Ik zeg altijd maar, koning,keizer,admiraal, Michel maakt het allemaal :06 , ha ha ha.
Met mijn beperkte middelen en gereedschap kom ik een heel eind :heiligboontje: .
Ik ben ook nog even opzoek geweest naar een 12v pomp, valt niet mee want ze hebben bijna allemaal een 22mm slang aansluiting en het zijn allemaal " Blige pompen" en niet zelf aanzuigend. Dus daar ben ik nog wel even mee bezig.
Nu nog eens even kijken of het de bedoelde resultaten oplevert. Dat merken we de 19e wel.

Groet Michel WaZ


01 jun 2016, 10:06
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 21:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Hi Michel,
Paar vraagjes.... Hoezo ben je op zoek naar een zelfaanzuigende pomp? Bij een highbanker kun je toch ook een dompelpomp gebruiken?!
Waarom wil je elektrisch? De enige reden die ik kan bedenken is de herrie. Voor het gewicht (pomp en accu) hoef je het niet te doen.

Het vermogen van 12v pompen is beperkt, dus ofwel je hebt weinig debiet ofwel weinig opvoerhoogte. Daarnaast moet je reening houden met spanningsval als je langere kabels gaat gebruiken. Zo kom je al snel uit op een oplossing zoals goldpixel.
:link: http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?p=441909#p441909
:link: http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=651&t=53787
Ofwel, de pomp en accu direct op/naast de sluice. Het vervelende is dat, vooral bij laag water, de schepen in de rijn een enorme zuiging geven. Ik heb niveau verschillen van 90cm gezien. Gelukkig stond mijn pomp toen met een scheerlijn vast, anders was de hele bende weggezogen. Nou ja, je zult het de 19e wel zien :03

Het is wel te hopen dat tegen die tijd de waal een beetje gezakt is... De komende paar dagen stijgt het niveau één meter en staat het water ruim boven de strekdammen. Dan moeten we onder water sluicen :07

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


01 jun 2016, 20:15
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 10:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Hey Nuggeteer,

Klopt de herrie, ik denk dat ik meer in Frankrijk zoek dan in Nederland. In Frankrijk met zo,n lawaaipapagaai is vragen om problemen want je zal zien dat je weet ergens zoekt waar weer een claim of weet ik veel wat voor geldt.
Een zelfaanzuigende pomp heeft een groter volume en kan een groter hoogte/afstand overbruggen.

Dan maar beter als Stille Willie aan de gang en om eerlijk te zijn heb je daar niet echt een highbanker nodig. Om dan een gemotoriseerde pomp te kopen is een beetje te, neemt veel ruimte in ons kleine autootje en ik heb nog geen Mercedes 508 camper........

In ieder geval bedankt voor de linkjes :link: enne problemen zijn uitdagingen en dat maakt het weer een stuk leuker.
Misschien ga ik wel met 2 12v pompen iets knutselen enne de " kruiwagen " van Ab erbij dan komt alles goed :07 .

Greetz Michel


01 jun 2016, 22:51
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 21:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Nou... het water in de waal wil nog niet erg zakken... De 12e zou in ieder geval niks zijn geworden. Nu maar hopen dat het de 19e wil lukken :06

@Michal, Ik ben het een beetje kwijt :yh Je hebt in Frankrijk geen highbanker nodig maar toch wil je een pomp gebruiken?!

Michel WaZ schreef:
Een zelfaanzuigende pomp heeft een groter volume en kan een groter hoogte/afstand overbruggen.

Bedoel je dat zelfaanzuigende pompen meer druk leveren? Dat is over het algemeen wel waar, maar dat gaat ten kosten van je water debiet. In een sluice/highbanker heb je meer aan veel water met een lage druk dan aan veel druk met weinig water.
Je hebt er niks aan om op 2 meter boven de rivier te staan met een highbanker waar op 10 bar een halve emmer water per minuut uit spuit :07

Heb een poosje geleden al eens wat theorie gepost over pompen en slangen e.d. Misschien leuk om even door te lezen. Staat ook een debiet als functie van opvoerhoogte plotje bij van een Bilge pomp.
:link: http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=651&t=67699

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


07 jun 2016, 20:26
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 10:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Hey Nuggeteer,

Leuke link en bijzonder leerzaam, dat je inkakt met je volume door de diameter vd te gebruiken slang is duidelijk. Dat de lengte van de slang ook invloed heeft wist ik niet.
In Frankrijk zijn de riviertjes meestal dusdanig snelstromend dat je gebruik kan maken van de stroomsnelheid van het riviertje, anders maak je even een soort dijkje van de stenen aldaar. Uiteraard kan je met een highbanker daar ook uit de voeten vooral als er wat grotere stenen tussen zitten.
Meestal zeef ik het eerst en vanuit de emmer door de sluice.
De highbanker is meer voor bij bv Spijk denk ik ivm de stroomsnelheid van het water aldaar.

Nou, nu maar hopen dat het waterpeil goed zakt voor de 19e...............het zal as zondag nog wel hoog staan en ik ben een beetje bang voor de 19e. Wellicht is er een stukje " oude Rijn " wat droog gevallen is maar dan moeten we Duitsland in denk ik als ik de satellietfoto bekijk.

Groet Michel WaZ


10 jun 2016, 12:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 10:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Dit is wat ik heb geknutseld ................De 19e maar een kijken hoe het gaat.

Groet Michel WaZ


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


10 jun 2016, 13:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 21:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Ziet er goed uit! :goezo:

Klopt het dat je waterinlaat schuin omhoog wijst? Wanneer je een brandslang aansluit zal deze direct in een knik vallen en nauwelijks water meer doorlaten. Misschien kun je er een stuk flexibel aan hangen? Zeg maar tot plat op de grond...

Neem in ieder geval ook een accutol mee voor als de sproei gaatjes te weinig/klein zijn.

De Waal zakt inmiddels wel lekker, ~25cm per etmaal, en de prognose is goed! Zo niet, dan zoeken we een alternatief voor de 19e! Ardenne of Duitsland?!

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


10 jun 2016, 16:26
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59363
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
mooi mannen zie het goud al leggen

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


10 jun 2016, 19:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 10:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
nuggeteer schreef:
Ziet er goed uit! :goezo:

Klopt het dat je waterinlaat schuin omhoog wijst? Wanneer je een brandslang aansluit zal deze direct in een knik vallen en nauwelijks water meer doorlaten. Misschien kun je er een stuk flexibel aan hangen? Zeg maar tot plat op de grond...

Neem in ieder geval ook een accutol mee voor als de sproei gaatjes te weinig/klein zijn.

De Waal zakt inmiddels wel lekker, ~25cm per etmaal, en de prognose is goed! Zo niet, dan zoeken we een alternatief voor de 19e! Ardenne of Duitsland?!


Klopt hij staat iets omhoog, maar draaibaar want alles zit nog los en is dus nog niet gelijmd :Censuur: , accutolletje is een goed plan maar dan gaan we wel gaatjes extra boren op het volume van jou pomp..........
Ik neem ook wel even pvc-lijm mee want ik denk dat jou pomp van mijn buisjes raketten maakt :whoea: als de kogelkraan helemaal open staat.

Lekker dat het water zakt maar als het met 25 cm p/d gaat is het een beetje te weinig of niet? Uitwijken is een goede optie of plan B. :10

Groet Michel WaZ


10 jun 2016, 20:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 13:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
ziet er goed uit Michel maar ik denk ook wel dat de gaatjes wat groter of meer mogen zijn om al het zand in de sluice te krijgen :07

ab


10 jun 2016, 21:11
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 10:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
ab-key schreef:
ziet er goed uit Michel maar ik denk ook wel dat de gaatjes wat groter of meer mogen zijn om al het zand in de sluice te krijgen :07

ab


Thanx, ik zal je advies te harte nemen Ab-Key , zal de buurman weer even laten schrikken met dat gegier van de boor :oooo
Ik twijfelde al een beetje over de gaatjes en het aantal, mooi klusje voor as week.
Ik stuur zo even mijn adres via een PM naar je,

Groet Michel WaZ


11 jun 2016, 09:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 21:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Hi Michel,

Als die eindkappen nog niet gelijmd zijn zou ik ze vervangen door schroefkappen. Had zelf ook eindkappen maar als er dan vuil in de gaatjes komt dan kun je er niet meer bij.

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


11 jun 2016, 12:15
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 13:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
ja is een goeie chris als er zand in zit zit je te klooien om het er uit te krijgen


ab


11 jun 2016, 14:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 10:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Goedemorgen heren,

Bedankt voor de tip Chris, ze zitten nog los wilde ze eigenlijk borgen met een schroefje zodat het toch demontabel is.
Alleen de kogelkraan is gelijmd op de 2 verbindingspijpjes en niet op de knietjes dus stelbaar.
Ik kan dit pas doen na ons triple............( werk ) :01

Tot zondag, Michel WaZ


15 jun 2016, 07:26
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 21:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Gezien de hoge waterstand hebben ab, michel en ik besloten naar duitsland te gaan om een dagje te sluicen in de roer. Heeft er nog iemand zin om mee te gaan?!

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


Laatst bijgewerkt door nuggeteer op 15 jun 2016, 14:42, in totaal 1 keer bewerkt



15 jun 2016, 09:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2012, 20:17
Berichten: 262
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Dat wordt voor mij niks... Veel geluk daar en hopelijk goud!

Groet louwrens


15 jun 2016, 12:40
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 21:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
louwrens schreef:
Dat wordt voor mij niks...


Is je paspoort verlopen :07 jammer dat je niet mee kan!

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


15 jun 2016, 14:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2012, 20:17
Berichten: 262
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Ik was van plan om in de middag ff langs te komen...

Maar dit is niet om de hoek.. Volgende keer beter

Groet louwrens


15 jun 2016, 20:12
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 13:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
is maar 1 hoek verder :07 :07


15 jun 2016, 22:24
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 13:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
trouwens waar zijn al die golddiggers gebleven ?zie er maar weinig hier op het fotum


15 jun 2016, 22:33
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 13:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
forum


15 jun 2016, 22:34
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2012, 20:17
Berichten: 262
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Oke... Als het midden duitsland is dan ist te doen.. Hebben jullie een adres?

Lijkt niet best met al die regen... Water zal wel hoog staan..

Waar die goudzoekers zijn gebelven? Tsja je moet het niet doen voor het goud maar voor het uitje en het avontuur!

Groet louwrens


18 jun 2016, 18:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2015, 15:27
Berichten: 54
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Resultaat van een paar dagen in de Gardon


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


19 jun 2016, 08:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2012, 20:17
Berichten: 262
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
Dat ziet er geweldig uit! als je dan ook nog goud vind in zon trip dan kan die trip niet meer stuk!!

Ik ben 3 keer in mn vakanties wezen goudzoeken, in totaal max 5 a 6 uurtjes plaatszoeken en sluice opzetten inbegrepen... Maar wel goud gezien heel klein.. Maar ik zou zo weer gaan om het avontuur!!

Groet louwrens


19 jun 2016, 11:41
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 20:13
Berichten: 2818
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dagje Spijk, Zondag 12 of 19 Juni
leuk, de Gardon ben ik in 2001 geweest, het goud zit vooral in de spleten daar, een erg leuke ervaring was dat


19 jun 2016, 14:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl