Logo
Het is nu 24 apr 2024, 01:30



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 diverse vragen 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2013, 21:59
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht diverse vragen
Even wat (nog niet eens) beginner vragen:

- Weilanden worden vermeden omdat het lastig graven is?
- Zijn de meeste akkers waarvoor je toestemming krijgt niet al eens door iemand anders leeggezocht? Of komt er na iedere ploegbeurt weer nieuw spul naar boven?
- Ben je niet verplicht om 50% van wat je vindt aan de eigenaar van de grond te geven? Ik bekijk vaak jullie vondsten maar zie zelden staan: dat en dat ging naar de eigenaar. Of zijn eigenaars (boeren) daar nooit zo in geinteresseerd?
- Bermen van voetpaden en fietspaden zijn toegestaan (mits geen APV etc)?
- Wat doen jullie met al die muntjes die je vindt? Zeg juliana munten zijn niet zo erg interessant. Of proberen jullie van elk jaar een munt te vinden net als muntenverzamelaars doen?
- Als je eindelijk een oud muntje vindt, zijn die dan niet meestal beroerde kwaliteit van al die tijd in de grond? Gaat het puur om het vinden? Want een munt van die kwaliteit zal meestal niet veel meer waard zijn.
- Maakt het gebruik van een headphone verschil als je maar met 1 oor kan horen (mono dus ipv stereo)?
- Bij die link naar de APV's van alle gemeentes, op welke zoekterm vind ik een eventueel zoekverbod?

En zo kan ik nog wel 100 vragen stellen, maar laat ik eerst maar even kijken of mensen ze kunnen/willen beantwoorden.

_________________
Ik verzamel gaspenningen.


01 mei 2013, 20:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 apr 2013, 19:11
Berichten: 13
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraag en antwoord !
mint schreef:
Even wat (nog niet eens) beginner vragen:

- Weilanden worden vermeden omdat het lastig graven is?
- Zijn de meeste akkers waarvoor je toestemming krijgt niet al eens door iemand anders leeggezocht? Of komt er na iedere ploegbeurt weer nieuw spul naar boven?
- Ben je niet verplicht om 50% van wat je vindt aan de eigenaar van de grond te geven? Ik bekijk vaak jullie vondsten maar zie zelden staan: dat en dat ging naar de eigenaar. Of zijn eigenaars (boeren) daar nooit zo in geinteresseerd?
- Bermen van voetpaden en fietspaden zijn toegestaan (mits geen APV etc)?
- Wat doen jullie met al die muntjes die je vindt? Zeg juliana munten zijn niet zo erg interessant. Of proberen jullie van elk jaar een munt te vinden net als muntenverzamelaars doen?
- Als je eindelijk een oud muntje vindt, zijn die dan niet meestal beroerde kwaliteit van al die tijd in de grond? Gaat het puur om het vinden? Want een munt van die kwaliteit zal meestal niet veel meer waard zijn.
- Maakt het gebruik van een headphone verschil als je maar met 1 oor kan horen (mono dus ipv stereo)?
- Bij die link naar de APV's van alle gemeentes, op welke zoekterm vind ik een eventueel zoekverbod?

En zo kan ik nog wel 100 vragen stellen, maar laat ik eerst maar even kijken of mensen ze kunnen/willen beantwoorden.

-weilanden zoals ik weet daar wil de boer niet dat er gegraven word,door al die kuilen kan een schaap of koe zijn nek breken, misschien bedoel je akkers?
- na elke ploeg beurd heb je kans op nieuw spul.
-het is niet verplicht maar wel zo netjes om iets af te spreken dan kan je altijd terug komen:)
- als er geen apv staat of een ander bord dan mag het gewoon, maar altijd even goed kijken!
-het is altijd leuk om iets te vinden! Het is meer de spanning en nieuwsgierigheid het is gewoon een leuke hobby!
-ik gebruik geen koptelefoon.
-wat de vraag betreft voor het vinden van apv bij de gemeente!dan moet je even de gemeente bellen! Maar meestal staan er borden!

hier een overzicht die ik van een site heb afgehaald:Regels metaaldetectie
Als metaaldetector amateur dient u zich aan de volgende regels te houden: Regels metaaldetectie
•Wees een ambassadeur van deze mooie hobby
•Vraag altijd toestemming aan de landeigenaar of beheerder van de grond of u op zijn/haar grond mag zoeken (neem voor de zekerheid, vooral bij overheids grond, legitimatie mee)
•Plaatsen waar u zich niet met een metaaldetector moet begeven: ◦beschermde cultuur historische plekken zoals bv. Kastelen, burchten, ruïnes
◦archeologische opgravings terreinen (zie oa www.kich.nl)
◦ingezaaide akkers
◦weidegebied met vee
◦beschermt natuurgebied
◦prive terrein waar u geen toestemming heeft gevraagd

•Laat munitie liggen. Indien er sprake is van gevaar ga dan als volgt te werk: ◦stop meteen met (graaf)werkzaamheden
◦bedek blootgelegde delen van munitie voorzicht met aarde
◦markeer de positie en onthoud goed hoe u de plek kunt terugvinden
◦waarschuw de plaatselijke politie
◦ga absoluut niet met zelf met wapentuig slepen!

•Zoek nooit op archeologische terreinen, tenzij u toestemming heeft verkregen van de bevoegde instanties (om mee te helpen bij een archeologische opgraving). Zie oa www.kich.nl
•Ook beschermde cultuur historische plekken zoals bv. Kastelen, burchten, ruïnes en ingezaaide akkers, weidegebied met vee, beschermt natuurgebied zijn plekken die men met rust moet laten
•Maak alle gaten die u maakt ook weer netjes dicht, behandel de natuur met respect, zorg ervoor dat u planten, bomen en graszoden niet beschadigd en laat het allemaal weer netjes achter. Dit voorkomt ook nog eens dat mensen en dieren zich kunnen verwonden
•Neem zover als mogelijk is al het metaal wat u vindt, ookal is het niet interessant, mee. Denk aan het milieu. Metalen, vooral koper en lood zijn slecht voor het milieu. Deze metalen kunnen zelfs nog eens geld opleveren bij de ijzerboer
•In de nacht zoeken zonder toestemming van de landeigenaar is verboden. Iemand die 's nachts zoekt is verdacht bezig


dit is mijn versie :dansenderomein: gr leni


01 mei 2013, 21:50
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22
Berichten: 7409
Woonplaats: langs de ijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraag en antwoord !
mint schreef:
Even wat (nog niet eens) beginner vragen:

- Weilanden worden vermeden omdat het lastig graven is?
het vee kan makkelijk zijn poten breken in een gat wat niet dicht is gemaakt.je wilt niet weten wat het kost als een koe naar het slachthuis wordt gebracht.het wordt niet zo zeer gemeden maar de boer wilt het vaak niet hebben.
daarbij komt ook nog eens dat weilanden niet jaarlijks geploegd wordt dus de vondsten blijven in de diepte zitten


- Zijn de meeste akkers waarvoor je toestemming krijgt niet al eens door iemand anders leeggezocht? Of komt er na iedere ploegbeurt weer nieuw spul naar boven?
een akker is nooit leeggezocht, zowiezo na het ploegen komt er weer nieuw spul naar boven. en niemand zoekt een akker 100% goed af

- Ben je niet verplicht om 50% van wat je vindt aan de eigenaar van de grond te geven? Ik bekijk vaak jullie vondsten maar zie zelden staan: dat en dat ging naar de eigenaar. Of zijn eigenaars (boeren) daar nooit zo in geinteresseerd?
wettelijk gezien heeft de eigenaar recht op de helft van jouw vondst, of is voor 50% mede eigenaar.

- Bermen van voetpaden en fietspaden zijn toegestaan (mits geen APV etc)?
een berm is geen onderdeel van een voetpad of fietspad, deze valt niet onder wegen maar gewoon natuur

- Wat doen jullie met al die muntjes die je vindt? Zeg juliana munten zijn niet zo erg interessant. Of proberen jullie van elk jaar een munt te vinden net als muntenverzamelaars doen?
oude goede munten gaan in de munten album of vitrine.

- Als je eindelijk een oud muntje vindt, zijn die dan niet meestal beroerde kwaliteit van al die tijd in de grond? Gaat het puur om het vinden? Want een munt van die kwaliteit zal meestal niet veel meer waard zijn.
van de 100 munten zijn er ongeveer 15 goede duidelijke over.het ligt er ook maar net aan waar de munten gevonden worden.bij de meeste van ons gaat het niet om de waarde,maar meer om de historische waarde, dit vindt ik zelf ook belangrijker.

- Maakt het gebruik van een headphone verschil als je maar met 1 oor kan horen (mono dus ipv stereo)?
je hebt koptelefoons met enkel één speaker,

- Bij die link naar de APV's van alle gemeentes, op welke zoekterm vind ik een eventueel zoekverbod?
er staat niet specifiek zoekverbod, veelal staat er dat "het verboden is te zoeken naar munitie en andere metalen met behulp van een metaaldetector"

En zo kan ik nog wel 100 vragen stellen, maar laat ik eerst maar even kijken of mensen ze kunnen/willen beantwoorden.

_________________
Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..


02 mei 2013, 18:47
Profiel WWW
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59381
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraag en antwoord !
En zo kan ik nog wel 100 vragen stellen, maar laat ik eerst maar even kijken of mensen ze kunnen/willen beantwoorden.


heel goed maar laat ik ze maar niet behandelen komt er weer wat anders uit :oooo :10

gr de ed :sd

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


02 mei 2013, 23:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl