Logo
Het is nu 20 apr 2024, 03:24



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Welke digging tool? Mijne gebroken 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2014, 16:56
Berichten: 6
Antwoord met een citaat
Bericht Welke digging tool? Mijne gebroken
Beste forumleden,

Vandaag is na twee keer gebruik mijn digging tool gebroken. Het betreft hier de iets goedkopere versie van de edge digger. Gewoon in gras willen snijden, en daar brak die af...

Welke digging tool is het stevigst / beste?

Ik heb er weinig behoefte aan om telkens nieuwe tools te blijven kopen :06

Bedankt alvast!! Ohja iemand die zelf rvs tools maakt / verkoopt mag me via pb benaderen!!


13 jul 2014, 22:21
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 okt 2013, 17:35
Berichten: 315
Woonplaats: Bernheze.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke digging tool? Mijne gebroken
Ik gebruik zelf altijd een psu schop uit men vaders leger uitrusting... Gaat toch overal doorheen!

_________________
Al lang blij als ik IETS heb!


13 jul 2014, 23:59
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke digging tool? Mijne gebroken
goede rvs schop gaat jaren mee en praktisch op elk terrein bruikbaar, ik raad een pioniersschop af daar je een zeer korte steel heb en na verloop van tijd ga je dat in de rug voelen.

Een diggingtool is uitsluitend een commercieel iets waar je in de praktijk weinig aan heb,met een goede rvs schep met gesloten handgreep kan je alle kanten op :10

kosten circa 60 euro en je hoeft de komende jaren geen andere kosten te maken :10

je kunt eventueel de website sponsor contacteren, Wilhelm van (midholland detectoren) die je van alle nodige informatie omtrent keus en kosten kan voorzien :10

veel piepplezier and keep digging,....met een schop :03


14 jul 2014, 00:59
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2014, 16:56
Berichten: 6
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke digging tool? Mijne gebroken
Dank voor de reacties. Zou je mij een voorbeeldje kunnen sturen van een goede rvs schep via pb aub?

Hoe doen jullie dat overigens in parkachtig gebied, waar je het gat zo klein mogelijk wil houden?

Groetjes


14 jul 2014, 07:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 15:40
Berichten: 7725
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke digging tool? Mijne gebroken
Denk dat je goed bezig was met zo'n relatief klein stuk gereedschap, in de parken. Daar wil je immers niet te veel sporen achterlaten.

Google het merk Black Ada eens, daar vind je kwaliteit materiaal tussen waar je zo'n 20 a 30 Euro voor zal betalen denk ik.

Ik loop trouwens zelf al jaren met een gewone stalen schep van dit merk. Betaalde er 35 Euro voor.

Grt :10

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


14 jul 2014, 10:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2009, 18:22
Berichten: 7409
Woonplaats: langs de ijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke digging tool? Mijne gebroken
om in een park te lopen op een strak gemaaid zode met een schop haal je heel wat argwaan en ergernis op je hals.
passanten maar ook de boa of politie of parkwachters zijn eerder geneigd je weg te sturen. of erger een boete op te leggen (vernieling openbaar groen 35 euro).

ik zie het wel vaker gebeuren dat men met een gewone schop of pio loopt te graven.
giga grote gaten,plaggen die niet fatsoenlijk terug gelegd zijn of zelfs helemaal niet. als ik ergens een hekel aan heb dan is het ,het vernagelen van onze hobby. :pol

het zoeken op recreatie gras is heel wat anders dan op het land. hierbij moet je dus zo min mogelijk schade aanbrengen aan het gras.
dus zo klein mogelijke gaatjes :07 zodat als je je omdraaid niet kunt zien dat iemand daar gegraven heeft.

viewtopic.php?f=538&t=38424

simpele schepjes zijn goedkoop,maar goedkoop is uiteindelijk duurkoop.
degelijke "snij" schepjes kosten meer, maar daar doe je jaren mee.
de mijne heb ik nu ongeveer 5 jaar en nog steeds vlijmscherp.
de merken
Black ADA Dagger
lesche digging tool
.

zijn toch de sterkste en degelijkste in zijn soort. kost wat ,maar dan heb je ook wat. :10

_________________
Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..


14 jul 2014, 13:01
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2014, 16:56
Berichten: 6
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke digging tool? Mijne gebroken
Vind het ergste bij gras dat je er zulke donkere plekken omheen krijgt. Neem meestal een zakje of stuk plastic mee en probeer daar meeste op te leggen. Ben tot nu toe niet ver buiten de deur wezen zoeken (is het resultaat ook naar)

Bedankt voor de tips!!


14 jul 2014, 14:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl