Logo
Het is nu 19 apr 2024, 21:53



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Keuze Fisher F2 / Whites Coinmaster 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jul 2014, 13:23
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Keuze Fisher F2 / Whites Coinmaster
Zoals in een eerder topic al genoemd ben ik op zoek naar een betaalbare MD.

Ik heb mijn oog laten vallen op twee modellen:

1. De Fisher F2
2. Whites Coinmaster

Heb zitten kijken naar de verschillen en komt tot de volgende statistieken:

Beide apparaten hebben veel overeenkomsten en zullen mekaar dus niet veel ontlopen (?).

Op de volgende punten zitten de verschillen:

- Fisher: schijf van 20 cm / Whites: schijf van 24 cm
- Fisher: vinddiepte 25-30 cm / Whites: 23-28
- Fisher: frequentie 5.9 / Whites: 8.1
- Fisher: sensitivity 5 standen / Whites: 8 standen
- Fisher: indicatie metaalsoorten 7 + 4 audio / Whites: ?
- Fisher: 189 euro / Whites: 175 euro

De Fisher komt bij een dealer vandaan (als die er nog is en de dealer nog reageert op mn mailtje) en de Whites komt bij een particulier vandaan die hem 2x gebruikt heeft). Bij de dealer zit er dus garantie bij en bij de Whites niet (bonnetje onvindbaar).

Jullie voelen hem al aankomen: welke is er beter? (Ik ben al geadviseerd over Tesoro, Golden Mask +1 etc, maar die zijn nog even niet te betalen voor deze beginnende zoeker). Ben erg benieuwd naar jullie argumenten!

gr.
Elmer


21 aug 2014, 10:59
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Keuze Fisher F2 / Whites Coinmaster
'K denk dat de 2 elkaar niet veel ontlopen... wat mij betreft:

- de kleinere schijf van de F2 vind ik een voordeel (hoe minder troep tegelijk onder de schijf, hoe rustiger de detector).
- de genoemde zoekdiepte's zijn bullshit... Misschien realiatisch bij een groot voorwerp op ideale schone grond... maar da's niet relevant (we proberen juist kleine dingetjes te vinden op vervuilde grond)
- de frequentie is wel een punt: hoe lager die is hoe dieper je nog ijzer kan vinden, hoe hoger hoe 'scherper' hij is op klein spul. Iemand die militaria zoekt zal een lage frequentie pakken, wie dun zilveren muntjes wil pakken neemt een hogere frequentie. In dit geval is het verschil vrij minimaal, op de schaal die doorgaans van plm. 4 naar 19 loopt zitten deze allebei in de lagere regionen.
- sens en indicatie opties zijn ook weinig relevant: je zoekt met zo min mogelijk discriminatie bij zo hoog mogelijke sensitiviteit en graaft alles op dat 'mooi' piept. Bij deze twee dus 1 blokje disc eraf en sens helemaal open minus alleen dat wat nodig is om hem rustig te krijgen (geen continue geknetter).

'K denk dat de F2 & de coinmaster elkaar weinig ontlopen... heb ze allebei gebruikt (en heb de coinmaster nog steeds liggen voor m'n zoontjes), ik merk geen groot verschil in kwaliteit & resultaten. Wat jij het lekkerst in de hand vind liggen kan weleens belangrijker zijn :07


21 aug 2014, 11:30
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jul 2014, 13:23
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Keuze Fisher F2 / Whites Coinmaster
Vanmiddag de Whites Coinmaster aangeschaft voor 155 euro.
Weliswaar een tweedehands maar zelden gebruikt (geen krasje te zien)!
Voor een beginnende zoeker prima lijkt me!
Raar dat ik van de dealer nooit meer wat heb gehoord op mn vraag over een andere md (fisher f2).
De keus voor de coinmaster was uiteindelijk niet zo lastig.

Dank Misfit voor reactie!


22 aug 2014, 17:01
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59365
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Keuze Fisher F2 / Whites Coinmaster
ok mooi

veel succes man

geen miskoop 155 euro

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


22 aug 2014, 17:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 mei 2011, 16:49
Berichten: 2458
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Keuze Fisher F2 / Whites Coinmaster
Ik zoek al ongeveer 2 jaar met mn coinmaster en hij bevalt me nogsteeds prima! :10


22 aug 2014, 19:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2014, 22:58
Berichten: 1538
Woonplaats: West-Brabant
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Keuze Fisher F2 / Whites Coinmaster
Goede keuze denk ik. Hier ook goede resultaten met een Coinmaster, de halve willemscenten en kleine knoopjes heb ik er gewoon mee gevonden (kijk maar eens bij mijn posts, allemaal met de coinmaster gevonden). Geen idee hoe diep die precies lagen want die indicatie is gebaseerd om de grootte van een munt. Dus iets kleiners ligt vlgs. de md dieper dan deze in werkelijkheid ligt.
Veel succes, laat de vondsten maar komen.


03 sep 2014, 09:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 14:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Keuze Fisher F2 / Whites Coinmaster
Is jullie coinmaster dan wel accuraat met detecteren? De mijne heeft soms echt last met dingen aangeven. Nu kan dat best, want hier in het bos is op grote schaal puin gestort van kapotte woningen na WOII, waarna heuvels en bomen zijn aangelegd en geplant. Hij reageert dus veel op roestige ijzeren dingen en kijkt in eerste instantie dan over munten en dergelijke heen. Ik moet dus vooral geduld hebben en blijven zoeken op zo'n plek. Toch geeft hij 1 cent leeuw-muntjes vaak aan op het symbool treklipje blik en niet op symbool 'munt'. Geeft geen onmderscheid tussen platte stukjes metaal of rijwielbelastingplaatjes, vindt munten minder makkelijk waardoor ik nog steeds niet goed kan horen wanneer iets een munt is of niet, geeft vaak dingen aan op 6 inches diep, terwijl ze in werkelijkheid dichter bij oppervlak liggen. Wat grotere dingen geeft hij op het laatste symbool aan en diepliggend, wat zeker niet altijd zo is. Zo zijn er nog wel meer dingen waar ik me aan erger. Ook werkt de discriminatie niet naar behoren. Als ik foil discrimineer en spijkers, waarom vind ik die dingen dan toch in grote mate. Nee, ik vind hem niet accuraat genoeg. Zou willen dat hij beter reageert op muntjes dan op bovenkanten van blikjes.

Harry

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


13 nov 2014, 19:17
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Keuze Fisher F2 / Whites Coinmaster
Harry, de regel is: Vergeet de display !
De diepte-aanduiding slaat altijd nergens op (klein ondiep & groot diep is nagenoeg niet te onderscheiden), en tenzij je een dure detector hebt die getallen aangeeft is er ook van het soort metaal niet altijd iets te zeggen (en zelfs dure detectors zitten er weleens naast, wat een metaal met een meer of mindere mate van corrosie/roest is van invloed op de waarde).
Zet je discriminatie zo laag mogelijk (op de coinmaster 1 of max 2 blokjes) en je sens zo hoog mogelijk (alle blokjes aan, en alleen 1 of 2 terug nemen als je gek wordt van de herrie), en graaf op alles dat een 'mooi duidelijk' signaal geeft (helemaal als het signaal zowel van links naar rechts als van rechts naar links doorkomt).
Laag zwaaien, niet te snel zwaaien, niet te snel lopen, ook aan het eind van je zwaai laag blijven... en geaaf zeker in het begin gewoon alles op, je leert vanzelf welke signalen altijd ijzer of alu-folie is).


13 nov 2014, 20:51
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl