Logo
Het is nu 19 apr 2024, 16:46



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
 Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven) 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2014, 16:08
Berichten: 51
Antwoord met een citaat
Bericht Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
Beste mensen,

IK heb nu sinds woensdag mijn Fisher F2 detector. En ik moet zeggen dat ik het ontzettend leuk vind om het weiland of bos in te trekken om te gaan zoeken naar spullen. Helaas was mijn eerste avond geen succes en vond ik alleen maar spijkers. Daarna op de Tiendweg gaan proberen en daar vind ik in de eerste dertig meter een muntje uit 1914 en een plaatje van een fiets vroeger. Maar nu graaf ik ook vaak een gat zonder dat er wat in zit. Althans ik kan het er maar niet in vinden. Vandaag ook even 2 uurtjes gezocht en ik denk dat ik 3/4 van de gaten die ik groef leeg waren. Althans ik kan er niks in vinden als ik graaf.

Op mijn detector heb ik ijzer determinatie uitgezet en ik heb de gevoeligheid ook 1 minder dan standaard staan. Dus op 3. Als ik ga zoeken doe ik dat op de volgende manier:
- Loop rustig met mijn detector over het pad te zwaaien.
- Ga langzaam vooruit zodat de banen elkaar overlappen.
- Als ik een piepje hoor ga ik er nog een keer overheen. (Vaak hoor ik daarna in geen geval het zelfde piepje meer...)
- Hoor ik het piepje nog eens dan druk ik pinpoint in op de detector. En samen met pinpoint ga ik over de plek heen.
- Ik luister naar het geluid en daar waar ik denk dat het het hardst is ga ik graven.
- Ik steek een rondje uit het gras. En til de kluit eruit.
- Daarna kijk ik met de detector of het nog in het gaatje zit of dat het in de kluit zit.
- Daarna Ga ik in het gat graven als het daarin zit. Ik graaf gewoon richting de diepte tot ik zon 20 CM ben...
(De detector zegt namelijk bijna altijd dat het tussen de 2 en 5 inch ligt dus dat is max `15 CM.
- Maar vaak vind ik niks in het gaatje.

Hoe komt dit? Hoe kan ik het verbeteren? Of hoe kan ik iets anders doen?

ps: Wat is een goede pinpointer die ik kan gebruiken. Ik hoorde dat je daarmee makkelijk je spullen kan vinden.

Groeten,
Dennis


05 sep 2014, 14:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 mei 2011, 16:49
Berichten: 2458
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
Garret pro pointer, die is heel handig ik heb m zelf ook!


05 sep 2014, 14:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2014, 16:08
Berichten: 51
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
En een redelijk goedkope prijs? haha ben student :P


05 sep 2014, 14:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 okt 2012, 18:34
Berichten: 1064
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
Ik heb de whites bulls eye 2 pinpointer!
Is wel een mooi ding voor zijn geld,
Maar iedereen zal er een andere mening over hebben!
Ik gebruik hem ook vaak niet, dan heb ik ut al zonder gevonden! Maar dat is een kwestie van je detector leren kennen! Maar als hulp erbij vind ik hem goed!

Gr €rik

_________________
ik zoek met de xp deus v4 ws5 en pinpointer! En met Bert555!


05 sep 2014, 16:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jun 2011, 18:14
Berichten: 10567
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
Heb je werkschoenen met stalen neuzen aan? :oooo

Groeten, Trash :sd


05 sep 2014, 19:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2008, 19:37
Berichten: 4283
Woonplaats: leiden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
discriminatie uitzetten, gevoeligheid bijna voluit en onder de 20 niet opgraven


05 sep 2014, 20:45
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jan 2014, 11:53
Berichten: 1520
Woonplaats: zuidelijke nederlanden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
Trash schreef:
Heb je werkschoenen met stalen neuzen aan? :oooo

Groeten, Trash :sd


Idd trash , in den beginne heb ik dat ook eens gedaan (onbewust natuurlijk) ---> nie goed constant piepjes enkel als ik de gevoeligheid volledig dicht draaide.
Na zeker een half uur zoeken kwam ik tot dezelfde constatie , heb dan maar op blote voeten verder gezocht :07
Ook als ik gewone gympies aan heb verstoord het de boel al stevig.
advies : volledig rubberen laarzen aandoenmocht dat het probleem zijn.

grtzz tntneon :07

_________________
Xp deus (2015) en backup : Garret 350 euro ace + pinpointer


05 sep 2014, 20:51
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
Een pinpointer is nergens voor nodig... sterker nog, pinpointen op je detector hoef je eigenlijk ook niet te gebruiken.
Als je een 'kruis slaat' over de plek van de piep heen, dan weet je waar het ongeveer ligt (binnen 10 cm van waar de geslagen banen kruizen), 1 grote diepe schep en het zou er uit moeten zijn.
Als de grond los is verspreid ik met m'n voet de kluit... Is het vet breek ik de kluit in stukken en haal saar decdetector overheen


05 sep 2014, 21:48
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jan 2014, 11:53
Berichten: 1520
Woonplaats: zuidelijke nederlanden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
Ik heb ook een tijdje zonder pinpointer gezocht en op aangestampte vlakke grond gaat dit meestal goed zonder , maar als je op een net omgeploegde akker (ruw oppervlak) of gras gaat zoeken vind ik een pinpointer toch een duidelijke meerwaarde hebben .
Maar dit waarschijnlijk louter persoonlijk.

grtzz tntneon

_________________
Xp deus (2015) en backup : Garret 350 euro ace + pinpointer


05 sep 2014, 21:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jan 2013, 19:36
Berichten: 691
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
Ikzelf heb jaar zonder pinpointer gelopen, maar bij sommige
(kleine)objecten kan het je veel speurwerk besparen.(garret pro pinpointer)

_________________
Si vis Pacem para Bellum


05 sep 2014, 22:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 22:53
Berichten: 4210
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
Misfit schreef:
Een pinpointer is nergens voor nodig... sterker nog, pinpointen op je detector hoef je eigenlijk ook niet te gebruiken.
Als je een 'kruis slaat' over de plek van de piep heen, dan weet je waar het ongeveer ligt (binnen 10 cm van waar de geslagen banen kruizen), 1 grote diepe schep en het zou er uit moeten zijn.
Als de grond los is verspreid ik met m'n voet de kluit... Is het vet breek ik de kluit in stukken en haal saar decdetector overheen


Helemaal mee eens, heb ook nooit zo`n ding gebruikt.
Je kunt beter jezelf aan leren plaats bepalen met je schotel ipv een pinpointer.

Mijn collega is op het strand ook bezig met die nieuwe Deus,, en is constant met de pinpointer bezig, echt zinloos op het strand.
Tevens laatst iemand met een Deus bij bloemendaal tegen gekomen, (kleine schotel erop,, ook de hele tijd met de pinpointer wroeten, zo leer je het ook nooit.

Rustig je detector beter uitzoeken,, zodat je duidelijk weet als er iets onder ligt,, als je het eruit schept zal het naast het gat liggen.

_________________
Mvg Axel


06 sep 2014, 00:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2014, 16:08
Berichten: 51
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
Bedankt voor de tips allemaal. Voor het localiseren van objecten mogen zeker meer tips komen!


06 sep 2014, 01:51
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 dec 2008, 10:10
Berichten: 82
Woonplaats: Tilburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
Pinpointer kan inderdaad handig zijn.
Een pinpointer die redelijk nieuw op de markt is, is de xpointer van Deteknix op Engelse forums al wat positieve verhalen over gelezen. Is in Nederland bij verschillende metaaldetector winkels te koop voor rond de 85 euro.

_________________
Deus 11"X35 HF elipitical
GP pointer2, XP MI6


06 sep 2014, 07:02
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
dvdtv schreef:
Bedankt voor de tips allemaal. Voor het localiseren van objecten mogen zeker meer tips komen!


In mijn beleving is het gewoon een handigheidje dat je vanzelf door ervaring oppakt.
Zelf heb ik altijd een goedkope regenbroek over m'n broek heen om schoon te blijven, 's zomers met weinig eronder & 's winters is het een lekker windvanger, en als ik de piep niet direct uit de kluit heb ga ik op m'n knieën en haal de kluit in stukken óver m'n zoekschijf (detector ligt met schijf naast de put) ipv steeds mijn detector over de kluit... dan heb ik in no-time de vondst met weinig prut in m'n hand. 'K maak er verder op de akker niet teveel aan schoon, het gaat in m'n buidel en ik zie later wel wat het precies was (kan 'k 't ook niet kapot maken bij het schoonvegen).

Terug bij de auto gooi ik m'n broek omlaag (om de enkels van m'n laarzen) en stap in 1 keer uit laarzen en broek tegelijk terug in m'n schoenen, en drop het geheel in een kartonnen doos achter in de auto. Voordeel: de volgende keer stap ik er zo weer in, en eventuele prut aan laarzen/broek is dat uitgedroogt en valt met 1 keer stampen er van af. Gemak dient de mens.
Aan m'n handen heb ik altijd hele dunne handschoentjes... Lekker warm en beschermt tegen scherpe dingen als glas... maar 'k blijf ook schoon bij het breken en over de schijf halen van de kluit.

Iedereen heeft z'n eigen manier van werken... ik krijg last van m'n rug als ik de hele tijd sta te bukken, dus ik ga op m'n knieën... Zelf schoon & droog blijven is dan wel zo handig :03

Anyway: je leert jezelf vanzelf een manier van werken die bij jou past. Belangrijkste nu is veel uurtjes maken en leren je detector te kennen (welke piepjes zijn goed ?).
Niet te snel lopen, niet te snel zwaaien... en vooral de schijf vlak houden (dus rond zwaaien in een halve vlakke cirkel, niet recht voor je want dat til je hem te hoog op aan het eind van je zwaai).
Diepte moet je niet op letten... de detector zegt nooit de goede diepte, iets heel kleins ligt ondieper dan hij aangeeft & iets groters ligt waarschijnlijk dieper dan je piepstok denkt... als je de piep kwijt bent is het vaak een klein snippertje dat bij de piep bijna boven op de grond lag, en nadat je geschept hebt diep onder de eruit geschepte kluit :07


06 sep 2014, 09:17
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 mei 2011, 16:49
Berichten: 2458
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fisher F2 gestart. (Vaak voor niks graven)
Bij detector plaza is die 135,- incl vondstentas en holster!


09 sep 2014, 21:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl