Logo
Het is nu 28 maart 2024, 17:51



Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 zilver en goud 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2014, 21:58
Berichten: 1531
Woonplaats: West-Brabant
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
masterxtractor schreef:
roosendaal in Brabant? man, daar heb ik goede herinneringen aan! van 30 jaar terug... daar wil ik beslist eens naartoe terug om weer eens rond te fietsen. maar ja, tzal wel compleet veranderd zijn. is daar nog wat te vinden dan, met de detector?

harry


Aha raadsel opgelost, Harry heeft alles meegenomen 30 jaar geleden :03
Ik ben nog niet zo lang bezig en alleen nog hier, dus kan het niet vergelijken. Als ik zie wat "jullie" vinden, lijkt het hier toch wat minder, maar misschien heb ik de juiste stekken nog niet en maak ik ook minder uren. Maar Mitchell heeft een en ander aan zilver gevonden (over de grens?) dus het ligt er wel.


14 nov 2014, 13:14
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2014, 21:58
Berichten: 1531
Woonplaats: West-Brabant
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
de ed schreef:
het is zo simper je moet er overheen zwaai meer is het niet en dan opgraven Mara

zo simpel is het

en de de ed heeft altijd gelijk


:sd

Zocht eigenlijk die smiley met hartjesogen :03


14 nov 2014, 13:16
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 okt 2014, 15:41
Berichten: 570
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
Mara schreef:
masterxtractor schreef:
roosendaal in Brabant? man, daar heb ik goede herinneringen aan! van 30 jaar terug... daar wil ik beslist eens naartoe terug om weer eens rond te fietsen. maar ja, tzal wel compleet veranderd zijn. is daar nog wat te vinden dan, met de detector?

harry


Aha raadsel opgelost, Harry heeft alles meegenomen 30 jaar geleden :03
Ik ben nog niet zo lang bezig en alleen nog hier, dus kan het niet vergelijken. Als ik zie wat "jullie" vinden, lijkt het hier toch wat minder, maar misschien heb ik de juiste stekken nog niet en maak ik ook minder uren. Maar Mitchell heeft een en ander aan zilver gevonden (over de grens?) dus het ligt er wel.


nou, bedankt harry :07 (sunweb reclame)

her zilver heb ik gevonden in roosendaal

_________________
liever 10 gouden munten ex situ, dan 10 gouden munten in situ


14 nov 2014, 16:12
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
ik was toen zeven en helaas had ik toen geen detector, haha. maar ik heb ook niet zoveel gevonden als sommige anderen hier hoor. ben maar een dik jaar bezig. genoeg om een prachtplankje met vondsten te kunnen maken! overigens vond ik gister twee Wilhelmina 10 centjes van zilver, waarvan een een '41-er. Iemand had er ooit een ringetje van laten maken, en zo vond ik hem terug. Dat deed men toen als men geen zilveren ring kon veroorloven. Leuke vondst en de detetctor gaf een mooie biep. De andere was nog wel een normale munt en stamt uit 1939. De coinmaster did it again.

Harry

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


17 nov 2014, 20:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 okt 2014, 15:41
Berichten: 570
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
:10

_________________
liever 10 gouden munten ex situ, dan 10 gouden munten in situ


Laatst bijgewerkt door mitchellrsd op 17 nov 2014, 21:41, in totaal 1 keer bewerkt



17 nov 2014, 20:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2014, 21:58
Berichten: 1531
Woonplaats: West-Brabant
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
Niet te veel reclame maken he :03


17 nov 2014, 21:08
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2014, 21:58
Berichten: 1531
Woonplaats: West-Brabant
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
masterxtractor schreef:
ik was toen zeven en helaas had ik toen geen detector, haha. maar ik heb ook niet zoveel gevonden als sommige anderen hier hoor. ben maar een dik jaar bezig. genoeg om een prachtplankje met vondsten te kunnen maken! overigens vond ik gister twee Wilhelmina 10 centjes van zilver, waarvan een een '41-er. Iemand had er ooit een ringetje van laten maken, en zo vond ik hem terug. Dat deed men toen als men geen zilveren ring kon veroorloven. Leuke vondst en de detetctor gaf een mooie biep. De andere was nog wel een normale munt en stamt uit 1939. De coinmaster did it again.

Harry


Oh dan is het goed :03
En leuk gevonden, heb ook een Coinmaster, prima md inderdaad. Inmiddels ook een M6 van Whites (14 kHz, dus het zilver zal niet meer kunnen ontsnappen). Komt vast wel goed.


17 nov 2014, 21:09
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 okt 2014, 15:41
Berichten: 570
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
Mara schreef:
Niet te veel reclame maken he :03

valt dat ook onder reclame? wist ik niet, ik dacht dat reclame was dat als je er zelf beter van wil worden of iets dergelijks....
zal even de regels opnieuw doorlezen... misschien is me iets ontglipt of ben ik iets vergeten...
bedankt in ieder geval :10

ook ik heb een coinmaster trouwens :07

_________________
liever 10 gouden munten ex situ, dan 10 gouden munten in situ


17 nov 2014, 21:21
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2014, 21:58
Berichten: 1531
Woonplaats: West-Brabant
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
mitchellrsd schreef:
Mara schreef:
Niet te veel reclame maken he :03

valt dat ook onder reclame? wist ik niet, ik dacht dat reclame was dat als je er zelf beter van wil worden of iets dergelijks....
zal even de regels opnieuw doorlezen... misschien is me iets ontglipt of ben ik iets vergeten...
bedankt in ieder geval :10

ook ik heb een coinmaster trouwens :07


Was een grapje hoor, lijkt me geen probleem. Dat niet iedereen en masse naar Roosendaal trekt voor die geweldige akkers :03 Busladingen vol haha.


17 nov 2014, 21:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 okt 2014, 15:41
Berichten: 570
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
owh hahaha... online lijkt het anders dan in een echt gesprek... sorry :-?
zo erg zal het niet worden hopelijk :07 zal het wel gelijk verwijderen voor de zekerheid :10
het gevaar is geëlimineerd

_________________
liever 10 gouden munten ex situ, dan 10 gouden munten in situ


17 nov 2014, 21:41
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2014, 21:58
Berichten: 1531
Woonplaats: West-Brabant
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
Haha, het zal wel meevallen hoor, met de georganiseerde busreisjes naar Rdaal :03
En tekst is altijd lastiger dan irl inderdaad 8-)


17 nov 2014, 22:08
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 okt 2014, 15:41
Berichten: 570
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
Mara schreef:
Haha, het zal wel meevallen hoor, met de georganiseerde busreisjes naar Rdaal :03

ik zie het al voor me.... van overal van de wereld komen ze naar Rdaal... :07

_________________
liever 10 gouden munten ex situ, dan 10 gouden munten in situ


18 nov 2014, 08:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2014, 21:58
Berichten: 1531
Woonplaats: West-Brabant
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
Doen wij de koek en zopie en krokettenkraampjes wel, kun jij snel je nieuwe md kopen :03


18 nov 2014, 08:51
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 okt 2014, 15:41
Berichten: 570
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
hahahaha ja is goed :07

_________________
liever 10 gouden munten ex situ, dan 10 gouden munten in situ


18 nov 2014, 10:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
hey Mara, heb je nou al zilver en goud gevonden? ik in de tussentijd wel wat klein zilveren wilhelminagrut en twee zilveren ringen, and that' s it. ben benieuwd of jij er al wat gelukkiger mee bent.

Harry

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


07 mei 2015, 21:34
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 16:47
Berichten: 4870
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
Mara, je moet gewoon de Ed uitnodigen en dan komt alles goed..................................

_________________
gr Hannibal


07 mei 2015, 23:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2013, 11:18
Berichten: 69
Woonplaats: Nieuwegein
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
De coinmaster is een prima apparaat. Ik vond eens een zeer versleten gouden zegelring met de coinmaster. Het is gewoon een kwestie van veel zwaaien en niet teveel discrimineren. Als een ring zoals deze halverwege doorbroken is heeft zelfs de beste metaaldetector er moeite mee. VDI van 20, dus juist onder een bliklipje.



Afbeelding

_________________
Ik zoek met een Whites Coinmaster GT en MineLab Excalibur II.

Mijn metaaldetectiekanaal: http://www.youtube.com/channel/UCaHaPaBCRT5nSkyKe4gHYwQ/videos


08 mei 2015, 11:53
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2014, 21:58
Berichten: 1531
Woonplaats: West-Brabant
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
Hé daar komt mijn oude topic weer eens voorbij.
Inmiddels een paar maanden verder en ja, heb inderdaad op een door mij eerder bezochte akker, alsnog 3 x zilver gevonden met mijn nieuwe md. (Whites M6 met 14 khz).
Het zijn 2 munten en een ring. Begint te komen dus.
Nu op naar goud :03

En de coinmaster heb ik gehouden, daar zocht mijn zusje mee en zij heeft een zilveren dubbeltje gevonden.


09 mei 2015, 18:48
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
kijk eens aan. zie je nou wel! helemaal super dat het goed gekomen is. ik bliep nog steeds met de coinmaster, en niet altijd met tevredenheid overigens. ik blijf het maar een raar storingsgevoelig ding vinden dat niet goed kan uitmaken wat crap is en wat niet. maar goed, toch de laatste tijd weer oude, leuke dingen gevonden. zilver niet de afgelopen weken. ook geen goud. wel een oud deurbeslag met slot en bloemmotief, diverse leuke munten, en mooie knopen (Nederlandsche Spoorwegen en AMOVAM -Algemeene Motor Omnibus en Vrachtauto Maatschappij, 1920's, en twee knopen met de leeuw erop, plus mijn tweede HTM-knoop. laatst vond ik ook een 17de eeuwse bandeliersluiting. vandaag dacht ik twee zilveren Braziliaanse munten te hebben, maar ze blijken van RVS. ze lijken wel zilver, zo mooi zijn ze nog.

is die M6 een aanrader en beter dan de coinmaster? kost zo'n dinges?

harry

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


17 mei 2015, 19:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2014, 21:58
Berichten: 1531
Woonplaats: West-Brabant
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
Heb zelf ook leuke dingen gevonden met de Coinmaster (van die 17e eeuwse knoopjes ook) maar ja dat storingsgevoelig herken ik wel van de coinmaster, zeker op grond met veel ijzer rommel. Toen mijn zusje er nog mee liep, werd ze op sommige stukken gek van de verspringende signalen, als ik dan keek, lag er gewoon veel ijzer, maar md sloeg er niet van op hol. Ik kan met de M6 ook dichter bij stroomdraad zoeken.
Ik vind de M6 persoonlijk stabieler. Maar met de sens hoog, wordt hij ook onrustig op vervuilde akkers, is even uitproberen.

Er zijn zoekers die zeggen dat er in die categorie rond E 650,00 gelijk of beter te krijgen is...tja, dat weet ik niet, heb geen ervaring met andere machines. Opvallend is wel dat het dunne zilver pas boven kwam met de M6. Kan natuurlijk toeval zijn, maar denk het niet. Frequentie is er meer geschikt voor.

En ik heb er inmiddels een kleine schotel bij voor stortgrond, die kan iig. niet op de coinmaster.
Succes met je keuze.


17 mei 2015, 19:50
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
klopt helemaal wat betreft ijzer. mijn coinmaster blijft verspringen bij dat spul in de grond. maar ik weet dan dat ik door moet gaan met zoeken, omdat er dan wel degelijk iets ligt van wat je als detectorist gewoon wilt hebben, echter het ijzer in de buurt maskeert het goede spul. de coinmaster gaat bijvoorbeeld dan uiterst rechts (grote, maar ook heel kleine dingen van ijzer) naar of munt- of bliklipjesignaal en weer terug. behalve dat hapert de detector ook wel een som onduidelijke redenen. zilver vindt hij daarentegen makkelijk, alsook goud en vergulde dingen. pikt te makkelijk rommel op die een goed coin signal afgeven, zoals flessendoppen of bovenkanten van blikjes. dat metaal geleidt kennelijk erg goed en het geluid is hetzelfde (soms wel harder en sneller) als bij een munt. dat maakt soms dat ik gewoon vergeet hoe een goed coin signal hoort te klinken bij een echte munt.

Harry

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


22 mei 2015, 18:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2013, 11:18
Berichten: 69
Woonplaats: Nieuwegein
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
Volgens mij ontkom je daar zelfs met de beste detectors niet aan. En al zou een detector dat beter kunnen, dan bestaat altijd nog het risico dat er wel iets waardevols ligt. De realiteit is gewoon dat je, om het goede spul te vinden, 90% troep opgraaft. Tenminste, dat is mijn idee.

_________________
Ik zoek met een Whites Coinmaster GT en MineLab Excalibur II.

Mijn metaaldetectiekanaal: http://www.youtube.com/channel/UCaHaPaBCRT5nSkyKe4gHYwQ/videos


22 mei 2015, 19:27
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zilver en goud
precies en daarom zeg ik ook altijd: there's nothing romantic to metal detecting. je moest eens weten hoeveel broodzakken ik heb gevuld met metaalcrap. doe ik toch iets goeds: bos of park opruimen. :oooo

harry

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


24 mei 2015, 13:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl