Logo
Het is nu 28 maart 2024, 17:45



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Zoek plekken vinden 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2014, 15:08
Berichten: 51
Antwoord met een citaat
Bericht Zoek plekken vinden
Beste mensen van dit mooie forum,

Ik ben bezig om enkele zoekplekken voor mij te vinden en echt te kijken wat ik nou zou kunnen vinden. Nu heb ik op internet veel gezocht, dit forum bekeken en krijg ik tips over oude kaarten en dingen. Dus ik aan de slag. Ik woon in de buurt van Gouda en een klein dorpje er omheen. Aan de Hollandse IJssel. Nu was ik gaan kijken en in de uiterwaarden gaan zoeken want dit stond ook op de kaarten avn 1700 maar ik vind hier niks anders dan rommel. Ik vind alleen ringetjes en draadjes. Dus ik laatst naar de Lek en daar de strandjes afgezocht. Veel moderne dingen als euros, guldens en franken gevonden maar nog steeds niks ouds.

Nu lees ik op het forum over Romeinse grond, grond depots en ander plekken. Hoe komen jullie aan deze plekken of doen jullie je voor onderzoek naar mooie plekken? Zelf denk ik dat ik hier nog heel veel van kan leren en hoop ik dat jullie mij veel kunnen vertellen. Tevens was ik benieuwd of er enkele bekende plekken zijn in Nederland waar je mag zoeken en de kans groot is om iets te vinden. Als een mooi bos, of een stuk strand waar vaak dingen gevonden worden, of regio's in Nederland waar ik het gewoon moet proberen bij enkele boeren?

Al met al hoop ik jullie ervaringen te horen en er wat van te leren? Tevens ga ik komende week met Eeric72 zoeken en zal hij me vast wat bijleren.

Tevens als extra informatie ik zoek met een Fisher F2.

Groeten,
Dennis


21 okt 2014, 16:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2013, 14:42
Berichten: 6849
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoek plekken vinden
hey dennis van de tv :07
aankomende dinsdag kom je naar mij toch, vanaf mij is het ongeveer 25 min. rijden naar de akkers, zal je onderweg wel tips geven waar je op moet letten en naar moet kijken, wordt teveel om hier te schrijven :03
maar als mensen hier dennis nog tips willen geven kan dat gewoon hoor,,, ik weet natuurlijk ook niet alles :10


21 okt 2014, 16:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2014, 15:08
Berichten: 51
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoek plekken vinden
eeric72 schreef:
hey dennis van de tv :07
aankomende dinsdag kom je naar mij toch, vanaf mij is het ongeveer 25 min. rijden naar de akkers, zal je onderweg wel tips geven waar je op moet letten en naar moet kijken, wordt teveel om hier te schrijven :03
maar als mensen hier dennis nog tips willen geven kan dat gewoon hoor,,, ik weet natuurlijk ook niet alles :10



Heey,

haha DVD TV heeft weer een andere afkomst en is mede de naam van mijn ontwikkelaars bedrijfje! www.dvdtv-games.nl!
Jep inderdaad dinsdag kom ik langs en ben ik benieuwd naar alle tips en hulp! En hoop ik op een mooie dag zoeken!

Groeten,
Dennis


21 okt 2014, 16:49
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoek plekken vinden
succes mannen :10 en dennis,pas op want eric gaat je meteen een cursus Brabants door je strot drukken :whoea:


greetz :sd


21 okt 2014, 16:53
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2008, 10:07
Berichten: 2820
Woonplaats: kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoek plekken vinden
Hoi,
op Wikipedia kun je best veel vinden,soms met google earth afbeelding erbij met de plek
vaak zijn dit wel heel bekende plekken,al dan niet archeologisch beschrermd !!!,en moet je soms wel meer dan een uur lopen eer je wat vind,
het is maar wat je er voor over hebt,
het zoeken naar plekken is bijna net zo leuk als het zoeken zelf :razz:

Gr Paul


21 okt 2014, 18:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2008, 10:07
Berichten: 2820
Woonplaats: kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoek plekken vinden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Romeinse_villa_Lemiers
zo eentje bijvoorbeeld,alleen schiet deze boer ja van het veld :lol:
nee zonder dollen hier mag je dus niet zoeken,is een rijksmonument :!: :!:
is alleen bedoeld als voorbeeld
hopelijk heb je er wat aan

Gr Paul


Laatst bijgewerkt door ALFABOY op 21 okt 2014, 19:04, in totaal 1 keer bewerkt



21 okt 2014, 19:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 jan 2012, 16:06
Berichten: 1661
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoek plekken vinden
Vergeet ook niet dat diegenen die die plekken weten te vinden al snel tien(tallen) jaren ervaring hebben. Dat ga je in een goede maand nog niet evenaren zonder flink geluk.

_________________
gr Ace


_________________
♪♫ ♪ " ...want hij komt een keer die dikke vette gouden buit. " ♪♫ ♪


21 okt 2014, 19:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:13
Berichten: 2818
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoek plekken vinden
Och als ik dan maar een goede tip mag geven. Doe eens geen vooronderzoek maar ga gewoon eens een akker op, eerst even toestemming vragen. Bij voorkeur rondom een oude stad als gouda, wedden dat je je eerste oude muntjes gaat vinden?

Succes en neem deze tip serieus!


21 okt 2014, 19:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl