Logo
Het is nu 19 apr 2024, 22:53



Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Goud uit de Swalm 2 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7705
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
:goezo: Mooi man ,wist niet dat het zo gemakkelijk was :goezo: leuke hobby zo he

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


21 jun 2012, 17:42
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jun 2012, 13:39
Berichten: 79
Woonplaats: Roermond
Antwoord met een citaat
Bericht 
peter schreef:
:goezo: Mooi man ,wist niet dat het zo gemakkelijk was :goezo: leuke hobby zo he

Hoi Peter, ik denk dat het ook veel ligt naar waar je moet kijken alvorens je zomaar ergens gaat zitten pannen, ik heb bij dit plaatsje zowat alle vereisten gevonden waaraan een zoekplek moet voldoen, dat is natuurlijk ook een must om een beetje succes te hebben, en ja, voor mij is dit toch wel het leukste wat ik ooit heb gedaan wat hobby`s betreft.

Bedankt voor je reaktie.

Groetjes Toine.


21 jun 2012, 19:34
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 18:14
Berichten: 59365
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
peter schreef:
:goezo: Mooi man ,wist niet dat het zo gemakkelijk was :goezo: leuke hobby zo he



ja dat je dat niet wist
peter

het is zo simpel

dat de vrouwen de was kunnen doen in de tussen

tijd


en peter aan de pannen

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


21 jun 2012, 19:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7705
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
de ed schreef:
peter schreef:
:goezo: Mooi man ,wist niet dat het zo gemakkelijk was :goezo: leuke hobby zo he



ja dat je dat niet wist
peter

het is zo simpel

dat de vrouwen de was kunnen doen in de tussen

tijd


en peter aan de pannen

Ik zal t haar eens voorleggen,maar ben er bang voor :07

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


21 jun 2012, 21:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2012, 23:19
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re:
AAM van Schaijk schreef:
peter schreef:
:goezo: Mooi man ,wist niet dat het zo gemakkelijk was :goezo: leuke hobby zo he

Hoi Peter, ik denk dat het ook veel ligt naar waar je moet kijken alvorens je zomaar ergens gaat zitten pannen, ik heb bij dit plaatsje zowat alle vereisten gevonden waaraan een zoekplek moet voldoen, dat is natuurlijk ook een must om een beetje succes te hebben, en ja, voor mij is dit toch wel het leukste wat ik ooit heb gedaan wat hobby`s betreft.

Bedankt voor je reaktie.

Groetjes Toine.


Mocht je het willen delen, wat zijn juist de vereisten van een goede zoekplek ? Ik heb dit weekend voor de eerste keer in de ardennen gaan pannen en niets gevonden (domme belgen ? :Hellup: )
Please enlighten me :sd


21 jun 2012, 23:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jun 2012, 13:39
Berichten: 79
Woonplaats: Roermond
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Re:
kersje schreef:
AAM van Schaijk schreef:
peter schreef:
:goezo: Mooi man ,wist niet dat het zo gemakkelijk was :goezo: leuke hobby zo he

Hoi Peter, ik denk dat het ook veel ligt naar waar je moet kijken alvorens je zomaar ergens gaat zitten pannen, ik heb bij dit plaatsje zowat alle vereisten gevonden waaraan een zoekplek moet voldoen, dat is natuurlijk ook een must om een beetje succes te hebben, en ja, voor mij is dit toch wel het leukste wat ik ooit heb gedaan wat hobby`s betreft.

Bedankt voor je reaktie.

Groetjes Toine.


Mocht je het willen delen, wat zijn juist de vereisten van een goede zoekplek ? Ik heb dit weekend voor de eerste keer in de ardennen gaan pannen en niets gevonden (domme belgen ? :Hellup: )
Please enlighten me :sd

Hallo,ik kan het je hier wel uitleggen maar je kunt het beste de "goldpanning" filmpjes op youtube bekijken want dan zie je tenminste waar ze over praten, zo heb ik het ook gedaan, er staan er heel veel op en is een leuke manier om de juiste kennis op te doen, ik wens je verder succes met het goudpannen, het is ook een kwestie van geduld dus het zal best wel gaan lukken, gewoon doorzetten!

Bedankt voor je reaktie.

Groetjes Toine.


22 jun 2012, 10:15
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2012, 23:19
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
jup ! daar heb ik al uren naar gekeken maar ik denk toch echt dat het hier nog iets anders is hoor... qua type grond enz... zoeken jullie ook op het droge zoals op youtube ? zo onder stenen ? of zoeken jullie echt in stukjes mos of toch maar zoals velen in het slib ?


22 jun 2012, 23:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jun 2012, 13:39
Berichten: 79
Woonplaats: Roermond
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
kersje schreef:
jup ! daar heb ik al uren naar gekeken maar ik denk toch echt dat het hier nog iets anders is hoor... qua type grond enz... zoeken jullie ook op het droge zoals op youtube ? zo onder stenen ? of zoeken jullie echt in stukjes mos of toch maar zoals velen in het slib ?

Hallo, de grond is qua type mischien wel iets anders samengesteld maar het goud zit net als daar (Amerika, Alaska) in het slib, blacksand en het mos, je kunt ook de oever afzoeken want het water stijgt regelmatig en laat bij het zakken natuurlijk ook goud achter, grote stenen die gedeeltelijk of helemaal onder water liggen zijn interessant, ook stenen die op de oever liggen zijn een onderzoek waard, wat dat mos betreft, ik heb onlangs 1 zakje mos-zand van de oever en dat op bepaalde stenen groeide meegenomen en heb er inmiddels 2 pannen mee uitgepand, nog een paar pannen te gaan, het resultaat mag er tot nu toe al zijn, maar die gegevens laat ik je deze week wel zien op dit forum, nog even dit, ik vind (tot nu toe) alleen nog maar zogenaamde microflakes dus geen nuggets of iets dergelijks en daar gaat nogal wat tijd en geduld in zitten maar het neemt niet weg dat het toch goud is wat ik vind.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen met deze informatie en bedankt voor je reaktie.

Groetjes Toine.


23 jun 2012, 01:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jun 2012, 23:19
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
Jij bedankt toine voor je reactie :uu


24 jun 2012, 02:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2012, 20:17
Berichten: 262
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
Hej toine! Gaat echt goed! Zie ik!
Maar als het goed begrijp nestelt goud zich onder grote stenen?
Want ik ga dus over 5 weken naar zwitserland! En dan houd ik dat dus even in mijn achterhoofd, bij het zoeken naar een goeje plek!
Heb er erg zin in... Kan niet wachten! Vr gr louwrens


24 jun 2012, 22:21
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
Hi gouddelvers
Even een verhaaldje tussendoor.
Tijdens mijn trip naar Dawson City in de yukon in 1996, vond ik een krantenartikel over 2 meiden die met grasmaaiers en bosmaaiers
op een eiland in de steward river 3 weken niks anders hadden gedaan dan het hele eiland mos vrij te maken.
Het mos werd gedroogd en daarna in oliedrums verbrand en dit werd dan uitgewassen, met als eindresultaat meer als 300 gram goud.
Je moet er maar opkomen, dit is tegenwoordig niet meer mogelijk want de groene rakkers hebben hier snel een halt toe geroepen.

Toine
Die nuggets of grover goud, gaat echt niet gebeuren, hiervoor is het goud te ver van de bron, dus de transportweg is te lang.
Gewoon lekker doorgaan met deze geweldige hobby.
Groet
Gerrit


24 jun 2012, 23:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jun 2012, 13:39
Berichten: 79
Woonplaats: Roermond
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
krokdundee schreef:
Hi gouddelvers
Even een verhaaldje tussendoor.
Tijdens mijn trip naar Dawson City in de yukon in 1996, vond ik een krantenartikel over 2 meiden die met grasmaaiers en bosmaaiers
op een eiland in de steward river 3 weken niks anders hadden gedaan dan het hele eiland mos vrij te maken.
Het mos werd gedroogd en daarna in oliedrums verbrand en dit werd dan uitgewassen, met als eindresultaat meer als 300 gram goud.
Je moet er maar opkomen, dit is tegenwoordig niet meer mogelijk want de groene rakkers hebben hier snel een halt toe geroepen.

Toine
Die nuggets of grover goud, gaat echt niet gebeuren, hiervoor is het goud te ver van de bron, dus de transportweg is te lang.
Gewoon lekker doorgaan met deze geweldige hobby.
Groet
Gerrit

Hoi Gerrit, dat had ik al begrepen, we zitten hier in Nederland aan het einde van de grote rivieren (of keinere rivieren), die gaan hier zo de zee in, inderdaad te ver van de bron, maar dat geeft niet ik vind het zo ook al prachtig wat ik hier vind en je weet, wie het kleine niet eert is het grote niet weert!, bedankt voor het mooie verhaal van die 2 meiden en hun grasmaaiers, is toch wel weer zo`n staaltje van menselijke vindingrijkheid, zo zie je maar weer, waar een wil is is een weg. :03

Groetjes Toine.


25 jun 2012, 02:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jun 2012, 13:39
Berichten: 79
Woonplaats: Roermond
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
louwrens schreef:
Hej toine! Gaat echt goed! Zie ik!
Maar als het goed begrijp nestelt goud zich onder grote stenen?
Want ik ga dus over 5 weken naar zwitserland! En dan houd ik dat dus even in mijn achterhoofd, bij het zoeken naar een goeje plek!
Heb er erg zin in... Kan niet wachten! Vr gr louwrens

Hoi Louwrens, Krokdundee heeft deze informatie aan mij gegeven (de grootste stenen op mijn vindplek hebben inderdaad verschillende microflakes opgeleverd) hij is regelmatig in Zwitserland geweest en heeft daar ook goud gevonden, dus ik zou zeggen informeer is bij hem want ik ben nog nooit in Zwitserland geweest, hij kan je dus de beste informatie geven over het goudzoeken in dat land, in ieder geval good luck in Zwitserland en bedankt voor je reaktie. :10

Groetje Toine.


25 jun 2012, 02:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jul 2012, 23:25
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
Hallo Toine,
Ik ben nieuw hier op dit forum en ben een beetje gaan zoeken over goudpannen in Nederland en ik wil hier graag mee beginnen.
Ik wil binnenkort goudpan spullen gaan kopen en beginnen met goudpannen, want ik heb al flink de goudkoorts en heb al heel veel gestudeerd via youtube.
ik ben enthousiast geraakt door jou vondsten en ik wil in roermond ook zelf een keer gaan zoeken. maar ik vroeg me af of jij mij wat locaties kan geven waar ik mogelijk wat kan vinden?
Groetjes,
Jeroen


31 jul 2012, 23:00
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2012, 17:16
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
Beste Toine,

Ik ben nieuw op dit forum. Als zandverzamelaar ben ik zeer geïnteresseerd in "zware zanden" en in voorkomende gevallen natuurlijk ook in zanden met edele metalen. Ik heb ook enige ervaring in goudpannen in diverse landen.
Zware zanden, met of zonder edele metalen, uit Nederland heb ik weinig. Wel de bekende granaatzanden uit Petten en van de waddeneilanden.
Graag zou ik mijn collectie uit Nederland wat aanvullen. Ik ben niet primair een "golddigger". Zou je jouw vindplaats met mij willen delen? Ook ben ik tevreden met een zandmonster met een globale vindplaats informatie.

Graag hoor ik van je.
Groet Tekenprins


03 aug 2012, 11:47
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jun 2012, 13:39
Berichten: 79
Woonplaats: Roermond
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
jeroenv2308 schreef:
Hallo Toine,
Ik ben nieuw hier op dit forum en ben een beetje gaan zoeken over goudpannen in Nederland en ik wil hier graag mee beginnen.
Ik wil binnenkort goudpan spullen gaan kopen en beginnen met goudpannen, want ik heb al flink de goudkoorts en heb al heel veel gestudeerd via youtube.
ik ben enthousiast geraakt door jou vondsten en ik wil in roermond ook zelf een keer gaan zoeken. maar ik vroeg me af of jij mij wat locaties kan geven waar ik mogelijk wat kan vinden?
Groetjes,
Jeroen

Hallo Jeroen, ik geef je het advies om te zoeken in de ROER, tussen Roermond en Melick, daar in die omgeving heb ik het goud gevonden, neem me niet kwalijk dat ik je mijn vindplaats niet precies geef maar die plaats hou ik nog even voor mezelf :03

Bedankt voor je reaktie.

Groetjes Toine.


05 aug 2012, 01:48
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jun 2012, 13:39
Berichten: 79
Woonplaats: Roermond
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
tekenprins schreef:
Beste Toine,

Ik ben nieuw op dit forum. Als zandverzamelaar ben ik zeer geïnteresseerd in "zware zanden" en in voorkomende gevallen natuurlijk ook in zanden met edele metalen. Ik heb ook enige ervaring in goudpannen in diverse landen.
Zware zanden, met of zonder edele metalen, uit Nederland heb ik weinig. Wel de bekende granaatzanden uit Petten en van de waddeneilanden.
Graag zou ik mijn collectie uit Nederland wat aanvullen. Ik ben niet primair een "golddigger". Zou je jouw vindplaats met mij willen delen? Ook ben ik tevreden met een zandmonster met een globale vindplaats informatie.

Graag hoor ik van je.
Groet Tekenprins

Hallo, ik ben best bereid om je een zandmonster van mijn vindplaats te geven, mijn vindplaats hou ik liever voor mezelf, niet zozeer dat ik van die plaats rijk word maar meer omdat er anders meerdere Golddiggers naar die plaats gaan ( wat natuurlijk heel begrijpelijk is) en dan word er alles leeggepand en heb ik zelf niks meer om op terug te vallen, ik ben ook al bij andere riviertjes geweest en daar heb ik niets kunnen vinden, dus geef je adres maar door en dan stuur ik je wel een zandmonster op.

Bedankt voor je reaktie.

groetjes toine.


05 aug 2012, 02:00
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jun 2013, 21:17
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
Hallo Allemaal,


Ik zal me even voorstellen.

Mijn naam is Peter en ik woon in Veldhoven.
Een jaar of 4 geleden ben ik geraakt door het goudkoorts virus. :ppp

Waar ik vooral mee bezig ben geweest, is het uitvinden / uitzoeken van de beste hulpmiddelen voor het zoeken naar heeeeeeeel fijn goud.
Dit, omdat er in Nederland niets anders te vinden is dan heel fijn stof goud.

Ik heb verschillende “fluid bed” constructies geprobeerd en verschillende matten en richels in mijn sluice box.

Ook heb ik omdat er in Nederland niet genoeg stroming in de rivieren zit een pomp (130l/m) met accu aangeschaft.
Hierdoor is mijn sluice ook als een high banker te gebruiken, wat heel handig is gebleken.

Bijgevoegd zie je een foto van mijn sluice en fluid bed.
De foto met het goud in de pan is wat ik in de Rijn bij Spijk heb gevonden na 2,5 tot 3 uurtjes werk.


@ Toine,

Zou ik een keertje met jou mee mogen?
Ik ben nl. heel erg benieuwd wat een Sluice box met waterpomp gaat doen op jou lokatie.
Uiteraard blijft de lokatie geheim. :10


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


04 jun 2013, 14:27
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 nov 2012, 00:52
Berichten: 146
Woonplaats: Doetinchem
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
AAM van Schaijk schreef:
Hallo Allemaal, ben er vandaag weer op uit geweest met mijn goudpan, toch maar weer naar mijn vertrouwde stekkie, daar aangekomen viel het me op dat het water een kleine halve meter was gezakt( zie foto), dus ideaal voor het goudpannen.
Deze keer was de buit zelfs nog groter dan vorige keer, 18 microflakes!!, ik deed wel voorzichtiger met het spoelen in de goudpan en deed langer over een pan dan de eerste keer en dat was zeker de moeite en extra tijd waard, tja alles moet tenslotte geleerd worden.
Ik heb ook weer 2 zakjes aarde meegenomen die pan ik deze week ook nog uit en laat het jullie wel weten of daar ook nog iets glimmends uit komt, heb bij het nemen van de zakjes aarde er 1 alleen gevuld met mos-zand dat aan de kant lag en op sommigen stenen zat, dit op advies van Krokdundee, ben heel erg benieuwd wat dat mischien gaat opleveren. :07

Groetjes Toine.


04 jun 2013, 23:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 nov 2012, 00:52
Berichten: 146
Woonplaats: Doetinchem
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Alweer goudflakes gevonden!
Hallo Toine, kun je ook op mm papier fotograferen,dan kunnen we zien hoe groot de goud korreltjes zij.
Hier een Programma link waar je het zelf mee kunt maken
Mvrgr;Nico

:link: http://www.papersnake.de/millimeterpapier/


05 jun 2013, 01:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl