Logo
Het is nu 18 apr 2024, 13:11



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Goud uit de Swalm 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jun 2012, 13:39
Berichten: 79
Woonplaats: Roermond
Antwoord met een citaat
 Goud uit de Swalm
Hallo Allemaal, ben er afgelopen weken weer op uit geweest, dit keer met mijn nieuwe groene pan de "KLONDIKE SPECIAL" en inderdaad bevalt deze pan veel beter dan mijn metalen pan, dus Gerrit bedankt voor je tip :10 .
Deze keer een paar keer naar het riviertje DE SWALM geweest, de eerste keer met een zelfgemaakt sluisboxje( zie foto), (dat overigens nog verbeterd moet worden qua gebruik maar daar word aan gewerkt) en met mijn nieuwe goudpan, bijna tegen de grens van Duitsland, maar helaas zowel als met de sluisbox als met de goudpan geen flakeje te bekennen, een paar dagen later weer terug naar DE SWALM dit keer "voor" het plaatsje Swalmen gepand, maar weer niets, toen toch nog even doorgereden naar waar De SWALM uitmondt in de Maas ,aldaar wat mos van enkele groten stenen, die half in het water lagen ( zie foto) geschraapt en vervolgen het mos in de pan uitgespoeld en verder uitgepand, en waarempel 1 goudflakeje, (zie foto, het flakeje ligt in het midden zo'n 2 cm boven die zwarte zandkorrel), nou lagen die stenen meer aan de Maaszijde dan aan de Swalmzijde dus ga ik er van uit dat het flakeje uit de Maas komt en niet uit De SWALM.
Weer enkele dagen later toch maar weer naar mijn oude stekkie gegaan maar daar aan gekomen en enkele pannen verder, geen goud, nou is het stuk waar ik kan werken niet veel groter dan ongeveer 5 bij 2 meter dus heb ik dat al in het verleden flink uitgepand, gelukkig had ik dit keer mijn laarzen meegenomen en besloot ik om ongeveer zo`n 2 meter de rivier in te lopen, waar het toen ongeveer een 40 cm diep was en mijn pan vol te scheppen met modder dat voor en langs tegen de grote stenen lag, en jawel hoor 12 goudflakjes waren het resultaat!, helaas heb ik dat plekkie nu wel zo leeg gehaald dat ik toch naar andere plaatsen moet gaan zoeken, maar dat geeft niet want dat maakt deel uit van het avontuur, natuurlijk hou ik jullie op de hoogte wanneer ik weer op pad ben geweest, dus tot de volgende keer.
Groetjes Toine.

P.S.

Bij deze wens ik BERTONINUS en zijn familie veel sterkte toe in deze moeilijke tijd en hoop op een zo spoedig mogelijk herstel voor hem.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


16 aug 2012, 12:09
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer gepand en microflakes gevonden!
Hi Toine
Voor in onze gebieden met een sluisbox te werken, zijn de stroomsnelheden te traag.
Om effectief met een sluisbox te werken, heb je een behoorlijke stroomsnelheid nodig.
Zelf teste ik dat met een vuistgrote steen, deze moest wegspoelen en niet in de sluisbox blijven liggen.
Sucses verder met het zoeken naar een nieuwe locatie in de roer.
Groet
Gerrit


16 aug 2012, 13:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jun 2012, 13:39
Berichten: 79
Woonplaats: Roermond
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer gepand en microflakes gevonden!
krokdundee schreef:
Hi Toine
Voor in onze gebieden met een sluisbox te werken, zijn de stroomsnelheden te traag.
Om effectief met een sluisbox te werken, heb je een behoorlijke stroomsnelheid nodig.
Zelf teste ik dat met een vuistgrote steen, deze moest wegspoelen en niet in de sluisbox blijven liggen.
Sucses verder met het zoeken naar een nieuwe locatie in de roer.
Groet
Gerrit

Hoi Gerrit, daar heb je ook weer gelijk in zoals je ziet op de foto blijven de stenen gewoon liggen en spoelen niet weg,en jawel ik ga toch maar weer richting de Roer, die is tenslotte nog lang genoeg en heeft nog genoeg plekjes waar je kunt pannen, en met mijn nieuwe pan spot ik zelfs het kleinste goudflakeje. :10

Bedankt voor je reaktie.

Groetjes Toine.


16 aug 2012, 13:55
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 jun 2012, 13:39
Berichten: 79
Woonplaats: Roermond
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weer gepand en microflakes gevonden!
Onderstaande foto toont de grootste microflakejes, gezet in een medaillon en op een oude reisweegschaal gelegen, zo zie je hoe klein ze nou werkelijk zijn.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


Laatst bijgewerkt door AAM van Schaijk op 02 sep 2012, 19:17, in totaal 1 keer bewerkt



02 sep 2012, 16:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl