Logo
Het is nu 05 maart 2021, 20:11

Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Erfgoedwet en metaaldetector 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Erfgoedwet en metaaldetector
De DDA heeft ook een brief gestuurd naar de Minister en vaste Kamercommissies van de 1e en 2e kamer. Deze brief wordt binnenkort ook door de DDA gepubliceerd.

We zijn ook blij met het feit dat de AWN ons steunt en voor onze belangen opkomt. Dat is een pluim waard!

Gr Gert

30 nov 2015, 17:58
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
Ze kunnen beter samenwerken met "ons" anders hadden ze veel muntschatten en objecten nooit in het zicht gekregen, dan gaat alles naar illegale circuit en dan is 'ons" erfgoed naar de klote :as :as :as

als er verbod komt betekent ook einde "bodemvondstenwereld" :01 :Censuur: :shock:

mvg Chris :03

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

30 nov 2015, 18:01
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
coinhunter chris schreef:
Ze kunnen beter samenwerken met "ons" anders hadden ze veel muntschatten en objecten nooit in het zicht gekregen, dan gaat alles naar illegale circuit en dan is 'ons" erfgoed naar de klote :as :as :as

als er verbod komt betekent ook einde "bodemvondstenwereld" :01 :Censuur: :shock:

mvg Chris :03

Hoeft niet Chris, gewoon `underground`, onder synonym, met versleuteling van IP adres.

30 nov 2015, 18:14
Profiel

Antwoord met een citaat
gert1111 schreef:
We zijn ook blij met het feit dat de AWN ons steunt en voor onze belangen opkomt. Dat is een pluim waard!

Gr Gert

Ons steunt? Onze belangen? Heb je wel goed gelezen wat hun uiteindelijke voorstel is?

30 nov 2015, 19:56
Profiel

Antwoord met een citaat
Jazeker, maar het glas is half vol of half leeg. Mijn mening is dat het vele malen belangrijker is dat ze een signaal afgeven. Dat is niet te onderschatten. Of je komt niet aan tafel of er wordt naar je geluisterd en als we dat voorelkaar krijgen kunnen we weer invloed uitoefenen. De DDA gaat dan ook verder met haar voorstellen die aan de minister zijn gericht.

Gr Gert

30 nov 2015, 20:23
Profiel

Antwoord met een citaat
gert1111 schreef:
Mijn mening is dat het vele malen belangrijker is dat ze een signaal afgeven. Dat is niet te onderschatten.
Of je komt niet aan tafel of er wordt naar je geluisterd en als we dat voorelkaar krijgen kunnen we weer invloed uitoefenen. De DDA gaat dan ook verder met haar voorstellen die aan de minister zijn gericht.

Een signaal afgeven waarover dan? Wat is het probleem?

We hebben aan tafel gezeten, en daar IS gehoor aan gegeven met de nieuwe erfgoedwet. Wat wil je nog meer?
Ik ben nu toch wel erg benieuwd welke delen DDA nu van AWN ondersteund. Ook hun voorstel dat AWN supervisie over ons krijgt?

Heb je wel gelezen wat er op dat andere forum aangegeven en besproken wordt?

Citaat:
Ik heb de samenvatting van Amersfoort destijds nog eens doorgenomen en ik lees niets anders dan wat ik me er van herinner, en wat nu ook in de nieuwe erfgoedwet terug komt.
http://cultureelerfgoed.nl/sites/defaul ... en_def.pdf

[li]Wij krijgen steeds meer respect en waardering voor wat wij bewerkstelligen.[/li]
    [li]Het negatieve rapport 'Grenzen overschreden?' is toen meteen al als overtrokken terzijde geschoven.[/li]
    [li]Meer samenwerking wordt nagestreefd en gepromoot.[/li]
    [li]De bovenlaag wordt aan ons vrijgegeven.[/li]
    [li]De wet wordt versimpeld in plaats van gereguleerd (geen visacte-achtig verhaal)[/li]
    [li]We krijgen ruimte om bij opgravingen te helpen waar voorheen geen wettelijke ruimte voor was (vrijstelling certificaat).[/li]
    [li]Gemeentes kunnen uitzonderingen maken voor erg belangrijke lokaties. (zie paragraaf 'Graven in de bouwvoor' en 'Maatwerk', dit is wat nu hier aan de orde is)
    Daar zal inderdaad voor een 'enkel slagveld' gebruik van worden gemaakt, maar zoals toen al kenbaar gemaakt is zal lang niet elke archeoloog/gemeente hier gebruik van willen en gaan maken.
    En zelfs daar is winst voor ons. Want reken maar dat een betreffende gemeente anders wel een totaalverbod middels APV was gaan regelen waar het nu voor slechts een aangewezen terrein kan (ook terug te lezen dat men dat anders voornemens was).[/li]
Alles zoals toen besproken en tot stand gekomen met onze inspraak, zoals het nu in de nieuwe wet tot stand gebracht wordt.

Als ik eerlijk moet zijn vind ik de wijze waarop nu gereageerd wordt eigenlijk respectloos en ondankbaar richting de ruimte en inspraak die ons destijds geboden is en welke ook serieus meegenomen is en in praktijk gebracht wordt. En dat reageren zou dan ook nog uit mijn naam zijn om voor mij 'een lans te breken'?? NOT!! *(boos

Leg mij anders eens uit waar het huidige wetsvoorstel dan afwijkt van wat destijds tot stand gekomen is met onze inspraak?
Waar worden wij dan nu 'ineens genaaid' met 'iets nieuws en verrassends' wat toen niet besproken is? En welk 'probleem' wordt nu dan opgelost?
En nu niet met allerhande gedraai en onzin er omheen komen maar gewoon deze vragen inhoudelijk beantwoorden en uitleggen.
Zeg het me. (:denken

Citaat:
Lees dit nu eens goed.

Om te beginnen is het verbod zoals genoemd in het eerste (blauwe) deel van het voorstel geheel niet van toepassing. Waarom een voorstel doen op iets wat niet aan de orde is?

Citaat:
Ons voorstel

- Sta in de AMvB metaaldetectie toe tot 30 cm onder maaiveld in gronden die bewerkt worden en/of tot die diepte verstoord mogen worden zonder archeologische onderzoeksplicht.
Gemeenten kunnen desgewenst archeologisch kwetsbare gebieden daarvan uitzonderen. De verantwoordelijkheid voor het archeologisch erfgoed ligt voor een groot deel bij gemeenten. Waarom dit dan ook niet via gemeenten regelen?

Aanvullend daarop:
Maak het melden van vondsten aantrekkelijk. Een eerste stap daartoe is het belang van deze detectorzoekers en vondsten te erkennen en het binnen een te handhaven context, uit de sfeer van ‘illegaal’ te halen.
Overheden en wetenschap moeten op zoek naar manieren om met metaaldetectorzoekers samen te werken en relevante vondsten in beeld te krijgen en te onderzoeken

- Stimuleer daarom lokaal of regionaal gemakkelijk toegankelijke meld- en informatieplekken. Met nadrukkelijk die combinatie. Vinders moeten er niet alleen brengen, maar ook kunnen halen. Ze moeten er het verhaal van hun eigen vondst kunnen horen én het bredere verhaal, de wetenschappelijke context

- Stimuleer samenwerking tussen beleidsarcheologen/wetenschappers en metaaldetectorzoekers. Benut daar bij de kennis van de in archeologie geïnteresseerde metaaldetectorzoekers voor het filteren van de voor de wetenschap relevante vondsten.
Er wordt op de verschillende fora al veel uitgewisseld en beschreven, daar is veel deskundigheid aanwezig.
We moeten leren die goed te benutten als filter voor wat voor de wetenschap en samenleving van belang is en in Archis en andere bestanden moet worden opgenomen.

Als AWN, de vrijwilligersvereniging voor de Nederlandse archeologie, kunnen wij hier een rol in spelen en we zijn daar al volop mee bezig. We werken reeds op veel plaatsen samen met de vereniging De Detector Amateur (DDA). We geven voorlichting via folders en bijeenkomsten aan detectorzoekers om hun interesse voor en kennis over archeologie te versterken. We zien echter nu al dat de relatie die we met hen hebben opgebouwd weer verloren lijkt te gaan door de nu voorgestelde regeling.
Als AWN zijn wij partner in ArcheoHotspots, locaties waar archeologie en publiek heel direct met elkaar in contact kunnen komen. Dat kunnen bij uitstek locaties worden voor het melden van vondsten en het kunnen uitwisselen van de verhalen.

Begrijpen jullie nu echt niet wat hier voorgesteld wordt?? En wat er onjuiste informatie is??
Wat de gevolgen zijn als dit voorstel aangenomen wordt?? ???

Citaat:
Maar ik zit dit topic nog eens door te lezen en schrik van wat je hierboven naar voren brengt. ((look:9:
Ik moet er niet aan denken dat ik mijn vondsten zou moeten gaan melden (zoals de AWN voortsteld) bij een archeohotspot die bemand is door niet meer dan een vrijwilliger van de AWN met de zelfde belangen en status als ik als amateur detectorzoeker.............
Dat zijn dan niet meer alleen mijn belangen en de belangen van de maatschappij maar meer de belangbehartiging van het in stand houden van een AWN. (:denken ((look:9: (:hum

30 nov 2015, 20:30
Profiel

Antwoord met een citaat
Dag Ace,

Ik wou even een positief berichtje sturen dat de DDA ook bezig is. Ik ga niet op persoonlijke titel een discussie starten omdat ik ook aan de DDA verbonden ben. En de DDA communiceert alleen via eigen kanalen en niet via fora, dus ik moet verstandig zijn. :oops: :oops:

Een kleine inhoudelijke toelichting.

Het aandachtspunt zit in de "ontwerpregeling". Dit is "aanvullende wetgeving" waarin "uitzonderingen op het opgravingsverbod" op de erfgoedwet middels een algemene maatregel van bestuur wordt geregeld. Daarin staat dat het uitzonderingsverbod niet geldt voor gebieden met een archeologische waarde of te wel een "trefkans". Dit houdt in dat niet gezocht mag worden op de gebieden met een waarde of trefkans " zeer lage, lage, middelhoge en hoge trefkans".

De AWN geeft aan dat ze het daar niet mee eens zijn en dat is het allerbelangrijkste van hun brief. Daarmee komen ze op voor ons zoekers. De rest van de brief is veel minder relevant. Kortom de AWN steunt ons om het uitzonderingsverbod te verruimen ten opzichte van het huidige voorstel van de overheid zodat we op meer gebieden mogen zoeken dan nu in de wet voorgesteld.

Het was lastige materie om te begrijpen, althans voor mij. :yh

Ik laat het bij deze welgemeende uitleg en verwijs verder naar de DDA die erover zal communiceren.

Gr Gert

Laatst bijgewerkt door gert1111 op 30 nov 2015, 21:23, in totaal 1 keer bewerkt

30 nov 2015, 20:59
Profiel

Antwoord met een citaat
Allen,

Graag geef ik toch mijn visie hier ook. Onlangs heb ik tijdens een bijeenkomst in het Castellum de Hoge Woerd hier nog een presentatie over gegeven.
Ik denk dat we er naar moeten streven dat we met zijn allen dezelfde kant op gaan kijken, tot welke groep je ook hoort. Ik ben een groot fan van de archeologie en ook van de mogelijkheid dat metaaldetectorliefhebbers hier positief aan kunnen bijdragen. Al diverse initiatieven hebben plaatsgevonden op diverse niveaus in het verleden om te kijken naar het matchen van elkaars belangen in Nederland, met de constatering dat we er helaas nog niet zijn. Laat niet onverlet dat we er toch naar moeten blijven streven. Hierbij zal echter nieuwe en meer constructieve wetgeving nodig zijn.
Tijdens de presentatie had ik een visie neergelegd aangaande 'het stimuleren van de archeologie door detector amateurs (DAs) en het tegengaan van het verkeerde gedrag van DAs'. Dit is een persoonlijke visie (weergegeven hieronder in korte bullets) en iedereen staat vrij om er anders over te denken. Ik hoop alleen dat de toekomst goed zal zijn voor de archeologie, goed voor de DA en voor de eigenaar van de grond waaruit onze mooie vondsten komen.
Groet,
Friso Langen, Vleuten
alias Von Huppelrath :ridder:
Visie:
Stimuleer hulp aan archeologie door detector amateurs [A], reguleer beter verkeerde gedrag detector amateurs [B]
[A-B] Vergunningensysteem en melding vondsten
Bij vissers toch ook zo….
Toont commitment richting de archeologie
Bij overtreding(en) verlies vergunning.
En oplopende boete.
Kosten voor vergunning, opbrengsten van boetes naar bijv…opgravingskosten, vondstenmeldsysteem, beveiligingssystemen voor opgravingssites, etc, zie ook onder.
Bij verstrekking vergunning verzoek tot melding vondsten
Gelijk aangeven HOE vondsten gemeld kunnen worden! Hiervoor ook een effectief meldsysteem in het leven roepen (bijv. UK Model (PAS/FLOs naar Nederland!)
[A]
[color=#004040]Detectoraktiviteiten toegestaan in bouwvoor/30 cm, overal waar toestemming van eigenaar is (boer/3de partij).[/color] Alleen verbod bij terrein die wettelijke beschermde status hebben. Hierdoor kunnen archeologische vondsten gedaan worden die anders zouden ’verpieteren’.
[A]
Zeer belangrijk: regeling dat boer/3de partij geen enkel financieel risico loopt wanneer vondsten worden gemeld door detector amateurs. Anders risico groot op geen melding door DAs. Het rijk of de gemeente moet betalen voor archeologische opgravingsaktiviteiten.
[B]
Handel in archeologische vondsten….alleen toestaan als het gemelde vondsten zijn. Eventuele boetes financieren de kosten van de handhaving.
[A-B]
Goede beveiliging van archeologische opgravingen. Betaalbaar en effectief medium ontwikkelen (archeologen in samenwerking met detectoramateurs/beveiligers).
[A]
Hulp bij archeologische opgraving door Detector amateurs:
Certificaat via archeoloog. Goede verstandhouding, opbouwen vertrouwensrelatie. Kijk of de detectoramateur ook kan helpen deels zonder detector in de hand.
NB. Zorg ook voor een ‘plusje’ voor de DAsdie helpen: doorzoeken van grond ex situ (zelf houden, maar wel reporting). Win-win.
[A]
Financiering via vergunningenstelsel en boetes is echter nog ruim niet voldoende voor vrijwaren van de boeren/3de partij van opgravingskosten en voor het mogelijk maken van kwalitatieve opgravingen in het algemeen, voor betere beveiligingen van opgravingssites, voor uitwerken effectief ‘UK model’, voor diverse handhavingsaspecten. Aangevuld met extra geld Rijk? Meer geld vanuit de commerciële hoek?

30 nov 2015, 21:20
Profiel

Antwoord met een citaat
@Vonhuppelrath
Een vergunningsysteem is destijds al meteen door alle aanwezige partijen weggestemd als onwenselijk en onhaalbaar.
Lees de pdf. http://cultureelerfgoed.nl/sites/defaul ... en_def.pdf

gert1111 schreef:
Een kleine inhoudelijke toelichting.

Het aandachtspunt zit in de "ontwerpregeling". Dit is het onderdeel waarin uitzonderingen op het zoekverbod in het erfgoedwet middels een algemene maatregel van bestuur worden geregeld. Daarin staat dat het uitzonderingsverbod niet geldt voor gebieden met een archeologische waarde of te wel een "trefkans". Dit houdt in dat niet gezocht mag worden op de gebieden met een waarde of trefkans " zeer lage, lage, middelhoge en hoge trefkans".

De AWN geeft aan dat ze het daar niet mee eens zijn en dat is het allerbelangrijkste van hun brief. Daarmee komen ze op voor ons zoekers. De rest van de brief is veel minder relevant.

Het spijt me maar ik, en niet alleen ik, vind het toch wel zeer relevant dat AWN met zijn voorstel alle metaaldetectorzoekers onder zich wil scharen. Dat wij afhankelijk gaan worden van AWN.
Dat kun je niet simpel terzijde schuiven. Ik ga niet mijn meldingen doen bij een amateur en doe deze uitsluitend bij bevoegde officiële instanties.

En over de AMvB is ook nog niet het laatste gezegd. Dat is een mogelijkheid inderdaad, precies zoals besproken is bij "Grenzen aan graven" en waarvan dus bekend was dat deze mogelijkheid er zou komen. Ook dat kun je hierboven lezen.
Maar dat wil nog niet zeggen dat daarmee alle mogelijkheden ook aangegrepen gaan of zelf kunnen worden. Deze optie is slechts bedoeld voor situaties als "slagvelden" zoals je ook in de samenvatting kunt lezen, en daarmee niets nieuws of verrassends.

gert1111 schreef:
Ik laat het bij deze welgemeende uitleg en verwijs verder naar de DDA die erover zal communiceren.

En prima dat je het er bij laat. Maar als de DDA ons vertegenwoordigd, zou het dan ook niet passend zijn om naar ons te luisteren?

Laatst bijgewerkt door ace op 30 nov 2015, 21:29, in totaal 1 keer bewerkt

30 nov 2015, 21:22
Profiel

Antwoord met een citaat
@ ace

Ik sta open voor alle goede ideeen die leiden tot een werkbare situatie voor alle partijen. Ik ga uit van de goede bedoelingen van een ieder die de archeologie een warm hart toedraagt en een ieder die graag de detector er bij haalt voor het vinden van de prachtige vondsten die we elke dag weer kunnen bewonderen op de diverse sites.

Gr.

V :ridder: H

30 nov 2015, 21:27
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik vind het ook helemaal prima als DDA ons vertegenwoordigd.
Maar dan zou ik het wel fijn vinden als zij dat ook voor ons doen. En niet de belangen van AWN navolging gaat geven. AWN heeft geheel andere belangen in dit verhaal.

AWN heeft niet meer status dan onze amateur-status. Waarom zouden wij dan afhankelijk moeten worden van AWN en daar onze vondsten moeten melden?
We kunnen toch prima in onze eigen informatie voorzien en voor de meldingen is RCE nu toch Archis3 in het leven aan het roepen? Samenwerken met AWN kan altijd. Daarvoor hoeven we niet afhankelijk gemaakt te worden.

Wat zijn dan de voordelen aan het voorstel van AWN voor ons? Voor AWN begrijp ik het wel ja.
Kom op DDA. Kom op voor ONZE belangen.

En nog een vraag aan DDA.
Wat is jullie bron van het vermeende probleem? Daar ben ik wel érg benieuwd naar. En ik heb een sterk vermoeden.

30 nov 2015, 21:34
Profiel

Antwoord met een citaat
gert1111 schreef:

En prima dat je het er bij laat. Maar als de DDA ons vertegenwoordigd, zou het dan ook niet passend zijn om naar ons te luisteren?[/quote]

Dag Ace, Ik denk dat de DDA met smart zit te wachten op mensen die de bestuursleden voeden met hun mening om daarmee de samenwerking met andere verenigingen vorm te geven en om politiek invloed uit te oefenen. Uiteraard niet via een forum. Ik denk dan ook dat jou mening en die van anderen zeer welkom is. In het magazine staan alle e-mailadressen.

Het belangrijkste is dat we goed snappen hoe de ontwerpregeling eruit ziet die nu alles bepalend is. Ik denk dat velen, en ook jij, de huidige ontwerpregeling niet goed kennen, en dus ook de consequenties daarvan niet kunnen overzien. En dan krijg je discussies die niet recht doen aan de situatie. Ik heb vier jaar lang als oud-voorzitter van de DDA goed samengewerkt met de AWN en ik lees hun brief anders dan dat hij nu wordt geïnterpreteerd. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. En niet iedereen hoeft het ook overal mee eens te zijn.

Wat ik wel lees is dat de AWN graag samen met de DDA iets wil betekenen. En laten we wel zijn: het gaat vaak maar om een handvol vrijwilligers die iets willen betekenen voor de medemens. Laten we het niet te groot maken. Mensen die op vrijwillige basis enorm veel werk verzetten voor jou en mij.

Groet, Gert

Laatst bijgewerkt door gert1111 op 30 nov 2015, 23:06, in totaal 1 keer bewerkt

30 nov 2015, 22:00
Profiel
Beheerder

Antwoord met een citaat
We gaan zelf als bodemvondsten wereld een petitie opzetten , een beetje opscheppen met de 5000 leden :lol: :lol: :lol:

Wij zijn het enige en het echte bodemvondsten forum van Nederland :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo alleen vondsten die door onze leden zijn gevonden :05 :goezo:

Iemand de zin en tijd om een om dit op te zetten :10 :10 :10

groet Chris :03

beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

30 nov 2015, 22:03
Profiel WWW

Antwoord met een citaat
gert1111 schreef:
Het belangrijkste is dat we goed snappen hoe de ontwerpregeling eruit ziet die nu alles bepalend is. Ik denk dat velen, en ook jij, de huidige ontwerpregeling niet goed kennen, en dus ook de consequenties daarvan niet kunnen overzien. En dan krijg je discussies die niet recht doen aan de situatie. Ik heb vier jaar lang als oud-voorzitter van de DDA goed samengewerkt met de AWN en ik lees hun brief anders dan dat hij nu wordt geïnterpreteerd. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. En niet iedereen hoeft het ook overal mee eens te zijn.

Daar sla je denk ik de plank mis. Er zijn meer mensen in ons landje die weten wat er speelt omdat ze er vrijwillig bij betrokken zijn.
En er zijn meer mensen die terug kunnen vallen op bronnen om e.e.a. te verifiëren.
Dus ben ik nog steeds benieuwd naar jullie bron van dit gerucht.
Overigens is er tot nog geen enkele instantie die dit probleem ook daadwerkelijk bevestigd als reëel en dat het zo ook gebruikt gaat worden. Ook RCE niet.

Je hebt een pb. Ik zal op dit onderwerp hier niet verder op in gaan want ik heb geen zin in zo'n welles nietes spelletje.

gert1111 schreef:
Wat ik wel lees is dat de AWN graag samen met de DDA iets wil betekenen. En laten we wel zijn: het gaat vaak maar om een handvol vrijwilligers die iets willen betekenen voor de medemens. Laten we het niet te groot maken. Mensen die op vrijwillige basis enorm veel werk verzeten voor de medemens.

Groet, Gert

Mooi. Waar vind ik DDA dan terug in het voorstel? Ik lees alleen maar AWN. Of interpreteer ik het verkeerd? :07
Want hoe mooi de 4 kantjes blabla ook zijn, de brief draait uiteindelijk om het voorstel.
Ik kan niet wachten op jullie brief en de strekking ervan.

30 nov 2015, 22:06
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
gert1111 schreef:
De DDA heeft ook een brief gestuurd naar de Minister en vaste Kamercommissies van de 1e en 2e kamer. Deze brief wordt binnenkort ook door de DDA gepubliceerd.

Gr Gert

deze gert

https://dl.dropboxusercontent.com/u/538 ... -11-15.pdf

30 nov 2015, 23:01
Profiel

Antwoord met een citaat
Hoi Ed,

dat is de brief, hij is beschikbaar, dat praat wat makkelijker.

gr gert

30 nov 2015, 23:07
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
gert1111 schreef:
Hoi Ed,

dat is de brief, hij is beschikbaar, dat praat wat makkelijker.

gr gert

zag het net op fb :sd :uu

Detector magazine
2 uur ·
Brief van de DDA aan de Minister van OCW en de vaste kamer commissie OCW van de 1e en 2e kamer.
Met deze brief willen wij onze zorg uiten over de huidige uitwerking van de voorgestelde regeling voor metaaldetectoren.

https://dl.dropboxusercontent.com/…/brief%20minister%20OCW%…

dl.dropboxusercontent.com
DL.DROPBOXUSERCONTENT.COM

30 nov 2015, 23:09
Profiel

Antwoord met een citaat
Bedankt de ed. Dit praat een stuk makkelijker.

Complimenten aan DDA. In deze brief kan ik me vinden. :10
Al denk ik nog steeds dat de soep heter gegeten wordt dan nodig is, deze brief behartigd in elk geval MIJN belangen.

1 opmerking.
Ik Lees ook in de brief
"De DDA is een vereniging met als doelstelling “Het verbeteren van de verstandhouding tussen detectoramateurs en (amateur)archeologen en het bevorderen van meldingen van vondsten gedaan met een metaaldetector aan de bevoegde instanties”

Hoe komt dda er dan bij om zijn steun te betuigen aan een brief met als voorstel dat meldingen voortaan gedaan zouden moeten worden bij een vereniging van amateurs? Bij een niet bevoegde instantie? Want dat is wel wat awn is en voorstelt waarmee andere belangen behartigd worden dan die van de detectoramateur.

01 dec 2015, 00:03
Profiel

Antwoord met een citaat
Ik krijg de content niet te zien vanuit dropbox. Wellicht dat iemand het plakken in dit topic?

Ik kan me vinden in de opmerking dat de awn zich sterk maakt voor de detectorzoeker maar zich daarnaast ook naar voren schuift zoals ace al terecht aanhaalt. Mijn zorgen heb ik hier al over geuit.

Ik ben blij dat de DDA hun eigen brief gestuurd heeft.

01 dec 2015, 07:51
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Bedankt de ed. Dit praat een stuk makkelijker.

graag gedaan hoor ace

als ik kan helpen doe ik dat graag

het is in ons belang :10

gr de ed

01 dec 2015, 12:24
Profiel

Antwoord met een citaat
de ed schreef:
als ik kan helpen doe ik dat graag

het is in ons belang :10

gr de ed

Zeker ed. Dat geldt denk ik wel voor iedereen, al lijkt dat soms niet altijd meteen duidelijk.
Ik kan het ook goed begrijpen hoor. Als een concreet voorstel van amper een halve pagina ver achteraan staat tussen drieeneenhalve pagina liefdevolle woorden haken velen al af met lezen na de eerste pagina met een goed gevoel.
Als je dan de boodschap brengt dat het voorstel voor ons niet zo interessant is terwijl iedereen een goed gevoel heeft valt het niet mee om je goede bedoelingen te blijven zien.
Blijft het toch ons belang dat duidelijk wordt wat er nu precies gebeurd. Want het staat er toch echt, en daar kan ik niets aan doen. Dan moet je toch echt zijn bij degene die het voorgesteld heeft.
Ook ik trek mijn mond open in ons belang en nergens anders voor.

01 dec 2015, 14:47
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
Blijft het toch ons belang dat duidelijk wordt wat er nu precies gebeurd.

ja ace ik vrees met grote vrezen dat het niet helemaal goed komt

denk zelf dat we in de maling zijn genomen

maar goed beter iets dan niets
ik hoop op een goede afloop

gr de ed

01 dec 2015, 20:28
Profiel

Antwoord met een citaat
Er zit niets anders op dan afwachten Ed.
En als we echt voor de gek gehouden zijn dan zullen we daar werk van moeten maken. Ook de overheid heeft zich aan toezeggingen te houden, en van die toezeggingen zijn pakweg 75 getuigen en het is simpelweg online te lezen voor de hele wereld.
Maar ik heb er in zoverre vertrouwen in dat er weinig aan de hand is, dat er hooguit een plaatselijke archeoloog misbruik kan gaan maken van de uitzonderingsmogelijkheid. En ook die kan dan terug gefloten worden.

Het lijkt me in elk geval inmiddels wel duidelijk dat er ook voorstellen gedaan zijn welke niet onze belangen berhartigden, al heeft dat veel moeite gekost omdat vrijwel iedereen die voorstellen klakkeloos toejuichde (wat ik nog steeds niet begrijp).

In elk geval bevestig ik nogmaals dat ik echt blij ben met de brief van DDA.
En nu ga ik afwachten. :sd

01 dec 2015, 22:39
Profiel

Antwoord met een citaat
Typisch Nederlands politiek...
In de jaren met mijn karpervisserij hetzelfde gebral...
Hoop paniek, uiteindelijk vergunningen voor alles.
Bijde partijen zullen water bij Bachus moeten brengen.
Toen keken we ook op naar de Engelsen,maar ze hebben het wel rond.
Tuurlijk hou je piemeltjes die gekke dingen blijven doen maar die zitten hier ook he... :06 :07
Heb zeker respect voor de mannen die de weg nemen hoe de politiek te benaderen :10
Zeker een pluim voor Vanhuppelrat :10
Grn.Ronald :lol:

01 dec 2015, 22:54
Profiel
ForumJoker

Antwoord met een citaat
ok we gaan wachten

:oooo :oooo :oooo :oooo :oooo

01 dec 2015, 22:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende