Logo
Het is nu 29 maart 2024, 14:42



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Is dit een keltische toggle? 
Auteur Bericht
Online
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
woesel schreef:
Je moet je ook afvragen wie zet deze informatie online? en is deze gene capabel genoeg, ik durf dit rustig te zeggen om dat ik weet van zoekdagen in Engeland dat ook gewone studenten die net bezig zijn met archeologie, meewerken aan dit systeem. (niet zaligmakend)


Ja da's helaas vaak wel een issue hè. "Omdat beweringen uit een bepaalde hoek komen, zal het automatisch wel zo zijn." Ik merk dat ook wel eens op bij de Keltische muntjes en wetenschappers welke hiermee bezig zijn. Gisteren vernam ik nog dat een heel bekende wetenschapper op dat gebied beweerde dat Keltische muntjes vaak erg lang in circulatie zijn geweest, omdat ze gevonden worden op Romeinse villa's. Veel te kort door de bocht natuurlijk, omdat heel wat van die villa's bovenop oude Gallische hoeves gebouwd zijn, vandaar de gemengde vondsten! Iets wat ik duidelijk kan aantonen. Dit ter onderstreping van je opmerking mbt het kritisch benaderen van bronnen en referenties.

Met dit in het achterhoofd moet ik mijn eerdere opmerking ook relativeren. Mijn vondst kwam van een villa. Maar vond er ook verschillende Kelten, en middeleeuwse vondsten. Dus ja, zeg het maar :01 :07

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


23 nov 2019, 11:43
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 16:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
aureum schreef:

Maar ga nu eens de boeken wat ik heb over de Ijzertijd doorspitten.. eens kijken of we daar iets vinden...

mvg leon


Zo heb Gisteren en vandaag zo'n 394 boeken en pdfjes doorgespit vanaf de "Hallstatt tijd tot de overgangs periode van de late La Tene tijd naar het Romeinse Rijk"


en wat denk je............... :lo :lo :lo :lo :lo :lo :lo :lo geen ééntje gevonden


dus dit soort Toggel moet van later datum zijn...............

dus wessel ik ga nu al mijn boeken nakijken vanaf de vroege Middeleeuwen tot de late Middeleeuwen.... eens kijken wat we vinden

mvg leon :sd


24 nov 2019, 13:24
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 16:49
Berichten: 7684
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
aureum schreef:
aureum schreef:

Maar ga nu eens de boeken wat ik heb over de Ijzertijd doorspitten.. eens kijken of we daar iets vinden...

mvg leon


Zo heb Gisteren en vandaag zo'n 394 boeken en pdfjes doorgespit vanaf de "Hallstatt tijd tot de overgangs periode van de late La Tene tijd naar het Romeinse Rijk"


en wat denk je............... :lo :lo :lo :lo :lo :lo :lo :lo geen ééntje gevonden


dus dit soort Toggel moet van later datum zijn...............

dus wessel ik ga nu al mijn boeken nakijken vanaf de vroege Middeleeuwen tot de late Middeleeuwen.... eens kijken wat we vinden

mvg leon :sd


Dat houd je wel van de straat Leon :10 , wat een werk

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


24 nov 2019, 14:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 16:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
nu weet ik het niet meer nu kom ik deze tegen (zie nr 24)

https://intarch.ac.uk/journal/issue40/1/3-7-13.html

mvg leon


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


24 nov 2019, 15:22
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 16:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
hallo

ben nu al een paar dagen bezig om dit stukje te vinden in de boeken en op internet

ik kom hem een keer tegen in een boek die zegt dat ie Romeins is en een site dat ie ijzertijd is...

ik zoek niet meer verder, ik wacht af tot woesel komt met een voorbeeld uit de middeleeuwen....(die er op lijkt)

want ik weet het niet meer want in (PAS) staat ie ook als ijzertijd vermeld...

dus wessel het is nu aan jou

mvg leon


24 nov 2019, 16:05
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
Pas


24 nov 2019, 16:27
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 16:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
woesel schreef:
Pas


dat jij Past ben ik niet van jou gewent beste kerel

woesel schreef:

Feit blijft dat we voldoende bewijzen hebben dat dit soort sluitingen wel of ook voorkomen in de middeleeuwen.

Vriendelijke grt Wessel


maar er is ook bewijs dat ze in een Romeins boek staan en 2x aangegeven worden als ijzertijd.

maar die zien er anders uit, en jij heb meer boeken over die tijd dan ik.....dus ff zoeken zou ik zeggen zodat we zeker weten uit welke tijd dit object is, zodat we sommige tijdsperioden kunnen uitsluiten

mvg leon


24 nov 2019, 16:40
Profiel WWW
Online
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
Onderstaand stukje las ik op die site. Ik krijg hier het idee bij dat deze niet heel erg op de hoogte is, maar z'n info elders vandaan haalt?

Vetgedrukt doet me de wenkbrauwen wat fronsen.

1: wanneer je niet weet dat het een sluiting is verlies je wel gelijk een erg groot stuk geloofwaardigheid, in mijn ogen.
2: "fairly poor condition"... het voorbeeld is compleet.
3: de referentie is dus anders

24. H-shaped object, probably a fastener. One arm is slightly longer than the other, and has a small disc at each end. In fairly poor condition, with a patchy surface. The writer noted similar fasteners (though slightly larger) in the Archaeological Museum in Barcelona, of Iron Age date

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


24 nov 2019, 17:32
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
Waarom Leon? waarom ik? je kunt lezen in de stukken dat alle archeologen in de wereld er niet uit komen.
Moeten wij dan al onze tijd er in steken ?


In een voorgaande bericht heb ik je al verteld dat archeologen er vaak naast zitten. en als je als amateur archeoloog dan een andere of juiste visie hebt.

Nou maak dan maar een paar weken vrij voor het object, want het kost erg erg erg erg erg veel tijd om universitaire instellingen en archeologen te overtuigen.

Ik heb hier meermaals ervaring mee opgedaan.


Dus maak er maar een romeinse toggle van


24 nov 2019, 17:38
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 16:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
radiohead schreef:
Onderstaand stukje las ik op die site. Ik krijg hier het idee bij dat deze niet heel erg op de hoogte is, maar z'n info elders vandaan haalt?

Vetgedrukt doet me de wenkbrauwen wat fronsen.

1: wanneer je niet weet dat het een sluiting is verlies je wel gelijk een erg groot stuk geloofwaardigheid, in mijn ogen.
2: "fairly poor condition"... het voorbeeld is compleet.
3: de referentie is dus anders

24. H-shaped object, probably a fastener. One arm is slightly longer than the other, and has a small disc at each end. In fairly poor condition, with a patchy surface. The writer noted similar fasteners (though slightly larger) in the Archaeological Museum in Barcelona, of Iron Age date


klopt dat heb ik ook gelezen.... maar het is hoe het is.....we vinden ze dus in de boeken en op internet sites, en we weten nog niet of het zo is met de tijd periode klopt wat de bronnen aangeven, daarom die oproep aan wessel om door te zoeken....zodat we veel dingen kunnen uit sluiten..

maar Radiohead kijk jij eens anders in jou boeken....over de ijzertijd die je bezit.... ik vondt er geen eentje in mijn boeken.....

dus we zijn eigenlijk nog geen stap verder

mvg leon


24 nov 2019, 17:41
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 16:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
woesel schreef:
Waarom Leon? waarom ik? je kunt lezen in de stukken dat alle archeologen in de wereld er niet uit komen.
Moeten wij dan al onze tijd er in steken ?


In een voorgaande bericht heb ik je al verteld dat archeologen er vaak naast zitten. en als je als amateur archeoloog dan een andere of juiste visie hebt.

Nou maak dan maar een paar weken vrij voor het object, want het kost erg erg erg erg erg veel tijd om universitaire instellingen en archeologen te overtuigen.

Ik heb hier meermaals ervaring mee opgedaan.


Dus maak er maar een romeinse toggle van


Waarom jij, omdat jij meer boeken over de middeleeuwen hebt dan iedereen hier op het forum.....

ik zal er geen romeins van maken ..omdat we niet zeker weten of het dat is.....

dan gaat ie maar naar de UFO rubriek... jammer genoeg

want heb er nu toch al veel tijd ingeduwd en eigenlijk niks gevonden....

mvg leon


24 nov 2019, 17:45
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
Wiking mag ik even de vondst locatie van het voorwerp.

Ik wil even wat archeologische hulplijnen inschakelen .

Want we komen er niet uit, wil niet zeggen dat mijn hulplijnen er mee bekend zijn.

Maar het zijn wel de meest gerenommeerde vaklieden op het gebied van Romeins en Keltisch in Nederland.


24 nov 2019, 17:57
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 16:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
vond deze afb nog uit het Rijksmuseum van Oudheden, Leiden (maar of dit klopt weet ik niet we weten dat dit niet altijd een betrouwbare bron is)

mvg leon


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


28 nov 2019, 16:57
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 sep 2008, 18:15
Berichten: 609
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
Hallo.

Hier eentje die ik 30 jaar geleden gevonden heb ,en is als Romeins gedetermineerd. Deze is gevonden op een Romeinse site ,maar met zowel middeleeuws tot 9e eeuw.

Mvg.

Jean Pierre


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


28 nov 2019, 17:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 16:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
mel schreef:
Hallo.

Hier eentje die ik 30 jaar geleden gevonden heb ,en is als Romeins gedetermineerd. Deze is gevonden op een Romeinse site ,maar met zowel middeleeuws tot 9e eeuw.

Mvg.

Jean Pierre


:10 :goezo: :10 bedankt voor de info en het plaatsen van jou vondst

mvg leon


28 nov 2019, 17:33
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jan 2012, 08:45
Berichten: 65
Woonplaats: België, Oost-Vlaanderen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
Als het nog nut heeft. Het boek "Kruishoutem: terug naar de bron" vermeldt een vondst in context van een Romeinse site van een zeer gelijkaardig stuk. Er is wel een deel weg, maar toch.
Bijlage:
Screenshot 2020-08-26 at 19.49.22.png

Heb er met name deze week nog eentje gevonden ter lokatie van een villa, letterlijk van tussen de terra sigilata.
Bijlage:
IMG_1535.jpeg



Patrick


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


26 aug 2020, 19:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2018, 16:21
Berichten: 5562
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Is dit een keltische toggle?
gentquantum schreef:
Als het nog nut heeft.

Patrick


bedankt voor het plaatsen, aanvulling heeft altijd nut beste kerel :goezo:

mvg leon :sd


28 aug 2020, 15:59
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl