Logo
Het is nu 28 maart 2024, 17:17



Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:30
Berichten: 1922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Dankjewel Pamco!

Ik heb het aangepast...

_________________
XP Deus en zelfbouw detectoren


11 dec 2009, 10:20
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
zandhaas schreef:
de ed schreef:
Adbas schreef:
echt wel, ik ben de laatste tijd aan het zoeken waar je wel mag zoeken.
dat mag dus wel. ,,smily,,

echt jullie geloven me toch niet maar je mag in heel nederland niet zoeken


ik geloof je meteen ed. die info is mij ook bekend.
je hebt het over het Verdrag van Malta !!! http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Malta

kort samengevat:
je mag niet zoeken naar geschiedkundige zaken ouder dan 50 jaar, zelfs niet in je eigen achtertuin.
je mag ze wel per ongeluk tegenkomen als je naar moderne euro's enzo zoekt..... als je ze dan ook maar meldt bij de instanties.


goed gedaan zandhaas

je ben 1 van de weinige die het ook weet
:10 :10 :10

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 dec 2009, 12:19
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
de ed schreef:
echt jullie geloven me toch niet maar je mag in heel nederland niet zoeken



Ed zoeken mag hoor......maar je mag niet graven.....

mvg leon


11 dec 2009, 12:30
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Archeologie meest gestelde vragen
Archeologie
1. Wat is een archeologisch monument?
De bescherming van een archeologisch monument, of beter een van rijkswege beschermd archeologisch monument, is geregeld in de Monumentenwet 1988. Afbreken, verstoren en/of wijzigen zonder vergunning is verboden. Het archeologische erfgoed is het best beschermd in de bodem. De gemeente Groningen heeft 32 beschermde archeologische rijksmonumenten en 23 archeologische gemeentelijke monumenten.

2. In mijn weilanden ligt een archeologisch monument. Wat betekent dat voor mij?
Een archeologisch waardevol gebied of monument mag in principe niet verstoord worden. Normaal agrarisch gebruik (beweiden, ploegen) is echter wel toegestaan. Zolang er geen plannen zijn voor bouwactiviteiten of egaliseren kunt u de grond gewoon als weiland gebruiken. Wanneer er wel plannen zijn, dient er een monumenten en/of bouwvergunning aangevraagd te worden, waarbij archeologisch onderzoek verplicht kan worden gesteld.

3. Mijn huis ligt in een archeologisch waardevol gebied. Wat betekent dat voor mij?
In de grond onder en rond uw huis zijn waardevolle archeologische resten aanwezig. Bij graafwerkzaamheden kunnen deze vernietigd worden. Daarom bent u verplicht om archeologisch onderzoek uit te voeren wanneer u de grond verstoort. Deze verplichting geldt overigens vanaf een bepaald maat (diepte en omvang van de verstoring). In het bestemmingsplan dat voor uw wijk geldt wordt beschreven in welke gevallen u onderzoek moet laten doen. Dit hoeft niet altijd tot een opgraving te leiden. Wanneer u zo kunt bouwen dat de grond niet verstoord wordt, is een opgraving niet nodig.

4. Mag ik zelf (in een archeologisch waardevol gebied) opgraven?
Nee. Het graven naar oudheden is wettelijk verboden (monumentenwet 1988). Het uitvoeren van een archeologische opgraving mag alleen gebeuren door universiteiten, gemeenten en bedrijven met een opgravingsvergunning.

5. Mag ik met mijn metaaldetector (in een archeologisch waardevol gebied) zoeken?
In principe is het verboden om maar oudheden te zoeken, ook met een metaaldetector. In archeologisch waardevolle gebieden, archeologische monumenten en tijdens archeologische opgravingen is het verboden. Op andere plaatsen wordt het zoeken met een metaaldetector gedoogd wanneer men ondieper zoekt dan de bouwvoor (bovenste 30 cm). Er geldt wel een algemene meldingsplicht (art. 53 van de Monumentenwet) wanneer er zaken van belang gevonden worden.


6. Bij het uitgraven van een vijver vond ik een aardewerken pot. Mag ik die houden?
Ja, mits het uw eigen grond betreft. Wanneer het de grond van een ander betreft is de vondst van u beiden (vinder en eigenaar zijn samen eigenaar) en kunt u afspraken maken wie de pot mag houden. De pot hoeft niet te worden ingeleverd bij een depot, wel moet de vondst worden gemeld. Dit kunt u doen bij de gemeentelijk archeoloog.

7. Wie is eigenaar van vondsten bij een officiële opgraving? En wat gebeurt er mee?
Een gemeente wordt eigenaar als zij beschikt over een opgravingsvergunning en een depot. Wanneer een gemeente hier niet over beschikt worden de vondsten eigendom van de provincie waarin zij gevonden zijn. Omdat de gemeente Groningen een eigen depot heeft, worden vondsten die gedaan worden bij een opgraving binnen de gemeente ook eigendom van de gemeente. De vondsten worden bewaard in het gemeentelijke depot. Ze zijn beschikbaar voor verder onderzoek en tentoonstellingen.

8. Moet ik archeologisch onderzoek bij bouwactiviteiten zelf betalen?
Ja. De wet op de archeologische monumentenzorg gaat uit van het principe 'de verstoorder betaalt'. Dit betekent dat degene die de grond wil verstoren (de initiatiefnemer van een bepaald project) de kosten voor archeologisch onderzoek moet dragen. Overigens is een opgraving niet altijd noodzakelijk. Als uit onderzoek blijkt dat de grond waardevolle resten bevat, verdient het de voorkeur de bouwplannen zo aan te passen dat het bodemarchief (de grond met waardevolle resten) gespaard blijft. Een tweede principe van de wet is namelijk dat er zoveel mogelijk in de grond behouden moet worden.

9. Kan ik subsidie krijgen voor een archeologisch onderzoek?
Nee, in principe niet. Omdat de wet op de archeologische monumentenzorg uitgaat van het principe: 'de verstoorder betaalt' is er geen subsidie mogelijk. Bij zeer bijzondere vondsten die hoge kosten met zich meebrengen is het raadzaam om contact op de nemen met de gemeente of de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed.

10. Wanneer moet ik archeologisch onderzoek laten doen?
U moet archeologisch (voor)onderzoek laten doen bij het aanvragen van een bouw- of aanlegvergunning voor activiteiten waarbij de bodem verstoord gaat worden. Voor minimale ingrepen hoeft dit niet. In het bestemmingsplan dat voor het gebied geldt is geregeld vanaf welke diepte en omvang bij bodemverstoring een archeologisch rapport moet worden overlegd.

11. Wat wordt er bij een archeologische opgraving precies gedaan?
Bij een opgraving wordt de bodem ‘gelezen’. Daarbij worden alle vondsten en sporen systematisch ingemeten en getekend. Meestal worden er meerdere vlakken aangelegd, en de grond laagsgewijs verwijderd. De zijwanden aan de randen van de put worden ook getekend, zodat ook dwarsdoorsneden verkregen worden. De aangetroffen vondsten worden vervolgens verzameld, gesorteerd, schoongemaakt, beschreven en zo mogelijk gedateerd. Van het veldwerk verschijnt vervolgens een basisrapportage, die voor iedereen openbaar is. De rapportages van de opgravingen die uitgevoerd worden door de gemeente Groningen zijn te raadplegen op: ????

12. Wie kan er voor mij archeologisch (voor)onderzoek uitvoeren? Er zijn verschillende bedrijven met een opgravingsvergunning actief. Archeologisch onderzoek in het kader van de ruimtelijke ordening is in Nederland een vrije markt. De adressen van die bedrijven kunt u vinden op de website http://www.sikb.nl. De gemeente Groningen heeft ook een opgravingsvergunning, maar voert in principe alleen opgravingen uit bij gemeentelijke projecten.

13. Wat is het verschil tussen archeologische proefsleuven en een opgraving?
Met een archeologische proefsleuf wordt bepaald welke archeologisch resten er precies zitten, en hoe intact deze gebleven zijn. Een proefsleuf is altijd een beperkt onderzoek en geeft inzicht in de archeologische waarde van een gebied. Bij een archeologische opgraving worden alle vondsten en sporen gedocumenteerd, waardoor de grond 'leeg' achterblijft, en de archeologische plek dus eigenlijk volledig is opgeruimd.

14. Mag ik op mijn archeologisch waardevol perceel/monument nu nooit meer iets bouwen?
Het bouwen op archeologisch monument en waardevolle percelen verstoort belangrijke archeologische resten, maar het betekent niet dat er nooit meer gebouwd kan worden. Wanneer u van plan bent om te bouwen op uw waardevolle perceel of monument moet u een monumenten en/of bouwvergunning aanvragen. In het algemeen geldt dat hoe minder er verstoord gaat worden, hoe makkelijker deze vergunning afgegeven zal worden. Het loont dus de moeite om te zoeken naar een wijze van bouwen die de grond zo min mogelijk verstoort. Bij het afgeven van de vergunning kunnen wel voorwaarden worden gesteld, zoals het uitvoeren van archeologisch onderzoek in de delen die toch verstoord gaan worden.

15. Mag ik mijn weilanden of bouwlanden egaliseren?
Dat hangt af van de archeologische (verwachtings)waarde van uw grond. Wanneer kans is op belangrijke archeologische resten mag dat in principe niet.


11 dec 2009, 12:41
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
aureum schreef:
de ed schreef:
echt jullie geloven me toch niet maar je mag in heel nederland niet zoeken



Ed zoeken mag hoor......maar je mag niet graven.....

mvg leon

dat zeg ik toch goed lezen :dansenderomein: :dansenderomein: :dansenderomein:
ik weet nog veel meer leon
ik zette te neer om reactie uitte lokken
maar als je verder leestzie je ook staan dat zoek mag :lol: :lol:
van middag zal ik er nog wat opgooien

graven mag ook leon

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 dec 2009, 12:51
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
tjah, kort gezegd heb je te maken met:

  • verdrag van malta (niet zoeken naar oudheid; >50jr)
  • monumentenwet (verboden)
  • natuurmonumenten (verboden, geeft geen toestemming)
  • staatsbosbeheer (verboden, geeft geen toestemming)
  • normale wetgeving (bv andermans goed niet vernielen; zoals plantsoengrasmatje)
  • wegenverkeerswet; jazeker, nl art 5 (kapstokartikel)
  • apv
  • grondeigenaar
  • fatsoensnormen en gezond verstand

ben ik nog iets vergeten???


Laatst bijgewerkt door zandhaas op 11 dec 2009, 13:28, in totaal 2 keer bewerkt



11 dec 2009, 13:16
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:54
Berichten: 3452
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Ja, ik denk APV ipv AVP.
GR Mat

_________________
Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.


11 dec 2009, 13:27
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Mat schreef:
Ja, ik denk APV ipv AVP.
GR Mat

:10
typefoutje :oops: , inmiddels aangepast


11 dec 2009, 13:28
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
mooi mat en zandhaas
:10

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 dec 2009, 14:02
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
stelling 2

ik weet niet wat de wet zegt hier over
wat mogen ze in beslag nemen
je md
of schop
ik zou zeggen je schop daar graaf je mee
niet je md daar graaf je niet mee
veel succes hier mee

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 dec 2009, 14:09
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
de ed schreef:
stelling 2

ik weet niet wat de wet zegt hier over
wat mogen ze in beslag nemen
je md
of schop
ik zou zeggen je schop daar graaf je mee
niet je md daar graaf je niet mee
veel succes hier mee

ligt eraan waar je je op dat moment bevindt, en of je een overtreding of strafbaar feit begaat.

bega je slechts een overtreding, dan krijg je een boete, en mag men niets in beslag nemen.

bega je een strafbaar feit (bv archeologische opgraving), dan mag men alle benodigdheden die je voor dat feit bij hebt in beslag nemen. dat zou zelfs je auto kunnen zijn waarmee je je naar het strafbare feit hebt begeven..... (het is wel nog maar de vraag of ze ook echt in beslag zullen nemen, en of het definitief zal zijn. maar het mag en kan dus wel)
ook heeft men bij een strafbaar feit meestal wel voldoende in handen om een huiszoeking te houden om te kijken of je nog vaker hetzelfde strafbare feit hebt gepleegt, of er sprake is van herhaling dus.

in het extreemste geval (maar dat komt zelden tot nooit voor) staat op het ernstig overtreden van de archeologische wetgeving een straf van max €50.000 boete (en max 1jr gevangenisstraf).
om de betaling van die boete veilig te stellen zou men dan zelfs (tijdelijk) beslag kunnen leggen op je huis of andere spullen met significante waarde.
maar dat is zo extreem, dan zou je zoiets als volledig bewust en doelgericht het nog niet ontdekte gouden masker van Toetankhamon in de piramide stiekem op moeten piepen. ik zou niet weten wat je hiervoor in NL zou moeten doen.....

op zich zal het allemaal zo'n vaart niet lopen, maar volgens mij is het wel de moeite waard om de risico's in je achterhoofd te houden.


11 dec 2009, 14:12
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
top zandhaas :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 dec 2009, 15:47
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2009, 20:47
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
In de gemeente Leidschendam-Voorburg is er een detectorverbod in de parken Arendsburg, Hoekenburg en omgeving, want in deze parken liggen de resten van de Romeinse stad Forum Hadriani. Verder is erg geen verbod in deze gemeente.

Een gemeente kan een metaaldetectorverbod in een verordening vastleggen voor waardevolle archeologische plaatsen en waar munitie uit de Tweede Wereldoorlog ligt. Dit in verband met de veiligheid van burgers.
In de gemeente Zoetermeer kan dit alleen gelden voor de oude kern (Dorpsstraat en omgeving).


11 dec 2009, 15:55
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
de ed schreef:
top zandhaas :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo

ben ik geslaagd voor de test ed??? :06 :07


11 dec 2009, 16:50
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
ja

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 dec 2009, 19:27
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
1971arnold schreef:
In de gemeente Leidschendam-Voorburg is er een detectorverbod in de parken Arendsburg, Hoekenburg en omgeving, want in deze parken liggen de resten van de Romeinse stad Forum Hadriani. Verder is erg geen verbod in deze gemeente.

Een gemeente kan een metaaldetectorverbod in een verordening vastleggen voor waardevolle archeologische plaatsen en waar munitie uit de Tweede Wereldoorlog ligt. Dit in verband met de veiligheid van burgers.
In de gemeente Zoetermeer kan dit alleen gelden voor de oude kern (Dorpsstraat en omgeving).


ben jij de vriend van rob????????????
???????????????????????????????????
??????????????????????????????????
???????????????????????????????????
????????????????????????????????????
??????????????????????????????????
??????????????????????????????vraagteken

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


11 dec 2009, 19:29
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
zandhaas schreef:
tjah, kort gezegd heb je te maken met:

  • verdrag van malta (niet zoeken naar oudheid; >50jr)
  • monumentenwet (verboden)
  • natuurmonumenten (verboden, geeft geen toestemming)
  • staatsbosbeheer (verboden, geeft geen toestemming)
  • normale wetgeving (bv andermans goed niet vernielen; zoals plantsoengrasmatje)
  • wegenverkeerswet; jazeker, nl art 5 (kapstokartikel)
  • apv
  • grondeigenaar
  • fatsoensnormen en gezond verstand

ben ik nog iets vergeten???


Vraag me af :06 :06 :06 :06 :06

Waar zoek jij dan???

Dagobert


11 dec 2009, 23:17
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
dagobert schreef:
Vraag me af :06 :06 :06 :06 :06

Waar zoek jij dan???

Dagobert

tjongejonge, het lijkt wel een kruisverhoor.... maakt me niet uit hoor :oooo

  • niet op archeologisch beschermde plekken
  • niet in staats- en andere beschermde bossen
  • niet op plekken die strafbaar zijn en me op wat voor manier dan ook (apv, wet, schade etc.) flink gedonder kunnen opleveren
  • ik doe over het algemeen toch wel moeite om toestemming te krijgen
  • ik zoek niet op plekken waar je (maatschappelijk gezien) moeilijke vragen en situaties door kunt verwachten ('s nachts zoeken ofzo)
  • zelfs een 461 (<€370) probeer ik ten alle tijden te vermijden, (waar mogelijk toestemming) maar daar is in sommige gevallen een risicoloos "handigheidje" voor (my big secret)
  • en tjah, art 5 valt niet te ontwijken, kunnen ze je altijd mee pakken als ze willen.

dit geeft flink wat mogelijkheden voor zoekplekken waar je niet telkens schichtig rond hoeft te kijken.
welke plekken dat precies zijn? mag je zelf bedenken.
coordinaten verstrek ik alleen tegen flinke betaling... :07

ik zoek naar het mooiste wat je kunt vinden (en vind het ook vrijwel elke keer); rust, en de bijvondsten daarbij maken deze hobby helemaal prachtig.


12 dec 2009, 10:47
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 nov 2009, 12:54
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
jeetje zeg,
ik ben echt een newbee hier en verbaas me echt over de lijst waar je dus niet
mag zoeken.

een lijstje met waar je wel mag zoeken is korter :Censuur:

mooi land, koop ik als leek een detector ,leuk denk ik loop ik ff een rondje ergens heb je gelijk een bon ,


maargoed stel dat ik er een koop dan lijkt me de kick van het vinden van een oude munt vele malen heftiger dan een bon :oooo :oooo ách en hoegroot is de kans dan van een bon krijgen!!!


in iedergeval iedereen veel plezier met piepen

grtz Onno,


28 dec 2009, 00:04
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
onno schreef:


maargoed stel dat ik er een koop dan lijkt me de kick van het vinden van een oude munt vele malen heftiger dan een bon :oooo :oooo ách en hoegroot is de kans dan van een bon krijgen!!!

Hoi Onno, vrij klein hoor als je met me op pad gaat :07 :lol: :lol: . Ik weet genoeg locaties waar we zonder problemen kunnen gaan zoeken en waarvoor ik in sommige gevallen ook de juiste toestemmingen voor heb :ppp :ppp .

groeten,
Mart


28 dec 2009, 07:21
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
onno schreef:
jeetje zeg,
ik ben echt een newbee hier en verbaas me echt over de lijst waar je dus niet
mag zoeken.

een lijstje met waar je wel mag zoeken is korter

in iedergeval iedereen veel plezier met piepen

grtz Onno,

hoi onno,
ben maar gerust, het lijstje waar je mag zoeken is groter dan waar
je niet mag zoeken hoor, maar het kost wel ff wat moeite (uitzoeken
of 't mag, toestemming enzo).
en zoeken is toch jee hobby? het zoeken gaat verder dan alleen met
de md; plek zoeken, eigenaar zoeken, dtm zoeken.......

en wat je wilt riskeren is natuurlijk je eigen keuze, en ik denk dat iedereen
al dan niet bewust weleens een 461 geriskeerd heeft.
al lijkt het me dat sommige plekken (arch. beschermd) toch echt het
riskeren niet waard zijn.

jij ook veel plezier met al dat zoeken :10

groetjes zandhaas


29 dec 2009, 16:05
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jun 2011, 19:55
Berichten: 1089
Antwoord met een citaat
Bericht verdrag van malta met link !!!!!!!!!!!!
Hoe zit dit dan met het verdrag van Malta Nederland heeft dit ondertekend [ http://web.archive.org/web/200702281308 ... index.html ]
Daarin staat dat je mag graven in de bouwvoor dat is de diepte die een boer normaal ploegt 50 cm.
En plaatselijke wet kan volgens mij dit nooit overschrijden.
Als je die plaatselijke wetten zou volgen mag ome piet niet eens een geranium in de grond zetten.
Lees de link maar eens.
Nu hebben we deze houding van de gemeenten te wijten aan hufterige zoekers.
Misschien een idee om een zoekers pas te maken met legitimatie en dat de houder zich houd aan goede regels.

_________________
Zoek met een Deus en een minelab
Remember the best DISCRIMINATION is your digger!


16 sep 2011, 21:45
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2011, 21:32
Berichten: 2346
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
de ed schreef:
Adbas schreef:
echt wel, ik ben de laatste tijd aan het zoeken waar je wel mag zoeken.

dat mag dus wel. ,,smily,,

nee ad bewust zoeken naar oude dingen die ouder zijn dan 50 jaar mag niet
ad ik heb dat allen maal uit gezocht
het woordje bewust is heel belanrijk
je mag wel naar dingen zoeken die jonger zijn dan 50 jaar oude
kom je bij toeval wat oudes tegen doe je dat niet bewust
dan is er niks aan de hand
mocht het een keer zijn dat dat je word aangehouden zeg je ik zoek naar me autosleutel
zo weer wat geleert van de ed ad


Moeten ze niet bij je thuis komen en die vitrinekast zien Ed :07

_________________
zoekt met een Minelab Equinox safari en een Tesoro bandido2


16 sep 2011, 22:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 sep 2008, 22:41
Berichten: 356
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Wordt tijd dat de overheden inzien dat detectorzoekers (in de bouwvoor) feitelijk archeologisch reddingswerkers zijn. In ruil voor aanmelding van de vondsten zouden ze wat mij betreft dan ook subsidie mogen krijgen.
Hoewel sommige detectorverboden terecht zijn en nuttig zijn, zijn de APV's nu verworden tot een olievlek die wel iets te gemakkelijk wordt overgenomen door allerlei gemeenten.


14 okt 2011, 11:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 okt 2011, 10:31
Berichten: 6299
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
hoi allemaal ik woon op 8 km van vechten{ bunnik} is allemaal beschermt je ziet ook de ophoging waar het fort ligt.
rij je achter het fort langs heb je allemaal landbouw grond liggen je mag daar dus absoluut niet zoeken
maar de boeren mogen wel over die akkers rijden met hun trekkers en ploeg.
ik vind dit zo n onzin. dat je niet bij het fort mag komen oke.op de akkers ligt nog genoeg romeins
dan maar lekker laten verrotten,of door de ploegen aan stront laten rijden , en wat dacht je van het gieren
ook zo n middel waar de vondsten niet beter van worden.
Ik vind dat deze hele wet niet deugt {dat is mijn mening}
op deze wijze gaat er toch heel veel verloren.
tenslotte ik houd me wel aan de regels,vertel alleen wat ik er van vind
voordat ik alles en iedereen over me heen krijg
De argeologen zouden veel meer met ons samen moeten werken,in plaats van ons tegen te werken
en om de vondsten gaat het ze niet zo,maar om de sporen
gr marin

_________________
http://members.casema.nl/mm.driedijk/

ik verzamel fibula s
heb je er niks mee denk aan mij
ruilen kan ook


14 okt 2011, 14:25
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl