Logo
Het is nu 19 apr 2024, 01:33



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Magneet vissen 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2010, 18:22
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Magneet vissen
Hallo Mensen,

Ik heb me vandaag aangemeld op dit forum al een hoop leuke vondsten van anderen gezien! Zelf heb ik met nog 2 vrienden van mij ook magneten besteld (komen morgen aan) en wij zijn van plan in de Ardennen te magneet vissen.. Nou is mijn vraag alleen of dat daar is toegestaan.. Ik heb namelijk gelezen dat je daar ook niet met metaaldetector bezig mag zijn.. :04

Mocht het in Belgie verboden zijn dan kan het nog altijd in Nederland 8-)

Ik hoor graag van jullie en zodra ik iets vind wat interessant is zal ik het zeker posten

Gr Patjuh


04 aug 2010, 23:48
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Magneet vissen
Geef deze man even antwoord op zijn vraag mannen.

Als je daar niet met een metaaldetector mag zoeken lijkt het me ook verboden om met een magneet te zoeken.
Het verbod is daar ingesteld omdat er veel bommen en andere gevaarlijke rommel in de grond ligt. Dus om gevaarlijk spul aan je magneet te krijgen lijkt mij dan ook een groot risico?

Dagobert


05 aug 2010, 19:16
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Magneet vissen
Hoi Patjuh, naar mijn weten is het niet verboden om te zoeken met een magneet in Belgie.

Een vriend van me wilde een keer in noord-Frankrijk een keer zijn magneet demonstreren aan zijn broer en haalde de eerste keer gelijk een zware obus naar boven. Dus voorzichtigheid is zeker geboden.

groeten,
Mart


05 aug 2010, 21:48
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2010, 18:22
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Magneet vissen
Bedankt voor jullie reacties!! Ik was er ook eigenlijk van uit gegaan dat het verboden was en wat jullie zeggen het is ook best gevaarlijk.. Ik heb hier ook al enkele verhalen van mensen gehoord die een granaat hebben opgevist, lijkt mij wel even schrikken als je dat aan je magneet ziet hangen :shock: wat is op zo'n moment (in nederland) het beste wat je kan doen, politie bellen? En zit er dan ook een boete of iets aan vast?

Sorry voor al mijn lastige vragen :oops:

Gister zijn de Magneten binnen gekomen en ik denk dat we deze vandaag gaan uitproberen dus eventuele vondsten krijgen jullie ook te zien 8-)


08 aug 2010, 13:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 17:49
Berichten: 7702
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Magneet vissen
Als ik munitie vind (scherpe kogels b.v) gooi ik ze gewoon terug het water in,neem ze niet mee kunnen gevaarlijk zijn.Granaten is een ander verhaal,als er andere mensen bij zijn gewoon de politie bellen zijn jullie met zn 2en gewoon weer de plomp in. :00
Dat is wat ik zou zou doen dan he :03
gr Peter

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


08 aug 2010, 13:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2010, 18:22
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Magneet vissen
Hallo mensen,

Al een aantal keren de magneten in het water gegooid maar nog niks gevonden wat de moeite waard was. Wel is het
leuk en verslavend om te doen 8-) . Elke keer als die magneet vast zit is het weer een verrassing wat er uit het water komt.

Nou gebruik ik zelf alleen een touw maar zijn er ook veel mensen die een stok gebruiken (zodat de magneet verder bereik in de grond heeft?) of gebruiken jullie gewichten aan het touw :06 ? Tips zijn welkom! :05

Ook zag ik hier ergens op het forum iets staan over een magneetvisdag?

Groeten uit Friesland :sd


23 aug 2010, 01:00
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Magneet vissen
Patjuh schreef:
Hallo mensen,

Al een aantal keren de magneten in het water gegooid maar nog niks gevonden wat de moeite waard was. Wel is het
leuk en verslavend om te doen 8-) . Elke keer als die magneet vast zit is het weer een verrassing wat er uit het water komt.

Nou gebruik ik zelf alleen een touw maar zijn er ook veel mensen die een stok gebruiken (zodat de magneet verder bereik in de grond heeft?) of gebruiken jullie gewichten aan het touw :06 ? Tips zijn welkom! :05

Ook zag ik hier ergens op het forum iets staan over een magneetvisdag?

Groeten uit Friesland :sd


Ik heb het eerste magneetvisdag georganiseerd. En dat was net als jij hebt vermeld een dag van weinig vondsten.
Wel was het erg gezellig. En dat is eigenlijk het belangrijkste. Zie link: viewtopic.php?f=197&t=9998&hilit=montfoort

Ook heb ik eens een magneetstok geplaatst die ik zelf heb gemaakt. Zie link: viewtopic.php?f=173&t=10037&hilit=magneetstok

Magneetvissen is niet moeilijk. Maar het vinden van mooie ijzeren metalen wel. Heb hierbij wat tips voor jou.

Je komt uit Frieland dus het volgende:

Friesland heeft veel trek vaarten waar stads afval over is vervoerd. Ga hier eens in vissen.
Vis ook eens in vesting steden(de grachten)
Kanalen uit 17e 18e eeuw.
Vijvers in parken.
Sloten naast stadsafval akkers.

Hoop dat je nu meer geluk hebt??

Dagobert


23 aug 2010, 01:16
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl