Logo
Het is nu 28 maart 2024, 10:25



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 DETERMINATIE OP 2 FORA'S 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 21:23
Berichten: 3268
Antwoord met een citaat
Bericht DETERMINATIE OP 2 FORA'S
Hallo Allemaal,

bedankt voor de determinatie.

Groetjes Ton


23 jul 2008, 19:55
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:30
Berichten: 1922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aluminium plaatje
Ton, waarom zet je eigenlijk je te determineren voorwerpen op verschillende fora? :wink:

Het is een beetje raar om een determinatie te doen en dan de volgende dag op een ander forum hetzelfde voorwerp nog en keer voorbij te zien komen. :04

Het is leuk om iemand te helpen, maar je moet ook bedenken dat een determinatie tijd kost. Kies gewoon 1 forum en als het niet naar je zin is probeer je na een paar dagen ergens anders. Tenminste, zo zou ik het doen... 8-)

_________________
XP Deus en zelfbouw detectoren


24 jul 2008, 08:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 21:23
Berichten: 3268
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aluminium plaatje
Hallo Joop,

Alle voorwerpen die ik plaats komen zowel hier als op een ander forum te staan.
En dat gebeurt op het zelfde tijdstip en de zelfde dag.
Al deze vondsten zitten vast aan dit onderwerp (klik hier)
En op verzoek van een aantal mensen heb ik heel veel dingen apart geplaatst.

Groetjes Ton


24 jul 2008, 08:37
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 08:04
Berichten: 419
Woonplaats: West Brabant
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aluminium plaatje
Vind het ook niet zo handig, misschien kun je in de toekomst in kleine lettertjes erbij zetten "is ook op mbf of bvw of waar dan ook ter dtm aangevraagd". het kost soms al zoveel tijd om een dtm te doen en als je dan eerst moet gaan kijken of het ergens anders ook staat, dan kan ik m'n tijd beter besteden. Is opbouwend bedoeld hoor! :10

_________________
Verzamelaar van continentale sterling imitaties.
www.sterlingimitations.com


24 jul 2008, 13:25
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 21:23
Berichten: 3268
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aluminium plaatje
Hallo Sheep,

Alles wat hier gedetermineerd is heb ik ook neer gezet op het andere forum.

Groetjes Ton


24 jul 2008, 14:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 08:04
Berichten: 419
Woonplaats: West Brabant
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aluminium plaatje
ik had het over de toekomst Tonnie... :wink:

_________________
Verzamelaar van continentale sterling imitaties.
www.sterlingimitations.com


24 jul 2008, 14:28
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 21:23
Berichten: 3268
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aluminium plaatje
Hallo Sheep,

Das goed :10

Groetjes Ton


24 jul 2008, 14:31
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE'S OP 2 FORA'S
HALLO BESTE ZOEKERS EN VERZAMELAARS,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

ik heb dit onderwerp afgeplitst en er een nieuwe titel aan gegeven :06

we hebben veel leden die zowel bij ons plaatsen en op MBF en dat is vervelend om het twee keer te lezen voor sommige mensen die switchen tussen de twee fora's :06

vergeet niet dat er ook voor moderators zijn die zo denken en zich afvragen wat zouden ze elders over dit onderwerp hebben besproken :!: :?: :roll:

ik stel me hier neutraal op en zal me niet uitlaten wat ik er persoonlijk over denk,ik kan niemand verplichten om hier te posten om wat voor een reden dan ook 8-)

het is nu eenmaal een feit dat er een splitsing heeft plaats gevonden,maar over details wil ik het ook niet hebben,dat is verleden tijd,en ik houdt me bezig nu met dit forum en dat is de toekomst voor mij.
het is ook voor sommige niet makkelijk om een keuze te maken tussen beiden fora's en dat hoeft ook niet naar mijn mening,gewoon daar zijn waar je ,je op dat moment lekker thuis voeld :09

hierbij bedank ik allen moderators en leden voor hun inzet en natuurlijk MUTA & BUBBA die ook de steunpilaren zijn voor de zware last die een forum nu eenmaal met zich meeneemt

ons forum doet het naar boven verwachtingen ontzettend goed en we stomen naar de 300 leden :oooo :oooo :oooo

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeen bij 500 leden houden we een knallend en bruisend feest wat je niet snel zal vergeten :lo :pol :pol :pp :pp :sd

nogmaals bedank allen namens de oprichters BUBBA en COINHUNTER CHRIS :03

ps laten we niet AUREUM vergeten ondanks zijn afhaken heeft hij ons ontzettend veel geholpen met de start van dit fantatisch forum,dank je wel kerel!!!!!!! :10 :10 :10 :10 :10 :10

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

31 jul 2008, 01:12
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:30
Berichten: 1922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
@chris,

Ik probeerde aan Tonnie uit te leggen dat een determinatie tijd en moeite kost. Het is een beetje zuur als je hieraan tijd besteed dat je vervolgens precies dezelfde determinatie op een ander forum ziet (maakt me niet uit welk forum dat is). Uit reacties van Tonnie geloof ik niet dat het kwartje bij hem is gevallen...

_________________
XP Deus en zelfbouw detectoren


31 jul 2008, 08:30
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
Persoonlijk heb ik volle begrip voor het standpunt van Joop. Als ik weet dat men dezelfde vraag nog gaat stellen aan iemand anders, heb ik zo van : OK, dan hoef ik niet meer te zoeken.
Trouwens dat switchen van het éne forum van het andere brengt dikwijls met zich mee dat er alleen een dankwoordje afkan op het éne forum en dan vergeet men het andere. Het is absoluut geen prettig gevoel om zich een breuk te zoeken naar iets en dan geen reaktie meer te krijgen. Je krijgt dan de vraag: waarom zit ik me hier uit te sloven. Vandaar dat Joop reeds tweemaal herhaald
Citaat:
Het is leuk om iemand te helpen, maar je moet ook bedenken dat een determinatie tijd kost.
Als je dan je tijd opoffert voor pietsnot is dat niet prettig ! Ik heb trouwens al meerdere malen opgemerkt de laatste tijd dat er van sommigen geen reaktie komt na een determinatie. Determinators vragen geen knieval, juist een tekentje van waardering voor het gedane werk.
Mijn gedacht !

Michel :wink:


31 jul 2008, 10:21
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 mei 2008, 19:50
Berichten: 1112
Woonplaats: Hoogeveen.
Antwoord met een citaat
 Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
Dat over de determinatie van voorwerpen kan ik mij wel in vinden,gewoon op een forum en als het daar niet lukt een ander forum pakken.
Maar mijn vondsten post ik altijd tegelijk op 4 fora.
dc forum,bodemvondstenwereld,mb,en piep piep.
Waarom ???

Ik ben een zoeker en ik laat graag andere zoekers mijn vondsten zien.
En het is nu eenmaal zo dat er op elk van deze fora weer een hele andere groep zoekers zit.
Ik zie het in dit leven niet gebeuren dat er een groot centraal forum komt omdat je veel soorten mensen hebt die er allemaal een andere denkwijze op nahouden.
Dus het moet maar zo. :mrgreen:


31 jul 2008, 10:45
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:30
Berichten: 1922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
Kijk, michel begrijpt tenminste wat ik bedoel... :10

@danny: er is duidelijk een verschil tussen het plaatsen van vondsten en het vragen om een determinatie. Als je niet weet wat voor een voorwerp of munt je hebt gevonden ga je niet op 4 fora tegelijk navragen lijkt me. Dat zou wel helemaal zot zijn.... :shock:

_________________
XP Deus en zelfbouw detectoren


31 jul 2008, 11:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 jun 2008, 16:31
Berichten: 104
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
Je kunt het natuurlijk ook zien als een soort 2nd opinion..


31 jul 2008, 11:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:30
Berichten: 1922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
Een second opinion is prima Johan. We hebben het hier over het TEGELIJKERTIJD om een determinatie vragen op verschillende fora. 8-)

_________________
XP Deus en zelfbouw detectoren


31 jul 2008, 11:50
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 jun 2008, 16:31
Berichten: 104
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
Maar wat is daar mis mee dan?
We hebben hier toch geen bedrijf? Het is een openbaar forum, en er is geen sprake van concurrentie...
Wel snap ik dat er misschien een sprake is van een vorm van loyaliteit,
maar ik denk als je dat te hoog opneemt, dat je eerder mensen ziet gaan dan komen..


31 jul 2008, 11:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 jun 2008, 16:31
Berichten: 104
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
Maar ja, aan de andere kant, het is inderdaad wel zo, dat je, wanneer je de pleuris zoekt naar bijvoorbeeld een zeldzame kelt,
en iemand anders op een ander forum heeft hem al gedetermineerd voor je, dat je wanneer je hem hebt gevonden na misschien wel een uur zoeken,
die persoon al een determinatie heeft, en jouw 'onderzoek' eigenlijk overbodig is..
Dat dan weer wel..


31 jul 2008, 12:10
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
Als ik een determinatie nodig heb, dan zoek ik daarvoor de juiste persoon uit. Ik had eens een pijpekopje waar ik niets van afwist behalve een idee van de periode. Ik heb toen naar Aad gemaild en het hem gevraagd. Met dat antwoord als referentie kan ik nog altijd dat pijpekopje laten zien op 36 fora als ik dat wens. Met zo te handelen vermijd ik van een hele hoop mensen, werk voor niets te bezorgen.
Er is een fundamenteel verschil van denken tussen een zoeker en een determinator. Voor mezelf als voorbeeld te nemen : Ik zoek niet meer. Het enige wat ik doe is een handje te helpen bij het determineren omdat dit soms ook interessant is en omdat ik ook bijleer van andere determinators. Zoeken is een hobby en die een zalig gevoel geeft wanneer men wat vindt. Determineren is meestal vrijwillig opzoekingen doen die soms wat moeite kosten, enkel en alleen om een andere te helpen. Als je 36 keer moet zoeken en het dient tot niets of je krijgt geen reaktie dan wordt dat frustrerend. Ik weet uit ervaring dat het niet de eerste bekwame determinator is die er de brui aan geeeft omdat hij voor pietsnot staat.
Zoekers die intelligent zijn gaan hun determinators in ere houden en zien dat ze altijd op hen kan terugvallen in geval van nood. En om te eindigen zeg ik : "men vangt geen vliegen met azijn" of zoals ze bij ons zeggen "met de hoed in de hand komt men door heel het land".... en dat telt ook voor een determinator.

alweer mijn gedacht

michel :wink:


31 jul 2008, 12:17
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
Joop en michel ik deel volledig jullie mening .
Ik heb nou al een paar keer meegemaakt dat persoon in kwestie een determinatie vroeg .
b.vhttp://www.muntenbodemvondsten.nl/index.php?topic=33549.0 op 19 juni.
Hier hebben een aantal leden een goede determinatie verricht waaronder ik ,en dit heeft me toch even de tijd gekost om dit ff te posten.
vervolgens word op 29 juni op dit forum het zelfde stuk aangedragen,met de zelfde vraag en de zelfde antwoorden.
ik kan je dit zeggen naarmate mensen dit vaker gaan doen dan is bij mij de lol van het determineren ver te zoeken.
Doe ik mijn werk dan niet goed?????????
Twijfelt het persoon aan mijn determinaties??????

Als het gaat om een vondst te delen met de mensen op diverse forums prima,maar vermeld dit.
En als er om raad gevraagd word doe dit op 1 forum en is de uitkomst niet naar wens ga dan over na een ander forum,maar vermeld wel wat de voorganger er van dacht.
dit scheeld dubbel werk


31 jul 2008, 15:03
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 mei 2008, 19:51
Berichten: 7954
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
Wat ik vind: Het is ieders eigen recht en keuze waar de betreffende een vondst plaatst en welke vragen hij/zij over dit voorwerp stelt. Het plaatsen van de berichtgeving dat het voorwerp op een andere forum (of overeenkomstige determineerlocatie) ook is geplaatst/gepost is natuurlijk een rijke aanvulling voor diegene die de determinatie zal aangaan. Het plaatsen (en op de hoogte houden) van ontwikkelingen in de determinatie is natuurlijk helemaal een pre. En een sluitende determinatie (wanneer binnen op een ander forum) zal, rekening houdend met de energie die in sommige determinaties wordt gestoken, allerminst op zijn plek zijn.

Echter ik vind het posten op een enkel forum geen verplichting. Wanneer ik kijk naar het aantal voorwerpen/munten welke op verschillende fora langskomen waarbij nooit een sluitende determinatie is gevonden kan ik niets anders dan instemmen met het zo breed en diep mogelijk inzamelen van kennis over het betreffende voorwerp door de vinder. Dit is immers een prachtig en leerzaam aspect aan de hobby. En bij het posten op meerdere fora behaal je uiteindelijk het beste resultaat. Ik ga ervan uit dat determineren voor het plezier en kennisoverdracht wordt gedaan; "persoonlijke eer" staat daarbij hopelijk toch zeker op een 2de plaats.

Even kort: Ik kies voor vrijheid voor posten op het gehele www met de verstandhouding dat we ontwikkelingen (waaronder wijzigingen) binnen de determinatie zsm vermelden. Worden we allemaal rijker van.

:sd

_________________
Omdat archeologie een verhaal vertelt.


31 jul 2008, 17:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:54
Berichten: 3452
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
@ FAR BEYOND DRIVEN
Jij zegt dat het geen verplichting is om het te plaatsen op diverse fora's, maar hoe zit het dan met het determineren?
Is dit dan wel een verplichting?
Ik zou zeggen, plaatst het op diverse fora,s maar geef ook aan wat er zoals gedetermineerd is.
We moeten dankbaar zijn als er menssen zijn die zich de moeite getroosten om een munt naar zijn bestemming te brengen.
Zelf geef ik meestal een aanloop met een determinatie en laat het over aan de plaatser, zodat hij de munt verder kan ontleden.
Dit doe ik al een hele tijd op een ander forum en heb er dan ook voldoening aan als ik zie dat de indieners meestal verder zoeken en zelf determineren.
Gr mat

_________________
Alle ingezonden foto's blijven eigendom van Mat.


31 jul 2008, 18:15
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 mei 2008, 19:51
Berichten: 7954
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
Ha Mat, ik schrijf dat het geen verplichting is om te plaatsen op 1 forum. Dat is ieders eigen keuze en daar is iedereen vrij in. Daarnaast ben ik toch duidelijk genoeg in de mening (die jij overigens met mij deelt) dat we de determinatie van het/de voorwerp/munt "up to date" dienen te houden om zo elkaar te helpen. Determineren is zeker geen verplichting (en dat suggereer ik ook nergens en staat naar mijn idee geheel buiten de discussie) en ik ben juist zeer blij dat er genoeg "kenners" zijn die hun kennis wat betreft vondsten willen delen. Zonder determinaties verliest ieder metaaldetectieforum zijn grondslag. Verplichtingen moeten sowieso worden verbannen.

_________________
Omdat archeologie een verhaal vertelt.


31 jul 2008, 18:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 16:30
Berichten: 1922
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
okee dat is een goed punt:

mocht je tegelijkertijd op meerdere fora een voorwerp plaatsen voor determinatie, ben dan tenminste zo vriendelijk om ieder op de hoogte te houden indien er een sluitende determinatie is. :10

Ik ben alleen bang dat dat niet zo vaak gebeurd en dan spreek ik uit persoonlijke ervaring... :lo

Maar goed, het blijft natuurlijk mensenwerk 8-)

allemaal bedankt voor het meedenken! :uu :uu

_________________
XP Deus en zelfbouw detectoren


31 jul 2008, 19:10
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 apr 2008, 18:36
Berichten: 1951
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
Ik gebruik de fora,s om collega zoekers vondsten te laten zien en als een soort data base.
Datum vondst en natuurlijk omschrijving van het gevonden voorwerpen.
Ik snap wel dat het irritant is als voorwerpen al zijn gedetermineerd,mensen er voorniets energie insteken.
Gewoon de info er bijzetten die je weet. :03

gr jeep


31 jul 2008, 20:00
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:17
Berichten: 20235
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
jeep schreef:
Ik gebruik de fora,s om collega zoekers vondsten te laten zien en als een soort data base.
Datum vondst en natuurlijk omschrijving van het gevonden voorwerpen.
Ik snap wel dat het irritant is als voorwerpen al zijn gedetermineerd,mensen er voorniets energie insteken.
Gewoon de info er bijzetten die je weet. :03

gr jeep


helemaal mee eens JEEP :10 (daar gaat het juist om) heb je op 1 of ander forum een deternminatie verkregen ,.MELD HET DAN OP DE FORA WAAR DEZELFDE VONDST OOK IS GEPLAATST(mits je om een det vraagt) :07

van mij part plaats je een vondst op 100 verschillende forums :lol:

gr bubba :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


31 jul 2008, 20:19
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 mei 2008, 19:50
Berichten: 1112
Woonplaats: Hoogeveen.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: DETERMINATIE OP 2 FORA'S
Ik denk ook dat dit de beste oplossing is.
Mooi bedacht. :uu


31 jul 2008, 20:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 69 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl