Logo
Het is nu 29 maart 2024, 08:10



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Museumweekend in Mook en Gennep 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2010, 15:40
Berichten: 5750
Woonplaats: Ewijk
Antwoord met een citaat
Bericht Museumweekend in Mook en Gennep
In het kader van het Museumweekend vandaag met Bataaf, het was een tip van hem, eens naar Mook gereden alwaar de plaatselijke Heemkundekring
"Onze Grenssteen" een kleine expositie had georganiseerd om de eigen regionale geschiedenis eens onder de aandacht te brengen.
Dat is ze dan ook best aardig gelukt, over belangstelling hadden ze beslist niet te klagen. Het blijkt toch telkens weer dat archeologische exposities de mensen best aanspreken en veelvuldig bezocht worden.
En dat is ook mooi voor de mensen van de Heemkundekring die er veel tijd, moeite en passie ingestoken hebben. Zij verdienen echt een pluim :10 :10
Gelukkig mocht ik er wat foto's maken die ik jullie dan ook met genoegen wil laten zien. Let vooral op de kruik links onderaan op foto 4, daar ging mijn hart echt even van overslaan. Heb al heel wat musea afgesjouwd maar deze in zo'n staat nog nooit eerder mogen bewonderen. Zou hem zo in eigen verzamelng willen zetten. Jammer genoeg was deze expositie éénmalig voor dit weekend, hopelijk komt de Heemkundekring vaker met dit soort expo's.

Na Mook verder gereden naar Gennep alwaar een klein museum ingericht is in een historisch pand. Daar heb ik helaas geen foto's van maar het was alleszins de moeite waard om daar de lokale historie eens te bekijken. Het is een permanente expositie dus nog altijd te bekijken. Gennep heeft trouwens nog wel wat meer te bieden voor de liefhebber, er staan nog diverse historische panden die de moeite van het bekijken meer als waard zijn en vlakbij liggen de overblijfselen van het Genneper Huys die weer terug gebracht worden in het landschap en waar men nog steeds bezig is met opgravingen en restaureren.
Beslist de moeite van een bezoek waard.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst


15 apr 2012, 17:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2010, 15:40
Berichten: 5750
Woonplaats: Ewijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Museumweekend in Mook en Gennep
En de laatste foto met de speciale kruik.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst


15 apr 2012, 17:26
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:30
Berichten: 14152
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Museumweekend in Mook en Gennep
Prachtig Henk, daar was jij als een vis in het water :10

_________________
Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling
viewtopic.php?f=177&t=45920
Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.


15 apr 2012, 17:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2008, 18:37
Berichten: 4283
Woonplaats: leiden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Museumweekend in Mook en Gennep
leuke impressie Henk :goezo:


16 apr 2012, 16:15
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2010, 15:40
Berichten: 5750
Woonplaats: Ewijk
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Museumweekend in Mook en Gennep
Hans, ik voelde me echt een vis in het water. Zoals bekend ben ik helemaal gek van Romeins glas en aardewerk en daar heb ik hele mooie stukken van gezien. Allemaal depot-materiaal dat normaliter niemand te zien krijgt, het jachtbekertje komt uit het depot van het Valkof, de rest komt uit het depot van de gemeente Mook/Middelaar en dat kunnen wij normaliter nooit bekijken.
Eeuwige zonde toch, het is toch ook ons Erfgoed????
Daarom stel ik de initiatieven van deze en andere Heemkundekringen zeer op prijs.
Laat ook de gewone man/belastingbetaler meeleven in wat er in zijn eigen omgeving duizenden of honderden jaren geleden gebeurd is en wat er nog van rest en verstop het niet in oude vochtige kelders.
Maar ja, dat is mijn mening.

_________________
Wie zijn verleden niet kent, heeft ook geen toekomst


16 apr 2012, 18:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl