Logo
Het is nu 28 maart 2024, 20:37



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Equipment: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 sep 2012, 17:34
Berichten: 62
Woonplaats: zwolle
Antwoord met een citaat
Bericht Equipment: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Hallo

Door de mooie televisie programma's van gold diver, en gold rush heb ik een beetje de kriebels gekregen.
Ik ben van plan om met een vriend van me wat goudzoek spullen aan te schaffen en zo nu en een lang weekend erop uit te gaan in nederland, zwitserland of frankrijk.

We hebben een paar duizend euro qua budget
De spullen die ik zou willen aanschaffen zijn:

Goud sluis aangedreven met pomp
automatische goud pan (goud spiraal) om het goud uit het zand te zeven.

wat raden jullie nog meer aan om aan te schaffen en welke locatie lijkt jullie geschikt liefst in NL of niet te ver weg, rijdbaar in 12 uur.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
More gold has been mined from the thoughts of men than has been taken from the earth


26 sep 2012, 18:17
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:13
Berichten: 2818
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Louis, ik raad je aan om eerst eens een goudpan te kopen en in de praktijk te leren hoe en waar je moet zoeken.


26 sep 2012, 18:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 sep 2012, 17:34
Berichten: 62
Woonplaats: zwolle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Ik begrijp dat je dit zegt, ik heb inderdaad weinig ervaring, maar ik heb me al behoorlijk ingelezen afgelopen weken en veel video's ed gezien. Ik weet intussen op wat voor plekken ik moet gaan zoeken. Aangezien ik er wat weekendjes van wil maken en graag zo relaxt mogelijk wil gaan zoeken prefereer ik een automatische pan :) ipv handmatig.

Heb je verder nog een goede tip hoe je snel materiaal kunt verzamelen voor in de goud sluis. de meeste doen het gewoon met een schep, andere met een handpomp waarmee je goed onder stenen (bedrock) kunt komen, zijner nog andere automatische handzame alternatieven? Via kleine pomp oid of raad je dat af ?

_________________
More gold has been mined from the thoughts of men than has been taken from the earth


26 sep 2012, 23:51
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 16:49
Berichten: 7684
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
:06 ik zou even wachten op krokdundee(dat is de expert op dit gebied),die kan je er veel over vertellen :goezo:

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


27 sep 2012, 17:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Hi Louis
Antwoord hier op je pm, zo heeft iedereen er iets aan.
In het vroegjaar is het altijd moeilijk ivm veel water door het smelten van de sneeuw.
mocht je naar Zwitserland willen, zijn er 2 belangrijke gebieden en wel het napfgebied met de kleine en grote fontanne,
dit ligt niet ver achter Basel en de kans op fijn goud is zo goed als gegarandeerd.
Heb zelf al een paar keer hier gezocht.
Voor mij het belangrijkste gebied en waar ikzelf het meest heb gezocht is op de camping Fontanivas in het plaatsje
Disentis-Muster.
Iets over de apperatuur wat je beschrijft : Het goldwheel heb je niet zoveel aan, dit is bedoeld voor grotere hoeveelheden concentraat
mee uit te wassen.
Het gebruik van motorisch aangedreven wasapperatuur is op de meeste plaatsen in Zwitserland verboden.
Als basis materiaal zou ik een goede sluisbox, een of een paar goudwaspannen, een of 2 grote breekijzers van anderhalve meter lengte met vierkante
onderkant, dit voor grotere stenen aan de kant te krijgen, een zuigflesje voor het goud uit de pan te zuigenen, niet te vergeten, een paar goede scheppen,
liefs van het Amerikaanse type.
Nog enkele sites die iets over de historie van het Zwitserse goudgebieden, napfgebied, http://www.goldwaschen.ch/gold_eng.htm
En disentis, http://www.goldwaschen.ch/gold-gusti/ bij goldgusti kan je alle materialen kopen.
Hoor het wel.
Groet
Gerrit


28 sep 2012, 22:51
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
mooi gerrit

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


28 sep 2012, 22:57
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 sep 2012, 17:34
Berichten: 62
Woonplaats: zwolle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Bedankt voor de info Gerrit, daar heb ik wat aan.

Wat betreft het hoge waterpeil, ja goed dat je dat zegt, even geen rekening mee gehouden :)

Enig idee hoe ik erachter kan komen waar je evt wel met gemotoriseerd materiaal mag goud zoeken in zwitserland? wilde namelijk een gemotoriseerde sluice box aanschaffen, zie foto, daar kun je lekker makkelijk en snel veel zand in verwerken namelijk, maargoed als dat gewoon niet mag, dan alleen maar een sluicebox aanschaffen en in de beek zetten.

Wat betreft de het spiraal wiel, zie filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=M3SG0mgeC_I
Dan lijkt het er wel op dat je ook gewoon heel klein concentraat kunt bewerken toch?, je kunt de hoek bepalen van de pan aan de hand van het materiaal. thuis even testen uiteraard met stukjes koper van koperbuis.

Dan is voor ons de beste plek bij de Fontanne, in de buurt van Basel, omdat we weekendjes willen gaan goud zoeken kunnen we daar beter heen gaan qua tijd en reizen.
Ik heb even op google maps gekeken, maar kan die rivier niet vinden.
heb je evt de google maps links van de plek?

Bedankt voor de info!

mvg,

Louis

PS. heb de goudkoorts te pakken en ben nog niet eens vertrokken :) zie me nu al bezig in de rivierbedding haha


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
More gold has been mined from the thoughts of men than has been taken from the earth


29 sep 2012, 19:42
Profiel WWW
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
goud koorts

dat is niet goed hoor

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


29 sep 2012, 19:47
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 sep 2012, 17:34
Berichten: 62
Woonplaats: zwolle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Gelukkig is dit een gezonde koorts;)

_________________
More gold has been mined from the thoughts of men than has been taken from the earth


29 sep 2012, 20:31
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 sep 2012, 17:34
Berichten: 62
Woonplaats: zwolle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Hier de regels die ik on vinden voor deel van zwitserland.
met de machine kan ik het wel vergeten zie ik, ook vaak van maar 1 mei - 15 okt zie ik en restricties voor de lengte van de gold sluice. hummzzz.
Hoe zijn die regels in Duitsland?

Kanton Tessin (ganzes Kantonsgebiet)
Goldwaschen ist gebührenpflichtig (Decreto legislativo disciplinate la ricerca e la raccolta di rocce, minerali e fossili 15.3. 1995): •Jahreskarte (Tessiner) Fr. 150.-
•Jahreskarte (Ausserkantonale) Fr. 250.-
•Tageskarte (Gruppen bis 10) Fr. 200.-
•Tageskarte (Gruppen 11 bis 20) Fr. 350.-

Anfragen mit Passbild bitte unter Verwendung des Formulars auf der Website des Museo cantonale di storia naturrale an:
Museo cantonale di storia naturale
Via cantonale 4
6900 Lugano
Tel. 091/923 78 27



Kanton Graubünden, Gemeinde Disentis
Goldwaschen ist nur vom 1. Mai bis 15. Oktober erlaubt. Es dürfen nur Handmethoden (Pfanne, Schaufel, Schleuse bis 1,2m Länge) eingesetzt werden. Gewerbemässige Führungen sind bewilligungspflichtig.

Auskunft und Gesetzestext (vom Mai 2000) bei der Gemeindeverwaltung Disentis (admin@disentis.ch)



Kanton Graubünden, Gemeinde Medel/Lucmagn
Goldwaschen ist am Sonntag verboten. Ansonsten analog Disentis.

Auskunft und Gesetzestext (vom 15.12.2000) bei der Gemeindeverwaltung Medel/Lucmagn



Kanton Graubünden, Gemeinde Sumvitg
Goldwaschen ist nur vom 1. Mai bis 15. Oktober erlaubt. Es dürfen nur Handmethoden (Pfanne, Schaufel, Schleuse bis 2m Länge) eingesetzt werden. Gewerbemässige Führungen sind bewilligungspflichtig.

Gesetzestext (vom 1. Januar 2001) (Reglament davart cavar cristallas e lavar aur):
http://www.sumvitg.ch/dienste/pdf/935_000.pdf



Kanton Graubünden, Gemeinde Obersaxen
Goldwaschen ist bewilligungspflichtig, nur von 1.5 bis 15.9. möglich und nur mit Handmethoden. Gewerbemässige Führungen besondere Bestimmungen.

Gesetzestext (vom 18. Juni 2004): http://www.gemeinde-obersaxen.ch/ (Rubrik Gemeinde/Verwaltung/Gesetze)



Kanton Genf (ganzes Kantonsgebiet)
Goldwaschen ist nur in Handarbeit, ohne Maschinen erlaubt. Fur Gruppen ist eine Bewilligung notwendig.
Allondon: Partielles Verbot unterhalb der Strassenbrücke bei Russin, generelles Verbot im gesamten Fluss vom 1. Oktober bis zum 3. Samstag im Mai.

Gruppen-Bewilligung anfordern bei:
Domaine nature et paysage (DNP), Rue des Battoirs 7, 1201 Genève



Kanton Neuenburg (ganzes Kantonsgebiet)
Seit dem 1. Januar 2008 gilt im Kanton Neuenburg ein Goldwasch-Verbot in allen Bächen und Flüssen des Kantonsgebiets. (Presseartikel)
Gesetzestext (Art. 6, S. 3) und Information (S. 2).


Bron:http://www.goldwaschen.ch/gold_faq.htm

_________________
More gold has been mined from the thoughts of men than has been taken from the earth


29 sep 2012, 22:52
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Hi Louis
Zou eerst maar eens naar het napfgebied gaan voordat je al dit materiaal gaat aanschaffen.
Highbankers worden normaal alleen gebruikt voor op het droge, dit is voor hoger gelegen afzettingen.
Een goede sluisbox opstelling, gaat vele malen sneller dan een highbanker en met een paar goede emmers
kan je ook een stuk van je sluisbox je materiaal gaan halen.
Het is ook nog eens zo, dat je niet in het lekkere vlakke Nederland bent maar in een heuvelachtig tot gigantische bergen
achtig terrein.
Het napfgebied is redelijk te doen, hier zijn het nog maar heuvels maar je zal toch je materiaal van a naar b moeten verplaatsen.
Op de plaatsen waar je uit de auto stapt en gelijk aan de slag kan, moet je natuurlijk niet zijn.
Als je naar het napfgebied gaat, wip eerst hier even binnen http://www.goldwasch-tour.ch/shop/shop.htm
Hier kan je alles kopen voor je hobby en er zijn ook cursussen.
Niet vergeten een goede neopreen waadbroek, want het water is bere koud in het vroegjaar.
Of een met hele stevige laarzen eronder of een met neopreen sokken met losse schoenen, het laatse geef ik de voorkeur aan
en dan het liefs met vilt eronder, dit geeft meer grip op een gladde ondergrond en op stenen.
Pm je jou tel nummer maar dat gaat een stuk sneller, ik bel je wel.
Voor de rest, blijven we hier ook op het forum schrijven zodat er iedereen iets aan heeft.
Groet
Gerrit


30 sep 2012, 08:27
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
ha als je zo blijf lullenzalje nooit goud vinden

dus hup aan de slag :07

ik heb al goud gevonden in die tijd :oooo :oooo :oooo :sd


veel succes

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


30 sep 2012, 09:37
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 sep 2012, 08:01
Berichten: 27
Woonplaats: Tilburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Dus als ik de duitse tekst goed interpreteer mag ik tot mei niet meer goudzoeken in Desentis? Want ik ben van plan te gaan rond 24 okt...

_________________
Wie zoekt, zal vinden!


02 okt 2012, 20:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Hi Monkey
Dat zie je goed, de reden hiervoor is, dat in de periode september tot december de paaitijd is van de beekforel.
Ze willen met deze bepaling verhinderen, dat de paaibedden onderste boven worden geschept.
En met een beetje pech, ligt er dan een pak sneeuw, de camping in Disentis ligt op 1000 meter hoogte, sommige gebieden
liggen nog veel hoger.
Groet
Gerrit


03 okt 2012, 07:02
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Die jongens denken aan alles.
Terwijl de vissen paaien kunnen ze de tijd verdrijven
met een flipperkast.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


03 okt 2012, 11:46
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 sep 2012, 08:01
Berichten: 27
Woonplaats: Tilburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
krokdundee schreef:
Hi Monkey
Dat zie je goed, de reden hiervoor is, dat in de periode september tot december de paaitijd is van de beekforel.
Ze willen met deze bepaling verhinderen, dat de paaibedden onderste boven worden geschept.
En met een beetje pech, ligt er dan een pak sneeuw, de camping in Disentis ligt op 1000 meter hoogte, sommige gebieden
liggen nog veel hoger.
Groet
Gerrit


Volgens een de website van die goudzoek winkel, mag je tot 1 nov ipv 1 okt. Dus van 1 mei t/m 1 nov is het seizoen geopend...
Ben begin sept als eerder in Disentis geweest en was van plan met een collega van luchtmobiel de Slucht in te gaan...

Twijfel om miss anders door te rijden naar zuid Frankrijk.. gezien de maand is het daar aangenamer dan Zwitserland...
Heeft iemand locatie tips?

In Disentis heb ik een paar methodes gezien: Graven in de berm/ Zand d.m.v. lieslaarsen en schop uit de rivier scheppen/ lieren om rotsen te verplaatsen..
Mijn Methode die ik wil toepassen is met mijn duikuitrusting de diepere gaten op et zoeken (2 a 3 mtr diep) en dat zand op te halen (misschien d.m.v. dredging met een hand systeem of mini dredge op accu/solar/water energie opwekking).
Zal proberen een Build toturial te maken van m'n dredge.

Weet iemand waar ik een handpomp dredge kan kopen?

_________________
Wie zoekt, zal vinden!


03 okt 2012, 12:45
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Hi Monkey
Alles al gedaan wat je beschrijft, heb zelf ooit 2 dredgen gebouwd een van 2,5 inch en een van 5 inch,
deze was voorzien van een duikcompressor, model t 80 van keene.
Heb deze een paar maal in het napfgebied gebruikt, hier werd dat toen oogluikend toegestaan, hoe de situatie daar nu is
kan ik niet zeggen.
Het duiken in Disentis zou dan lonend kunnen zijn als er in de diepere gaten niet te veel materiaal op de bedrock ligt.
Vlak voor de camping ligt een gigantische spleet met een enorme ronde steen in de midden, weet zeker dat deze spleet in de diepere gedeeltes nooit is gedaan.
Deze ligt gegarandeerd ,op het diepste punt, vol met goud, er word al sinds 1990 over gepraat, maar is nog steeds maagdelijk.
Welke winkel bedoel je, gold gusti of die in willisau ?
Frankrijk heb ik zelf nooit gezocht, alle gegevens zou ik zelf uit het internet moeten vissen,
dit kan je natuurlijk ook zelf doen.
Ja, een handpomp dredge vind ik persoonlijk na zoveel jaren zoeken en experimenteren eigenlijk in de categorie speelgoed vallen.
Een handpomp heb je alleen nodig voor de crack's in de bedrock schoon te maken, deze zijn niet gedacht om grote hoeveelheden grind mee om te zetten.
Ga maar niet met een dredge, in welke vorm dan ook naar Disentis, hij word gegarandeerd in beslag genomen.
Groet
Gerrit


03 okt 2012, 18:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 sep 2012, 08:01
Berichten: 27
Woonplaats: Tilburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Dankje Gerrit,
Weet jij ongeveer waar die spleet is?(campin - brug) of verder de slucht in)?
Echte grote dredge neem ik niet mee, maar een mini dredge met een 12v water circulatie pomp tbv vacuüm Zuigslang is geluidloos en valt nauwelijks op omdat ie stil is..dus ja probeer het gewoon ;)
Zal hier van een verslag maken met beelden en film (gopro).

_________________
Wie zoekt, zal vinden!


03 okt 2012, 22:41
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 sep 2012, 08:01
Berichten: 27
Woonplaats: Tilburg
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Bedoelde winkel willlisau

_________________
Wie zoekt, zal vinden!


03 okt 2012, 22:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Hi Monkey
De camping is gesloten vanaf 1 october.
Bel vanavond even met een vriend in Zwitserland, over het hoe en wat.
De spleet ligt dwars door de beek waar de vorder rhein en de medelser rhein bij elkaar komen, is niet te missen.
Het is een grote ronde donkere steen van ongeveer 10 ton die op de bedrock ligt.
Je kan hem goed zien liggen op google maps, zeker als je er al eens bent geweest.
Laat nog wel wat weten nadat ik vanavond heb gebeld.
Groet
Gerrit


04 okt 2012, 08:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
Hi Goudzoekers
Er mag tot 15 october in Disentis gezocht worden volgens een goede bekende die ik net heb gebeld.
Volgens hem zijn er in het napfgebied geen sluitingstijden.
In de grosse fontanne in de buurt van Doppleschwand heb ik vaker gezocht, dit is eigenlijk de beste van alle beekjes die in het
napfgebied zijn, het betreft hier alleen fijngoud met uitschieters tot 1 gram, laats genoemd gewicht is een zeldzaamheid.
Groet
Gerrit


04 okt 2012, 20:49
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 sep 2012, 17:34
Berichten: 62
Woonplaats: zwolle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
UPDATE:

Weet inmiddels waar ik ga zoeken: http://www.mineralien-basel.ch/Beitraeg ... rrhein.htm

Heb een blue bowl concentrator aangeschaft met een pompje en emmer, een POWER SLUICE / HIGHBANKER COMBO waarbij je de sluicebox ook vanaf kunt halen en zonder waterpomp kunt gebruiken.

verder nog wat andere spullen aangeschaft zie afbeelding.

Heb zin om volgend jaar op pad te gaan met een vriend van me, bus vol gooien en rijden maar en overdag ploeteren en s'avonds in een tent/hotel lekker borrelen.

wat hebben we nu voor materiaal:

2x grote flexibele emmers
2x normale emmer
blue bowl met pomp en emmer en magneetje
2 x leger schep
1x leger pikhouweel
2x waadpak
2x goud pan (komt nog binnen via post)
accu 12v en oplader voor blue bowl
touw
2x poncho
2x afwas handschoenen
1x highbanker combo (komt nog binnen via post)
jerrycan
1x klein schepje
2x spuit/zuig flesje
2x pipet
2x cultuurbuis


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
More gold has been mined from the thoughts of men than has been taken from the earth


16 okt 2012, 16:13
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 sep 2012, 17:34
Berichten: 62
Woonplaats: zwolle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
monkey

mini dredge met een 12v water circulatie pomp tbv vacuüm Zuigslang

kun je wat gespecialiseerder zijn met welk materiaal je die maakt, bedoel voornamelijk de slang dikte ed.

neem aan dat je hem maakt zoals de tekening, maar ben benieuwd hoe dik je de slang maakt en hoe en waarvan je de suction tip maakt voor een wat kleinere 12v dredge


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
More gold has been mined from the thoughts of men than has been taken from the earth


16 okt 2012, 16:24
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 sep 2012, 17:34
Berichten: 62
Woonplaats: zwolle
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
http://www.youtube.com/watch?v=g4KCxRDveOA

_________________
More gold has been mined from the thoughts of men than has been taken from the earth


16 okt 2012, 16:58
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 21:00
Berichten: 4729
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ik wil graag goud gaan zoeken, groot budget aanwezig wie kan me helpen
als je een groot budget hebt ,dan koop je toch gewoon een paar kilo van dat spul?? :lol: :lol:

gr ed :sd

_________________
gezelligheid kent hier geen tijd


16 okt 2012, 17:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl