Logo
Het is nu 28 maart 2024, 17:29



Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris) 
Auteur Bericht
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
klopt Bert :07

jongens ,zeker krijg je meer diepgang bij manuel dat wisten we al,maar als op sterk vervuilde akkers zoek wat bij mij meestal het geval is,moet hij te hard werken en je word gek van bijgeluiden.je moet voorstellen op de lagen die ik zoek ligt een laag aarden met heel ijzer erin en daartussen liggen de zogenaamde edelmatalen zolas brons,zilver goud en die moet hij er tussenuit zien te filteren.ik heb het een paar maal geprobeerd met de stan manuel en ik pkf zeker de helf minder dan op auto.
op onbevuilde akkers moet je zelfst op manul zoeken ,dat meer dat helft uit,dus ik stond er wel verbaast van kijken :ls abnormale klasse van deze MD :ppp
maar eergisteren weer op een puur Romeins context waar het ijzer overal ligt en zelfst oppervlakkig waardoor je van die overload geluiden krijgt door grote aantallen gebouwen die er gestaan hebben is het bijna niet doen op manual(daar waar de meesten van jullie zoeke zijn onbevuilde zandgronden) dus ik schakel weer om naar auto en de vondsten de een naar de ander weer te voorschijn.
maar ik blijf nu testen met manuel tot ik de juiste instelling heb gevonden om van dit porgramma optimaal rendament uit te halen.

om een citaat van een andere thread naar voren te halen van Wilhelm Bos;
De detector hoeft niet te recoveren en reageert daardoor op alle goede vondsten (geen ijzermaskering meer).
is natuurlijk prima,maar geloof het maar dat je kleine penninkje en klein goed en zilver laat ligen 100% zeker weten.
en op echt vervuilde akkers waar ik zoek zou je gek van de geluiden worden,duizenden geluiden die je trommelvlies gaan bewerken,zou het knap vinden als je dat dan nog zou kunnen omzetten in positief geluid 8-)

ALLEN BEDANKT DIE AAN DEZE THREAD MEEWERKEN :goezo: alle info is van harte welkom.

ik ga verder op dat manuel program om toch een idealen instelling eruit te slepen,ik zal het combineren met andere wijzingen tot ik de goede tepakken heb,zou me toch goed moeten lukken met mijn jaren langen ervaring en goed vervuilde zoekstekken.

wat ik wel nog kwijt wil en dat siert me is dat ik een beetje naief ben omdat ik goede vondsten doe en daarmee te vreden ben daardoor niet verder gezocht hebt naar misschien de super instelling :06 :roll:

dus laten we leren van elkaars ervaring en de beste instelling naar voren halen :dwerg:

grt Chris :03

ps het is dat de meeste van jullie weinig vinden omdat jullie niet over de veldjes kunnen beschikken dan die ik heb , ik vind genoeg en maak me minder zorg om de instellingen,ook met de huidige instellingen overrompel ik de andere merken Md . mijn instellingen zijn niet bedoeld voor de beginde zoeker,je moet goed je best doen om eraan te wennen ,daarom hoor ik van de verschillende zoekers dat ze niet tevreden zijn en als ze altijd over een en hetzelfde veldje rennen leer je deze metaaldetector nimmer kennen dat kan ik je ook meegegeven als bagage,

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

20 okt 2011, 15:19
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 sep 2008, 21:10
Berichten: 936
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Hoi mede etrack gebruikers,

Vandaag even met de instelling van coinhunter chris gelopen.
wel met een kleine aanpassing, zonder het afwijzen van ijzer,, dus met een leeg scherm,
sound op ferrous,

Wat mij opviel is dat tijdens het lopen hij een stuk stiller was als hiervoor, ook heb ik op een bepaald moment de treshold er afgehaald. Hij pakt koper dicht naast ijzer. en was gevoelig op klein spul ( zal waarschijnlijk komen dat de gain hoger is ingesteld)
Op basis van geluid duidelijk een ver schil tussen ijzer en andere vondsten ( toch wel een paar keer voor de zekerheid gegraven.)
Diepte kan ik helaas geen vergelijking over geven, dan moet ik meer lopen om te kunnen vergelijken.

Groeten en bedankt voor jullie instellingen
Nico


23 okt 2011, 17:56
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
@ alle E-track gebruikers,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

om terug te komen op het gebruik van MANUEL ,ik heb uitvoerig testen gedaan met dit programma,bij luchttesten gaat hij 3 x dieper dan op AUTO , maar daar komt het weer en ik jullie moet vertellen dat luchttesten de boel bedriegen omdat het in de grond er heel anders aan toe gaat en ook soms nog spraken kan zijn van verschillende grondsoorten droog of nat speelt ook nog een rol in deze testen.
het programma MANUEL is zeer geschikt om te zoeken in onvervuilde gronden , je krijgt een diep gang waar geen enkel andere metaaldetecter aan kan tippen,ik deed testen in Utrecht bij ons forumfeest en ik deed dat op AUTO ,daarbij kwam de E-track al als een van de beste uit de bus,had ik op MANUEL getest was had hij vast en zeker de diepste diepgang gehad.als je een E-track hebt probeer het maar uit met de luchttesten en ook de grondtesten zullen je ogen openen :ls

maar nu ga ik praten over vervuilde akkers(Romeinse site's al voorbeeld) dan zul je zeer geschokt zijn qua resultaat als je het MANUEL programma gebruikt :as .

ik zoek al zo,n 30 jaar en heb uiteraard veel ervaring en ik bent altijd bereid om een goede tip en gebruikersmogelijkheid in ontvangst te nemen,maar niet met de suggestie's van mensen die roepen,dit is het juiste programma ,terwijl ze er geen kaas van gegeten hebben.

ik begon op Manuel op een Romeinse site die zeer sterk vervuild is met ijzerresten en met ironmask op 25 en ik werd doodziek van de bij geluiden , ik zet hem heel laag waardoor hij iets rustiger werd,maar nog altijd met bij geluiden die je oren niet kunnen verdragen(ze leiden te sterk af) en ik begin sintel uit te graven wat ik nogmaals nooit graaf en andere verbasterde metaal soorten die ik niet indirect kon thuis brengen.
ik schakelde pattern in en daardoor werd hij iets rustiger ,maar ook niet geschikt voor deze sterk vervuilde akkers,luister door mijn ervaring kon ik toch enkele Romeinse muntjes vinden op dit programma,maar ook ik werd teveel afgeleid door valse goede piepen ,maar bij een 2de zwaai was deze weer verdwenen en ik raakte hierdoor zoveel tijd verloren dat ik het voor gezien hield en mijn oude vertrouwde programma weer in schakelde en de vondsten vlogen me weer om te oren,zie maar na de fantastische vondsten die vorige week deed waaronder de fibels en denarii.
bij MANUEL gaat hij wel flink dieper ,maar op vervuilde gronden ligt zo veel vuil in de opper en verstoorde laag (40/50 cm) dat de M D het niet meer geregeld krijgt om alles te kunnen identificeren. op AUTO zal hij best iets minder diep te grond in gaan , maar hij corrigeert zich steeds en daarom pak je ook veel meer vondsten en dat de hele nare bij geluiden zo goed als verdwenen zijn is toch prettig en aangenaam om te ervaren.ik zou de bij geluiden voor lief houden op MANUEL als ik daardoor veel meer vondsten vond , maar helaas is dit programma voor mij onbruikbaar op sterk vervuilde gronden.

ik had gisteren een live gesprek met metaaldetectordealer en Moderator Wilhelm bos over de discriminatie uit te schakelen, dus over te gaan op ferrous. hierbij zit wel een kleine waarheid in , maar je moet een zeer ervaren zoeker zijn om deze verschillen om te zetten naar vondsten i p v ijzer. het grote nadeel van de actie/handeling is dat je al het klein spul laten liggen zoals goud en zilver en bv de hammercoin die van nature al een zeer lage toon geven zul je missen.om nog eens over goud te hebben,de grotere stukken goud zou je nog wel kunnen horen,maar ik adviseer niemand om ferrous. uit te schakelen,schakel ferrous alleen maar uit als je alles wilt vinden,dus inclusief ijzer.

er zullen wel altijd mensen zijn die het niet me eens zijn en daar heb ik vreden mee,maar jullie zullen alleen maar voordeel hebben van mijn ervaring en bevindingen en nogmaals ben jij ergens achter gekomen wat deze zoek machine nog beter maakt ben ik altijd genegen en bereid om dat te accepteren vergeet dat niet!!!!!!

verder rest me om jullie een dosis geluk toe te wensen en hoop hiebij dat ik een steentje kon bijdragen om jullie prettiger met de E-track te laten omgaan zodat jullie het optimale uit grond kunnen halen.

grt Chris :03

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

31 okt 2011, 16:13
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 07:12
Berichten: 17958
Woonplaats: Limbolonie
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Helemaal mee eens Chris :10

vergeet die lucht testen maar snel

Bert

_________________
Onkruid vergaat niet,..nou bijna dan


31 okt 2011, 18:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2012, 05:22
Berichten: 95
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Heeft er iemand deze instelling van coinhunter Chris op file staan voor xchange en wil deze delen ?

mvg


13 feb 2013, 11:49
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:59
Berichten: 2324
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Deep on + Fast on werkt mekaar tegen,
Het is het 1 of het ander.

Verder heb ik al verschillende draadfibels e kleine riemtongetjes gevonden
welke geen signaal geven onder de standaard schijf.
maar wel nog redelijk mooi zoemen onder de kleinere fbs 800 schijf.
maar die laatste heeft niet veel diepgang helaas.

mvg


13 feb 2013, 13:17
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Octavianvs schreef:
Deep on + Fast on werkt mekaar tegen,
Het is het 1 of het ander.

we hebben met een hele groep beiden aangevinkt en de kleinste vondsten kwamen bovenwater,zelft het kleinste grut wat op zijn duur ergelijk was piepte je op :09 zo ook een romeinse goede ringsetting van 0.4 gram.
we waren toch een van eerst die de E-track hadden en ik heb werkelijk alles geprobeerd om optimaal te presenteren en dat heeft me veel vondsten gekost om steeds maar uit te proberen met een andere instelling.
met CXT klopt dat verhaal wel en je moet wel een van beiden uitvinken,je merkt het verschil wel degelijk,nogmaals bij de E-track niet.of het kan zijn dat ik meer dan 4 jaar met een kapotte heb gelopen :?:
maar ook Johan en andere zullen mijn relaas bevestigen :?:

grt Chris :03

ps heb ook beiden apart geprobeerd dus deep apart.fast apart en dat resulteerde wel in weininger vondsten,maar het kan ook zijn dat fast/deep uitsluitend beter is omdat ik 95 % uitsluitend op romein/keltisch velden zocht,misschien ziet het hem daar in :yh

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

13 feb 2013, 15:27
Profiel WWW
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Octavianvs schreef:
Deep on + Fast on werkt mekaar tegen,
Het is het 1 of het ander.mvg
om nogeens terug te komen op Kris zijn bericht:
voor een gedeeldte heeft hij gelijk en je kunt fast uitvinken omdat je toch altijd rustige zwaaien moeten maken die mekaar overlappen,dat teld voor iedere metaaldetector dat je rustige slagen maakt,maar uit ervaring weet ik ook als er niet gedetecteerd word ga je automatich sneller lopen.maar vind je achter mekaar wat dan ga je plots rustig lopen.
dus nogmaals bij de E-trac heb ik ervaren dat je toch mer piepen krijgt dan als je een of de andere uit vinkt. bij CXT alleen op deep,omdat deze veel gevoeliger is dan de E-track,dus met CTX moet je rustig zwaaien.

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

13 feb 2013, 16:30
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 20:59
Berichten: 2324
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Ja Chris je hebt al dubbel en dik bewezen hoe je het moet aanpakken op de akker.
ook de instellingen blijft allemaal voor een groot stuk gevoelsmatig en persoonlijk aangepast aan de man die met het toestel gaat
zwaaien.
Wat goed is voor de 1 is misschien minder interessant voor de andere.
De 1 houd van brunette de ander van blond
Maar het doel blijft hetzelfde :07
Als je succes hebt is het toch goed, wat je zoektechniek of instellingen je ook mag hebben :03

Mvg


13 feb 2013, 19:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jun 2011, 19:55
Berichten: 1089
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Ha die Chris,
Een dezer dagen ga ik met iemand van het forum zijn Etrac en mijn V3i uitproberen.
Ik ben zeer benieuwd in deze titanen strijd :oooo
Alle gekheid op een stokje ik ben zeer nieuwsgierig over de prestaties van beide machines
Die toch in het hogere segment liggen.
Zeker ben ik benieuwd naar het onderscheidend vermogen van zeer dicht bij elkaar
Liggende vondsten van verschillend materiaal.
Kom er op terug.
Herman

_________________
Zoek met een Deus en een minelab
Remember the best DISCRIMINATION is your digger!


13 feb 2013, 22:55
Profiel
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2008, 13:13
Berichten: 1362
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Zoals jullie weten heb ik een haat-liefde verhouding met de Explorer en E-Trac, maar door het recente gestuntel van XP inzake de software update van de Déus naar 3.0 en 3.1 kon ik het niet laten om een Explorer 2, die toevallig voorbij kwam lopen, onderdak te bieden en heb ik even wat getest :07

Ik moet mijn mening bijstellen, en schijnbaar heb ik nu, na al die jaren eindelijk de voor mij juiste instelling gevonden.

Ik zoek op romeins, de bodem op onze zoekvelden is zwaar vervuild met ijzer, en het probleem was altijd de recovery speed - m.a.w het " nullen / wegvallen van de treshold " bij ijzer.

Ik zoek nu met een compleet open scherm, dus zonder disc met de audio op ferrous. Dat betekend dat ijzer een lage toon geeft en edelmetaal een hoge, dus in feite discrimineer ik op audio.

Resultaat: de Explorer 2 pakt een romeinse Denarius zonder moeite tussen 2 grote, roestige spijkers. De XP Déus kon dat in versie 2.0 ook ( na enig sleutelen in de settings ) maar V3.0 - en ook V3.1 heeft hier heel veel moeite mee. Daarnaast zaten er zoveel Bugs in V3.0 - te lezen op de div. internationale forums - dat ik mijn vertrouwen in XP en de Déus helemaal kwijt ben en V3.1 niet eens meer grondig getest heb. Wonderbaarlijk dat een EX2, die in 2003 op de markt kwam, het beter doet dan een detector, die nog in ontwikkeling is. Leuk detail: de EX2 kocht ik voor hetzelfde bedrag als dat een koptelefoon voor de Déus kost :04

Ik denk - en dat bevestigd o.a Bikernico - dat de E-trac in deze setting ook perfect werkt, en zelfs beter omdat hij een snellere chip heeft dan de Explorer 2.

Gr, Pat

_________________
Ook gij, Brutus?


23 jul 2013, 09:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:17
Berichten: 20236
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Hoth schreef:
Zoals jullie weten heb ik een haat-liefde verhouding met de Explorer en E-Trac, maar door het recente gestuntel van XP inzake de software update van de Déus naar 3.0 en 3.1 kon ik het niet laten om een Explorer 2, die toevallig voorbij kwam lopen, onderdak te bieden en heb ik even wat getest :07

Ik moet mijn mening bijstellen, en schijnbaar heb ik nu, na al die jaren eindelijk de voor mij juiste instelling gevonden.

Ik zoek op romeins, de bodem op onze zoekvelden is zwaar vervuild met ijzer, en het probleem was altijd de recovery speed - m.a.w het " nullen / wegvallen van de treshold " bij ijzer.

Ik zoek nu met een compleet open scherm, dus zonder disc met de audio op ferrous. Dat betekend dat ijzer een lage toon geeft en edelmetaal een hoge, dus in feite discrimineer ik op audio.

Resultaat: de Explorer 2 pakt een romeinse Denarius zonder moeite tussen 2 grote, roestige spijkers. De XP Déus kon dat in versie 2.0 ook ( na enig sleutelen in de settings ) maar V3.0 - en ook V3.1 heeft hier heel veel moeite mee. Daarnaast zaten er zoveel Bugs in V3.0 - te lezen op de div. internationale forums - dat ik mijn vertrouwen in XP en de Déus helemaal kwijt ben en V3.1 niet eens meer grondig getest heb. Wonderbaarlijk dat een EX2, die in 2003 op de markt kwam, het beter doet dan een detector, die nog in ontwikkeling is. Leuk detail: de EX2 kocht ik voor hetzelfde bedrag als dat een koptelefoon voor de Déus kost :04

Ik denk - en dat bevestigd o.a Bikernico - dat de E-trac in deze setting ook perfect werkt, en zelfs beter omdat hij een snellere chip heeft dan de Explorer 2.

Gr, Pat

ik zoek met de CTX zonder te discrimineren , geheel open dus :07
ik wil ijzer wel blijven horen , en heb het ijzer op een lage bromtoon gezet

de andere metalen pakt hij er mooi tussen uit :05


gr bubba :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


24 jul 2013, 19:14
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2009, 17:22
Berichten: 7409
Woonplaats: langs de ijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
ik volg nu al een geruime tijd diverse etrack ervaringen.
doet me een beetje denken aan de dfx, leer de instellingen kennenen leer je md kennen.

maarhe...even offtopic.

hoe is de balans van de etrack ?
is deze hetzelfde als de dfx. (wel in balans maar toch zwaar )

_________________
Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..


24 jul 2013, 20:00
Profiel WWW
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2008, 13:13
Berichten: 1362
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Ik heb de DFX ook gehad, de E-Trac is duidelijk zwaarder, maar goed in balans.

_________________
Ook gij, Brutus?


24 jul 2013, 20:23
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jun 2008, 08:21
Berichten: 4373
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
pinkeltje schreef:
hoe is de balans van de etrack ?


Spreek je binnenkort nog wel 8-) 8-) .... :06 heb naast de Ctx ook nog steeds de etrac kun je ff voelen / /ervaren. En anders kom je even een bakkie doen :10

Groeten,
Vincent
:07

_________________
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld, men verzuimt slechts om ze toe passen......
Met een detector in de hand, komt men door het ganse land.


24 jul 2013, 21:39
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jun 2011, 19:55
Berichten: 1089
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Chris,
En waarom mag ik niet meer mee met mijn WHYTES? :as :as :as :as :as :as :as :as
Herman

_________________
Zoek met een Deus en een minelab
Remember the best DISCRIMINATION is your digger!


24 jul 2013, 21:40
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2009, 17:22
Berichten: 7409
Woonplaats: langs de ijssel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
ramsbrug schreef:
pinkeltje schreef:
hoe is de balans van de etrack ?


Spreek je binnenkort nog wel 8-) 8-) .... :06 heb naast de Ctx ook nog steeds de etrac kun je ff voelen / /ervaren. En anders kom je even een bakkie doen :10

Groeten,
Vincent
:07


een bakkie is goed vincent. :10
ff kijken wanneer... :06

_________________
Heiligenmedailles en dovotiehangers in de rommelbak... ik verzamel ze..


25 jul 2013, 15:54
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 mei 2008, 19:50
Berichten: 1112
Woonplaats: Hoogeveen.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Zo deze instellingen er in gezet,ik ben benieuwd hoe het gaat.
Gisteren ook een prog van bubba erin gezet,kan ik kiezen.
Ik ben niet zo handig met instellingen,ik heb al sinds ik de e-track heb met het munten prog gezocht.
Maar ik schijn zo veel te laten liggen zucht.

Als ik er mee op pad ben geweest plaats ik mijn ervaringen.


heb je een E-track:

ik zoek al wat jaartjes nu met mijn E-Track en voor mij het beste wat er te krijgen is op Metaaldetectiegebied momentueel,althans in deze prijsklasse wel te verstaan.

De ondertstaande instellingen zijn echt voor de meest ervaren zoekers en kan voor andere zeer moelijk en storend zijn, maar dat is simpel op te lossen door de gevoeligheid aan te passen en de Iron mask. Een paar getalletje naar onder voor de gevoeligheid en een paar getalletjes naar boven kan al een verschil van dag en nacht zijn beste E-track bezitters en maakt hem van een huil baby tot een lief slapende baby.(dus test zelf wat je als niet storend aanvaard) door deze handeling zal de prestatie iets afnemen, maar dat is te verwaarlozen en mag verder geen naam hebben.

SENSITIVITY:

sensitivity: auto

manuel level 27

auto level +3

Audio

treshold level 20

volume limit 30

volume gain 27 kan te hoog staan voor de niet zo ervaren zoeker, een getalletje naar onder kan al een heel groot verschil zijn(word nog rustiger waar veel ijzer ligt)

respons smooth

door op respons te drukken krijg men Tone ID door op de :arrow: naar rechts te drukken krijg men een ander schermpje met :

no of tones Multi

Sounds Conduct

Variability 27 deze toets is belangrijk omdat men dan verschillen tonen krijgt en men leert de metalen aan de geluiden te herkennen.

Limits 25

Al deze geluiden-instelingen hebben niets met de zoekprestatie te maken,maar wat met prettig en niet storend vind, voor de één kan het wel storend zijn en voor de andere niet

Expert

Recovery Deep of

Recovery Fast on

Trash Dercity high

Ground Neutral

Noise Cancel 9

Preferences

Contrast 20

Pinpointer Mode Normal

Show Sensitivicy on

Show mode Info on

deze laatste groep is onbelangrijk.

zo nu de Iron Mask

Afbeelding
Mijn voorbeeld staat op 27 en dat is heel gevoeling, soms heb ik hem nog dieper staan, maar dat raad ik af omdat de bijgeluiden zeer storend worden. Hij staat er net tegenaan, als ik hen nog hoger zou zetten dan begin je ijzer te graven, dus hier zit je tegen het randje aan en raad het de zoekrs ook niet aan, of je moet je een super concentratie hebben die het edelmetaal tussen het ijzer te halen.
Je moet dit eigelijk ter plekke vaststellen en de Iron Mask bijstellen, hou hem gewoon rustig en je zult gewoon ook alles vinden, ik zoek de grens altijd op en dat raad ik jullie niet aan en leer gewoon van mijn ervaring met de E-track en daarbij ook de jarenlange ervaring die ik met veel verschillende metaaldetectors heb opgedaan.

en tenslotte de gevoeligheid .

Afbeelding

Als je op Auto zoekt corrigeerd de E-track zijn instellingen bij elke zwaai die je maakt en naar mijn ervaring het beste gebruikbaar bij zeer vervuilden gronden(Keltisch/Romeins waar heel veel ijzeren paalpuntenresten in de grond zitten)op minder vervuilde gronden zou je ook op manuel kunnen zoeken, maar ik heb hem standaard zo ingesteld en laat hem ook altijd zo staan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden 8-)

Dus rest mij nog om jullie enorme veel succes te te wensen en vele topvondsten die jullie weer met ons delen om ze op ons fantastisch forum te plaatsen :05 :10

grt Coinhunter chris-kerkrade :03[/quote]


08 feb 2014, 14:34
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:17
Berichten: 20236
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
moet goedkomen Leonardo :10 :10

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


08 feb 2014, 16:53
Profiel WWW
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
hoi Leonardo,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

zet de discriminatie wat hoger voor het begin,als je gewent bent geraakt aan de tonen/geluiden kan hij alsnog wat omlaag(weiniger discrimineren)

de E track blijft een beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeest onder de metaaldetectors :05 :goezo: : alleen jammer dat er niet iedereen mee om kan gaan en zijn gewicht is klein beetje zijn nadeel,maar als je met 30-40 jaar al niet zo ding kan tillen,dan til met 55 helemaal niets meer ben ik bang :06 :roll: :Hellup:

gezondheid heb je maar gedeeltelijk in je macht en bij sommige is dat een handicap en dan moet je
improviseren,dan heb je geen of weinig keuze helaas :as ALS JE MAAR LEKKER ZOEKEN KUNT :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :pol

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

08 feb 2014, 17:09
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 mei 2008, 19:50
Berichten: 1112
Woonplaats: Hoogeveen.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Bedankt mannen. :goezo:

Ik ga er mee aan de gang. :05


08 feb 2014, 18:17
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 mei 2008, 19:50
Berichten: 1112
Woonplaats: Hoogeveen.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
Gewoon,die geluiden leren kennen zeg maar,moet goedkomen.
Alles beter dan veel laten liggen.
Gewicht wil wel,met de dfx kreeg ik na een uur of wat ook wel een lamme arm.


zet de discriminatie wat hoger voor het begin,als je gewent bent geraakt aan de tonen/geluiden kan hij alsnog wat omlaag(weiniger discrimineren)

de E track blijft een beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeest onder de metaaldetectors :05 :goezo: : alleen jammer dat er niet iedereen mee om kan gaan en zijn gewicht is klein beetje zijn nadeel,maar als je met 30-40 jaar al niet zo ding kan tillen,dan til met 55 helemaal niets meer ben ik bang :06 :roll: :Hellup:

gezondheid heb je maar gedeeltelijk in je macht en bij sommige is dat een handicap en dan moet je
improviseren,dan heb je geen of weinig keuze helaas :as ALS JE MAAR LEKKER ZOEKEN KUNT :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :pol[/quote]


08 feb 2014, 18:21
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 mei 2008, 19:50
Berichten: 1112
Woonplaats: Hoogeveen.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
bubba schreef:
moet goedkomen Leonardo :10 :10


Misschien een brutale vraag.
Ik zoek op Drentse zandgrond.
Wat kan ik het beste pakken jouw prog of die van Chris ?


08 feb 2014, 18:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:17
Berichten: 20236
Woonplaats: utrecht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
leonardo schreef:
bubba schreef:
moet goedkomen Leonardo :10 :10


Misschien een brutale vraag.
Ik zoek op Drentse zandgrond.
Wat kan ik het beste pakken jouw prog of die van Chris ?

mijn programma natuurlijk :roll:

wat weet Chris nou van detectors :lol: :lol:


gr bubba ( kan beiden hoor) :03 :sd

_________________
een PIEP = als een verrassings EI


08 feb 2014, 20:26
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 mei 2008, 19:50
Berichten: 1112
Woonplaats: Hoogeveen.
Antwoord met een citaat
Bericht Re: E-TRACK INSTELLINGEN (coinhunter chris)
bubba schreef:
leonardo schreef:
bubba schreef:
moet goedkomen Leonardo :10 :10


Misschien een brutale vraag.
Ik zoek op Drentse zandgrond.
Wat kan ik het beste pakken jouw prog of die van Chris ?

mijn programma natuurlijk :roll:

wat weet Chris nou van detectors :lol: :lol:


gr bubba ( kan beiden hoor) :03 :sd


Ha ha,super. :07


08 feb 2014, 20:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl