Logo
Het is nu 28 maart 2024, 23:25



Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 okt 2012, 08:30
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Katwijk, noordwijkerhout, en wassenaar komt er ook aan hoorde ik! We kunnen misschien beter gaan dammen of iets dergelijks!


22 nov 2012, 11:57
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
breugem schreef:
Katwijk, noordwijkerhout, en wassenaar komt er ook aan hoorde ik! We kunnen misschien beter gaan dammen of iets dergelijks!


md gooie kunnen dan

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


22 nov 2012, 12:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 okt 2012, 22:33
Berichten: 178
Woonplaats: Naarden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Joop schreef:
Plaats hier stekkies waarvan je weet dat er een detectorverbod heerst.

Hier alvast een begin

  • Nijmegen
  • Stad Utrecht
  • Assen
  • Veere
  • Fort Vechten, gemeente Bunnik
  • Gouda



Voeg naarden maar aan de lijst toe (gooi)

_________________
Nieuwe website link http://www.mijnbodemvondsten.tk


13 jan 2013, 01:29
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2011, 12:11
Berichten: 834
Woonplaats: Noord-Brabant
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
krulstaart schreef:
hoi allemaal ik woon op 8 km van vechten{ bunnik} is allemaal beschermt je ziet ook de ophoging waar het fort ligt.
rij je achter het fort langs heb je allemaal landbouw grond liggen je mag daar dus absoluut niet zoeken
maar de boeren mogen wel over die akkers rijden met hun trekkers en ploeg.
ik vind dit zo n onzin. dat je niet bij het fort mag komen oke.op de akkers ligt nog genoeg romeins
dan maar lekker laten verrotten,of door de ploegen aan stront laten rijden , en wat dacht je van het gieren
ook zo n middel waar de vondsten niet beter van worden.
Ik vind dat deze hele wet niet deugt {dat is mijn mening}
op deze wijze gaat er toch heel veel verloren.
tenslotte ik houd me wel aan de regels,vertel alleen wat ik er van vind
voordat ik alles en iedereen over me heen krijg
De argeologen zouden veel meer met ons samen moeten werken,in plaats van ons tegen te werken
en om de vondsten gaat het ze niet zo,maar om de sporen
gr marin


Hoi Marin

Akker is inmiddels een grasveld en wordt niet meer gebruikt als akker , maar al die jaren zijn de vondsten zoals jij zegt er zeker niet beter op geworden ! Beter hadden ze ons de vondsten laten opsporen en aanmelden . Ik weet zeker dat het voor veel mooie spulletjes te laat is nu....maarja dat geld voor meer plekken helaas

gr
dennis

_________________
Zoekt met Tesoro Tejon en Minelab Vanquish 540


13 jan 2013, 08:52
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 sep 2013, 20:13
Berichten: 114
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Das nou jammer Joop. Ik woon in Veere, maar ik ga niet stoppen met het zoeken daar.


24 nov 2013, 01:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 apr 2014, 13:37
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Allen
Boven op pagina 1 word er aangegeven dat er in de binnenstad van Alkmaar niet met een metaaldetector mag worden gezocht.
Hieronder het antwoord van de Archeologisch Centrum, nav mijn mail naar de Gemeente Alkmaar met de vraag, mag er worden gezocht in Alkmaar en waar, en vooral waar niet?

Naar aanleiding van je vraag over metaaldetectie stuur ik je hierbij de gevraagde informatie.
De Algemene plaatselijke verordening van de gemeente Alkmaar kent geen verbodsbepaling. Vanuit het Archeologisch Centrum wordt standaard het volgende antwoord gestuurd aan mensen met vragen over metaaldetectors:
"Graven met het doel om archeologische vondsten te doen is verboden volgens de Monumentenwet, maar detectorzoeken aan de oppervlakte is nog wel toegestaan, behalve op plaatsen die archeologisch beschermd zijn.
Je mag van ons eigenlijk overal zoeken met je metaaldetector behalve op de twee beschermde monumenten in de Oudorperpolder (voormalige kasteelterreinen) en zolang je maar niet echt gaat graven en niet zoekt op terreinen waar we aan het opgraven zijn.


06 apr 2014, 14:34
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 apr 2014, 09:36
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Hallo,

Zijn er nog zoekers uit Zeeland ?
Ik ben nieuw in deze hobby en zoek wat informatie.
Ik vraag me bijvoorbeeld af hoe het zit met het archeologisch beschermd gebied in Veere.
Waar mag ik nu wel en waar niet zoeken ?
Als ik de kaart met arch.beschermd gebied bekijk van veere lijkt het dat alles buiten de stadsmuur er niet onder valt en dat ik daar dus mag zoeken ?
(grasveldje bij de veerstijger, strandje links van veere, enz...) maar mag er binnen Veere dan echt nergens gezocht worden ? ook niet met toestemming van de grondeigenaar ?

Zo vind ik nooit een stukje grond waar nog een oude munt ligt.

Alvast bedankt voor de info.

(ik heb sinds kort een Garrett Euro-ace 350 met Garrett Pro-pointer)


21 apr 2014, 09:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 21:53
Berichten: 4210
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
zandhaas schreef:
de ed schreef:
Adbas schreef:
echt wel, ik ben de laatste tijd aan het zoeken waar je wel mag zoeken.
dat mag dus wel. ,,smily,,

echt jullie geloven me toch niet maar je mag in heel nederland niet zoeken


ik geloof je meteen ed. die info is mij ook bekend.
je hebt het over het Verdrag van Malta !!! http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Malta

kort samengevat:
je mag niet zoeken naar geschiedkundige zaken ouder dan 50 jaar, zelfs niet in je eigen achtertuin.
je mag ze wel per ongeluk tegenkomen als je naar moderne euro's enzo zoekt..... als je ze dan ook maar meldt bij de instanties.


Probleem bij mij is als ik naar euro`s zoek, ik helaas alleen maar vroeg materiaal vind, insignes, tinnen speelgoed etc,,desondanks blijf ik naar euro`s zoeken :07

_________________
Mvg Axel


21 apr 2014, 13:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 jan 2013, 20:59
Berichten: 6824
Woonplaats: Meetjesland (Belgie)
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
radiohead schreef:
Aardenburg, in Zeeuws Vlaanderen is ook een plaats waar je niet mag zoeken met een MD. Voor zover ik dat een aantal jaar geleden eens ergens gelezen had.

Grt

Volledig zoekverbod voor Sluis en zijn deelgemeenten waaronder Aardenburg.
En ze zijn daar niet mals, als je wordt gestekt.
Of het zij die een gemeentelijke zoekvergunning hebben.

_________________
Middeleeuwse bodemvondsten uit Gent.
Boek "Gezocht en gevonden".[/color]
http://www.gezochtengevonden.be
http://www.lodenpenningen-mereaux.be/


21 apr 2014, 13:49
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 jan 2012, 13:29
Berichten: 112
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Wanneer ik al de berichten hier lees wordt ik haast al bang om er alleen maar over te denken een detector aan te schaffen, laat staan ermee rond te gaan lopen of te gaan zoeken (met toestemming van de landeigenaar uiteraard).
Op het moment dat ik besluit in akkers te willen gaan zoeken zal ik vooraf gedegen onderzoek plegen om te voorkomen dat er problemen ontstaan.
En ondanks mijn voornemen alles, maar dan ook alles en al het nodige te doen om problemen te voorkomen ben ik er niet gerust op met een detector op akkers te gaan zoeken.
Hebben jullie als doorgewinterde detectoristen dat gevoel altijd of ebt het na een tijdje weg?


22 mei 2014, 06:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jan 2014, 10:53
Berichten: 1520
Woonplaats: zuidelijke nederlanden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
De Speyte schreef:
radiohead schreef:
Aardenburg, in Zeeuws Vlaanderen is ook een plaats waar je niet mag zoeken met een MD. Voor zover ik dat een aantal jaar geleden eens ergens gelezen had.

Grt

Volledig zoekverbod voor Sluis en zijn deelgemeenten waaronder Aardenburg.
En ze zijn daar niet mals, als je wordt gestekt.
Of het zij die een gemeentelijke zoekvergunning hebben.


-Aha je kunt dus een zoekvergunning vragen ? da's intressant ga ik toch proberen aanvragen voor Sluis.
Een maandje geleden geweest en ze hebben de ingangs weg door de vesten (omwalling) verbreed en wat afgegraven .
zo kon je goed zien wat er allemaal in de omwalling zit :ppp :ppp :ls , ik zag op 1 m² wel 30 tot 40-tal oude potscherven gewoon aan de opeervlak !!!
m'n vrouw die wilde shoppen , moest me van die omwalling trekken of ik zat er nog potscherven uit te pulken .
Dat op een drukke zondag middag , me helemaal niet bewust dat het hier zo verboden is.

-staats bosbeheer heeft me ookal eens lastig gevallen :lo op een oude liniedijk bij ons 5 km van de bewoonde wereld in de polder :twisted: , niemand kijkt ook maar om naar deze dijk.
De liniedijk is geen monument maar wel in beheer bij hun , de desbetreffende polderwachter vroeg me of ik wel toestemming had gevraagd aan de eigenaar ??
Ik zei dat de dijk openbaar gebied was en ook geen monument , en ik belasting betaal en dus eigenlijk ook wel eigenaar was. :07

Hij gaf me gelijk op die punten , maar zei wel dat ik nog steeds toestemming moest vragen aan de eigenaar nl. nederlandse staat..... PFFFF :Censuur: --->oeverloze discussies over niks.

toen rolde ie een sigaretje (ik ook , had ik wel nodig om rustig te blijven) :00 , en vroeg hij me of ik hier al iets gevonden had .

Toen begon ik te zeggen dat ik hier al meerdere munten uit 1500 tot 1800 had gevonden , toen was het ijs eindelijk gebroken en mocht ik wel verder doen ......

7000 ton wetten en regels in dit apen land en uiteindelijk hem toch omzeilen ; waar zijn we dan mee bezig ??

we stropen niet ,betalen wel ontiegelijk veel belasting die dan lekker in't buitenland wordt verkwist en dan zou je nog geen paar uurtjes per week je geliefde hobby mogen uitvoeren
allemaal veel teveel overroepen , vroeger kwamen we als twaalf jarigen buiten om op de vogels op straat te schieten met windbuks , olie werd gewoon door pa in de grond gekieperd , plastic vuil werd gewoon verbrand (allemaal niet goed natuurlijk) en als je nu wat vuil uit de grond haalt ben je crimineel .... waar gaan we naar toe

groetjes tntneon

_________________
Xp deus (2015) en backup : Garret 350 euro ace + pinpointer


31 jul 2014, 05:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Vooruitgang noemen ze dat geloof ik :07

Die liniedijken, en ingebouwde forten, zijn ook wel een verhaal apart natuurlijk he. Ze hebben een aantal jaar geleden toch wel één en ander geïnvesteerd om er een paar terug herkenbaar te maken. Stond toevallig vorige week nog aan het exemplaar, vlakbij de weg Axel-Zuiddorpe, daar aan die visput. Geloof dat ze daar 10 jaar geleden werken uitgevoerd hebben, om het weer in "originele" staat te krijgen. Jammer dat ze het nu helemaal links laten liggen. Het is bijna onherkenbaar door al de struiken en andere wildgroei...

Grt

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


31 jul 2014, 10:32
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jan 2014, 10:53
Berichten: 1520
Woonplaats: zuidelijke nederlanden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Hoi radiohead ,

Op de forten zelf piep ik niet , t' is op de dijken dichtst bij koe acht/belgie waar ik soms eens loop.
Al is de goesting wel al wat over.
Nu gewoon op de akkers waar ik toestemming heb , loop ik ook meer op m' n gemak.
Al liggen er op sommige dijken wel wat muntjes :ppp , ga nogwel eens op een zaterdag dan zie je de bosbeheer mannen minder :07

_________________
Xp deus (2015) en backup : Garret 350 euro ace + pinpointer


31 jul 2014, 14:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 mei 2013, 21:51
Berichten: 60
Woonplaats: bussum
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Geheel Naarden heeft een verbod.
Bussumerheide (in bussum) is archeologisch terrein

vind het wel erg lastig een plek te vinden waar je wel mag zoeken in het gooi :(

_________________
zoekt met een:White's Coinmaster Pro


26 sep 2014, 20:13
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2010, 20:08
Berichten: 657
Woonplaats: Soest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Is Nog


In t' gooi zijn nog genoeg plekken hoor. Alleen niet wat jij opnoemt idd.

_________________
wroet in aarde met een Safari


27 sep 2014, 16:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:03
Berichten: 423
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Ik las dat er een zoekverbod in Wassenaar en Katwijk komt en dit is niet waar!! Er geld alleen een zoekverbod op archeologische locaties binnen deze gemeente. Dit geldt voor heel Nederland.
Er geldt verder een verbod op het zoeken naar archeologische voorwerpen.
Als ik de vraag krijg, geef ik het antwoord "ik zoek naar moderne munten'.


27 sep 2014, 17:29
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2008, 19:37
Berichten: 11187
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
antonio schreef:
Ik las dat er een zoekverbod in Wassenaar en Katwijk komt en dit is niet waar!! Er geld alleen een zoekverbod op archeologische locaties binnen deze gemeente. Dit geldt voor heel Nederland.
Er geldt verder een verbod op het zoeken naar archeologische voorwerpen.
Als ik de vraag krijg, geef ik het antwoord "ik zoek naar moderne munten'.



Klopt Arnold!
En laten we elkaar niet gek maken in deze thread maar gewoon doen wat we altijd doen. Die verloren ring van de buurman zoeken....


Zoekze en groet Rob :sd


27 sep 2014, 18:21
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:30
Berichten: 14152
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
speerpunt schreef:
antonio schreef:
Ik las dat er een zoekverbod in Wassenaar en Katwijk komt en dit is niet waar!! Er geld alleen een zoekverbod op archeologische locaties binnen deze gemeente. Dit geldt voor heel Nederland.
Er geldt verder een verbod op het zoeken naar archeologische voorwerpen.
Als ik de vraag krijg, geef ik het antwoord "ik zoek naar moderne munten'.



Klopt Arnold!
En laten we elkaar niet gek maken in deze thread maar gewoon doen wat we altijd doen. Die verloren ring van de buurman zoeken....


Zoekze en groet Rob :sd


Is jouw buurman ook al zijn ring kwijt :ls

_________________
Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling
viewtopic.php?f=177&t=45920
Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.


27 sep 2014, 18:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2008, 19:37
Berichten: 11187
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Hans1971 schreef:
speerpunt schreef:
antonio schreef:
Ik las dat er een zoekverbod in Wassenaar en Katwijk komt en dit is niet waar!! Er geld alleen een zoekverbod op archeologische locaties binnen deze gemeente. Dit geldt voor heel Nederland.
Er geldt verder een verbod op het zoeken naar archeologische voorwerpen.
Als ik de vraag krijg, geef ik het antwoord "ik zoek naar moderne munten'.



Klopt Arnold!
En laten we elkaar niet gek maken in deze thread maar gewoon doen wat we altijd doen. Die verloren ring van de buurman zoeken....


Zoekze en groet Rob :sd


Is jouw buurman ook al zijn ring kwijt :ls



Nog steeds , morgen probeer ik hem weer te vinden :07

Groet Rob


27 sep 2014, 18:24
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 sep 2013, 18:49
Berichten: 321
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
:10 Breda:
Zoeken met een metaaldetector is toegestaan:
- op het strand
- in zandbakken en op speelvelden met zandondergrond
- bij werkzaamheden, bijvoorbeeld vervanging van riolering bij omvorming groen. Als er bouwhekken rondom werkzaamheden staan is het betreden op eigen risico.
- op braakliggende terreinen.

U mag geen schade aan andermans eigendommen toebrengen.
Als er al beplanting is aangebracht of het gazon is ingezaaid dan is zoeken niet meer toegestaan.

Het mag dus WEL in breda :03

_________________
wat niet is kan komen


27 sep 2014, 19:49
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
ik zoek nooit ik vind alleen :oooo maar

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


27 sep 2014, 19:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 feb 2012, 13:03
Berichten: 423
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Mijn motto is "vinden zonder te zoeken"!
:07 :07 :07 :07 :07


29 sep 2014, 08:12
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2008, 19:37
Berichten: 11187
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
antonio schreef:
Mijn motto is "vinden zonder te zoeken"!
:07 :07 :07 :07 :07



Top Arnold gewoon vinden of je niet te zoeken :10 :10 :07 :07 :goezo:

Groet Rob


29 sep 2014, 09:29
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 maart 2017, 16:32
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
Ik woon dus in nijmegen en tja iedereen weet wat dat betekent je mag hier dus alleen zoeken op boerenland ik heb nog nooit een boete gehad.
tussen pernis en nijmegen ligt nog een groot stukgrond die van boeren is daar heb ik met toestemming gezocht,toch zat er 1 boer bij die mensen schuw is en als je 1 meter richting zijn land stapt belt ie de politie enof hij blijft je de geheele dag met een verekijker in de gaten houden.

De meeste boeren waren voor mij super vriendelijk en had daar nooit een probleem.
Toch ben ik ook wel eens een rebel ik geef het eerlijk toe,tegenwoordig als ik een bos in ga waar de wetten gelden van staatsbosbeheer dan moet ik toch ook wat geurrilla thecnieken toepassen :Censuur: .
De boswachter deelt graag wat bekeuringen uit zoals van het pad afgaan boete fiets bij je ook betalen metaaldetector bij je kassa op heterdaad betrapt kassa .
als je deze allemaal begaat ben je al een middeklas metaaldetector kwijt ik bedoel maar.
Ga je raar doen bvb omdat je alleen bent met de boswachter mag hij je zo naar de politie brengen ,maar als hij je betrapt met een projectiel haalt ie de politie er ook bij dus ja een kleine aanpassing op je zoekgedrag is dan wel gepast,ik zou bijdeze nogmaals verzoeken gooi je grafput dicht want gevaarlijk is het en blijft het.


17 maart 2017, 12:14
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: plaatsen en plekken in Nederland met een detectorverbod
in Brabant erg veel gemeentegrond brabants landschap, hoge boetes kans op inbeslagname metaaldetector :pol heb er zelf genoeg problemen mee gehad zielige mensen hier gelijk bellen en staan voor je neus :lo

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


18 maart 2017, 16:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl