Logo
Het is nu 19 maart 2024, 07:23



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 internationale muntschat 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht internationale muntschat
tja, dan krijg je een biep, een coinsignal, maar ook signalen van andere troep. dan ga je graven en duikt er een Engelse New Penny op, die met de lelies. Dan weer een piep op dezelfde plek en je denkt: wauw toch nog tweede munt. die bleek van zinkachtig materiaal te zijn en ik dacht: eindelijk mijn tweede 2,5 cent zink, WO II. dat bleek het niet te zijn, maar er lag nog een munt in, en nog een munt. ik riep tegen Jon: "Englishness in the hole!" hij komt kijken naar wat ik uit de grond graaf. voor ik het weet, halen Jon en ik Juliana 1 centen naar boven, Duitse pfennigs, Nieuw Zeelandse munten, Venezolaans en nog meer Engels geld, Zwitserse franken, Thaise munten (erg leuk, want ik ben Thai- en Zuidoost-Azie-fanaat), twee prachtige Singaporese munten met zwaardvis en een vis met lange 'manen' erop, een Australische dollar, een Nigeriaanse munt, Pesetas, en Escudo's, Belgische Francs, vier Wilhelmina 1 centen 1948, vele Amerikaanse Dimes, One en Five cents en een Quarter Dollar en Indonesische roepiahs naar boven. Allen stammen uit de periode 1965-1980. dus daarna heeft een wereldreiziger zijn verzamelde geld ergens gewoon gedumpt. veel munten hebben zo'n metaalkleurige laag, maar die is verdwenen van de meeste munten. zo zijn de zilverkleurige Thaise en Amerikaanse munten bruin geworden. bij elkaar lagen er tot nu toe 113 buitenlandse munten in het gat. de Juliana's heb ik nog niet geteld. en... er ligt nog meer in dat gat, maar die zijn voor de volgende graafsessie. er lagen ook rotte munten tussen, voornamelijk Dimes, One Cents en Duitse 10 Pfennigs. gelukkig had ik ook nog goede Dimes en One Cents, waarvan het vreemd is dat die niet rotten. nu ja, kan niet wachten de rest op te graven. gister werd het al donker toen we stopten. weergaloze vondst zo vlak voor de vakantie!

Harry


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


22 jul 2015, 18:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 apr 2011, 19:52
Berichten: 5417
Woonplaats: silvolde
Antwoord met een citaat
Bericht Re: internationale muntschat
Leuk hoor ... :10
Super om zoiets op te graven :oooo


22 jul 2015, 20:27
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 feb 2010, 20:39
Berichten: 5480
Antwoord met een citaat
Bericht Re: internationale muntschat
Lachen zeg... :lol:
Is weer eens iets anders niet minder leuk natuurlijk...

_________________
Lieve Heer, bescherm mij alstublieft tegen mijn vrienden. Met mijn vijanden reken ik zelf wel af.


22 jul 2015, 21:02
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 sep 2013, 19:19
Berichten: 1326
Woonplaats: Den Haag
Antwoord met een citaat
Bericht Re: internationale muntschat
Het leek wel veel meer toen we waren de muntjes aan het opgraven; ik denk dat er een stuk of twintig nog daar liggen. Leuk om ook eens en scherpe foto van de beste munten bij te doen, er waren toch wel een paar bijzondere tussen.

_________________
Stay Calm & Keep Detecting


24 jul 2015, 06:21
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2008, 19:37
Berichten: 11177
Antwoord met een citaat
Bericht Re: internationale muntschat
Super ervaring lijk me :10

Groet Rob


24 jul 2015, 13:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht Re: internationale muntschat
was superleuke ervaring en zal zeker de beste munten hier speciaal uitlichten. vanavond wil ik de rest eruit hebben.

harry

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


01 aug 2015, 17:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht Re: internationale muntschat
26 internationale munten kwamen er gister bij, en 38 Juliana 1 centen. als het goed is, heb ik nu 295 munten uit één hol. de dertig rotte American One Cents en Duitse 10 Pfennigs niet meegerekend. volgens mij liggen er nog steeds wat munten. Denk vooral wat halsstarrige Julianaatjes. toch zo meteen maar wat gaan graven nog.

harry

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


02 aug 2015, 20:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2008, 19:37
Berichten: 11177
Antwoord met een citaat
Bericht Re: internationale muntschat
:10 :10 :goezo:

Groet Rob


02 aug 2015, 20:13
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht Re: internationale muntschat
hier wat foto's dat ik aan het graven ben. en natuurlijk van de, toen nog, bruinige muntjes, zo vers uit de grond. met dank aan Jon Zan Tanoth die de foto's maakte.

harry


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


02 aug 2015, 20:22
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht Re: internationale muntschat
zut... het is weer raak. heb alle muntjes kunnen redden uit de donkere krochten van het bos, alle buitenlandse en alle 1 centjes, ga ik ze nogmaals tellen. zijn het er 302. ik zou bijna zeggen: natuurlijk zijn het er 302. dat nummer achtervolgt mij al jaren (voorbeeld de motoren van mijn Fordjes zijn beide 302-V8's). hoe is het mogelijk en ik voelde 'm al aankomen, he, bij het tellen! hier gaat het wel om alle goede muntjes bij elkaar. de rotte 10 Pfennigs en One Cents uit de VS neem ik niet mee in de telling, want dan zou de muntschat 30 munten groter zijn.

harry

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


20 aug 2015, 18:09
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2014, 13:51
Berichten: 473
Antwoord met een citaat
Bericht Re: internationale muntschat
van de week maar weer eens terug gegaan naar die plek. vond ik toch weer zeven munten erbij. de oude Coinmaster gaf toen nog wat vage signalen, maar mijn Coinmaster Pro gaf nu met duidelijke beeps drie Juliana 1 centen aan, een Belgische Frank, een Amerikaanse One Dime en een rotte Five Cents, en een Engelse Pound. dat was raar, want die gaf, hoewel die ponden dikke munten zijn, een slecht signaal. volgens mij moet er nog wat liggen, maar die valt niet te pinpointen.

harry

_________________
Iets wat verdwenen is, is niet weg. Het verstopt zich alleen.


27 jan 2016, 17:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl