Logo
Het is nu 28 maart 2024, 22:02



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Vers goud....... 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Vers goud.......
Hallo allemaal,

Vers op het forum hier dus eerst maar even voorstellen, ben al tot de oudere garde ingedeeld met mijn 52 jaar schoon aan de haak. Getrouwd met de heerlijkste vrouw van deze aardbol , no kids , wel een toffe hond ( 50 kg ) en woonachtig in N-H in een klein kustdorpje vlakbij Haarlem.

Ongeveer 10 jaar geleden eens met een pannetje wezen wassen en tot mijn grote verbazing en paar " vlokjes " goud in het pannetje.
Nu , een paar jaar verder mag ik wel zeggen dat ik van diploma A , naar C ben gegaan en mijn wasmethoden bijna niet meer met het pannetje plaats vinden, ja de eindfase .
Een Keene A52 en een Bazooka Sniper inmiddels in gebruik, daarbij een Henderson handpomp ,schraap en pulk gereedschap en ik kan me helemaal uitleven ik heb zelfs een kijkglas om plekjes onderwater te inspecteren.

Ik ben nu van de Keene een highbanker aan het maken ( experimentje ) om als het klaar is ook maar eens flink wat scheppen Rijngrind erdoorheen jassen.

Mijn favoriete zoekplekken blijven toch de Franse rivieren, welke.........Google maar en er komt zat boven drijven.
Eerdaags weer de auto in en naar het zuiden van Frankrijk op zoek naar die nuggets van 500 gr :07

Jullie horen nog ,

Groet Michel WaZ


23 apr 2016, 19:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2013, 14:42
Berichten: 6849
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
welkom op het forum Michel :sd

er zijn er hier meerdere die goudpannen en gek zijn op milligrammen goud :10


24 apr 2016, 12:12
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Top! Goudzoek verhalen zijn altijd welkom!

Citaat:
Getrouwd met de heerlijkste vrouw van deze aardbol


Ik dacht dat ik dat geluk had :lol:

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


24 apr 2016, 12:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Bedankt voor het welkom Eeric72 , ik ben in de week van Hemelvaart in Frankrijk en zal daarna wat foto's proberen te plaatsen van het zoeken en zeven.
Ik zal niet iedere dag zoeken want moeders de vrouw wil ook aandacht :whoea: , maar het is denk ik een leuke plek waar ik voor het eerst naar toe ga.

Er lopen in dat stukje bergen mooie kwartsaders en wat kleinere riviertjes welke eindigen in de rivier waar ik ga sluizen en pannen.
Verder neem ik altijd wat kwarts mee en sla dit thuis aan puin en pan het dan verder uit, echter zijn de stukjes goud zo klein dat het niet de moeite is eigenlijk.
Afgelopen maart uit Winterberg een paar flinke stukken kwarts mee genomen die mooie roestaders hebben en dit is ook een mooie indicator voor goud in zo,n stuk kwarts.
Heb je een wat groenige kleur ( koper ) in het kwarts of tegen de bergwand dan is dit ook een geweldige indicator voor goud.

Groet Michel WaZ


24 apr 2016, 13:15
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
nuggeteer schreef:
Top! Goudzoek verhalen zijn altijd welkom!

Citaat:
Getrouwd met de heerlijkste vrouw van deze aardbol


Ik dacht dat ik dat geluk had :lol:


Hebben we allebei geluk , :10


24 apr 2016, 13:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
welkom op het forum Michel

ben benieuwd om wat foto`s van je pan avonturen te zien :07




ab


24 apr 2016, 18:25
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
mooi verhaal

ik kijk ook wel is :sd in de pan geen ggoud wel wost :sd

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


24 apr 2016, 18:48
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Kon het niet meer aanzien... een onderwerp zonder plaatje.

Maarja... wat voor plaatje past er bij Vers goud :06
:idea: Een nuggetbeatle met een verse nugget natuurlijk :lol:

Bijlage:
nuggetbeatle.jpg


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


25 apr 2016, 21:29
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
:07 :10


25 apr 2016, 21:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Dank voor je welkom Ab-key , ik lees dat je in Italië zoekt met best wel een lange sluice. Heb je dan geen last dat er allemaal steentjes oid op het einde van de sluice blijven liggen?
Volgende week zit ik in Frankrijk en zal ik wat foto,s maken ( heb er niet zoveel waar ik fatsoenlijk op sta ) ik ga daar een weekje zoeken.

Even OT,
Den Helder, jarenlang rond gelopen daar ( KM ) en afgelopen januari een reunie gehad in de Dukdalf vanwege een eskaderreis naar de oost in 1986.

Mvgr Michel WaZ


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


26 apr 2016, 17:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2013, 14:42
Berichten: 6849
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
is dit hem


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


26 apr 2016, 17:08
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Nee, al zou je zeggen van wel . Het is een minuscuul stukje net boven het kwarts. Helaas is de foto een kwartslag gedraaid.
Het stukje is een beetje beige net boven het kwarts wat ik uit Winterberg had meegenomen.
Zat overigens vol met Pyriet, wat een troep is dat zeg. Het giert je pannetje door en vliegt alle kanten op.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


26 apr 2016, 17:16
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Henderson handpomp


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


26 apr 2016, 17:18
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
sluice is bijna 3m lang en 30 cm breed ik heb geen metalen riffels of strekmat in mijn sluice en heb goldhog matten er in heb geen last van ophopingen ,ik heb vaak wel snelheid in mijn sluice tenminste als de rivier dat toe laat ,

ik heb em zo lang zo dat ik sneller materiaal er door kan gooien en het verlies te beperken,ik loop meestal met een kruiwagen ,ik denk altijd ,hoe meer zand ik graaf hoe meer goud :07 :07 :07


dus je hebt ook in den helder gewoond ?


26 apr 2016, 18:48
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
ik ben nu ook ff wat kwarts stenen aan het stampen ,die had ik uit belgie mee genomen ,heb nu een derde gestampt maar heb tot nu toe nog maar 8 mini stukjes

maar wat voor hond heb je dan 50 kilo, beste hond is dat

mijn hond weegt maar 75 kilo haha :07 ( bullmastief )


ab


26 apr 2016, 18:57
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
ben benieuwd om de foto`s uit Frankrijk te zien


26 apr 2016, 18:59
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
ab-key schreef:
ik ben nu ook ff wat kwarts stenen aan het stampen ,die had ik uit belgie mee genomen ,heb nu een derde gestampt maar heb tot nu toe nog maar 8 mini stukjes

maar wat voor hond heb je dan 50 kilo, beste hond is dat

mijn hond weegt maar 75 kilo haha :07 ( bullmastief )


ab

OT,
Nou Ab , wij ook....... Was de kleinste uit het nest, dit is trouwens een Old English bull Mastiff, Wyip s onze derde , Bright is bijna 10 geworden en Fyintje ( Amerikaanse Bull Mastiff 70 kg ) is vorig jaar ingeslapen en is 5 geworden . Fyintje had botkanker....
Nou wij hebben in ieder geval zat praatvoer en niet alleen over goudzoeken, wat een toeval zeg. Geweldig, ik woon trouwens niet zover bij je vandaan 60kmtjes

Groet Michel WaZ


26 apr 2016, 19:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
ab-key schreef:
ben benieuwd om de foto`s uit Frankrijk te zien


Dat komt goed, ik neem dit x al m,n sluizen, pannen, en de rest mee. Dit jaar voor het eerst de Bazooka Sniper uitproberen. Volgens de filmpjes op You Tube een geweldig ding die het weer wat makkelijker maakt allemaal. Ik zal wel even een linkje opsnorren en plaatsen.

Groet Michel WaZ


26 apr 2016, 20:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Michel WaZ schreef:
ab-key schreef:
ben benieuwd om de foto`s uit Frankrijk te zien


Dat komt goed, ik neem dit x al m,n sluizen, pannen, en de rest mee. Dit jaar voor het eerst de Bazooka Sniper uitproberen. Volgens de filmpjes op You Tube een geweldig ding die het weer wat makkelijker maakt allemaal. Ik zal wel even een linkje opsnorren en plaatsen.

Groet Michel WaZ


Linkje dit is de Miner die is wat groter werkt hetzelfde

http://youtu.be/eSPokjH8Sj4


26 apr 2016, 20:10
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
ab-key schreef:
sluice is bijna 3m lang en 30 cm breed ik heb geen metalen riffels of strekmat in mijn sluice en heb goldhog matten er in heb geen last van ophopingen ,ik heb vaak wel snelheid in mijn sluice tenminste als de rivier dat toe laat ,

ik heb em zo lang zo dat ik sneller materiaal er door kan gooien en het verlies te beperken,ik loop meestal met een kruiwagen ,ik denk altijd ,hoe meer zand ik graaf hoe meer goud :07 :07 :07


dus je hebt ook in den helder gewoond ?


Zo die is echt lang , prachtig dat je het zo oplost die metalen riffles zijn af en toe echt een drama. Als je het water langzaam of niet snel genoeg laat gaan zitten ze idd zo vol met als gevolg dat je goud er ook langs jast. Mooie oplossing zo.


26 apr 2016, 20:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2015, 14:27
Berichten: 54
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Hoi Michel,
leuk om weer een nieuwe goudzoeker te verwelkomen op het forum. Ik ben ook een fan van het goudzoeken in Zuid Frankrijk. Heerlijk warm water en leuk goud te vinden. Ik ga zelf in juni weer naar de Gard, kan niet wachten. Waar ga je naar toe dit keer? Ben wel benieuwd naar de Bazooka. Gr Mark


26 apr 2016, 20:34
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2015, 14:27
Berichten: 54
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
Die Henderson, is dat er 1 met een one-way-valve waardoor je kan blijven pompen? En zo ja wat is je ervaring daarmee? Heb begrepen dat die klep enigszins storingsgevoelig kan zijn.


26 apr 2016, 20:36
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
goudzoekermark schreef:
Hoi Michel,
leuk om weer een nieuwe goudzoeker te verwelkomen op het forum. Ik ben ook een fan van het goudzoeken in Zuid Frankrijk. Heerlijk warm water en leuk goud te vinden. Ik ga zelf in juni weer naar de Gard, kan niet wachten. Waar ga je naar toe dit keer? Ben wel benieuwd naar de Bazooka. Gr Mark


Ik stap as vrijdagnacht in de auto om ook naar de Gard ( Cevennen ) en ga in de Ceze en de Chassezac zoeken. ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten van de Bazooka , mooi principe van spoelen en het scheelt dat je geen matjes of miners moss hoeft te spoelen.
Hij spoelt zelf de troep uit het opvangbakje en als je stopt water er door en alles opvangen in en emmer.

Succes met zoeken straks

Ga je in de rivier de Gard zelf zoeken ?


26 apr 2016, 21:37
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
goudzoekermark schreef:
Die Henderson, is dat er 1 met een one-way-valve waardoor je kan blijven pompen? En zo ja wat is je ervaring daarmee? Heb begrepen dat die klep enigszins storingsgevoelig kan zijn.


Ja klopt moet alleen het hele zaakje nog testen, ik heb niet zo,n vertrouwen in deze kleppen eigenlijk ben bang dat ik de verkeerde heb.
De Doorzichtige valterra klep werkt denk ik beter, we zullen het zien volgende week. Als je niks probeert weet je ook niks.

Groet Michel WaZ


26 apr 2016, 21:40
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vers goud.......
goudzoekermark schreef:
Hoi Michel,
leuk om weer een nieuwe goudzoeker te verwelkomen op het forum. Ik ben ook een fan van het goudzoeken in Zuid Frankrijk. Heerlijk warm water en leuk goud te vinden. Ik ga zelf in juni weer naar de Gard, kan niet wachten. Waar ga je naar toe dit keer? Ben wel benieuwd naar de Bazooka. Gr Mark


Bedankt voor het welkom Goudzoekermark, nieuw op het forum maar wel met ervaring :07 . Ik zal in de toekomst wel wat vaker iets melden.

Groet Michel WaZ


26 apr 2016, 21:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl