Logo
Het is nu 28 maart 2024, 14:23



Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2016, 15:23
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Hallo allen,

Mijn sluice is bijna klaar en wellicht heb ik voor het weekend de highbanker ook klaar. Eigenlijk is het heetste hangijzer de bezorging van de pompen....
Nu is het komend weekend best goed weer en ben ik op zoek naar een plek op ongeveer 350 kilometer van Utrecht waar ik mijn nieuwe setup kan gaan testen.
Zijn er plekken waar jullie wellicht eerder goud hebben gevonden? Als ik dan niets vind weet ik in ieder geval zeker dat het aan de sluice ligt en niet aan de locatie :07

Bij voorkeur is er in de buurt nog de mogelijkheid om een tentje op te zetten en een vuurtje te bouwen.
Ik ben erg benieuwd hoe de sluice gaat werken... het grote pielen kan beginnen :)


10 aug 2016, 12:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Hi Hendri,

Welkom op het forum!

Tja, 350km... :06 Het dichst bij met enigsinds goud is de ardenne.
:link:
http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=652&t=75751
http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=652&t=67148
Er ligt niet zo heel veel dus het is lastig om daar je sluice goed te testen. Wel leuk om een beetje te oefenen met je materiaal.

Verder zou je richting winterberg (De) kunnen rijden. Daar vinden ze ook wel eens goud. Ben er zelf nog niet geweest dus weet geen plekjes.

Maar, je kunt natuurlijk altijd een balletje opgooien om een tripje te maken. Helaas is dit weekend een beetje kort dag.

btw, heb je foto's van je sluice en wat ben je met een highbanker van plan?

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


10 aug 2016, 20:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2016, 15:23
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Dank je :)

De ardennen hebben inderdaad wel veel van wat ik zoek. Nu alleen nog een plekje met goud.

De sluice heeft gister zijn eerste testrun gedaan in de douche. Alle 10 de stukjes lood zijn vrij snel terug gevonden in de eerste 10-15 cm. Nu nog een test uitvoeren met veel fijner materiaal.
Vanavond ga ik de poten maken. mochten jullie nog tips hebbben om verstelbare poten te maken dan hoor ik die graag. ik denk er aan om metalen pijpen die exact in elkaar passen te gebruiken met slangklemmen oid.

De highbanker is op dit moment nog niet meer dan een plaat aluminium en een concept... maar alle onderdelen zijn in huis dus dat komt morgen wel goed.

Het water stroomt in ieder geval goed. Ik heb twee pompen die ieder 4163 liter zouden moeten kunnen pompen. Ik denk dat het eerder een beetje richting de 2500-3000 liter gaat. Een pomp redde het net niet om een emmer van 50 liter leeg te pompen binnen een minuut.

Al met al een heel leuk experiment en een goed excuus om nieuw gereedschap te kopen ;)


11 aug 2016, 09:29
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2016, 15:23
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Bijlage:
IMG-20160810-WA0005.jpeg

Dit is de sluice tot nu toe. Vanavond ga ik:
Er een onderstel onder zetten
De riffles afmaken.
Een trechter maken voor gebruik in een rivier
Een spoelunit maken voor gebruik buiten de rivier.

Morgen kijk ik hoever ik kom met de highbanker. Wellicht laat ik dat voor later en stap ik in de auto richting de ardennen.
Eerst maar eens wat ervaring opdoen :03

De highbanker krijgt twee losse sprayers (anders gaan de pompen elkaar tegenwerken) die de stenen en ander grof materiaal schoonmaken.
Ik denk er aan om alles dat groter is dan 1 cm eruit te gooien. Ik ga er niet vanuit dat ik nuggets van meer dan een centimer ga vinden.
Ik wil zoveel mogelijk scheppen en meters maken en niet al teveel tijd besteden aan het priegelen met kleine steentjes in de sluice zelf. Door vrij strak te classificeren wil ik mijzelf een boel tijd besparen.

op het verlanglijstje staat daarna nog:
Een bedieningspaneel om de electronica aan te sturen (noodstop en druk controle)
Wielen er onder
Een vaste plek voor de accu
Als het echt een leuke hobby blijkt een zonnepaneel erbij voor wat meer capaciteit.

al met al is het toch weer een heel verhaal geworden. Bijna weekend! :oooo


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


11 aug 2016, 13:17
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Sluice ziet er mooi uit :goezo: En tof dat je zo enthousiast bent. Maar mijn advies zou ook zijn om eerst eens ervaring op te doen voordat je je volledig stort op het aanschaffen en bouwen van spullen. Je komt sowieso tot nieuwe inzichten.

Voorbeeld: Over het algemeen zijn goede goudzoek plaatsen slecht bereikbaar met de auto. Logisch want alle luie goudzoeker (en die zijn er veel :lol: ) zijn daar al eens geweest... als je een stuk moet lopen over bergpaatjes e.d. is licht materiaal erg handig. Een pomp , accu's en zonnepanelen vallen niet in die categorie :03

Ik ben ook begonnen met riffles, strekmetaal en minersmos. Na drie veldtripjes de hele bende eruit gegooit. Heb nu alleen nog maar een rubber mat.

Veel plezier in de Ardennen. Hou het low profile.. officieel mag er niet gezocht worden.

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


11 aug 2016, 18:08
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Zat nog even naar je foto te kijken... hoe lang is die sluicebox eigelijk? Er is bijvoorbeeld in desentis, waar veel goudzoekers toch wel eens belanden een restrictie op de sluice lengte, dacht 1.2m

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


11 aug 2016, 18:12
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2016, 15:23
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Het bouwen is de halve lol :) maar inderdaad. ik heb de highbanker ook even uitgesteld omdat ik dat qua tijd niet ga redden. Eerst maar eens een weekendje buiten doorbrengen om te kijken en te experimenteren.
Het tot inzichten komen komt dan vanzelf. Ik werk voorlopig even met schroeven ipv popnagels. Dan heb ik iig nog de mogelijkheid om eea aan te passen.

De sluice is 100cm lang. De feeder moet dus 19CM lang worden :03

Het is wel mijn bedoeling om een beetje 'off road' te gaan. Een biertje bij het kampvuur, ik heb er nu al zin in! :)
Vanmiddag ga ik een bankschroef kopen om de riffles te buigen. Dan de poten nog afmaken en morgenvroeg op zoek naar een plekje langs de Ambleve.

Alleen een rubbermat? Hoe groot waren je riffles? Ik heb het gister ook nog even met alleen de mat geprobeerd maar alles spoelde er vrij snel uit.


12 aug 2016, 09:53
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Zelf een mat geklust op basis van een goldhog mat

http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=651&t=71614

Het voordeel is dat je relatief makkelijk je sluice kan legen en dat je niet zo veel concentrate overhoud.

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


12 aug 2016, 12:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2016, 15:23
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Dat ziet er wel goed uit inderdaad! Met het fijne goud dat we hier in Europa hebben zijn enorme riffles niet heel nuttig. ik heb die van mij nu naar 1cm hoog aangepast. Ik ben benieuwd. Nu eerst klussen!


12 aug 2016, 14:16
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jun 2011, 17:14
Berichten: 10541
Woonplaats: Maastricht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Klinkt goed Hendri een biertje bij het kampvuur aan de Ambleve! :10

Succes, hoop dat je wat vindt.
Leuk projectje! :goezo:


12 aug 2016, 17:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Ziet er mooi uit je sluice, hier nog een beetje leesvoer.

http://natuurtijdschriften.nl/download? ... cid=414801

Wellicht kan je beter in de Eifel of Sauerland gaan zoeken , de Ardennen zijn al aardig leeg gezocht.
Lees ook maar even het laatste zoek avontuur van Chris,Ab en mij in de Ardennen.
Wij zouden in de Rur (roer) gaan zoeken bij Monschau en omdat de waterstand veel te hoog was zijn we naar België gereden.
Ik heb een kaartje van D bijgevoegd.

Succes met zoeken,

Michel WaZ


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


15 aug 2016, 09:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2016, 15:23
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Het weer en de omgeving waren geweldig, de opbrengst wat minder.... In ieder geval een boel geleerd zoals verwacht ;)

Het water was vrij diep en het koste mij veel moeite om de sluice goed op te zetten. Door alle bewegingen is het aluminium gaan buigen op de naden en zijn er een aantal opengesprongen. Hierna was de stabiliteit ver te zoeken en heb ik het opgegeven. De naden zijn allemaal makkelijk te fiksen met een profiel en wat popnagels.

Ik ga dus wat moeite steken in het stabiliseren van de poten. Het moet allemaal wat stugger.

Een highbank setup lijkt mij de volgende stap. Op deze manier haal je het element 'rivier' en al zijn rumoer uit de vergelijking. Met een highbanker kan ik zelf bepalen hoeveel water ik er doorheen pomp en nog belangrijker: Dit is allemaal te oefenen in mijn badkamer ;)
Ik heb drie emmers aarde en een blok kwarts meegenomen om thuis te sluicen. Nu nog even een slimme manier vinden om deze tot poeder te reduceren. Officieel heb ik dus nog niet gefaald in het vinden van goud. Het staat alleen nog in de gang :whoea:

Michel: Herken ik daar een catering warmhoud bak? Leuk gevonden! Dat stukje Duitsland ken ik goed vanwege het motorrijden. Los van het goudzoeken is daar ook erg veel te zien. Ik zal het artikel zeker even doornemen. Wat achtergrond informatie kan mij ook veel helpen, dank. Wat voor Hoek hou jij aan en hoeveel liter water kan jouw pomp per minuut leveren? Met voldoende stroom kan ik op dit moment ongeveer 80-90 liter per minuut pompen. Is dit voldoende?

Een aantal vragen aan jullie:
Ik gebruik nu een pan set van garret om de aarde te classifieren. Het filter laat nu stukken door van ongeveer een centimeter. Is het een optie om dit nog kleiner te doen?

De rivier was 60 cm diep en had weinig tot geen verval, de stroming was wel goed. Op youtube zie ik vooral kleine stroompjes met veel verval waardoor het opzetten van de sluice veel makkelijker gaat en de helling van 1 inch per voet wel te realiseren is. Hoe ga je om met situaties waar geen echt verval is maar het water wel snel stroomt?

Is het opzetten van een sluice in 60CM water uberhaupt wel een goed idee?

Ik heb een boel geleerd maar ik miste toch wel een helpende hand. Gaan er binnenkort nog mensen op stap? Ik kan nog wel wat tips en hulp gebruiken ;)


15 aug 2016, 10:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Jammer dat het niet helemaal gewerkt heeft, toch weer wat opgestoken zo. Wellicht kan je in wat dieper water een handpomp gebruiken.
Kan je zo kopen of zelf fabriceren ( Nuggeteer is er erg goed in :07 ) .

Het is idd zo,n beroemde Gastronorm gaatjesbak 1/1 en 1/3 diep. Niet duur op marktplaats €10,- , gaatjes uitboren en met een slijptol wat gleufjes erin geslepen en de achterkant zo los geslepen dat alleen de onderzijde vastzit, ombuigen en klaar.
Met wat pvc de water toevoer in elkaar gerommeld, wel Nuggeteer zijn maten aangehouden ivm zijn waterpomp.
Zelf heb ik een Johnson 600 GPH 12v pompje met accu/zonnepaneel maar die geeft te te weinig water vind ik.

De hoek maakt niet zoveel uit wat wel belangrijk is dat je kiezels er schoon uit komen en desnoods schuif je die er handmatig uit.
Hoe meer water des te beter je spoeling van de kiezels en zand.

Je kwarts vergruizen is simpel , in een stuk stalen buis een bodem inlassen en hetzelfde doe je met een kleiner diameter buis die in de grotere past.
Kwarts erin en beuken.........Veel plezier alvast want het is een :Censuur: klus.


15 aug 2016, 10:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
hendri schreef:
Het weer en de omgeving waren geweldig, de opbrengst wat minder....


Tja de meesten van ons waren ook goudzoekers voordat we goudvinders werden :07 Maar, het gaat steeds makkelijker.

hendri schreef:
De rivier was 60 cm diep en had weinig tot geen verval, de stroming was wel goed. Op youtube zie ik vooral kleine stroompjes met veel verval waardoor het opzetten van de sluice veel makkelijker gaat en de helling van 1 inch per voet wel te realiseren is. Hoe ga je om met situaties waar geen echt verval is maar het water wel snel stroomt?

Is het opzetten van een sluice in 60CM water uberhaupt wel een goed idee?


60cm is wel erg diep! Met zulk diep water is het bijna onmogelijk om genoeg stroming in je sluice te krijgen. Lijkt me ook niet echt fijn werken zo diep in het water. Had je een bepaalde reden om die plaats te kiezen?

hendri schreef:
Ik gebruik nu een pan set van garret om de aarde te classifieren. Het filter laat nu stukken door van ongeveer een centimeter. Is het een optie om dit nog kleiner te doen?


Je hebt een mooi lange sluice, dus je kunt je afvragen of je uberhaupt moet classificeren. Het kost erg veel tijd. Gewoon je grind direct in je sluice scheppen of pompen. De grote stenen die blijven liggen er met de hand uit gooien.
Wanneer je met paydirt gaat sjouwen kan het wel handig zijn om eerst even te classificeren, zonde om aan grote stenen te zeulen. Hiervoor is de Garret zeef prima.

hendri schreef:
Ik heb een boel geleerd maar ik miste toch wel een helpende hand. Gaan er binnenkort nog mensen op stap? Ik kan nog wel wat tips en hulp gebruiken ;)


ik zal nog eens een balletje op gooien bij de jongens :10

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


15 aug 2016, 19:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2016, 15:23
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
nuggeteer schreef:
hendri schreef:
Het weer en de omgeving waren geweldig, de opbrengst wat minder....


Tja de meesten van ons waren ook goudzoekers voordat we goudvinders werden :07 Maar, het gaat steeds makkelijker.

Fijn definitie verschil ;) Eerst maar eens wat oefenen met het vinden van goud in mijn badkamer..... ik heb tot nu toe veel magnetite en een 4.5 mm luchtbuks pellet uit het water gevist.

nuggeteer schreef:
hendri schreef:
De rivier was 60 cm diep en had weinig tot geen verval, de stroming was wel goed. Op youtube zie ik vooral kleine stroompjes met veel verval waardoor het opzetten van de sluice veel makkelijker gaat en de helling van 1 inch per voet wel te realiseren is. Hoe ga je om met situaties waar geen echt verval is maar het water wel snel stroomt?

Is het opzetten van een sluice in 60CM water uberhaupt wel een goed idee?


60cm is wel erg diep! Met zulk diep water is het bijna onmogelijk om genoeg stroming in je sluice te krijgen. Lijkt me ook niet echt fijn werken zo diep in het water. Had je een bepaalde reden om die plaats te kiezen?

Ik zat aan de binnenbocht. In het ondiepe deel stroomde het water veel minder snel. volgende keer ga ik beter nadenken over de positionering van de sluice. Het werkte ook minder goed. Er is geen ruimte om de emmer neer te zetten dus je hebt hem de hele tijd in je handen. Het loopt ook heel moeilijk omdat je niet goed onder water kan kijken. Tip voor de toekomst :)

nuggeteer schreef:
hendri schreef:
Ik gebruik nu een pan set van garret om de aarde te classifieren. Het filter laat nu stukken door van ongeveer een centimeter. Is het een optie om dit nog kleiner te doen?



Je hebt een mooi lange sluice, dus je kunt je afvragen of je uberhaupt moet classificeren. Het kost erg veel tijd. Gewoon je grind direct in je sluice scheppen of pompen. De grote stenen die blijven liggen er met de hand uit gooien.
Wanneer je met paydirt gaat sjouwen kan het wel handig zijn om eerst even te classificeren, zonde om aan grote stenen te zeulen. Hiervoor is de Garret zeef prima.

In de badkamer krijg ik nu een redelijke stroom op gang die inderdaad het overgrote deel van het grind uit de sluice spoelt. Het lijkt erop dat ik de tweede pomp niet echt nodig ga hebben. Wellicht schakel ik ze wel allebei in maar laat ik ze op minder vermogen draaien zodat ze wat langer meegaan. Wellicht bouw ik nog een filter op een emmer oid. het rondslepen van grote keien in mijn paydirt kost wel veel tijd en moeite ;)

nuggeteer schreef:
hendri schreef:
Ik heb een boel geleerd maar ik miste toch wel een helpende hand. Gaan er binnenkort nog mensen op stap? Ik kan nog wel wat tips en hulp gebruiken ;)


ik zal nog eens een balletje op gooien bij de jongens :10

Ik ben benieuwd!


16 aug 2016, 12:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Het balletje is geland, we gaan de 28e een dagje naar de Waal! Dus als je zin hebt...

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


16 aug 2016, 19:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2016, 15:23
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Graag! Ik merk dat ik tijdens het pannen wellicht nog wat te voorzichtig ben. Met dit tempo kost het pannen van het concentraat wel erg veel tijd. Ik ben erbij!

Ik heb gister een eerste flake gevonden in een van de emmers die ik heb meegenomen uit de Ardennen:
Bijlage:
Goud.jpeg

Echt heel klein maar het begin is er! :ppp Ik ga dezelfde emmer vanavond nog eens door de sluice gooien met alleen de ribbelmat er in.
Het volgende klusproject is een blue bowl, het pannen duurt echt te lang :Censuur:
Nog een foto die de verhoudingen wat scherper weergeeft:
Bijlage:
goud-groot.jpeg


Verder zijn alle componenten die af waren gebroken verstevigd met aluminium profielen en heb ik metalen stangen geplaatst om de stijfheid te vergroten. Zo langzamerhand krijgt het allemaal een vaste vorm.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


17 aug 2016, 12:12
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Je eerste goud :goezo:

hendri schreef:
Ik merk dat ik tijdens het pannen wellicht nog wat te voorzichtig ben. Met dit tempo kost het pannen van het concentraat wel erg veel tijd.


Je zult ongetwijfelt te voorzichtig zijn... Niet te bang zijn dat je het goud uit je pan wast! Als je goed geschut hebt ligt het echt onderin! Een gewoon pannentje tijdens het prospecten duurt niet veel langer dan een minuut of drie/vier

Goed kunnen pannen is de basis van goudzoeken. Alle andere dingen zijn hulpmiddelen. Ook in het werken met een bluebowl moet je handigheid krijgen voordat deze doet wat hij moet doen. Of het echt sneller is durf ik te betwijfelen.

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


17 aug 2016, 20:07
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Mogguh,

Dat word weer een leuke dag de 28e vooral omdat we met het pontje moeten :ppp :ppp ha ha ha.
LuPa of Duitse worst voor op de bbq ?

Die Blue Bowl zou ik niet kopen vooral omdat wat wij vinden veel te weinig is, zonde van je geld.
Ab haalt me op net zoals de vorige x, stukje A2 bij ......rechtsaf en bij .........linksaf naar het pontje.
Lekker geheimzinnig zo :Censuur:
Nou, maar ven via whapp de tijd afspreken, tot zondag

Greetz Michel


19 aug 2016, 07:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 aug 2016, 15:23
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
BBQ erbij! Jullie snappen het. :goezo:

Ik neem wellicht nog een vriend mee. Ik ga natuurlijk niet in mijn eentje al die emmers vullen. Is er een whatsapp groepje oid?

De bluebowl ga ik ook niet kopen, die maak ik zelf :) Eerlijk gezegd is het bouwen en verzinnen van dingen tot nu toe eigenlijk het grootste deel van de lol. Dat goud komt later wel :03
Ook ben ik wel benieuwd of een blue bowl wat efficienter omgaat met het extreem fijne goud. Het zand uit de Ambleve bevat erg veel geel zand en fijn materiaal wat het af en toe moeilijk maakt om in te schatten hoeveel goud er nou echt in zal zitten.

Volgend weekend heb ik iig een referentiekader. Erg fijn!


19 aug 2016, 08:51
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
ziet er leuk uit :07 :07

die spikkel lijkt wel bomerang goud haha


ab


19 aug 2016, 18:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Ik neem wellicht nog een vriend mee. Ik ga natuurlijk niet in mijn eentje al die emmers vullen. Is er een whatsapp groepje oid



emmers ?? kruiwagen zal je bedoelen haha

ab


19 aug 2016, 18:45
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 20:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Michel WaZ schreef:
Mogguh,

Dat word weer een leuke dag de 28e vooral omdat we met het pontje moeten


Het weer ziet er erg goed uit! In dat geval kunnen we niet op het strandje ten zuiden van de waal want daar liggen dan mensen te zonnen.... Denk niet dat die zitten te wachten op een stel idioten die het strand komen afgraven :07

In dat geval hoeven we niet met het pontje. Maar als je echt wil mag je natuurlijk wel een keertje heen en weer varen :sd

Michel WaZ schreef:
LuPa of Duitse worst voor op de bbq

Wat dacht je van een lekker speklapje :ppp
Neem jij je BBQ mee?

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


19 aug 2016, 20:37
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 jan 2016, 09:58
Berichten: 98
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
Volgens mij zit je al in de app-groep Ab...........paar maanden pas hoor :07
Ik neem m,n Weber wel mee met een paar houtskool dingen en briketten , hij moet nog wel ingebrand worden want tot op heden heeft hij alleen maar in de doos gezeten. Speklap ook goed hoor, leg er wel een paar in de Indische marinade en een lekker kippetje heb ik hier thuis.

Gewoon vertellen dat we van Rijkswaterstaat zijn en privé grondonderzoek doen ivm "verdenking van zware metalen" in de grond zijn ze zo weg die badgasten, alleen jammer dat 15 min later de brandweer er in chemisch pak staat :oooo :DOOD: :06 en als we er al om 08:00 aan het graven zijn gaan we gewoon Duits praten :schildzwaard:

Nu nog even m,n handpomp aanpassen met andere terugslagkleppen en die ga ik ook maar eens proberen de 28e , ik hoop alleen dat Nuggeteer z,n pomp m,n highbanker pvc heel houdt.

Mazzzzzelllls

ps waadbroek is gemaakt, zat een gaatje in m,n laars


20 aug 2016, 13:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 jan 2015, 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: den helder
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Weekendje pannen in Duitsland/Frankrijk/Belgie
[quote="hendri"]Ik neem wellicht nog een vriend mee. Ik ga natuurlijk niet in mijn eentje al die emmers vullen. Is er een whatsapp groepje oid





nee dat was een bericht van hendri die ik had geplakt om er op te reageren wat betreft die emmers


21 aug 2016, 20:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl