Logo
Het is nu 19 apr 2024, 18:07



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 Op zoek naar een vindplaats in BE NL DE 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2017, 16:42
Berichten: 20
Antwoord met een citaat
Bericht Op zoek naar een vindplaats in BE NL DE
Beste forumleden,


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zou graag voor mijn allerliefste vrouwtje een glazen hangertje maken met wat "goudstof". Ik weet dat dit eerder dust zal zijn, en dat ik dagen of misschien wel weken (maanden?) hiervoor zal moeten zoeken. Een juweeltje kopen bij de juwelier is makkelijker, sneller en misschien zelfs mooier... Maar het gaat hem vooral om het "zelf zoeken". Dat appreciëren de vrouwen natuurlijk.

Ik ben woonachtig in de grensstreek BE/NL/DE (Maaskant). Waar kan ik het beste gaan zoeken?
De eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ik volledig onervaren ben, nog geen materiaal heb (zelfs geen pan) en dat dit voor mij ook geen nieuwe hobby gaat worden. Ik heb reeds teveel hobbies. Het zou niet meer dan een leuke ervaring zijn..

Zijn er misschien leden die mij -eventueel tegen betaling- een spoedcursus kunnen geven? Mijn vrouw haar verjaardag is in september.. Zou leuk zijn om dan iets af te hebben. Verplaatsing met de wagen is geen probleem, kan me zelfs 400-500 km verplaatsen.

Alle hulp, info, tips... welkom! Alvast bedankt.


14 mei 2017, 16:52
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 21:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Op zoek naar een vindplaats in BE (of NL, DE)
Hi Dave!

Welkom op het forum! Leuk dat je interesse hebt in goud zoeken. Ik moet je wel waarschuwen voor goldfever... het is verslavend :07

Heb nu weinig tijd om in te gaan op je vragen. Zal proberen er vanavond op terug te komen

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


16 mei 2017, 08:27
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2017, 16:42
Berichten: 20
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Op zoek naar een vindplaats in BE (of NL, DE)
nuggeteer schreef:
Hi Dave!

Welkom op het forum! Leuk dat je interesse hebt in goud zoeken. Ik moet je wel waarschuwen voor goldfever... het is verslavend :07

Heb nu weinig tijd om in te gaan op je vragen. Zal proberen er vanavond op terug te komen




Heel erg bedankt voor je tijd en info. Denk niet dat die goldfever er zal komen... Heb het budget en de tijd niet voor weer een nieuwe hobby. :)


16 mei 2017, 16:50
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 21:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Op zoek naar een vindplaats in BE (of NL, DE)
Tja...hoe in een paar maanden een hangertje met goud vullen. Een goede vraag :06 Kijk... het ding met goud is. Het valt niet altijd mee om het te vinden :03 een ervaren persoon zoeken is in jouw geval wel een goed idee!

Begin eens met een pannetje kopen. Oefenen kan met een paar scheppen zand en een paar loodflintertjes o.i.d.

Een paar opties:

Maaskant bij ochten? Dan zit je goed! Er zit in de strandjes aan de waal goud. Als je een dag goed doorschept, lees min 5m3 zand, dan moet je wel wat stof kunnen vinden!
Lees deze eens om een idee te krijgen wat er mogelijk is :link http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=740&t=65769&start=25

Verder zou je naar de ardenne kunnen. Daar is het goud wat groter. Maar na 3 tripjes hadden we daar nog maar 19mg. Dat zie je in een flesje nauwelijks terug :07

In duitsland zijn ook plaatsen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Plaatsen waar het zeker zal lukken zijn frankrijk, italie, oostenrijk en zwitserland. Helaas is dat allemaal 1000km rijden...

Op het forum staat al redelijk wat info over de verschillende plaatsen.

Jammer genoeg heb ik op dit moment weinig tijd om op stap te gaan. :cry: Anders had ik je e.a. kunnen laten zien

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


16 mei 2017, 20:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2017, 16:42
Berichten: 20
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Op zoek naar een vindplaats in BE (of NL, DE)
nuggeteer schreef:
Tja...hoe in een paar maanden een hangertje met goud vullen. Een goede vraag :06 Kijk... het ding met goud is. Het valt niet altijd mee om het te vinden :03 een ervaren persoon zoeken is in jouw geval wel een goed idee!

Begin eens met een pannetje kopen. Oefenen kan met een paar scheppen zand en een paar loodflintertjes o.i.d.

Een paar opties:

Maaskant bij ochten? Dan zit je goed! Er zit in de strandjes aan de waal goud. Als je een dag goed doorschept, lees min 5m3 zand, dan moet je wel wat stof kunnen vinden!
Lees deze eens om een idee te krijgen wat er mogelijk is :link http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=740&t=65769&start=25

Verder zou je naar de ardenne kunnen. Daar is het goud wat groter. Maar na 3 tripjes hadden we daar nog maar 19mg. Dat zie je in een flesje nauwelijks terug :07

In duitsland zijn ook plaatsen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Plaatsen waar het zeker zal lukken zijn frankrijk, italie, oostenrijk en zwitserland. Helaas is dat allemaal 1000km rijden...

Op het forum staat al redelijk wat info over de verschillende plaatsen.

Jammer genoeg heb ik op dit moment weinig tijd om op stap te gaan. :cry: Anders had ik je e.a. kunnen laten zien



Bedankt voor de info. Ik ben vandaag een pannetje gaan halen en heb al enkele uren zitten pannen in de ardennen. Ik heb 3 heeeeeele kleine deeltjes gevonden; Ze waren echter zo klein dat ik het niet de moeite vond.
Ik had enkele toeschouwers: Eén van de grootvaders zou op dat zelfde stukje een klompje gevonden hebben begin jaren '90.


Ik wist dat het moeilijk zou zijn... Maar zo moeilijk.. :ls

Ochten is ongeveer 180 km verder. Die afstand wil ik wel overwegen voor een dag of 2.. Maar dan nog even oefenen met pannen.


17 mei 2017, 17:39
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2017, 16:42
Berichten: 20
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Op zoek naar een vindplaats in BE (of NL, DE)
Enkele dagen zijn gepasseerd en ik moet zeggen dat ik stilletjes de hoop heb opgegeven.


Citaat:
Als je een dag goed doorschept, lees min 5m3 zand, dan moet je wel wat stof kunnen vinden!


Ik neem aan niet met een simpel pannetje.. Hier moet je een sluis voor nodig hebben?


19 mei 2017, 16:57
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2015, 21:44
Berichten: 294
Woonplaats: Leerdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Op zoek naar een vindplaats in BE (of NL, DE)
Dave84 schreef:
Enkele dagen zijn gepasseerd en ik moet zeggen dat ik stilletjes de hoop heb opgegeven.


Wat bedoel je precies? Je hebt een aantal dagen gepanned maar niet zo veel gevonden?

Tja... je hebt ook geen makkelijke opgave bedacht :06

Of bedoel je dat niet?!

En het klopt, voor 5m3 zand is een sluice wel aan te raden! :03

_________________
There's gold in them thar hills and rivers!!!


19 mei 2017, 22:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2017, 16:42
Berichten: 20
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Op zoek naar een vindplaats in BE (of NL, DE)
nuggeteer schreef:
Wat bedoel je precies? Je hebt een aantal dagen gepanned maar niet zo veel gevonden?


Idd.



nuggeteer schreef:
En het klopt, voor 5m3 zand is een sluice wel aan te raden! :03




Morgen dagtrip naar Spijk.. Maar het is geen laagwater denk ik en ik heb enkel een pan. Verloren moeite vermoed ik?


20 mei 2017, 23:29
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2017, 16:42
Berichten: 20
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Op zoek naar een vindplaats in BE (of NL, DE)
Meer vindkansen in Frankrijk of Duitsland? Wil gerust wel een "langere" trip maken, maar dan liefst met een hogere slaagkans natuurlijk. Iemand een idee?


20 mei 2017, 23:31
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2017, 16:42
Berichten: 20
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Op zoek naar een vindplaats in BE (of NL, DE)
België links laten liggen, enkele uren gaan pannen in Spijk:
viewforum.php?f=740


21 mei 2017, 17:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl