Logo
Het is nu 28 maart 2024, 15:46



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
 De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector

Australië . toegestaan. Zeer populair zoek naar inheemse goud, strand zoeken. Historische vondsten in Australië een beetje, veel minder dan in Europa en de Verenigde Staten.

Oostenrijk . Om te zoeken met een metaaldetector historische vereiste toestemming van het ministerie voor de bescherming van monumenten. Vergunningen worden niet verstrekt aan particulieren. Wie opzettelijk maakt gebruik van een metaaldetector in strijd met de wet, begaat een misdrijf met een boete indien zijn gedrag geen strafbare feiten vormt. Beloning voor willekeurige archeologische vondsten zijn verdeeld 1: 1 voor de vinder en de grondeigenaar.

Wit-Rusland . Tot 2013 zoeken met een metaaldetector werd verboden alleen op historische plaatsen door de staat, de lokale de Tweede Wereldoorlog, en een deel van het grondgebied beschermde (zonder uw toestemming). Sommige wet- en regelgeving die de zoektocht naar historische vondsten geïntroduceerd vanaf 2013 in Wit-Rusland te beperken. In feite kan het worden beschouwd als een agent in Wit-Rusland verboden.

België . Zoeken historische vondsten voor particulieren is verboden. strand water zoeken is toegestaan.

Bulgarije . zoeken met een metaaldetector is toegestaan onder licentie, en dat is zeer moeilijk verboden De eigenaar kan zijn metaaldetector kwijtraken (de straf een boete of zelfs gevangenisstraf
Zoek historische vondsten zijn alleen toegestaan ​​de lokale historische en archeologische musea. Gewone mensen is ten strengste verboden te graven op archeologische sites,

Groot-Brittannië (Engeland). Toestemming is vereist om te zoeken naar historische vondsten. Vanwege het feit dat de meerderheid van particuliere grond vereist extra toestemming van de grondeigenaar. archeologische bodemvondsten moeten worden aangegeven waarde wordt geschat, museum heeft recht om objecten munten te kopen vinder landeigenaar 50% Engeland, heeft een hele interessante systeem voor het bepalen van de waarde van vondsten.

Ook in Engeland strand zoeken is toegestaan. Maar niet overal zonder toestemming en geld. Bijvoorbeeld, om te zoeken met een metaaldetector gemeentelijk strand noodzaak om toestemming vragen aan het lokale bestuur. Te vinden op de oever van de Theems in de grenzen van Londen, is het noodzakelijk om een ​​vergoeding te betalen van enkele tientallen pond.

Hongarije . zoeken detector schriftelijke toestemming. Archeologische vondsten voor 1711 zijn het eigendom van de staat. vereist een speciale vergunning.

Vietnam . toegestaan Toeristen de voorkeur aan strand water zoeken

Ghana . Zoeken met een metaaldetector wordt toegestaan zonder beperkingen local. Toeristen - is toestemming vereist (licentie?).

Duitsland . Zoeken met een metaaldetector is toegestaan, maar een vergunning vereist. Elk land heeft een iets andere indeling, gemeenschappelijk voor alle is dat het gebruik van metaaldetectoren niet verboden, maar voor archeologische doeleinden een vergunning vereist. Opgravingen kunnen worden aangebracht met professionele licenties, die zouden kunnen graven direct of indirect beïnvloed. Archeologische vondsten zijn eigendom Land. Alle toevallige ontdekkingen moeten worden gemeld en overhandigd de bodemvondsten . vindersloon is 50% van de waarde indien gevonden op het openbaar domein, en 100% indien zij zich hebben voorgedaan op eigen terrein (toestemming nodig van de grondeigenaar)

Griekenland . U hebt een licentie nodig om te zoeken met een metaaldetector (Ministerie van Cultuur). op strand vergunning vereist gemeente, die het strand bezit. archeologische bodemvondsten meenemen verboden, gevangenisstraf van 10 tot 20 jaar.

Denemarken . Zoeken met een metaaldetector is toegestaan. archeologisch waardevolle bodemvondsten zijn van de staat

Dominicaanse Republiek . Zoeken met een metaaldetector is toegestaan, zonder enige beperkingen.

Egypte . Toegestaan strand water zoeken. Sommige hotels, met stranden toestemming vragen. land??? denk niet!!

Israel . Zoeken historische bodemvondsten verboden. gevangenisstraf. strand water zoeken met een metaaldetector in Israël is toegestaan.

India . Zoek met een metaaldetector is ingeschakeld. Maar een buitenlandse graver van groot belang van de plaatselijke bevolking. Onder gunstige omstandigheden (lokaal) - kan de detector weg te nemen of bel de politie.

Indonesië . Zoek met een metaaldetector is ingeschakeld.

Jordan . streng verboden. metaaldetector is verboden in het land.

Ierland . Historisch zoeken alleen met vergunningen & afspraken grondeigenaren. Toegestaan strand zoeken (nou ja, sommige stranden in Ierland?).

IJsland (zuid) . Totaal verbod op metaaldetectoren

Spanje . invoercertificaten voor de detector. Om verschillende redenen, wordt het zoeken met metaaldetectoren in dit land niet aangeraden.

Italië . verboden om metaaldetectoren te gebruiken in beschermde historische en archeologische gebieden. Elders is het toegestaan met toestemming van de grondeigenaar. Indien historisch of archeologisch belang gevonden wordt, moet onmiddellijk worden gestopt prospectie detector en de bodemvondsten gerapporteerd aan de bevoegde autoriteit binnen 24 uur. Alle archeologische vondsten zijn het eigendom van de staat en moet worden ingediend. Voor deze vergoeding kan worden betaald tot 10% van de waarde. De verkoop van archeologische voorwerpen is verboden en alle munten ouder dan 50 jaar zijn historisch beschouwd

Cambodja . Zoeken met een metaaldetector is alleen toegestaan op de stranden.

Canada . een land met een zeer slechte geschiedenis, zoeken na historische bodemvondsten verboden. toestemming vragen landeigenaar

Canarische Eilanden (Tenerife). Zoeken met een metaaldetector wordt toegestaan zonder beperkingen.

Caribbean . Zoeken met een metaaldetector wordt toegestaan zonder beperkingen.

Kenia . Zoeken met een metaaldetector wordt toegestaan zonder beperkingen.

Cyprus . zoeken metaaldetector is verboden. ook strand water, apparaat wordt in beslag genomen bij de grens.

China . zoeken met metaaldetector is verboden.

Comoren . zoekent met een metaaldetector is verboden.

Cuba . zoeken met een metaaldetector is verboden. het bezit van een metaaldetector in Cuba, gelijkgesteld aan het bezit van een wapen.

Letland . Zoeken met een metaaldetector is toegestaan op stranden, particuliere eigendommen (met toestemming)

Libië . zoeken met een metaaldetector is verboden.

Litouwen . alleen met toestemming van het ministerie (bescherming van monumenten en cultureel erfgoed). strand water zoeken is toegestaan.

Malediven . Zoeken met een metaaldetector wordt toegestaan zonder beperkingen.

Malta . zoeken met een metaaldetector is verboden. In dit geval zijn er opties als de lokale overheid voor een redelijk bedrag omkopen om toestemming te geven.

Marokko (Agadir). zoeken met een metaaldetector verboden.

Mexico . Zoeken met een metaaldetector is toegestaan . wordt gewaarschuwd voor maffia

Moldavië . Sinds 2011 zoeken met een metaaldetector verboden. bezit metaaldetector is verboden.

Mongolië . Een totaal verbod op de metaaldetector.

Namibië . verboden historische bodemvondsten. strand water zoeken is toegestaan.

Noorwegen . Zoeken met een metaaldetector toestemming. vragen landeigenaar

VAE . sommige plaatsen strand water voor de zekerheid navragen

Portugal . zoeken met een metaaldetector verboden. zelden toegestaan door speciale toestemming

Rusland . Historisch zoeken bijna verboden. strand water is toegestaan.

Roemenië . Zoeken met een metaaldetector verboden zware straffen, archeologische sites toestemming hebben van ministerie van Cultuur. Het niet naleven inbeslagname detector & een gevangenisstraf van 1 tot 5 jaar.

Saudi-Arabië . Alles is van de staat - boete. totaal verbod op metaaldetector.

Noord-Ierland . Wie zonder vergunning licentie van ministerie zoekt na archeologische bodemvondsten, pleegt een strafbaar feit. Het houden van een metaaldetector op een beschermde site zonder toestemming van de staat wordt beschouwd als een strafbaar feit of misdrijf.

Slowakije . Zoeken met een metaaldetector vereist licentie vergunning van het ministerie. Archeologische vondsten zijn het eigendom van de Slowaakse Republiek. elke illegale opgraving beschadiging van bodemsporen staat erg zware straf op!!

US . Zoeken met een metaaldetector wordt toegestaan zonder beperkingen. Om te zoeken op particulier grondgebied toestemming van de eigenaar nodig.

Thailand . Zoeken met een metaaldetector wordt toegestaan zonder beperkingen.

Tunesië . Zoeken met een metaaldetector is verboden. ook op veel stranden

Turkije . verboden ze zeggen stranden wel neem geen risico zware straffen

Uganda . Zoeken met een metaaldetector wordt toegestaan zonder beperkingen. Uw droom land? ))

Oekraïne . verboden op historisch monument. voor rest toegestaan gaat zeker veranderen in de toekomst.

Filippijnen . Zoeken historische bodemvondsten verboden. strand water toegestaan.

Frankrijk . gebruik maken van een metaaldetector op zoek naar archeologische sites zonder toestemming straffe van boetes en eventueel vervolging. Het doel van deze regeling is het archeologische sites te beschermen. Zoeken historische bodemvondsten verboden. strand water toegestaan.

Kroatië . Zoeken met een metaaldetector is verboden.

Tsjechië . ze zeggen geen probleem, heb me twijfels nog??!! - strand water zoeken is toegestaan.

Zwitserland . zoeken met een metaaldetector in Zwitserland streng verboden. Archeologische vondsten zijn het eigendom van de Slowaakse Republiek. En er zijn gevallen waarin het op historische monumenten is toegestaan. Op sommige plaatsen, vereist provincie vergunning de licentie om te zoeken met een metaaldetector, plus toestemming van de grondeigenaar.

Zweden . verboden metaaldetector bij de oude monumenten & sites. argeologische vondsten staatseigendom. Het niet naleven van de wet is een overtreding en kan worden gestraft met een boete of een gevangenisstraf van maximaal 4 jaar met inbegrip van inbeslagneming detector, Toegestaan om te zoeken met een metaaldetector op particulier terrein. Toegestaan strand water zoeken.

Sri Lanka . Zoeken met een metaaldetector is verboden. De politie zal snel reageren op meldingen van gravers.

Ethiopië . Een totaal verbod op de metaaldetector.

Zuid-Afrika . Alleen toegestaan strand water zoeken.

De lijst van landen wordt bijgewerkt. Iets toe te voegen? Diggers zullen u dankbaar zijn


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


Laatst bijgewerkt door Angelo op 07 aug 2017, 02:50, in totaal 7 keer bewerkt



06 aug 2017, 23:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
ik vond deze lijst op internet, kunnen fouten inzitten!! Help met verbeteren :10 http://md-arena.com/spisok-stran-gde-ra ... oisk-s-md/ :link:

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


06 aug 2017, 23:48
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
zal later nog wat toevoegingen doen of nieuwe ontwikkelingen :03 heb meeste fouten uit de lijst verbeterd was er even zoet mee :lol: :lol:

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


07 aug 2017, 02:52
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
fijn zo'n lijstje,

Ik weet nu dat ik de md beter huis kan laten voor mijn aankomende rondje europa.

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


07 aug 2017, 07:12
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
pjottrr schreef:
fijn zo'n lijstje,

Ik weet nu dat ik de md beter huis kan laten voor mijn aankomende rondje europa.
welk land wilde je gaan zoeken dan? misschien vind ik er nog meer informatie over beste pjottrr :10

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


07 aug 2017, 12:19
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 feb 2009, 16:49
Berichten: 7684
Woonplaats: Deventer
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
:03 Ik weet wel in Noorwegen mag je zoeken ja maar........, alles ouder dan 1649 ben je verplicht in te leveren bij de lokale Archeoloog/Museum. :00
Zo zullen er in andere landen ook Regels zijn met vondsten, dus verdiep je erin voordat je gaat zoeken en de vondsten meeneemt, zo voorkom je problemen bij de Douane :03

_________________
gr Peter
zoekt met een XP DEUS


07 aug 2017, 13:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
peter schreef:
:03 Ik weet wel in Noorwegen mag je zoeken ja maar........, alles ouder dan 1649 ben je verplicht in te leveren bij de lokale Archeoloog/Museum. :00
Zo zullen er in andere landen ook Regels zijn met vondsten, dus verdiep je erin voordat je gaat zoeken en de vondsten meeneemt, zo voorkom je problemen bij de Douane :03
klopt dacht dat voor 1649 alleen voor munten geld, als ik het ergens zie zou het dan hier plaatsen :03

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


07 aug 2017, 13:59
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
beste peter

in alle landen moet je archeologisch bodemvondsten voor .... elk land anders aangeven & misschien wel niet afgeven. :03

maar om eerlijk te zijn. bijna niemand zou dat doen. :06 ga alleen niet met het vliegtuig blijf uit landen die zware straffen hebben :04

vriendelijke groet :07

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


07 aug 2017, 15:58
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:59
Berichten: 1118
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
Hi
Agadir in Morocco is het gewoon toegestaan op het strand, zelf al een paar keer gezocht.
Italie is ook geen probleem op de stranden vanaf 1 september, de Spaanse stranden mag ook gewoon gezocht worden inclusief de eilanden. In Portugal kan je ook beter weg blijven, ook op de stranden.
Groet Gerrit


07 aug 2017, 22:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 maart 2014, 23:36
Berichten: 5914
Woonplaats: Alblasserdam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
Goed bezig, Angelo!

Gr,
Chris

_________________
Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!

Gr,
Chris


07 aug 2017, 22:48
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
krokdundee schreef:
Hi
Agadir in Morocco is het gewoon toegestaan op het strand, zelf al een paar keer gezocht.
Italie is ook geen probleem op de stranden vanaf 1 september, de Spaanse stranden mag ook gewoon gezocht worden inclusief de eilanden. In Portugal kan je ook beter weg blijven, ook op de stranden.
Groet Gerrit
bedankt voor je aanvulling. Italie zou ik weg blijven misschien op stranden invoerrechten metaaldetector wordt moeilijk alles voor 50 jaar is van de staat. beetje groot risico land lijkt me zo :04

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


07 aug 2017, 23:01
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 mei 2013, 10:54
Berichten: 984
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
Hey Angelo,

Ik ga een "rondje" Europa doen, via Duitsland , Oostenrijk naar talie, dan oversteken met de boot naar kroatie, en van daaruit verder langs de kust richting albanie, dan Griekenland, Bulgarije, servie, roemenie, Hongarije, Slovakije, tsjechie, Duitsland. en dan weer terug naar huis...

maar volgens mij wil ik op die rit geen detector in de auto hebben liggen, met name italie en griekenland beangstigen mij ...

maar dat was ook niet de insteek van de vakantie hoor :)

Bedankt voor je lijstje in ieder geval

_________________
zoekende op de Friese akkers met een xp deus 2

programma's voor de deus2 opslaan en bewaren? zie https://deus2.pjottrr.nl

historie: garret ace 250, fisher f75, garret at pro int, Nokta fors Core, nokta impact


10 aug 2017, 10:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
pjottrr schreef:
Hey Angelo,

Ik ga een "rondje" Europa doen, via Duitsland , Oostenrijk naar talie, dan oversteken met de boot naar kroatie, en van daaruit verder langs de kust richting albanie, dan Griekenland, Bulgarije, servie, roemenie, Hongarije, Slovakije, tsjechie, Duitsland. en dan weer terug naar huis...

maar volgens mij wil ik op die rit geen detector in de auto hebben liggen, met name italie en griekenland beangstigen mij ...

maar dat was ook niet de insteek van de vakantie hoor :)

Bedankt voor je lijstje in ieder geval
:04 :04 in Griekenland krijg je wel 10 tot 20 jaar gratis Hotel. wordt maar niet gezien binnenlanden :Hellup:

Duitsland heeft overal andere regeling.

Groet Angelo :10

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


10 aug 2017, 11:19
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
laat me weten als er fouten in de lijst staan. wil dat niemand nog problemen krijgt :03

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


10 aug 2017, 11:34
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 15:37
Berichten: 7367
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
Hoi Angelo, het stuk van Zwitserland klopt niet. Staat tekst van Slowakije in. :goezo:


10 aug 2017, 12:40
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
sjoho schreef:
Hoi Angelo, het stuk van Zwitserland klopt niet. Staat tekst van Slowakije in. :goezo:
ja vindt ook apart Zwitserland Slowaakse staat. :06

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


10 aug 2017, 13:03
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 nov 2013, 22:18
Berichten: 1836
Woonplaats: S-Hertogenbosch
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
nog wat Regels in Nederland België Duitsland https://www.detectordirect.nl/wetgeving.html :link:

_________________
noem me maar History Hunter er wachten nog genoeg schatten op mij


10 aug 2017, 13:13
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 nov 2015, 14:41
Berichten: 123
Woonplaats: Soest
Antwoord met een citaat
Bericht Re: De lijst van landen waar het is toegestaan ​​& verboden te zoeken met metaaldetector
Zoals Krokdundee alias Gerrit al aangaf is stranden in Italy na 1 sept geen probleem.
Waarom na 1 sept; stranden worden gepacht en men wil niet dat je de badgasten in de weg loopt

_________________
niets van deze regels mag zonder voorafgaande schriftelijke toestemming gedupliceerd worden.
https://www.facebook.com/metaldetectingpatches/


10 aug 2017, 13:25
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl