Logo
Het is nu 28 maart 2024, 23:52



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018 
Auteur Bericht
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Bericht VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Hallo @ iedere deelnemer,'wij' wensen jullie héél véél succes toe om deze begeerde titel te pakken :oooo :oooo :oooo :pol

Meedoen,dat kan en zelfst graag :10

Hiervoor gaan we 7 dagen voor uittrekken "11-01 -2019 T/M 18-01-2019"

Iederen deelnemer mag zijn vondst hier plaatsen die in 2018 is gevonden en gelieve met een korte beschrijving en met eventueel de link van de thread,lukt dit niet op de een of andere manier dan kan dat iemand van 't team dat eventueel voor jullie doen!!!

Een deelnemer mag meerdere vondsten plaatsen (maxima 3) als hij dat nodig dient te vinden en gezien de kans die het geplaatste voorwerp maakt om te winnen.
Wees reëel met wat je plaatsen doet,het dient een kans te maken t.o.v. de andere geplaatste voorwerpen.(bij twijfel stuur gerust een pbtje naar iemand van 't team) vondsten die geen kans maken zal ik verwijderen nadat ik de indiener op hoogte heb gesteld!!!

We wensen iedere deelnemer ontzettend veel succes om deze begeerde titel binnen te slepen :05 :10


Deze krijgt dan voor één jaar een leuk plaatsje in jouw huis :oooo :oooo :oooo :pol


:arrow: :arrow: Afbeelding



deze "zoekers" gingen jullie al voor :ls :ppp :oooo :oooo :oooo


Afbeelding

winnaar 2017 Keltische muntschat -- radiohead

meer /zien/lezen over deze vondst , klik dan op de :link:


winnaar 2016 14e eeuwse muntschat. -- Jan Ooms & zonen --


AfbeeldingAfbeelding



meer zien/lezen over deze vondst , klik dan op de :link:



winnaar 2015 gert1111/otto :arrow: Afbeelding
meer zien/lezen , klik dan op de op de :link:

winnaar 2014 Ceesou :arrow: Afbeelding
meer zien/lezen , klik dan op de :link:

Winnaar 2013 origineel :arrow: Afbeelding
meer zien/lezen , klik dan op de :link:


winnaar 2012 coinhunter chris :arrow: Afbeelding

meer zien/lezen , klik dan op de :link:

winnaar 2011 de ed :arrow: Afbeelding

winnaar 2010 Explorer :arrow: Afbeelding

meer zien/lezen , klik dan op de :link:

winnaar 2009 coinhunter chris :arrow: Afbeelding

meer zien/lezen , klik dan op de :link:

Deze thread is alleen voor de deelnemers en hun vondsten die meedingen voor "VONDST VAN 'T JAAR 2018" dus geen berichten plaatsen s.v.p. om de thread onnodig lang te maken. Die zullen anders door beheer of een lid van 't team verwijderd worden, alvast bedankt voor jullie begrip.


met vriendelijk groet Chris :03 , namens beheer & 't team van BVW :10

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

11 jan 2019, 20:04
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:50
Berichten: 2086
Woonplaats: Hollandsche Rading
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Nou, ik doe graag mee hoor om bodemvondstenkoning 2018 te worden met mijn gouden topper

:arrow: :link:

Adri Pieck


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


14 jan 2019, 17:00
Profiel
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2014, 23:28
Berichten: 5076
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Deze vondst wordt nog behandeld, komt zo nog niet helemaal goed tot z'n recht, maar de meeste zoekers weten wel dat dit geen alledaagse vondst is.



de munte


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
zoekt met DEUS, minelab equinox 800, tesoro lobo supertraq, & een makro racer 2


14 jan 2019, 19:04
Profiel
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2014, 23:28
Berichten: 5076
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
en ook dit was een echte topper voor mij dit jaar

een prachtige karolingische sleutel :ppp

( wordt ook nog behandeld )


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
zoekt met DEUS, minelab equinox 800, tesoro lobo supertraq, & een makro racer 2


14 jan 2019, 19:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2018, 23:30
Berichten: 195
Woonplaats: De Bilt
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Afgelopen zomer samen met Michelk een gouden muntschat naar boven gehaald. In één week in een straal van 25 meter 6 tremissis uit de 7e eeuw gevonden.
viewforum.php?f=226


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
https://youtube.com/c/SimonsMetalDetection


14 jan 2019, 20:11
Profiel
ERELID
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 apr 2008, 20:28
Berichten: 6537
Woonplaats: Silversun
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Ga dit jaar geheel anders tegen de vondsten aan kijken en zeker niet op goud !!!!!!!!!

Bericht mag verwijderd worden :10

gr Niels

_________________
toInfinityandBeyond


14 jan 2019, 21:06
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
not schreef:
Ga dit jaar geheel anders tegen de vondsten aan kijken en zeker niet op goud !!!!!!!!!

Bericht mag verwijderd worden :10

gr Niels
zeker om mee te doen behoeve je geen gouden munt of dingetje te hebben alles wat zeldzaam is dingt mee :05 :goezo:

ook dit bericht kan nadien verwijderd worden

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

14 jan 2019, 22:16
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 mei 2012, 22:58
Berichten: 3645
Woonplaats: Sint Truiden België
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Gewoon voor de sport

viewtopic.php?f=317&t=94451

Ring Mero/Romeins ???



Bijlage:
IMG_2959 - Copy.JPG

Bijlage:
IMG_2963 - Copy.JPG



Edd


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


14 jan 2019, 23:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 07:59
Berichten: 522
Woonplaats: Akkerland
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Heb geen illusies maar ik doe graag mee met "niet moeders mooiste" maar wel uiterst zeldzaam :03

Een Portret Denarius van Karel de Grote

(en nee, ik durf hem absoluut niet te reinigen :04 )

zie :link:


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


15 jan 2019, 11:05
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2008, 15:37
Berichten: 7367
Bericht HALVE LEICESTERRIJKSDAALDER 1590 ZEELAND
Ook ik doe graag mee. Dit jaar een paar mooie munten mogen vinden waaronder drie keer goud. Dat maakt de keuze ook extra lastig. Daarom kies ik voor mijn halve leicesterrijksdaalder uit 1590. Hierop staan 6 van de 7 provinciën. Het is eigenlijk een historisch document uit de 80-jarige oorlog.
De munt was lastig te reinigen en leek zowat verloren. Gelukkig kwam het allemaal goed.
viewtopic.php?f=34&t=90205


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


15 jan 2019, 12:41
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2009, 14:49
Berichten: 2358
Woonplaats: Rijnsburg
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Hoi allemaal,

Wat mij opvalt is dat er minimaal op deze topic gereageerd word. Ondanks de vele mooie vondsten van afgelopen jaar. Zou deze topic niet een keer onder de loep genomen moeten worden?
Je zou kunnen denken aan meerdere categorieën. Munten, muntschatten en voorwerpen. Hoe leuk zou het zijn dat er meerdere personen kans maken op de titel. Wat misschien ook leuk is om jouw mooiste 5 of 10 vondsten van het afgelopen jaar te nomineren? Deze zou dan echt de BODEMVONDSTENWERELD KONING zijn. De andere categorieën zouden een andere titel kunnen krijgen (ik weet nog wel iemand die hele leuke beeldjes maakt :07 :07).
Misschien vind jij wel dat BODEMVONDSTENWERELD KONING een andere betekenis moet krijgen? Bijvoorbeeld iemand aardig, leuk of heel veel voor een ander doet. Iemand die zich zelf weg cijfert, mede zoekers ontvangt om gezamenlijk te gaan zoeken. In ieder geval iemand waar van jij vind dat die de titel verdiend.
Waarschijnlijk hebben jullie er al lang en breed over nagedacht en hebben goede redenen om het niet te veranderen. Alleen wilde ik het toch even onder de aandacht brengen.
Verandering van spijs doet eten :07
Absoluut geen aanval op het beleid van beheerders en moderators. Ik heb het nog steeds na al die jaren reuze naar mijn zin op het forum. Veel respect voor al deze mensen die het ons naar het zin maken :uu :uu

Verder worden er weer fantastische vondsten genomineerd. Het zal moeilijk zijn om dat te overtreffen. Toch ga ik het proberen. Niet met mijn fantastische gouden munt van afgelopen jaar, maar wat in mijn ogen toch ook wel bijzonder is. Mijn zilveren SCHORTEN PEN met prachtige merkjes ( Evert van Til 1739-1786 stadsmerk Leiden) :oooo :oooo . Want laten we eerlijk zijn. Hoe vaak vind je zo prachtige Schortenpen :07 :07

M.v.g.

Hylke


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


16 jan 2019, 17:42
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
hoi @ Hylke,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

er kan helaas maar een winnaar zijn :04 waarom omdat iedereen die zijn/haar vondst indient al een winnaar is :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :pol :pol :07

begrijp je voorzet, maar het mooiste wint toch altijd denk ik 8-) waar ik het mee eens ben is dat niet door iedereen de zeldzaamheid ziet van de mindere stukken, daar is waar het mis gaat!!! het mooiste behoeven niet altijd de winnaar te zijn.

dus nogmaals degene die hier zijn vondst nomineert is al een winnaar dus er kan meer een iemand tot "bodemvondsten koning" uitgeroepen worden :05 :goezo:


dus gewoon plaatsen, het gaat ook om de eer mee te dingen

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

16 jan 2019, 18:11
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2016, 21:32
Berichten: 1382
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Hallo allemaal,

Mijn vondsten bevinden zich graag in aantrekkelijk gezelschap :07
Hierbij mijn mooiste munt en mooiste voorwerp van 2018.

Een denarius van Aelius en een distelfibula.

Kom aan plaatsen jongens :strijdwagen:

Koen :sd


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


16 jan 2019, 18:17
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2009, 14:49
Berichten: 2358
Woonplaats: Rijnsburg
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Coinhunter Chris schreef:
hoi @ Hylke,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

er kan helaas maar een winnaar zijn :04 waarom omdat iedereen die zijn/haar vondst indient al een winnaar is :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :pol :pol :07

begrijp je voorzet, maar het mooiste wint toch altijd denk ik 8-) waar ik het mee eens ben is dat niet door iedereen de zeldzaamheid ziet van de mindere stukken, daar is waar het mis gaat!!! het mooiste behoeven niet altijd de winnaar te zijn.

dus nogmaals degene die hier zijn vondst nomineert is al een winnaar dus er kan meer een iemand tot "bodemvondsten koning" uitgeroepen worden :05 :goezo:


dus gewoon plaatsen, het gaat ook om de eer mee te dingen


:10 :10 :07 :07


16 jan 2019, 18:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jul 2015, 09:24
Berichten: 11688
Woonplaats: Midden Nederland
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Kom op mensen, ik heb zoveel bijzondere vondsten hier gezien in het afgelopen jaar! :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo

Hoe meer deelnemers hoe leuker.
Het gaat niet alleen om de competitie, het is ook een prachtig topic om een selectie te kunnen bekijken van mooie vondsten :05

:03 Jan

_________________
Kennis is macht - Karakter is meer


16 jan 2019, 19:23
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 sep 2010, 20:04
Berichten: 1335
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Ach waarom ook niet,het verhaal is bijzonder zo niet uniek. :shock:
Heeft mij en het forum toch enige tijd flink bezig gehouden,ook al was de uitkomst voor mij teleurstellend het laat wel de kracht van een forum zien! :10
Bedankt en Cheers! :sd

Zie hier.....


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Groet Yvette & René

De aanhouder vindt!


16 jan 2019, 22:54
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2010, 14:32
Berichten: 852
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Ach, altijd leuk om mee te doen :10 Heb afgelopen jaar veel grotere toppers voobij zien komen, maar voor mij was deze sceatta een van de mooiere vondsten van 2018. Vind hem nog steeds van zeldzaam mooie kwaliteit

http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=227&t=88688


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


Laatst bijgewerkt door BartjeF op 17 jan 2019, 06:59, in totaal 1 keer bewerkt



16 jan 2019, 23:13
Profiel
Online
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 maart 2014, 23:36
Berichten: 5914
Woonplaats: Alblasserdam
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Op 16 december 2018 overleed mijn schoonmoeder, 9 dagen nadat een tante van me het leven liet. Mijn schoonvader overleed trouwens 12 juli hetzelfde jaar. Een hoop leed dus... Op dit moment zijn er trouwens nog 2 familieleden die met K te kampen hebben. :04
Mijn vrouw en mijn schoonmoeder hadden een bepaalde band op grond van hun gezamenlijk interesse in alternatieve geneeswijzen als bijvoorbeeld Reiki. Ik daarentegen ben erg nuchter, maar ik sluit niets uit.
Mijn relatie met mijn schoonmoeder en haar familie was sterk verbeterd tijdens de zorg voor mijn schoonvader. Niet dat ie slecht was, maar ik ben een echte zoeker: vaak solo en demonen uit het verleden, die ik kan vergeten met piepjes in mijn oor.
Mijn schoonmoeder was eigenlijk niet mijn 'echte' schoonmoeder. Mijn natuurlijke schoonmoeder heb ik namelijk nooit gekend. Ze was reeds overleden toen ik mijn toekomstige vrouw leerde kennen. Mijn schoonvader had een 2e vrouw leren kennen en ze leefden samen op grond van een samenlevingscontract. Dat betekent 2 'volwassen' families die met elkander worden opgescheept (uiteraard ietwat gechargeerd, maar zoals ik al schreef: ik ben aardig op mezelf: de beste weg om eventuele persoonlijke problemen te voorkomen). In de week voordat mijn schoonmoeder overleed, op zondag, heb ik een goed gesprek met haar gehad, over van alles en nog wat, waaronder de dood. Een gesprek zoals ik nog nimmer met haar gehad had.

[Later verwijderde inhoud i.v.m. te ver gaande privé-perikelen :03 ]

Dit gesprek had de nodige impact op me, maar zichtbaar ook op haar.
Dit was eigenlijk het moment dat ik afscheid had genomen, daar waren we het op dat moment over eens.

Zaterdag, de dag voordat ze overleed, ben ik (volgens mij) weer eens voor de eerste keer gaan zoeken na mijn knie-operatie, die me mentaal zo verschrikkelijk had geraakt. Ik bespaar jullie de details, maar er is erg veel fout gegaan.
Het was koud en ik stond op een akker met mijn maat Marcel (lid 'doemaarwat' op dit forum), op wie ik altijd kan terugvallen, zeker in moeilijke tijden.
Er lag niet veel, maar toch kreeg ik 1 goede piep: een gouden ring zag na lange tijd het levenslicht.
Er stonden initialen op die gelezen konden worden als C.K.: mijn eigen initialen! Ongelofelijk!
Ik heb niet zo veel met paranormale sh(%&&$)t en alternatieve ben(T^*&&$#)e, maar dit voelde toch wel erg raar.
Ik belde mijn vrouw en appte een foto door. Mijn vrouw vertelde het m'n schoonmoeder, maar die was op dat moment reeds bezig met haar laatste slaap.

De ring stelt voor de meesten niet veel voor, maar heeft mij toch heel erg geholpen om me door een moeilijke tijd heen te slaan...
Bestaat er dan toch meer tussen hemel en aarde?
Iedereen mag ervan vinden wat ie wil! :10
Is toch een mooi verhaal!
En er is geen woord van gelogen!


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!

Gr,
Chris


17 jan 2019, 00:05
Profiel
Online
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 maart 2014, 23:36
Berichten: 5914
Woonplaats: Alblasserdam
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Op 18 september 2018 mocht ik voor het eerst een sceatta vinden, na vele kilometers, uren en onderzoek.
Heel snel erna vond ik op hetzelfde veld zelfs een 2e: een stekelvarkentje :07
Het betreft een zogenaamde type met (vermeende) Wodan en fabeldier.
Ik vind hem echt SUPER!

viewtopic.php?f=227&t=92088
sceatta Series X, type 31

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!

Gr,
Chris


17 jan 2019, 00:17
Profiel
Online
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 maart 2014, 23:36
Berichten: 5914
Woonplaats: Alblasserdam
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Op 5 mei 2018 mocht ik mijn 2e zilveren fibula vinden, dit keer een Germaanse meerdelige spiraalfibula met hoge naaldhouder - Heeren/v.d. Feijst 71a - datering 250-350
Helaas ontbrak er een stukje: de naaldvanger.
Opmerkelijk: deze fibula kwam van een akker waar ik ook m'n eerste zilveren fibula mocht vinden, een haarnaald met zilver erin en m'n eerste (en enige) republikeinse denarius. Daar gaat echt nog meer vanaf komen, van die akker!

De eerste foto is mijn vondst, de tweede hoe ie er echt helemaal compleet uit hoort te zien, een vondst van John W

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!

Gr,
Chris


17 jan 2019, 00:30
Profiel
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 sep 2013, 19:20
Berichten: 1550
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
Ik zie hele mooie vondsten voorbij komen, maar doe toch graag mee met mijn topper van 2018.
Gevonden op 4 april 2018
Fibula's zijn altijd mooi maar deze Romeinse Swastika fibula uit de late 3e eeuw/vroege 4e eeuw is voor mij wel een heel bijzondere vondst geweest in 2018. Gevonden op een heel mooi Romeins veld waar ook velen toppers vanaf zijn gekomen en waar deze prachtige vondst er o.a. zeker uit sprong.
Deze Swastika daarom ook door Johan laten conserveren er restaureren met uiteindelijk een prachtig resultaat.
Foto's van voor en na de behandeling van Johan.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.

_________________
Groeten Eric
Zoekt het tot op de bodem uit


17 jan 2019, 10:53
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
nog een paar een ik ben tevreden :goezo: :07

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

17 jan 2019, 14:43
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 aug 2008, 20:16
Berichten: 3884
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
2018 was een goed zoekjaar met meerdere toppers :00 maar mijn gehalveerde lijfrentezegel stad Utrecht uit 1482 vind ik toch mijn bijzonderste vondst :ppp vooral omdat de gehele geschiedenis van deze stempel is terug gevonden door KrisD :goezo: met prachtige voorbeelden, zelfs de naam van de stempelsnijder,wat hij ervoor betaald heeft gekregen tot aan de dag dat de stempel werd vernietigd.

viewtopic.php?f=121&t=87987

Gr Jan. :sd


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


17 jan 2019, 15:33
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 aug 2012, 17:24
Berichten: 139
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
2018 was voor mij een top jaar !
Dus ja ik ga zeker meedoen met 2 vondsten.
Mijn eerste vondst gaat om het goden beeldje Mars wat ik in twee delen heb gevonden. In 2016 vond ik zijn benen en in 2018 zijn boven lichaam. Inmiddels prachtig geconserveerd en restaureerd door Johan.

Ook vond ik een gouden jachtring 16/17 eeuw met glaspasta wat door Johan behandeld is.
Met deze twee toppers wil ik mee doen met de Bodemvondsten Koning 2018

met vriendelijke groet Reinier en succes allemaal pff wat een toppers zijn er voorbij gekomen.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


17 jan 2019, 16:46
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 feb 2018, 20:02
Berichten: 1080
Woonplaats: Lochem
Bericht Re: VOORSELECTIE:"BODEMVONDSTENWERELD KONING" 2018
ik heb niet de illusie dat ik winnaar kan worden :01 maar voor mij was dit toch wel een topvondst van 2018 die ik nogmaals graag met jullie wil delen ! :oooo
hoop ooit nog de andere helft te vinden ... :07

Gouden Gimmelring, ... 16e tot begin 17e eeuw

viewtopic.php?f=71&t=91033


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


17 jan 2019, 18:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl