Logo
Het is nu 28 maart 2024, 17:24



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 goudkoorts vervolg 1 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2019, 11:02
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht goudkoorts vervolg 1
Hallo golddiggers,

In februari 2019 zijn we begonnen met een droom. Wij worden echte goudzoekers. In de tussentijd een aantal maal de consessie bezocht en we kunnen zeggen dat we goud hebben. Het is niet veel qua gewicht maar ondertussen begint zich een mooie gele streep zich te vormen in de goudpan. Prachtig om te zien en het blijft magisch , hoe klein het spul ook is, dat het strak in de pan blijft liggen.
Ondertussen hebben mijn zoontje en ik het goudzoekarsenaal flink uitgebreid. Er is een bluebowl gemaakt en een miller table om het concetraat tot het kleinste deeltje te kunnen screenen. De highbanker is ook verder aangepast. Zeefhopper geinstalleerd en we hebben de washplant omgedoopd tot '' Old Nugget'

Aangezien de vakantieperiode eraan zit te komen, hebben we een vergunning aangevraagd om in de Ardèche te mogen panne/sluicen . Deze vergunning afgelopen week ontvangen vanuit Frankrijk. Om niet de gehele washplant mee te moeten slepen, in bv een aanhanger/dakkoffer, hebben we maar ons voorgenomen om het arsenaal nog verder uit te breiden. We hebben in korte tijd 2 sluiceboxjes gemaakt van 50 cm lang. Makkelijk op de hand te mee te nemen naar de rivier en vooral makkelijk om op verschillende plekken snel te kunnen goudzoeken. Ik ben benieuwd wat we zullen vinden in Frankrijk.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


28 jul 2019, 16:09
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:30
Berichten: 14152
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Leuk om te zien, hou ons op de hoogte.
Foto`s tijdens het zoeken zijn altijd mooi :oooo

_________________
Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling
viewtopic.php?f=177&t=45920
Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.


28 jul 2019, 16:59
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 okt 2012, 17:34
Berichten: 1064
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Mooi hoor!! Ik heb jaar of 3 geleden ook met alleen een goudpan in de ardeche bezig geweest! Op de rivier de ardeche, moet zeggen dat het mijn eerste keer was, maar het is gelukt, dus moet het jullie met deze mooie spullen zeker ook lukken. Succes! Ik zit over kleine 5 weekjes ook weer in de ardeche! Maar ga dan denk vliegvissen :03

Mvg €rik

_________________
ik zoek met de xp deus v4 ws5 en pinpointer! En met Bert555!


28 jul 2019, 19:43
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jan 2018, 14:58
Berichten: 1570
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Mooi, dat goud! En vliegvissen in de ardeche ook trouwens!

_________________
Zij trocken ten velde, hadden den ganschen dach gezien weinich te melden,
maar arriveerden aan den eijnden der tocht met hunner zakken vol oud yzer.
En werden gepreezen als zynden waaren helden.


28 jul 2019, 20:26
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:13
Berichten: 2818
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Dag Ryan,

Ik zit nu in de Ardèche aan de rivier de Ardèche. Ik heb al mijn goudzoekspullen mee waaronder pan, sluice, henderson pomp enz. Op bijgevoegde foto zie je mijn locatie, er is daar bedrock met scheuren. Ik heb een monster gepand van een grindbed, geen resultaat. Daarna twee monsters van materiaal die ik uit een scheur heb gehaald, zie de breuklijnen in het bedrock. Er zat wel wat lood (hagel) en vislood in maar verder bijna niets op twee minieme stukjes goud na dan. Tot nu toe erg teleurstellend maar wellicht dat het goud dieper in de scheuren zit.
Ik kan mij verder niet veel verplaatsen anders was ik naar de Gardon gereden, is een uurtje en zeker prijs.
Ik heb een enorm uitvergrote foto van het goud, maar het is niet veel groter dan wat ik in de Rijn vind. Als ik meer resultaat heb dan plaats ik dat


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


29 jul 2019, 15:40
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2019, 11:02
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Hallo Archeonist,

Dank je voor je informatie. Je zit een stuk verder rivier afwaarts als dat ik komt te zitten. Wij zitten straks bij de kruizing van de chassesac en Ardèche bij Ruoms in de buurt. Ik hoop dat we daar wat meer zullen vinden als dat jij momenteel doet. Spul idd uit de Rijn is wel zo klein....zou mooi zijn als we eens ietsjes groter spul zouden kunnen vinden
Ik heb een vergunning ontvangen van departement Ardèche voor de stromen in de ardeche.
De Gardon ligt toch in departement Gard? Heb in dat departement nog de aanvraag uitstaan voor een vergunning voor de Anduze maar nog geen antwoord ontvangen. Jij wel een vergunning aangevraagd of gewoon op de bonnefooi en goed geluk aan het diggen?

Veel succes nog komende tijd .


29 jul 2019, 16:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:13
Berichten: 2818
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Nee geen vergunning aangevraagd, maar ik gebruik ook geen highbanker, ik vermoed dat het niet een heel groot punt is als je af en toe wat zand door je pannetje gooit zolang je maar geen diepe kuilen graaft.
De Chassesac is een van de goudvoerende zijrivieren van de Ardèche, volgens mij zit jij daar goed. Wat wel gek is, is dat ik verwacht dat er stroomafwaarts toch wat meer goud te vinden zou moeten zijn omdat er meer goudvoerende zijrivieren voorbij dit punt zijn waar ik nu zit..
De Gardon is inderdaad in het dpt Gard, volgens mij hoef je voor het pannen zelf geen vergunning te hebben dat wordt daar recreatief veel gedaan er zijn zelfs campings aan gewijd. Highbanker is denk ik weer een ander verhaal. Kun je een foto laten zien van wat je gevonden hebt?


29 jul 2019, 16:42
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2019, 11:02
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Archeonist,

De vergunning die ik heb ontvangen vanuit departement Adreche beschrijft ook dat je alleen maar met pannetje , wasgoot en klein spul mag werken.( zover mij google translate me kan helpen bij het vertalen van de verkregen vergunning. Spreek namelijk geen woord Frans.) :lol: Gemotoriseerd materiaal mag niet en ook geen koevoet om stenen te verplaatsen. Verder eventueel toestemming vragen van de desbetreffende grondeigenaar en bepaalde rivieren zijn uitgesloten om te zoeken ivm beschermd gebied en/of vispaai.

Ik heb op internet gelezen dat er toch wel enige vorm van toezicht is aan de Gardon op franse sites.( ook weer via google translate). Vooral in de Gardon omdat daar idd goud ligt en dat grondeigenaren/fransozen de autoriteiten opbellen als ze een verdwaalde toerist zien die daar loopt te spitten in de rivier.

Misschien dat ik wel keertje stoute schoenen aantrek tijdens de vakantie in Frankrijk en naar de Gardon ga voor een dagje.
Als een of andere Louis du Funes bij me komt aankloppen zal ik gewoon die domme hollander uithangen maar denk dat ik me wel vermaak in de Ardèche zelf en alle bovenloopse rivieren.

foto van wat ik gevonden heb ?? Van Nederland staat in dit forum. Wat ik in Frankrijk hoop te vinden zal ik natuurlijk plaatsen in dit forum.


29 jul 2019, 17:21
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
hoi @ Ryan09,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

prachtig om je goudkoorts avonturen te volgen :05

bedankt om het te delen met 'ons' :10 :10 :10

grt Chris :03

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

29 jul 2019, 17:40
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:13
Berichten: 2818
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Oei, dat van die koevoet wist ik niet, heb ik wel bij me en al gebruikt, ik laat 'm maar in de tent liggen :07

Je kunt volgens mij vrij pannen aan de Gardon bij camping Beau Rivage en camping L' or, hoef je zowiezo niet bang te zijn voor boze grondeigenaren.

Goed bezig trouwens om vergunningen aan te vragen en je goed in te lezen :10


29 jul 2019, 18:17
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2019, 11:02
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Heren,

thanks voor positieve berichten en reacties. Heb nu al zin om te vertrekken naar La douce France. @Archeonist. Thanks voor de tip.
Schepje mee, sluiceboxje mee, , hengeltje mee, koelboxje met stiekum een biertje.....enz enz....en papa vermaakt zich wel met zoonlief bij de rivier.
Mama ligt bij zwembad en is allang blij dat ik met zand speel....kan dan geen kattekwaad uithalen met vrouwelijk schoon....zeker niet omdat er een kleine klikspaan bij me in de buurt loop.


Ik zal jullie op de hoogte houden als ik de motherlode vind.


29 jul 2019, 18:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:13
Berichten: 2818
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Zojuist voor het eerst de sluice gebruikt in de Ardèche. Na twee emmers zat er een eerste spikkel in de ribbelmat. Ik ben nu het concentraat aan het uitpannen.
Gelukkig had ik hulp van mijn twee zoons anders was het nooit gelukt :07

Nu alvast wat foto's..


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


31 jul 2019, 13:29
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
top archeonist :05 :goezo:

ik kan hier zo van genieten :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :pol :pol :pol :07

bedankt voor de foto's en houdt 'ons' op de hoogte :10

grt Chris :03

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

31 jul 2019, 13:35
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:13
Berichten: 2818
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
In de ribbelmat naast het grote steentje ligt de spikkel..


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


31 jul 2019, 13:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:13
Berichten: 2818
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Natuurlijk Chris, graag gedaan hoor! :10 Straks volgt het eindresultaat nog.


31 jul 2019, 13:41
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2019, 11:02
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Prachtig Archeonist. :goezo:


De blagen straks af betalen met een ijsje en jij met de buit er vandoor.
Ik ben benieuwd hoeveel je zult vinden deze vakantie.


31 jul 2019, 14:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:13
Berichten: 2818
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
:07 misschien wel ter waarde van 10 cent..

Maar het resultaat van mijn test staat hieronder. Was overigens geen ideale plek.


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


31 jul 2019, 16:45
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
wel kicks :goezo:

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

31 jul 2019, 16:48
Profiel WWW
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:30
Berichten: 14152
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Leuk om te zien :10

_________________
Ik verzamel (laken)loden en (armen)penningen uit Leiden. Bekijk hier mijn verzameling
viewtopic.php?f=177&t=45920
Mocht je wat in de loodbak hebben liggen waar je niets mee doet, denk dan eens aan mij.


31 jul 2019, 18:38
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:13
Berichten: 2818
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Thx heren, morgen ga ik de Ceze proberen, is ongeveer 20 minuten rijden en er wordt beweerd dat dit de meest goudhoudende rivier van Frankrijk is. Ook wellicht interessant voor Ryan.


01 aug 2019, 21:55
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 19:13
Berichten: 2818
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Ik heb nog een handig kaartje gevonden voor dit gebied in Frankrijk. Alle rivieren met een permanent goudzoekverbod en een verbod tussen 1 december en 15 mei zijn hierop in kaart gebracht.
Het is een pdf bestand, die kun je hieronder downloaden:
https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... 4693781885


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


01 aug 2019, 22:11
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2019, 11:02
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Vannacht terug gekomen van 2 weken Ardèche. Op de 2 de dag maar eens met de riviersluice op pad getrokken naar de rivier en daar het dingetje in de stroming gelegd. Ik vond het best lastig om een goede doorstroming te creeren in de sluice zodat grind en andere troep werd weggespoeld. Aan het stapelen geweest met stenen om de waterstroom naar de sluice te sturen had wel wat geholpen maar uiteindelijk maar besloten om de riffels te verwijderen en alleen met rubbermat te gaan werken. Na 2 scheppen was het al raak....een prachtig stukje van ongeveer 3 mm bleef mooi liggen op de rubbermat.....Dat beloofde veel goeds maar denk dat het gewoon geluk was. Gedurende de 2 weken iedere dag 2 a 3 stukjes en soms 5 stukjes gevonden dmv de sluicebox. met/zonder riffels ....daar moest ik me tevreden mee stellen voor de rest van de vakantie....Maar ach....iedere dag toch de beloning van goud in de pan, maakte veel goed. ...En mijn vrouw was allang blij dat ik met zand aan het spelen was ipv kwajongens streken aan het uithalen met bv de buurvrouw in de caravan. Jammer genoeg waren stukjes aanzienlijk kleiner als het aller eerste stukje wat ik had gevonden. Ik heb diverse technieken geprobeerd gedurende de 2 weken.... minersmos/(wier wat aan de stenen kleeft) schoon gespoeld, scheuren in bedrock uitgekrabt met schroevendraaier, pots( gaten) in bedrock uitgegraven, kleilagen, binnenbochten, onder en achter grote rotsen enz enz enz...maar het bleef maar een magere opbrengst per dag.

Toen kwam Archeonist/Erwin met de Ceze op de proppen. Bij stomme toeval waren we vorige week zondag naar de Cascades Sautedat gereden om dat stukje natuur te bekijken....wat bleek....dat ligt aan de Ceze...Dus schepje/goudpan en snuffelfles mee en nadat we het stukje natuur hadden bekeken...toen toch nog een half uurtje mogen pannen van vrouwlief. Was direct raak... Bij 1 pan had ik 2 leuke stukjes gevonden van ongeveer 1 mm grootte. Na een half uurtje vond de vrouw het wel welletjes dus moest genoegen nemen met deze opbrengst. Omdat de Ceze toch bleef knagen, ben ik in de 2de week weeg naar de plek gereden om nogmaals goud te zoeken in de Ceze. Uurtje in de auto en bij plek aangekomen weer achter de grote rots, vol in de stroming, aan het graven geslagen. Moet denk ik een belachelijk gezicht zijn geweest dat een of andere mafketel, telkens met z'n kop onder water moest, om een schep zand/grind te scheppen, wat hij daarna in een blauw pannetje gooide. Opbrengst viel tegen...1 enkel stukje na 10 x pannen.Ik wilde het haast al opgeven en dacht toen om toch nog maar eens wat grind/keien uit de binnenbocht te proberen..BAM....raak. In de 2 testpannetjes 2 stukjes. Toen maar de sluice in de rivier gelegd en als een malle aan het scheppen geweest. Na 3 uurtjes keien verslepen/grind scheppen en je nek breken in de rivier, was de opbrengst de beste van de gehele vakantie. Een stukje of 60 aan goud gevonden . Dat was meer als dat ik tot nu toe aan de Ardèche gedurende 1,5 had gevonden. Had nog op laatste vakantie dag aan vrouw voorgesteld om nog 1 keertje naar de Ceze te rijden, maar kreeg geen toestemming....Ze vond het genoeg geweest( en ze had ook wel gelijk).

Nu , na 2 weken Ardèche, weet ik wel waar we op vakantie gaan als toekomstige bestemming.....Een camping aan de Ceze.

Thanks Archeonist voor de tip


18 aug 2019, 13:30
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2019, 11:02
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
Foto's van Frankrijk


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


18 aug 2019, 13:35
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2019, 11:02
Berichten: 24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
vervolg


Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.


18 aug 2019, 13:36
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: goudkoorts vervolg 1
prachtige foto's weer :10 ik kan hier zo van genieten :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo :pol :pol :pol :07

bedankt voor het plaatsen :uu :uu :uu

grt Chris :03

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

19 aug 2019, 20:53
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl