Logo
Het is nu 28 maart 2024, 22:32



Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Minelab Vanquish 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Minelab Vanquish
Hoi vrienden en vriendinnen :07

Tot m'n verbazing vond ik geen onderwerp mbt de Vanquish hier op het forum! :07

Nou, ik heb er eentje gekocht die ik gisteren eindelijk kon uittesten. Jaren geleden heb ik de CTX gehad, die me eigenlijk wat tegenviel. Een pak geld, voor middelmatige prestaties, vond ik. Durf wel te zeggen dat ik ondertussen iets weet van instellingen, dus denk niet dat het daar aan gelegen heeft. Het klikte gewoon niet, ik vond het ding te traag. En al helemaal op de villa's. De liefde voor Minelab was wat over toen, en ben me helemaal gaan focussen op de XP's. Veel plezier van natuurlijk, maar eerlijk is eerlijk: ze mankeren diepgang.

Toen de Equinox uitkwam was het wel duidelijk dat ze aan die snelheid gesleuteld hadden. Andere componentjes ingebouwd ofzo, ze zijn gewoon sneller dan de oudere modellen. Hmmm hmmm.... twijfel hier en twijfel daar, maar toch niet gekocht. Ik had eerlijk gezegd zoiets van; met die 1000 euro doe ik liever andere onverstandige dingen. :lol:

Tot plots met vele toeters en bellen de nieuwste telg van Minelab op Detectival werd geïntroduceerd... Ok, een instap modelletje hoorde je overal, maar toch ook die "Multi IQ" ingebouwd. Niet de instelmogelijkheden als de Equinox, maar toch werken met dezelfde frequenties, las ik in een officiële mededeling van Minelab. Hmmmmmmmmm..... :06 :06 :07

Ik heb de 540 pro pack gekocht omdat je daar best wel wat krijgt voor je geld. Een 12¨ schijf, 8¨ schijf, blue tooth hoofdtelefoon enz. In feite kun je best veel instellingen aanpassen in dit toestel maar minder verfijnd. De reactiesnelheid kun je aanpassen door te kiezen voor één van de drie preset programma's. Drie trappen dus. Er zijn geen multi-tonen maar max 5. Sens en disc is instelbaar, maar ook hier wat minder uitgebreid als met de Nox. Iron volume is ook instelbaar (moet wel die eerste update daarvoor nog doen), iron bias is hoog of laag... Enzovoorts. Dus eigenlijk heb ik zoiets van: het is er allemaal wél, maar gewoon wat vereenvoudigd :07

Ok, gister dus voor het eerst het veld op dus.

Wat viel me direct op: diepgang :ls Putain de merde wat heeft dat spul diepgang :Hellup: :lol: Dat gaat met gemak dubbel zo diep als de XP's, echt niet normaal :lol: :lol: En wat ook een echte verademing is, is het geluid. Heerlijk rustig met mooie signalen die doorkomen in de goede hoofdtelefoon. Echt een wereld van verschil met de hyper nerveuze beleving met XP. Tuurlijk, ik merk wel dat die wat minder fel is op het kleinere materiaal. Maar de Minelab pakt ze ook.

De materiaal kwaliteit is ook een A plus hoor. Dik in orde allemaal, robuust en sterk uitgevoerd. Persoonlijk vind ik de kwaliteit van de shaft beter dan die van de Unox, en de vorm van de schijf ook slimmer.

Het is een vereenvoudigde topper, die bedoelt is voor de instappers en medium ervaren zoekers. Wel, ik als toch wel ervaren zoeker, weet zeker dat ik er vreselijk veel plezier van zal hebben. Want, er is ook een categorie zoekers die niet zo staat te springen voor de 1001 instelling varianten. Het zijn duidelijk ook de verminderde instellingsmogelijkheden die maken dat het als een mid-range detector aangeboden wordt. Werkt prima voor mij, met mijn verminderde interesse voor die instellingsmogelijkheden :07 :07

Anyway, ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

Doei :sd

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


31 okt 2020, 11:04
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 dec 2014, 18:30
Berichten: 613
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
Mooi geschreven!
Nu ik dat allemaal lees wil ik ook zo'n ding :07


31 okt 2020, 12:10
Profiel
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2014, 23:28
Berichten: 5074
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
Hoop dat hij beter is dan de equinox :07

Alleen in het water ben ik te spreken over dat ding.

_________________
zoekt met DEUS, minelab equinox 800, tesoro lobo supertraq, & een makro racer 2


31 okt 2020, 12:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jan 2014, 18:33
Berichten: 1870
Woonplaats: Gemeente
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
Standeman schreef:
Mooi geschreven!
Nu ik dat allemaal lees wil ik ook zo'n ding :07


Zou je haast zeggen he?

Ikzelf heb een Minelab E-Trac gehad en werd hypernerveus van al die geluiden en onduidelijke signalen.
De XpDeus was dat betreft een verademing.
Ik denk dat de Deus zeker diepgang mist t.o.v. de E-Trac.
Heb naast mijn Deus een ORX gekocht met HF schijf als back-up.
Zelfde beleving en vertrouwdheid als de Deus (met minder instelmogelijkheden).
Vraag voor jou is dan ook, hoe bevalt het overstappen? Van XP naar Minelab.
Wen je aan de geluiden en instelmogelijkheden?
Wel eens overwogen om een equinox 800 te kopen ipv de Deus.


31 okt 2020, 12:20
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 dec 2014, 18:30
Berichten: 613
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
Ik kan lezen en schrijven met mijn deus, ik lees alleen overal dat ik serieus wat diepgang mis,
En die X35 schijf lost die het diepgang probleem (deels) op?

Weet iemand dat? Ik lees van wel, maar ik zou graag wat ervaringen uit het veld horen daaromtrent.

Of een Minelab?...keuzes keuzes keuzes.... :07


31 okt 2020, 12:28
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2017, 10:16
Berichten: 434
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
De x35 is stabieler. Je kunt de gevoeligheid opschroeven. Daardoor gaat deze dieper. De Vanquish zal mogelijk ietsje dieper met een grotere spoel maar: "met gemak dubbel zo diep als de Xp" slaat werkelijk nergens op. Zo'n uitspraak haalt de betrouwbaarheid van het review wel flink onderuit.

Ik zweer bij de Deus omdat je heel lang en heel ontspannen kan zoeken. Alles draadloos, goede feed-back van de grond en het voorwerp, prettige tonen. Dat levert aan het einde meer op dan een zware en/of nerveuzere detector met digitale orgeltonen. De detector(diepte) is overigens niet het meest belangrijke of je wel of geen succesvolle zoeker bent. Een goede vondslocatie en de juiste zoek-skilss (juiste instellingen/goede zoektechniek) zijn veel belangrijker.


31 okt 2020, 13:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
Hoi Wilci

Voordat we hier in een welles/nietes discussie vervallen: mn review is vooral luchtig bedoeld. Hoop dat je je niet gekwetst voelt nu (zo kom je wel een beetje over :07 ) laten we het een beetje gezellig houden ok?

Feit is en blijft dat de XP's bijlage na de diepgang niet bereiken van Minelab. Zo simpel is het nu eenmaal. Ik loop al jaren met XP dus ken het klappen van die zweep wel.

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


31 okt 2020, 13:34
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jul 2008, 20:17
Berichten: 993
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
als je de vanquish vergelijkt met de exuinox 600 wat is dan de beste keus. ik wil het beste aparaat met zo weinig mogelijk instellingen.
heb 10 jaar gezocht met de e-track met maar één instelling. :07
verder vind ik een mooie, duidelijke piep fijn.
gr gert


31 okt 2020, 13:56
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2017, 10:16
Berichten: 434
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
Hoi Radiohead, natuurlijk houden we het gezellig. :05 Maar een kritische nood mag m.i. ook. Zeker omdat er ook gevraagd wordt om ervaringen uit het veld. Je kunt 'luchtig' wel een totaal verkeerd beeld schetsen voor mensen die feitelijke informatie zoeken maar dat zouden we toch niet willen, toch?


31 okt 2020, 17:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
Het is absoluut feitelijke informatie, wanneer ik zeg dat dat ding vele malen dieper gaat dan is dat zo. Op geen enkele manier schets ik hier een totaal verkeerd beeld, hoe kom je erbij :lo Wat had je liever gehad? Dat ik het had nagemeten en een vergelijking had gemaakt met mn Deus? Vervolgens een officieel erkende "de diepgang bedraagt 1.87 x die van de Deus" had vermeld? Onder het toeziend oog van de deurwaarder? Nee, ik zag een muntje liggen op een diepte waarbij ik tegen mn maat zei: verdomme, das twee keer zo diep als wat ik ooit gegraven heb voor mn Deus. Wetenschappelijk verantwoord? Nee, maar daarvoor moet je niet op een forum zijn. Jezus Christus :lol:

Mag ik je er trouwens op attent maken dat hier op het forum vreselijk weinig wetenschappelijk bewezen reviews staan, mbt de metaaldetectors? Zowat alles dat je leest is geschreven door liefhebbers die enthousiast zijn over de hobby. Niemand pretendeert hier een absolute waarheid te verkondigen. Ik zit zelf ook heel regelmatig te lachen wanneer ik iets lees over bv de Etrac. Wie dat allemaal serieus gaat nemen, of eist dat die informatie ook allemaal 100% klopt...... hou het even ontspannen zou ik zeggen :ls :07

Maar goed, genoeg azijn. Zal zo ook eens reageren op de aangename reacties. Al verdampt de zin daarin wel wat door dit soort geneuzel :sd

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


31 okt 2020, 17:25
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jul 2008, 20:17
Berichten: 993
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
gert1111 schreef:
als je de vanquish vergelijkt met de exuinox 600 wat is dan de beste keus. ik wil het beste aparaat met zo weinig mogelijk instellingen.
heb 10 jaar gezocht met de e-track met maar één instelling. :07
verder vind ik een mooie, duidelijke piep fijn.
gr gert


dan is weer leuk om op mijn vraag een advies of mening te geven :07

gr gert

radiohead; ik ben blij met de informatie en hoor graag nog een advies over de keuze van een vanquish of equinox 600 :goezo:


Laatst bijgewerkt door gert1111 op 31 okt 2020, 21:54, in totaal 1 keer bewerkt



31 okt 2020, 17:31
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
Degene die met de E track zoeken of hebben gezocht kunnen er niet meer omgaan, die van mij zeer rustig op Romeinse sites.
Dan moet de discriminatie omhoog en dan pak ik nog de kleinste follissen tussen het ijzer mee uit, zoek al bijna 15 jaar ermee en mijn vondsten liggen daar .niet om :lo

niet om.

Begin het een beetje zat te worden om het steeds weer uit te leggen :as :0

PS kom zelden aan de instellingen

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

31 okt 2020, 19:16
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 14:40
Berichten: 7709
Woonplaats: Belgica
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
God allemachtig......

Vanmorgen dacht ik: hey, laat ik eens een leuk luchtig stukje schrijven. Misschien komt er wel een positieve draad uit voort. Je weet wel: als liefhebbers onder elkaar leuk praten over de hobby...

Had ik geweten dat dit gezeik er van zou komen. Wat een negatief gedoe weer. Gewoon even keuvelen over de detectors is kennelijk niet mogelijk zonder dat er weer de nodige ego's gekrenkt worden.

LAAT MAAR :Hellup: :01 :Censuur:

_________________
One of the greatest problems in the academic debate is that terminology identifies groups which do not actually exist as such.

Minelab: Manticore
Minelab: Equinox
XP: Deus II


31 okt 2020, 20:02
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2016, 18:22
Berichten: 767
Woonplaats: friese wouden
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
vond t heel leuk om te lezen, fijn dat je dit met ons wilde delen :goezo:


31 okt 2020, 20:40
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
radiohead schreef:
God allemachtig......

Vanmorgen dacht ik: hey, laat ik eens een leuk luchtig stukje schrijven. Misschien komt er wel een positieve draad uit voort. Je weet wel: als liefhebbers onder elkaar leuk praten over de hobby...

Had ik geweten dat dit gezeik er van zou komen. Wat een negatief gedoe weer. Gewoon even keuvelen over de detectors is kennelijk niet mogelijk zonder dat er weer de nodige ego's gekrenkt worden.

LAAT MAAR :Hellup: :01 :Censuur:
,
Kadan schreef:
Standeman schreef:
Mooi geschreven!
Nu ik dat allemaal lees wil ik ook zo'n ding :07


Zou je haast zeggen he?

Ikzelf heb een Minelab E-Trac gehad en werd hypernerveus van al die geluiden en onduidelijke signalen.
De XpDeus was dat betreft een verademing.
Ik denk dat de Deus zeker diepgang mist t.o.v. de E-Trac.
Heb naast mijn Deus een ORX gekocht met HF schijf als back-up.
Zelfde beleving en vertrouwdheid als de Deus (met minder instelmogelijkheden).
Vraag voor jou is dan ook, hoe bevalt het overstappen? Van XP naar Minelab.
Wen je aan de geluiden en instelmogelijkheden?
Wel eens overwogen om een equinox 800 te kopen ipv de Deus.
George toch :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ik geef gewoon mijn visie op dit antwoord en er is geen woord van gelogen, heeft niets met ego te maken, maar met ervaring met de E track , de DEUS, GARRET en WHITES zijn ook goed ik heb ze allemaal gehad, maar ik ken de E track nog beter dan mijn broekzak en dat mag ik toch verkondigen!!!!

kadan je heb deze gewoon niet de goede instellingen gehad, als ik ooit de gelegenheid heb laat ik wel horen hoe zuiver de piepen zijn van deze machine zijn, die springen er echt uit geloof me maar, doorgaans vind ik meestal de meesten munt op een sterk met ijzer vervuilde context, er zitten vaakook een paar de DEUS zoekers bij 8-)

gr Chris :03

George geen hard feelings naar jouw kant, in tegen deel zou het niet durven :03 :sd geef gewoon antwoord op het citaat van Kadan :10

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

31 okt 2020, 21:00
Profiel WWW
penningmeester
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2008, 18:40
Berichten: 8975
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
Je moet er toch overheen lopen,we hebben allemaal onze voorkeuren voor merk en type detector,ze zijn allemaal goed
als je maar in je machine gelooft :oooo :oooo :oooo :oooo :oooo .

gr.joppie


31 okt 2020, 22:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jan 2014, 18:33
Berichten: 1870
Woonplaats: Gemeente
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
Jeetje...
Ik geef alleen mijn bevindingen weer en daarbij zelfs een gerichte vraag.
Een mening als een kont, iedereen heeft er een.
Daarom ben ik ook benieuwd naar jou mening George.
Nooit gedacht dat dit zo'n reactie teweeg zou brengen.
Ben zelfs aan het overwegen om de Deus in te ruilen voor een equinox 800.
Dus snap de ophef niet helemaal.
Sorry George dat mijn vraag en bevindingen blijkbaar dingen triggeren en je goedbedoelde topic onderuithalen.


01 nov 2020, 09:19
Profiel
Avatar gebruiker
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
Mannen!!!!

Ga gewoon zoeken met de md die het beste bij jou past en waar je het liefste mee loopt!!

Heb laatst naast iemand gelopen met mijn Deus en naast een Minelab...resultaat ieder had presies evenveel munten,....maar de bodem was vochtig en pas omgeploegd, bij droge bodem laat mijn Deus iets na!!
Iedere detector heeft plussen en minnen, loop gewoon waar je het liefste mee loopt en hopelijk over dat TOPPERTJE :oooo :oooo :oooo :oooo

Edje :sd


01 nov 2020, 10:27
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 12:28
Berichten: 3192
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
Hoi
Detectors van nu zijn niet slecht te noemen maar wat onderlinge
verschillen
het belangrijkste is de persoon die er mee loopt,en hoe goed ie het apparaat kent
gr A


01 nov 2020, 12:38
Profiel
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
Coinhunter Chris schreef:
Degene die met de E track zoeken of hebben gezocht kunnen er niet meer omgaan, die van mij zeer rustig op Romeinse sites.
Dan moet de discriminatie omhoog en dan pak ik nog de kleinste follissen tussen het ijzer mee uit, zoek al bijna 15 jaar ermee en mijn vondsten liggen daar .niet om :lo

niet om.

Begin het een beetje zat te worden om het steeds weer uit te leggen :as :0

PS kom zelden aan de instellingen



met heel veel md zo niet goed in gesteld kut

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


01 jan 2021, 13:28
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 apr 2008, 21:01
Berichten: 5074
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
de ed schreef:
Coinhunter Chris schreef:
Degene die met de E track zoeken of hebben gezocht kunnen er niet meer omgaan, die van mij zeer rustig op Romeinse sites.
Dan moet de discriminatie omhoog en dan pak ik nog de kleinste follissen tussen het ijzer mee uit, zoek al bijna 15 jaar ermee en mijn vondsten liggen daar .niet om :lo

niet om.

Begin het een beetje zat te worden om het steeds weer uit te leggen :as :0

PS kom zelden aan de instellingen



met heel veel md zo niet goed in gesteld kut


:07 Wat een pracht vent ben je Ed :07

_________________
Wat volgt, staat altijd in verband met wat eraan voorafging


01 jan 2021, 13:40
Profiel
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2008, 18:30
Berichten: 26912
Woonplaats: Kerkrade
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
de ed schreef:
met heel veel md zo niet goed in gesteld kut
inderdaad Edwin, zo gaat het met meerder dingen in het leven :10

"kut instellingen" geen goed vondsten, alleen maar negatief in je hoofd , dus ben je beginneling vraag het aan met iemand met ervaring voor instellingen, dan positief in je hoofd en daarmee mooie vondsten, gewoonweg, moet goede tussen je oren zitten !!! :05 :goezo:

proost Edwin daar :sd blijf gezond daad met allen en succes met zoeken :05 :goezo: groet Chris :03

_________________
"niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!



beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"

01 jan 2021, 17:25
Profiel WWW
ForumJoker
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 17:14
Berichten: 59211
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
proost mannen succes

_________________
ZO WAT IS HET LEVEN MOOI
als je willem de zwijger heet


01 jan 2021, 19:44
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2008, 19:17
Berichten: 2350
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
@Radio, dus de steel is goed te noemen? Gr. M

_________________
Gr. Highlander


02 jan 2021, 19:14
Profiel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 nov 2012, 22:43
Berichten: 349
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Minelab Vanquish
heb mijn oude ace250 ingeruild en de vanquish 540 propack als extra detector gekocht. Gaat als een tierelier! Op zoekgronden met veel metaalzooi is die niet zo geschikt denk ik, daar heb ik liever de etrac. Maar voor de rest een prima detector! Ik heb wel alleen met de kleine zoekspoel gezocht. Een paar punten, ik moest een stukje schuim in het batterij-vak doen omdat er anders af en toe speling bij de batterijen kwam en de detector uitviel. Dat is hiermee verholpen. Ik las nog dat sommige zoekers het zoekkastje extra aan de steel bevestigen om beweging te voorkomen. Vond dat persoonlijk wel meevallen. De steel is prima, tenminste met de kleine spoel wel. En de bouwkwaliteit is in die prijsklasse natuurlijk wat minder, maar ruim voldoende om hopelijk jaren plezier van te hebben.


02 jan 2021, 19:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling - Hosted by FFXS.nl