|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:47
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
polman
Geregistreerd: 05 jun 2019, 18:39 Berichten: 371 Woonplaats: Rijswijk
|
 Mesheftbekroning?
Materiaal:koper/brons?
Afmeting:1 bij 2 cm
Gewicht:? Ben niet in de gelegenheid te wegen
Beschrijving van het voorwerp: Komt zo van het veld af. Achterzijde wat roestophoping. Is dit inderdaad een Mesheftbekroning? En welke periode is dit van?
Groet René
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 19 sep 2025, 17:51 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28574 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Mesheftbekroning?
Prachtige vondst In iedergeval een oudje. Gr Chris 
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 19 sep 2025, 17:58 |
|
 |
|
de munte
|
mooi hoor de munte
_________________ zoekt met een DEUS 1, minelab equinox 600, & een tesoro lobo supertraq.
|
| 19 sep 2025, 18:52 |
|
 |
|
krulstaart
Moderator
|
Zeker mooi Gr marin
_________________ http://members.casema.nl/mm.driedijk/
ik verzamel fibula s heb je er niks mee denk aan mij ruilen kan ook
|
| 19 sep 2025, 18:53 |
|
 |
|
de ed
ForumJoker
|
Mesheftbekroning 
_________________ ZO WAT IS HET LEVEN MOOI als je willem de zwijger heet
|
| 19 sep 2025, 19:04 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Prachtige vondst! Wat Ed zegt, het is inderdaad een mesheftbekroning. Ondanks dat ik geen exacte match voor je heb (ook zo te zien niet onze database hier), denk ik dat je het op basis van deze voorbeelden kan dateren op ca. 1450 - 1525 (/1550). Bronnen: Untersuchung zu mittelalterlichen und frühneuzeitlichen Messern, Gerhard Folke Wulf Holtmann; Georg-August-Universität zu Göttingen Opgravingen in Amsterdam, twintig jaar stadsonderzoek, Amsterdams Historisch Museum, Team Archeologie Grappig dat deze mesheftbekroningen daar heftbeëindigingen worden genoemd.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 19 sep 2025, 19:16 |
|
 |
|
polman
Geregistreerd: 05 jun 2019, 18:39 Berichten: 371 Woonplaats: Rijswijk
|
Detecto-searcher schreef: :10 Prachtige vondst! Wat Ed zegt, het is inderdaad een mesheftbekroning. Ondanks dat ik geen exacte match voor je heb (ook zo te zien niet onze database hier), denk ik dat je het op basis van deze voorbeelden kan dateren op ca. 1450 - 1525 (/1550). Bronnen: Untersuchung zu mittelalterlichen und frühneuzeitlichen Messern, Gerhard Folke Wulf Holtmann; Georg-August-Universität zu Göttingen Opgravingen in Amsterdam, twintig jaar stadsonderzoek, Amsterdams Historisch Museum, Team Archeologie Grappig dat deze mesheftbekroningen daar heftbeëindigingen worden genoemd. Dank je voor de informatie. Het voor mij de eerste bekroning van dit model. Ben er ook heel blij mee. Was even een snel rondje op het werk. ( 10 minuten). En dat leverde deze op en een duppie uit 1917. Groet René
|
| 19 sep 2025, 20:13 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Soms vind je iets fraais in een heel snel moment. Mooi dat je dat moment gewoon even gepakt hebt! 
|
| 20 sep 2025, 16:04 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|