|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 13:47
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Intrigerend voorwerp, beslag ? Mesheftbekroning, ca. 13e/14e eeuw
| Auteur |
Bericht |
|
keossvin
|
 Intrigerend voorwerp, beslag ? Mesheftbekroning, ca. 13e/14e eeuw
Materiaal: brons met resten ijzer
Afmeting: 13mm/ 3mm
Gewicht: 1,70 gr
Beschrijving van het voorwerp:
Vamorge dit voorwerp gevonden op een akker waar over het algemeen alleen oud spul vanaf komt. Ik wist direct dat dit ook een oud voorwerpje was gezien de patina. Het voorwerp heeft namelijk dezelfde patina als alle andere oudere voorwerpen die ik hier gevonden heb. (mero - middeleeuwse)
Wat het is of waar het voor diende is mij een groot raadsel. Het lijkt op een lijkt schijfje van brons, met daarop een driehoek van brons waar iets van ijzer door is gestoken. Achterzijde laat ook zien dat het doorboort is. Heeft wel wat weg van een beslag stuk maar zoals deze heb ik ze nog nooit gezien ?
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken ! Mvg Kevin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 07 jan 2021, 12:19 |
|
 |
|
woesel
|
 Re: Intrigerend voorwerp, beslag ?
mesheft bekroning circa 1300
|
| 07 jan 2021, 12:42 |
|
 |
|
keossvin
|
woesel schreef: mesheft bekroning circa 1300 Hoi Wessel, Bedankt voor de snelle reactie. Zat deze dan aan het einde als “dop” ? Wel toevallig.. heb hiervoor eenmaal eerder een bekroning gevonden en vandaag en gisteren vind ik mijn 2e en 3e.
|
| 07 jan 2021, 12:51 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Dit is ook volgens mij een mesheftbekroning. Zie dit voorbeeld van Schokknecht en een tweetal die ik ooit vond. Dtm rond?! 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 26 feb 2023, 20:57 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|