|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 19:56
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
Mijn eerste heraldische pendant
| Auteur |
Bericht |
|
keossvin
|
Materiaal: Brons verguld
Afmeting:
Gewicht:
Beschrijving van het voorwerp:
Vanmorgen even snel wezen piepen voor nog geen uur. Had maar een vondst maar dan wel meteen een van mijn Bucketlist. Mijn eerst heraldische pendant, met lekker veel vergulding nog. Heb zelf al wat geprobeerd met schoonmaken maar dat gaat hem niet worden bij deze, ga hem laten restaureren want dat zijn de mooie details wel waard.
Mvg Kevin
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 12 jul 2021, 10:02 |
|
 |
|
aureum
Geregistreerd: 20 okt 2018, 17:21 Berichten: 5683 Woonplaats: Kerkrade
|
 Re: Mijn eerste heraldische pendant
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 12 jul 2021, 17:09 |
|
 |
|
keossvin
|
Bedankt Leon, Excuus voor het niet bijvoegen van de maten. Het stuk is 3,2 bij 2,7cm. Ik dacht ook dat het vogels waren, of zwanen. Alleen apart dat deze verticaal vliegen :p Mvg Kevin
|
| 12 jul 2021, 17:15 |
|
 |
|
aureum
|
sorry had gisteren geen tijd meer, maar hier wat voorbeelden van jou vogeltje op je pendant
A martlet in English heraldry is a mythical bird without feet which never roosts and is continuously on the wing. It is a compelling allegory for continuous effort, expressed in heraldic charge depicting a stylised bird similar to a swift or a house martin, without feet. It should be distinguished from the merlette of French heraldry, which is a duck-like bird with a swan-neck and chopped-off beak and legs.
mvg leon
|
| 13 jul 2021, 15:56 |
|
 |
|
aureum
|
aureum schreef: sorry had gisteren geen tijd meer, maar hier wat voorbeelden van jou vogeltje op je pendant
A martlet in English heraldry is a mythical bird without feet which never roosts and is continuously on the wing. It is a compelling allegory for continuous effort, expressed in heraldic charge depicting a stylised bird similar to a swift or a house martin, without feet. It should be distinguished from the merlette of French heraldry, which is a duck-like bird with a swan-neck and chopped-off beak and legs.
mvg leon
|
| 15 jul 2021, 17:28 |
|
 |
|
Coinhunter Chris
Beheerder
Geregistreerd: 13 apr 2008, 19:30 Berichten: 28575 Woonplaats: Kerkrade
|
_________________ "niet gezocht is niet gevonden" & gun een ander wat je jezelf het liefst gunt!
beheerders/moderators & leden zijn samen "BODEMVONDSTENSWERELD" "ONS FORUM"
|
| 15 jul 2021, 18:12 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|