|
|
Het is nu 03 maart 2026, 12:25
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Armband, (ver)zilver(d)(?), datering onbekend
| Auteur |
Bericht |
|
Teun75
Geregistreerd: 14 aug 2019, 17:40 Berichten: 39 Woonplaats: ULESTRATEN
|
 Armband, (ver)zilver(d)(?), datering onbekend
Materiaal: zilver
Afmeting: totale lengte 15 cm, doorsnede ongeveer 5 cm, maar is verbogen.
Gewicht: 19 gram
Beschrijving van het voorwerp: zilveren armband
Er staat geen zilverstempel in. Massief zilver.
Hoe oud zou deze zijn?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 09 maart 2024, 22:19 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
 Re: Iemand een dtm wat betreft leeftijd?
Ben je er zeker van dat het zilver betreft? Lijkt mij hooguit verzilverd als ik die donkere plekken zo zie...
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 10 maart 2024, 18:46 |
|
 |
|
Teun75
Geregistreerd: 14 aug 2019, 17:40 Berichten: 39 Woonplaats: ULESTRATEN
|
 Re: Iemand een dtm wat betreft leeftijd? - Armband, (ver)zilver(d) ?
Het is een soort bronsrot, wat je vaker ziet bij zilveren munten bijv.
|
| 10 maart 2024, 19:22 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
|
Het lijkt er echt IN te zitten, dus verzilvering óf veel koper in de legering. Ik verwacht een redelijk 'moderne' armband, ca.20e eeuw. Even nog verdere reacties afwachten...
P.s. Kun je een close-up foto maken van zo'n 'rot'-plek? Bvd!
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 12 maart 2024, 16:06 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Ik ben benieuwd. Vroeger werd er natuurlijk ook verzilverd. Tja, zou misschien ook een oude armband kunnen zijn, al heb ik ook mijn twijfels. Om de gedachten te prikkelen, hierbij een voorbeeld van een wel geheel zilveren Romeins exemplaar, wel anders, nml. met slangenkoppen. En ik kan er hiermee totaal naast zitten hoor, dit model armband is wellicht van alle tijden? Toch maar even plaatsen, het topic blijft anders wellicht wat 'stil'. 
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 15 maart 2024, 12:04 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
|
Ik blijf vooralsnog bij mijn 20e-eeuw-verzilverd-gedachte, mede gebaseerd op het feit dat ik denk dat deze armband machinaal vervaardigd is. Zie hiervoor voornamelijk je 3e foto...
Ik hoop natuurlijk voor je dat deze armband gedragen is door een dappere strijder van nèt na het begin van de jaartelling, in een strijd die van levensbelang was voor de totstandkoming van ons huidige leefgebied, maar er overheerst helaas enige twijfel bij mij over voorgaande gedachtenkronkel...
Gr, Chris
|
| 16 maart 2024, 10:13 |
|
 |
|
Detecto-searcher
|
Misschien moet je met de armband naar een deskundige gaan?! Als hij oud is, heeft hij zonder meer bescherming nodig tegen die verdere bronsrot!
|
| 19 maart 2024, 20:32 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|