|
|
|
|
|
|
Het is nu 03 maart 2026, 21:15
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
zoeker 19
Geregistreerd: 02 apr 2012, 19:07 Berichten: 4351 Woonplaats: Joure
|
 Beslag met ananas
Materiaal:messing
Afmeting: 51mm
Gewicht:
Beschrijving van het voorwerp:
Gister dit vremde beslag gevonden met ananas(?). Hij lag vlakbij een oude gielgieterij. Op de achterzijde zijn 4 krammen zichtbaar. Waarvoor is dit en hoe oud?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
|
| 07 jul 2016, 18:35 |
|
 |
|
Herman Bos
|
 Re: Beslag met ananas
Dat is geen ananas maar het teken van een bom. Herman
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
_________________ Zoek met een Deus en een minelab Remember the best DISCRIMINATION is your digger!
|
| 11 jul 2016, 22:18 |
|
 |
|
zoeker 19
Geregistreerd: 02 apr 2012, 19:07 Berichten: 4351 Woonplaats: Joure
|
Herman Bos schreef: Dat is geen ananas maar het teken van een bom. Herman Bedankt  Militair gerelateerd dus.
|
| 11 jul 2016, 22:27 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
Geregistreerd: 30 jul 2015, 10:24 Berichten: 11536 Woonplaats: Midden Nederland
|
Herman Bos schreef: Dat is geen ananas maar het teken van een bom. Herman Dat dacht ik ook, maar dan kan ik de overige decoratie en functie niet goed plaatsen. Op grenadiers emblemen is de bom als een gladde bol afgebeeld en hier is dat toch duidelijk anders. De "vlammen" zijn ook klein in verhouding tot de bom / granaat. Stukje lijkt me niet militair, mogelijk is er toch een ananas afgebeeld Groet, Jan 
_________________ Kennis is macht - Karakter is meer
|
| 12 jul 2016, 08:39 |
|
 |
|
Union Jon
Geregistreerd: 21 sep 2013, 20:19 Berichten: 1311 Woonplaats: Den Haag
|
Ik zie ook meer een ananas dan een bom en ben met Jan mee eens, wel een beslag stuk mogelijk 16e/17de eeuws. 
_________________ Stay Calm & Keep Detecting
|
| 12 jul 2016, 09:28 |
|
 |
|
Raafje
|
..sorry he.. Het lijkt mij een beslag voor op een kist oid. Het heeft wat weg van een miereneter op zijn rug (armadillo) met een ananas op zijn buik. 
|
| 11 jun 2018, 21:01 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
Raafje schreef: ..sorry he.. Het lijkt mij een beslag voor op een kist oid. Het heeft wat weg van een miereneter op zijn rug (armadillo) met een ananas op zijn buik.  Haha ja Raafje, met fantasie kom je een heel eind Lijkt ook wel op een Reuzenpissebed (Bathynomus giganteus) op z'n rug, maar lijkt me toch echt een beslagje met afbeelding van een ananas met een sierlijke rand daar omheen Groet, Jan 
|
| 12 jun 2018, 08:09 |
|
 |
|
ckorteweg
Moderator
Geregistreerd: 28 maart 2014, 00:36 Berichten: 6358 Woonplaats: Alblasserdam
|
Ik zie rondom de ananas/bom een menselijk figuur met in ieder geval bovenin het hoofd en aan de zijkanten armen. Moet ik nu worden opgenomen? 
_________________ Blijven zwaaien! Iedere zwaai is er eentje dichter bij een volgende topper!
Gr, Chris
|
| 12 jun 2018, 22:21 |
|
 |
|
Jan Ooms
Moderator
|
ckorteweg schreef: Ik zie rondom de ananas/bom een menselijk figuur met in ieder geval bovenin het hoofd en aan de zijkanten armen. Moet ik nu worden opgenomen?  Nou, als je hier zo hard blijft werken moet je misschien wel uitkijken voor je gezondheid Chris Volgens mij zijn het krullen en andere decoratieve elementen, geen hoofd en armen. Groet, Jan 
|
| 13 jun 2018, 13:43 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 9 berichten ] |
|